Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 21.11.2014 o 00:23, Thalanthas napisał:

Czyżbyś przygotowywał moda dla złej drużyny?

Póki co pracuje nad Montaronem do BG2, ale i taki mam w planach... choć będzie wymagać BGTrilogy a nie czystego BG1 (nie mam serca do modowania jedynki :P)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Monty o jakim pisałem dalej powstaje, ale równolegle zaczałem tworzyć mod pod BGT i byłbym wdzięczny za Wasze opinie odnośnie jednego z planowanycvh komponentów - zmiany charakteru postaci pod wpływem jego działań w grze:

Słowo wstępu:
Ostatnio (podczas tworzenia Evilka) zacząłem się zastanawiać nad charakteru postaci.

Jak to wygląda w Baldurach?
Charakter mamy ustalony na początku gry, zależnie od naszych zachowań zmienia się reputacja (sposób postrzegania Charname przez NPCów) ale sam charakter pozostaje wciąż niezmienny (jedyny wyjątek to próby w piekle ale to margines).

Wynika z tego, iż możemy zacząć w Candlekeep jako Praworządny Dobry bohater-idealista a potem po śmierci Goriona pomimo, że paliliśmy zioło, rabowaliśmy, gwałciliśmy i mordowaliśmy dalej jesteśmy PD.
Analogicznie jeśli zaczynaliśmy jako Chaotyczny Zły możemy co prawda podczas podróży ratować dziewice przed smokami i biedne babcie przed piramidami finansowymi... a i tak skończymy jako mający reputację 20 CZ.

Zawsze wychodziłem z założenia iz charakter to ''baza'' na jakiej można budować, ale nie jest on niezmienny i człowiek podczas swojego życia może go zmienić... na ten pomysł wpadłem i tego ankieta dotyczyć właśnie będzie.

Idea
Nie chciałbym by postać PD nagle jednego dnia zmieniała się w CZ po nocy podczas której pomyślała ''a teraz będę zły!'' bo i nie o to tu chodzi. Wprowadzenie komponentu ma umożliwić postaci stopniową zmianę charakteru zależnie od dokonywanych przez siebie działań. Zmiana charakteru nie będzie w żaden sposób zwiazana z reputacją, albo inaczej - nie każde działanie jest na tyle znaczące (ratowanie kotka z drzewa) by wpłynąć na to jak nas postrzega otoczenie, każde jednak wynika z tego ''co nam w duszy gra'' i na charakter wpływ mieć będzie.

Mechaniczny aspekt
Komponent wprowadzałby dwie zmienne:
1) Prawo-Chaos i
2) Dobro-Zlo
Wartość początkowa zależałaby od charakteru postaci:
Charaktery Dobre: +50 na osi dobro-zło
Charaktery Złe: -50 na osi dobro-zło
Praworządne: +50 na osi prawo-chaos
Chaotyczne: -50 na osi prawo-chaos
Neutralne: 0 na tej osi jakiej neutralność dotyczy.
Czyli np postać Chaotyczna Neutralna miałaby na start -50 na osi prawo-chaos i 0 na osi dobro-zlo

Sporo spośród zachowań w grze zmieniałoby jedną lub obie zmienne przez dodanie lub odjęcie jakiejś ilosci punktów. I tak np kradzież plaszcza algernona definitywnie jest wbrew prawu, dlatego wypełnienie takiego zadania skutkowałoby odjęciem kilku punktów z osi prawo-chaos.
Z kolei wsadzenie za kraty żebraka jaki prosi o kilka monet bo jest głodny zgadza się z literą prawa ale jest na pewno czynem niezbyt dobrym, dlatego dałoby +kilka punktów na osi prawo-chaos i -kilka na osi dobro-zło (sumarycznie ruszamy w stronę PZ).

Zmienne miałyby 3 progi:
x<-25 - wartość ujemna
-25<x<+25 - wartość neutralna
x>+25 - wartość dodatnia

Wartość byłaby sprawdzana zawsze na początku nowego rozdziału (teoretycznie mozna sprawdzać cały czas ale nie chcę pakować tego w baldur.bcs by nie spowalniać) i wtedy też następowałaby korekta charakteru postaci według poniższego wzoru:

I Oś dobro-zło:
1) Jeśli postać ma charakter ''dobry'' a wartość zmiennej dobro-zło jest ujemna (-25 albo niżej) następuje spadek charakteru o jedno oczko: dobry =>neutralny
2) Jeśli postać ma charakter ''dobry'' a wartość zmiennej dobro-zło jest dodatnia albo neutralna (od -24 w górę) charakter pozostaje bez zmian.
3) Jeśli postać ma charakter ''neutralny'' a wartość zmiennej dobro-zło jest dodatnia (od +25 w górę) charakter podnosi się o oczko: neutralny=>dobry.
4) Jeśli postać ma charakter ''neutralny'' a wartość zmiennej dobro-zło jest neutralna (od -24 do +24) charakter pozostaje bez zmian.
5) Jeśli postać ma charakter ''neutralny'' a wartość zmiennej dobro-zło jest ujemna (-25 albo niżej) następuje spadek charakteru o jedno oczko: neutralny=>zły
6) Jeśli postać ma charakter ''zły'' a wartość zmiennej dobro-zło jest dodatnia(+25 albo wyzej) następuje podniesienie charakteru o jedno oczko: zły=>neutralny
7) Jeśli postać ma charakter ''zły'' a wartość zmiennej dobro-zło jest ujemna albo neutralna (od +24 w dół) charakter pozostaje bez zmian.

analogicznie ma się sprawa z drugą osią prawo-chaos. Wynika z tego, że trzeba sie mocno oddalić od początkowych wartosci (+50/0/-50) charakteru, żeby dokonała się jego zmiana. Ma to na celu ukazanie iż charakter to nie chorągiewka (łatwiej go utrzymać niż zmienić), oraz sprawić by jednorazowe pierdołki nie miały nań znaczącego wypływu, powtarzając za instrukcją "nawet dobrzy rycerze mają czasem zły dzień" :smile:

Moje pytanie brzmi co sądzicie o pomyśle, wprowadzać go? Czy uznajecie takie upodabnianie BG do Planescape Torment (tam wyglądało to podobnie) za zbędne i upierdliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2015 o 14:53, Tuldor1 napisał:

/ciach/


Nie wnikając w kwestie techniczne, bo ich nie ogarniam.
Uważam, że charakter powinien być czymś staym. Dokonując na początku gry wyboru deklarujemy, że wczuwając się w posać będziemy trzymać się tego wyboru. Gdyby dało się wprowadzić czynnik karzący nas za łamanie tej zasady, to byłoby ok, ale to chyba nie jest możłiwe, bo reputacja nie spełnia takiej roli (zły będąc złym i tak ma przerąbane).
Kwestia podejścia do osi prawo-chaos jest już dużo bardziej elastyczna. Zaczynając na 0 nasze decyzje wpływałyby na zmiany. Tylko pytanie, czy ta oś miałaby na coś wpływać - inaczej komplikowanie nie ma moim zdaniem sensu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2015 o 15:28, walgierz napisał:

Nie wnikając w kwestie techniczne, bo ich nie ogarniam.

Technicznie to jest pierdoła i coś z czym początkujący moder sobie da radę :)

Dnia 05.01.2015 o 15:28, walgierz napisał:

Uważam, że charakter powinien być czymś staym. Dokonując na początku gry wyboru deklarujemy,
że wczuwając się w posać będziemy trzymać się tego wyboru. Gdyby dało się wprowadzić
czynnik karzący nas za łamanie tej zasady, to byłoby ok, ale to chyba nie jest możłiwe,
bo reputacja nie spełnia takiej roli (zły będąc złym i tak ma przerąbane).

Odnośnie tej reputacji - to już w modku uwzględniłem, też całkiem prosto można to rozwiązać, więcej czasu mi zajmuje pisanie alternatywnych dróg do rozwiązania questów, bo obecnie zła drużyna albo robi zadania ''ocal kotka dla dziewczynki'' albo warczy na dziewczynke i zadania nie dostaje :P

Dzięki Walgierzu za opinię ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Bg 1 paladyn i łowca z niska reputacja stawali sie "upadli" czy podobnie.
Zmianę charakteru zrobili w NWN 1 i odbywalo sie to raczej przez wybor odpowiedniego dialogu np. lamanie palcow przy przesluchaniu (przez petle nieudanych prob postac stała się prawdziwie neutralna :P ) . Dawno gralem i nie pamietam szczegolow, a nie wiem jak to zrobili w NWN 2 czy swiatyni czegos pierwotnego zła i czy byla tam tez reputacja. ani jak to bylo zrobione w innych rpgach opartych na innym systemie niz loch i smoki.

Dnia 06.01.2015 o 18:30, Tuldor1 napisał:

Odnośnie tej reputacji - to już w modku uwzględniłem, też całkiem prosto można to rozwiązać,
więcej czasu mi zajmuje pisanie alternatywnych dróg do rozwiązania questów, bo obecnie
zła drużyna albo robi zadania ''ocal kotka dla dziewczynki'' albo warczy na dziewczynke
i zadania nie dostaje :P

Bo to stary sposob wyrazania charakteru ;), obecnie byloby chyba
"dobra" odpowiedź z chęcią
"zła" - kasa z góry lub przy oddaniu kota dawaj jeszcze raz kasę.
by wlasnie nie robic alternatywnych dróg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to pytanie techniczne mam (tak, jestem dziewczyną; tak, nie ogarniam kilku tematów) :)

Odnalazłam moją piekną sagę i postanowiłam sobie po latach w nią zagrać. A tu - Windows 8 i nic z tego nie chce wyjść. Czy nie opcji, żeby zainstalować BG?

Dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opisz swój problem trochę dokładniej. Co dokładnie się dzieje, gdy próbujesz zainstalować BG? Pojawiają się jakieś komunikaty błędów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wspomniał daj znać czy problem dotyczy samej instalacji czy już uruchamiania i co się wtedy wyświetla, jakbyś dołączyła screena też by to na pewno nie zaszkodziło.

Jeśli problemem jest kiepskie działanie gry juz po zainstalowaniu to polecam ściągnąć ten mini programik:
http://draiser.net/files/apps/dxcpl.exe
i po odpaleniu w zakładce DirectDraw odznaczyć opcję “Use Hardware Acceleration”
powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.04.2008 o 14:58, jasparr napisał:

Nowe podziemia mostu Firewine.
W solucji jest napisane "Podziemia te znajdują się tuż obok wejścia do "starych" podziemi."
Nie wiem, jak nalezy rozumieć określenie "tuż obok", ale w moim rozumieniu tuż obok,
żadego innego wejścia nie ma. Mam przy sobie zwój od archeologa!
Może przyszedłem tam za wcześnie? Jestem na etapie pomiędzy obozem bandytów, a knieją
Otulisko.
A może czegoś nie zrobiłem po drodze, lub wręcz przeciwnie - coś zrobiłem.
Czy ktoś miał podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.02.2015 o 16:18, ffaaxx napisał:

> Czy ktoś miał podobny problem?


Wejście tam jest, tylko że bardzo ciężko najechać kursorem w odpowiednie miejsce. Musisz krążyć kursorem nad kępą krzaków na lewo od wejścia do starych ruin, w końcu trafisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne koleżanki i szanownych kolegów!

Przychodzę do was w następującej potrzebie:

W oczekiwaniu na Pillars of Eternity postanowiłem przypomnieć sobie klasyka od którego zaczęła się moja przygoda z crpg. Instalacja sagi na Windows 8.1. przebiegła pomyślnie, zainstalowałem mod BGT118, aby grać bez płytek no i BG2 śmiga mi pięknie, podobnie zresztą jak gry z serii IWD. Jednakże przy próbie gry w Baldur''s Gate i Opowieści z Wybrzeża Mieczy po cytacie Nietzschego dostaję komunikat, że program przestał działać.

Próbowałem uruchamiać grę w trybie zgodności z XP i jako administrator, ale nie pomogło. Czy znacie może jakieś rozwiązanie tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 13:28, Alamut napisał:

Instalacja sagi na Windows 8.1. przebiegła pomyślnie, zainstalowałem mod BGT118, aby grać bez płytek no i BG2 śmiga mi pięknie, podobnie zresztą jak gry z serii IWD. Jednakże przy próbie gry w Baldur''s Gate i Opowieści z Wybrzeża Mieczy po cytacie Nietzschego dostaję komunikat, że program przestał działać.

Momento momento... po instalacji BGT jedynka jest ''przeniesiona'' do dwójki, wiec uruchamiasz je niemal tak samo. Mówisz, że kiedy wybierasz opcję "nowa gra" program się wywala a kiedy wybierasz "cienie amn" jest ok? Czy moze po prostu odpalasz BG1 z tego folderu w jakim się znajdował przed instalacją BGT? Bo jeśli to drugie to folder możesz wywalic i odpalać się cz2...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 18:15, Tuldor1 napisał:

Momento momento... po instalacji BGT jedynka jest ''przeniesiona'' do dwójki, wiec uruchamiasz
je niemal tak samo. Mówisz, że kiedy wybierasz opcję "nowa gra" program się wywala a
kiedy wybierasz "cienie amn" jest ok? Czy moze po prostu odpalasz BG1 z tego folderu
w jakim się znajdował przed instalacją BGT? Bo jeśli to drugie to folder możesz wywalic
i odpalać się cz2...


Ok... Z racji, że moder ze mnie równie dobry co sinolog zwyczajnie rozpakowałem BGT do folderu z BG2 i myślałem, że po sprawie, ale widząc Twoje słowa poczytałem jeszcze dokładnie instrukcję. Teraz wszystko działa prawie idealnie. Jedyną wadą jest brak polskich znaków...

Kolejne (durne) pytanie: czy są jakieś mody zwiększające rozdzielczość / jakość grafiki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 20:22, Alamut napisał:

Kolejne (durne) pytanie: czy są jakieś mody zwiększające rozdzielczość / jakość grafiki?


Żeby były polskie znaki musisz zainstalować konwerter polskich znaków dla BG1, tylko że należy to zrobić przed BTG, więc czeka cię kolejna instalacja.

Do rozdzielczości Widescreen Mod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 23:04, Noirr napisał:

Żeby były polskie znaki musisz zainstalować konwerter polskich znaków dla BG1, tylko
że należy to zrobić przed BTG, więc czeka cię kolejna instalacja.

Eh, czyli dobrze, że nie usunąłem jeszcze plików z BG1 z drugiego folderu...

Dnia 24.02.2015 o 23:04, Noirr napisał:

Do rozdzielczości Widescreen Mod.

Przed, po, równocześnie czy na osobnym komputerze niż BGT? xD
Jak mówiłem jestem niepełnosprytny w tych kwestiach ;3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 23:14, Alamut napisał:

Przed, po, równocześnie czy na osobnym komputerze niż BGT? xD
Jak mówiłem jestem niepełnosprytny w tych kwestiach ;3


Na końcu, już w folderze z BGT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 23:20, Noirr napisał:

Na końcu, już w folderze z BGT.

Ok, pięknie dziękuję za porady ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh... W co też ja się najlepszego wpakowałem...

Głupich problemów ciąg dalszy:
1. Niestety widescreen każdorazowo pokazuje mi błąd podczas instalacji. Próbowałem zarówno z rozdzielczością domyślną laptopa 1920x1080, jak i z czymś prostszym czyli 1024x768, ale niestety nie przyniosło to żadnych efektów.

2. Chwilkę pograłem w grę i wydaje mi się, że kuleje płynność animacji. Być może zawodzi mnie pamięć, ale wydaje mi się, że moja postać nie powinna chodzić klatka po klatce...

Jakieś rady dla niepełnosprytnego, któremu zachciało się bawić w mody? ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2015 o 16:37, Alamut napisał:

Jakieś rady dla niepełnosprytnego, któremu zachciało się bawić w mody? ;]


Uch, powodów może być mnóstwo, na pewno jest to coś prostego,. Ja sam nigdy nie miałem problemów z widescreen modem. Jaki błąd jest wypisywany?
Gra powinna być płynna, zwłaszcza że teraz wszystko masz na silniku dwójki, a tam nie było tego typu problemów. Co bym polecił w pierwszej kolejności to przeczytanie faq BGT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2015 o 20:22, Alamut napisał:

Ok... Z racji, że moder ze mnie równie dobry co sinolog zwyczajnie rozpakowałem BGT do
folderu z BG2 i myślałem, że po sprawie, ale widząc Twoje słowa poczytałem jeszcze dokładnie
instrukcję. Teraz wszystko działa prawie idealnie. Jedyną wadą jest brak polskich znaków...

A przed odpaleniem instalacji BGT uruchomiłeś taki programik jaki zwał się kpzbg1.exe? Bo zasadniczo instalacja BGT wygląda tak:
1) wypakowujesz rar''a do folderu z BG2.
2) odnajdujesz wśród wypakowanych plików program kpzbg1.exe
3) wycinasz go albo robisz ctrl+c ctrl+v i wklejasz do folderu z BG1
4) Odpalasz kpzbg1.exe
5) Jak programik się ''przemieli'' dopiero odpalasz instalację aplikacji BGT

Program jest niewielki ale bardzo potrzebny, bo kodowanie BG1 i BG2 jest różne. Jak nie odpalisz kpzeta będziesz mieć właśnie ''krzaki'' w cz1 :)

Dnia 24.02.2015 o 20:22, Alamut napisał:

Kolejne (durne) pytanie: czy są jakieś mody zwiększające rozdzielczość / jakość grafiki?

Widescreen jest najbardziej popularny, jest też kilka innych ale mniej znanych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować