AN0WN1M

Guild Wars 2 - Temat Ogólny

7250 postów w tym temacie

Ok ale aby zauważyć, że w questach nie ma innowacyjności wystarczy mieć 10lvl. Brak różnorodności rzuca się w oczy najpóźniej na 20lvl a zresztą wystarczy wejść na WvW i zobaczyć kto i jak walczy. Mamy sytuację jak z Diablo3 czy też Half Life 2, gdzie zwłaszcza z HL2 popłyneli zachwalając cudowną SI, które jedyne co robiła to parła na przód a zasłaniając sie puszką od farby można było być dla Si niewidzialnym(usunięto potem w patchach). Błędów jest zbyt dużo i ZBYT WAŻNE aby ich nie dostrzec. To moze nie tyle opłacenie recenzji, co strach redakcji przed krytyką "cuda objawionego"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie w grach MMO masz ogromne. Ja sam posaidam całkiem spore, chociaż nie umywam się do Ciebie. Akurat gra do 30 lvl bardzo mi się podobała. Później zaczęła denerwować mnie monotonia, i cały czas mam myśl: "czemu tu nie ma pieprzonych questów od NPC-ów". Wtedy ta gra była by doskonała. Nie przekonują mnie serduszka, ani eventy, jest tego za mało i są zwyczajnie nudne. Wracając do sedna sprawy. Ty na MMO się znasz. GW2 też nie jest moją peirwszy przygodą z tym gatunkiem gier. Dla nas są pewne rzeczy oczywiste i potrafimy je w miarę szybko dostrzec. Recenzent który ma stosunkowo dużo mniej czasu na granie, nie może pozwolić sobie na zapoznanie się z grą, na tyle dobrze aby ją rzetelnie ocenić. Lecz musi to zrobić bo to jego praca. Pierwsze recenzje pojawiły się kilka dni po premierze. Licząc to że wersja recenzencka to był trzydniowy pre-start, redaktor miał może 3-4 dni na zapoznani się z grą. Chcieli zrobić szybką recenzję, to mają ocenę zawyżoną. Jestem w stanie zrozumieć że komuś gra przypadła do gustu. Gdyby nie pewne innowacje wproawdzone do gry i masa błędów, gra była by świetna. Jednym się podoba, drugim nie. Chociaż co racja to racja że oceny są zawyżane, bo hype na jakąś grę jest tak duży, że nie można wystawić "kontrowersyjnej" oceny, bo serwis czy gazeta straci szacunek wśród czytelników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Oki no to trochę pograłem. 41lvl mam wbity i gra już raczej mnie niczym nei zaskoczy.
No to postanowiłem napisać parę krytycznych uwag, bo tych jakoś nie widać w przesiąkniętym
hypem Internecie.

Miała być rewolucja a tu nawet o ewolucji ciężko mówić. Patrząc np. z perspektywy RIFTa,
który zawartością wręcz wymiotuje co 2 miesiące i tego jak działa + inne mmo na rynku.


Gralem w RIfta, nie wiem jak to wyglada teraz, ale wtedy kazdy wiekszy Event konczyl sie crashem albo spadkiem fps do 2, w GW2 gram na maksymalnych detalach i nawet przy liczbe 100 graczy gra nie zwalnia mi ani troche.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:


Każdy miał być w tej grze ''każdym". Brak podziału na dps/tank/healer miał ułtwic balansowanie
drużyn. W praktyce po prostu tu NIE MA leczenia ani wielkeigo supportu. Niemalże każdy
normalny gracz jest po prostu DPSem, bo skoro każdy ma zdolności samoleczenia to szkoda
sobie zawracać buffowaniem drużyny. Zwłaszcza, że buffy trwają cholernie krótko i są
zdejmowalne przez wroga w 2s(oczywiście to może wyglądać inaczej w czasie gildijnych
walk drużynowych)

Miała być niesamowita swoboda i różnorodność a tu ponownie brednie, bo każda klasa może
używać zaledwie 4-5 broni z czego połowa to dystansowa a połowa do walki wręcz. Umiejętności
specjalne są tak stworzone,że 1/3 to pve, 1/3 to pvp a reszta to mieszanina buffów/debuffów
i transportu. W efekcie niemalże każdy walczy tak samo, bo skoro na start skilli było
garstka a z tego 2/3 się nie używa, to wybór pozostaje niewielki. 1 dzień zajęło graczom
stworzenie "dobrego build pvp" podczas gdy np. w RIFcie trwa to około 2-3 tygodni po
wydaniu jakiś zmian w skillach.


Masz 41 lv wiec zakladam ze zrobiles jedna instancje albo zadnej, bez dobrego supportu i wspoldzialania graczy marny twoj los na elitach. Co do Rifta ja zrobilem kiedys build ze mialem 4 teleporty i sobie przemykalem z flaga na 3:0 nie tkniety, a wymyslenie go zajelo mi dobre 20 minut. Dla mnie GW2 ma wszystko to czym mial (moze teraz jest) byc rift plus kilka rzeczy z innych MMO, a w dodatku jest darmowy.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:


Jak dotąd nie spotkałem się z sytuacją aby gracze
biegali w grupach ''na co dzień", bo po prostu NIE TRZEBA. Skoro do wykonania questa
wystarczy zabić 10 trolli albo nawet nie a tylko zebrać kacze pióra, to można smiało
grać samotnie(pomijam fakt,że questy są identyczne jak w każdej mmo świata). I tak też
się dzieje, bo mam wrażenie, że gram w single-mmo ciach


Ja gralem w wiele gier MMO i w kazdej gralem sam az do maks levelu, w GW2 wlasnie dzieki eventa czuje ze cos sie dzieje i ze jest masa graczy w okol mnie.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Crafting miał być mniej irytujący niż w pozostałych MMO a jest bardziej. O ile nabija
sięgo dosć szybko mając surowce, to same surowce są piekielnie rzadkie. Da przykładu
miałem 250 jednostek żelaza i w tym samym czasie zebrałem średni po 4 sztuki 3 kryształów
niezbędnych do nabicia aktualnego poziomu. Pech chce, że dane itemki wymagają np. 2
żelaza ale aż 3-8 klejnotów. Oznacza to meega żmudny grind surowców albo zakupy na markecie(wiwat
mikrotransakcje, wydasz złoto na surowce nie będzie na co inne)


Tez tak mam wiec tu sie zgodze, chodz jak wspomniales mozna je kupic na markecie :)

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Mikrotransakcje miały nie denerwować ani nie utrudniać graczom nie płacącym. W ŻADNEJ
innej grze na rynku nie ma tak piekielnie małego banku !!


To prawda to mnie tez irytuje, bank jest smiesznie maly, w dodatku wspolny dla wszystkich postaci.


Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

To tak na szybko na teraz. Na pewno fanboje mnie zaatakują ale wyjaśnię parę spraw. W
MMO gram od 13 lat. Grałem na serwerach oficjalnych każdej liczącej się produkcji - pomijając
te, co byłem pewny, że zdechną(Conan np.) Napisałem co napisałem, bo wkurza mnie brak
profesjonalizmu wszelkiej maści redaktorów, którzy zachwalają grę pod niebiosa a setki
bugów udają, że nie widzą. Albo pierniczą farmazony o cudownej różnorodności i wyjątkowości
gry podczas gdy DALEJ zbieramy 10 skór, zabijamy 20 trolli i ekosrtujemy NPC...


Ja tez gram pare lat w MMO, to chyba moje 10 gra jak nie wiecej tego typu, ale przypominajac sobie starty innych gier to GW2 dziala zadziwiajaco dobrze, nie mialem jeszcze zadnego buga, co prawda nie gralem WvW jeszcze.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:


Czy to oznacza, że gra mi się nie podoba? Nie, uważam ją za tytuł udany ale zasługujący
w obecnej postaci na max 7/10, bo dając jej wyższe noty produkcje jak RIFT czy WoW powinny
mieć 12/10...nie lubię bezczynnie słuchać powielania kłamstw o np. największej w historii
mmo mapie, bo to brednie!


Ty chyba w Rifta nie grales od premiery tam prawie zadna obietnica nie byla spelniona. Nigdy nie zapomne pierwszego duzego World Eventu ktory zakonczyl sie Epic Failem, az serwery padly. Ja majac naprawde dobra maszyne nie wychodzilem poza 2 fps, kompletnie grac sie nie dalo. Gracze rowniez znikali, nie wspominajac juz o kolosalnych lagach i DC, ktorych w GW2 przynajmniej u mnie nie ma. Co do WOW, owszem bardzo fajne MMO, gralem 6 lat, zobaczylem Pandorie i podziekowalem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Oki no to trochę pograłem. 41lvl mam wbity i gra już raczej mnie niczym nei zaskoczy.
No to postanowiłem napisać parę krytycznych uwag, bo tych jakoś nie widać w przesiąkniętym
hypem Internecie.


Tylko na tym forum pojawiały się już różne krytyczne uwagi.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Miała być rewolucja a tu nawet o ewolucji ciężko mówić. Patrząc np. z perspektywy RIFTa,
który zawartością wręcz wymiotuje co 2 miesiące i tego jak działa + inne mmo na rynku.


No tak, bo GW2 wyszło ponad dwa miesiące temu i powinno już mieć jakąś nową zawartość. A nie, dwa tygodnie temu. Póki co codziennie coś się dociąga, na razie naprawiają błędy na bieżąco, ale nie można powiedzieć, że wydawcy nie interesują się grą po premierze. Czy będą regularnie dodawać coś nowego będzie można stwierdzić za kilka miesięcy.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Każdy miał być w tej grze ''każdym". Brak podziału na dps/tank/healer miał ułtwic balansowanie
drużyn. W praktyce po prostu tu NIE MA leczenia ani wielkeigo supportu. Niemalże każdy
normalny gracz jest po prostu DPSem, bo skoro każdy ma zdolności samoleczenia to szkoda
sobie zawracać buffowaniem drużyny. Zwłaszcza, że buffy trwają cholernie krótko i są
zdejmowalne przez wroga w 2s(oczywiście to może wyglądać inaczej w czasie gildijnych
walk drużynowych)


Zgoda.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Miała być niesamowita swoboda i różnorodność a tu ponownie brednie, bo każda klasa może
używać zaledwie 4-5 broni z czego połowa to dystansowa a połowa do walki wręcz. Umiejętności
specjalne są tak stworzone,że 1/3 to pve, 1/3 to pvp a reszta to mieszanina buffów/debuffów


System skilli przypisany do broni to faktycznie porażka.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

dostajemy go dużo za każdą duperele jak wydobycie surowca. Fakt,że za walkę dostajemy
żałosne ilości expa powoduje, że MUSIMY brać udział w pojawiających się eventach i to
JEDYNE sytuacje gdy gracze łączą siły. Jak dotąd nie spotkałem się z sytuacją aby gracze
biegali w grupach ''na co dzień", bo po prostu NIE TRZEBA. Skoro do wykonania questa


Ale w wychwalanym przez ciebie Rifcie było identycznie. Ludzie nie biegali w party, bo nie trzeba było, chyba że z kimś znajomym chcieli szybciej poubijać potworki.
Jedyne przypadki, kiedy gracze tworzyli party to rifty i inwazje. Dokładnie tak samo jak w GW2 gdzie pojawiają się eventy. Chociaż właściwie niektóre skill challenge też są bardzo trudne do wykonania samemu i lepiej mieć 2-3 osoby.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

Mikrotransakcje miały nie denerwować ani nie utrudniać graczom nie płacącym. W ŻADNEJ
innej grze na rynku nie ma tak piekielnie małego banku !! Ponadto gra zarzuca gracza
syfami, które zostawiamy, bo "może sięto przyda". Większy bank? 800 kryształów czyli
10euro albo około 2 złote monety przy czym z DUŻEGO questa w danej lokacji dostaje sie


Pewne ograniczenia, które mają być znoszone przez mikrotransakcje, są upierdliwe (np. liczba slotów na postacie). Ale chyba nie spodziewałeś się, że ceny za złoto w grze będą niskie? Wtedy nikt by nie płacił prawdziwymi pieniędzmi, a to jednak cel wydawcy.

Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

To tak na szybko na teraz. Na pewno fanboje mnie zaatakują ale wyjaśnię parę spraw. W


E tam. Akurat tutaj jednak ludzie potrafią dyskutować poważnie, jeśli ktoś podaje argumenty. A o tym, że GW2 ma wady, wie każdy kto w to pograł parę dni. Pytanie na ile są to poważne wady. Czy GW2 jest lepsze od innych MMO? Raczej nie, chociaż ma parę fajnych rzeczy, których tamte nie mają (eksploracja). Czy jest gorsze? Też niekoniecznie. W pewnych aspektach na pewno, ale nadrabia to innymi.
Ja bym się przede wszystkim zapytał, czy jest warte swojej ceny. A o tym będziemy mogli powiedzieć za jakieś dwa miesiące, gdy będziemy wiedzieli, czy nadal chce nam się grać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 00:41, Lailonn napisał:

To tak na szybko na teraz. Na pewno fanboje mnie zaatakują ale wyjaśnię parę spraw. /ciacham resztę/


Dlaczego od razu nastawiasz się wrogo do innych? Od razu zakładasz, że jak się ktoś z Tobą nie zgodzi to jest fanboyem? ;]
Ale do rzeczy.

41lvl? No to widziałeś bardzo mało jeszcze. Zrobiłeś chociaż jeden dungeon? Wątpię. Wyczyściłeś jakąś lokację? Pewnie tylko startową. Sam mam 35lvl, raptem ok 50 godzin gry i widziałem dopiero marny wycinek świata, choć eksplorację wyssałem z mlekiem matki i w każdym mmo to mnie właśnie kręci. Odkryj trochę świata najpierw.
Porównywanie do Rift''a jest chybione jak to już wyżej wspomniano. GW 2 ma 2 tygodnie a Rift po takim okresie był jednym wielkim bugiem.
Piszesz o problemie z przydziałem klas. Oczywiście, każdy może być tu dps''em, ale z tego co widzę na filmach i słysze od innych graczy to na wyższych levelach bez wsparcia się nie obędzie. Jak cała drużyna nastawi się na pure dps to w dungeonie zostanie zjedzona. Dlatego tak ważne jest, aby nie myśleć schematami. Trzeba kombinować. Gram Elemkiem i nie raz i nie dwa już ratowałem drużynie tyłek w trakcie eventu dzięki żywiołowi wody i leczeniu obszarowemu. Potem przeskakuję na Fire/Earth i znów mam dps''a pełną gębą. Kombinowanie to podstawa.
Ograniczenie w używaniu broni było w GW 1 jeszcze większe. W porównaniu do "jedynki" tutaj mamy pełen wypas. Poza tym dodając do tego fakt, że postać ma dwie ręce to wychodzi znowu całkiem spora liczba kombinacji.
Nie wiem jak na wysokich levelach postaci, ale póki co jakoś nie zauważyłem, żeby wszyscy grali tak samo. Dla przykład. Wczoraj biłem wraz z paroma osobami wielkiego pająka. Szło strasznie ciężko, bo pająk wielki, wysoki level a drużyna to Elemki i Inżynierowie. Wszyscy padliśmy w pewnym momencie a za sekundę dobiegł do nas Elemek na tym samym poziomie co ja. Efekt? Sam zjechał pająkowi połowę paska życia i go dobił. Czyli to co zrobiliśmy w cztery osoby. Jak? Nie grał tak jak my, zmieniał taktykę i odległość. Korzystał z ukształtowania terenu, używał dodge. Tylko się od takiego uczyć.
Singiel mmo? Cóż, też przez większość czasu gram sam. Ale to tylko dlatego, że jestem jeszcze na niskim levelu. Ty przy 41lvl też nie miałeś wiele okazji, aby z konieczności formować drużynę. Poza tym wiele sytuacji jest wręcz koniecznych, aby grac z kimś. Jak to w mmo. Choćby powyższy pająk czy dungeony. Grindu nie ma, albo jest tylko na wyraźny wybór samego gracza. Sam decydujesz co robisz. Nie musisz robić serduszek. Ale z drugiej strony dlaczego nie? Zadania i eventy w lokacjach poza startowymi są super. Narzekasz a według mnie ich różnorodność jest większa niż w innych mmo. Możesz chronić, atakować, zbierać, rozdawać, zaganiać, szkolić, strzelać krowami z katapulty i wiele innych rzeczy. Mało? To dopiero dwa tygodnie, dojdzie jeszcze więcej.
Chcesz surowców do craftingu? To nie stój jak kołek w jednej lokacji. Graj, zabijaj moby, pomagaj npc''om. Surowce wpadają szybko. Surowce to nie tylko ruda żelaza i drewno czy cebula. Sam miałem problem z paroma surowcami, bo trudno było je zdobyć. Rozwiązanie? Poszedłem trochę dalej, odkryłem trochę terenu, zabiłem kilka mobów nowego rodzaju. Proste.
Mikrotransakcje są najmniej wkurzające ze wszystkich z jakimi się w mmo spotkałem do tej pory. Gemy możesz kupować nie tylko za realne pieniądze, ale tez za walutę z gry a ta wpada bardzo szybko. Ja już ok 30lvl miałem na koncie pierwszą złota monetę. Jeśli dla ciebie duży quest daje 2 srebrne monety to nie widziałeś jeszcze DUŻYCH questów. ;] Tyle to ja dostaję za sprzedaż crapu lecącego z mobów. Trzeba po prostu wreszcie opuścić startową lokację.
Naprawa zbroi nie jest żadnym wydatkiem, bo zdarza się rzadko. Chyba, ze ktoś ginie co kilka minut. Ale to już od gracza zależy i jego umiejętności.

Podsumowując, słabe argumenty i chybione porównania do Rift''a, który był wielokroć gorszy będąc na tym samym etapie co teraz GW 2. Ale co ja tam wiem, przecież jestem fanboyem. ;D
Jak dla mnie gra na obecnym etapie zasługuje na 8+ lub 9 w dziesięciostopniowej skali. Rift na 2 tygodnie po premierze zasługiwał najwyżej na 5 lub 6 w tej samej skali.

A wady? Pewnie, że są. Po pierwsze jeszcze niedopracowany balans klas i skilli. Widać w wielu sytuacjach różnicę między tym co może na danym poziomie zrobić Elemek a, np. Warek czy Mesmer. Skille w wielu przypadkach też wymagają dopracowania. Grafika miejscami jest nierówna. PvP to na razie spory chaos.
Ale wady te zostaną zapewne poprawione. Przecież to dopiero 2 tygodnie. Osobiście też liczę na więcej większych lokacji w grze i więcej skilli. Choć te się pewnie pojawią wraz z dodatkami.
Crafting w mniejszym stopniu tez wymaga balansu. Zauważyłem, że, np. Jeweler musi trochę narobić niepotrzebnych rzeczy żeby wreszcie dojść do 50lvl, od którego dopiero zaczyna się zabawa na poważnie. Aczkolwiek można to potem u vendora sprzedać za niemała gotówkę. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 03:35, Gosu napisał:

Gralem w RIfta, nie wiem jak to wyglada teraz, ale wtedy kazdy wiekszy Event konczyl sie crashem albo spadkiem > fps do 2, w GW2 gram na maksymalnych detalach i nawet przy liczbe 100 graczy gra nie zwalnia mi ani troche.


Na pewnym znanym komputerowym portalu pojawił się test wydajności GW2. Na I7-3930K z kartą GF 680/AMD 7970 ghz Edition osiągnięto około 50fps. Co więcej test polegał na PRZEJŚCIU przez lokację a nie na walce WvW. Jednym słowem fanzolisz ostro.

Dnia 10.09.2012 o 03:35, Gosu napisał:

Masz 41 lv wiec zakladam ze zrobiles jedna instancje albo zadnej, bez dobrego supportu i wspoldzialania
graczy marny twoj los na elitach. Co do Rifta ja zrobilem kiedys build ze mialem 4 teleporty i sobie
przemykalem z flaga na 3:0 nie tkniety, a wymyslenie go zajelo mi dobre 20 minut. Dla mnie GW2 ma
wszystko to czym mial (moze teraz jest) byc rift plus kilka rzeczy z innych MMO, a w dodatku jest darmowy.


Nie komnetowałem w żaden sposób dungeonów, więc znowu argument nie wiem skąd bierzesz. Build RIFTa o jakim wspomniałeś nei wymyśliłeś a był znany od dnia premiery danego patcha i UWAGA był EXPLOITEM usuniętym bardzo szybko przez twóców. No gra miaął exploit i zdołałeś go używać, yupti du. W GW2 też już exploity mieliśmy.

Dnia 10.09.2012 o 03:35, Gosu napisał:

Ja gralem w wiele gier MMO i w kazdej gralem sam az do maks levelu, w GW2 wlasnie dzieki eventa czuje ze
cos sie dzieje i ze jest masa graczy w okol mnie.


Eventy są w RIFTcie na dużo większą skalę od dawna. Nie zmienia faktu, że tam pewne questy MUSISZ zrobić drużynowo. W GW2 wszystko można robić solo i tak grają gracze.

Dnia 10.09.2012 o 03:35, Gosu napisał:

Ja tez gram pare lat w MMO, to chyba moje 10 gra jak nie wiecej tego typu, ale przypominajac sobie starty
innych gier to GW2 dziala zadziwiajaco dobrze, nie mialem jeszcze zadnego buga, co prawda nie gralem WvW > jeszcze.


Ale nie można tak mówić! To, że gra z 2012 na start działa lepiej niż gry z 2010 czy też 2007 to żaden chwalebny wyczyn twórców. Wiele funkcji NIE działało od dnia premeiry albo wciąż nie działa i to sie liczy.

Dnia 10.09.2012 o 03:35, Gosu napisał:

Ty chyba w Rifta nie grales od premiery tam prawie zadna obietnica nie byla spelniona. Nigdy nie zapomne
pierwszego duzego World Eventu ktory zakonczyl sie Epic Failem, az serwery padly. Ja majac naprawde
dobra maszyne nie wychodzilem poza 2 fps, kompletnie grac sie nie dalo. Gracze rowniez znikali, nie
wspominajac juz o kolosalnych lagach i DC, ktorych w GW2 przynajmniej u mnie nie ma. Co do WOW, owszem > bardzo fajne MMO, gralem 6 lat, zobaczylem Pandorie i podziekowalem :)


Serwery padły przy pierwszej walce 400 graczy, no co za dramat. Serwery GW2 padały jak mucha przez kilka dni a do dzisiaj nie da się sensownie wbić do WvW o samych instanjach nie mówiąc. Overflowy twócy zrobili, bo nie umieli pomieścić graczy jak np. Rift czy WoW (ale tu akurta pomysł mieli dobry). Obietnice w żadnej grze nei zostają dotrzymane i nigdy ale RIFT co 2 miesiące wydaje update przewy ższający contentem dodatki do WoWa i tylko ślepy tego nie zauważy. Nie bronię RIFTa, bo jak pisałem i tu i tu są te sameproblemy z WvW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 10:06, Lailonn napisał:

Eventy są w RIFTcie na dużo większą skalę od dawna. Nie zmienia faktu, że tam pewne questy
MUSISZ zrobić drużynowo. W GW2 wszystko można robić solo i tak grają gracze.


A w GW 2 nie musisz? Jest sporo serduszek, co samemu zrobić jest po prostu niemożliwe.

Dnia 10.09.2012 o 10:06, Lailonn napisał:

WoW (ale tu akurta pomysł mieli dobry). Obietnice w żadnej grze nei zostają dotrzymane
i nigdy ale RIFT co 2 miesiące wydaje update przewy ższający contentem dodatki do WoWa
i tylko ślepy tego nie zauważy. Nie bronię RIFTa, bo jak pisałem i tu i tu są te sameproblemy
z WvW


A co do update''ów RIFT''a to chciałbym zauważ, że RIFT jest grą abonamentową, więc oni mają fundusze na kolejne większe, czy mniejsze update''y. ANet''a tego nie ma, więc nie maco porównywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 08:42, pkapis napisał:

No tak, bo GW2 wyszło ponad dwa miesiące temu i powinno już mieć jakąś nową zawartość. A nie, dwa tygodnie > temu. Póki co codziennie coś się dociąga, na razie naprawiają błędy na bieżąco, ale nie można powiedzieć, że
wydawcy nie interesują się grą po premierze. Czy będą regularnie dodawać coś nowego będzie można stwierdzić > za kilka miesięcy.


I owszem naprawiają ale zawartośc, któa nie powinna być zepsuta!! Wypuszczono grę z niedziałąjącymi questami fabularnymi, bez marketu i z nie działającymi mikrotransakcjami. Od czego do cholery były testy i potem beta? O tym,że mój mesmer stajać się niewidzialny dalej jest ścigany przez NPC nie wpsomnę ;D

Dnia 10.09.2012 o 08:42, pkapis napisał:

Ale w wychwalanym przez ciebie Rifcie było identycznie. Ludzie nie biegali w party, bo nie trzeba było, chyba > że z kimś znajomym chcieli szybciej poubijać potworki.
Jedyne przypadki, kiedy gracze tworzyli party to rifty i inwazje. Dokładnie tak samo jak w GW2 gdzie
pojawiają się eventy. Chociaż właściwie niektóre skill challenge też są bardzo trudne do wykonania samemu i > lepiej mieć 2-3 osoby.


Nie wychwalanym a branym jako porównanie, bo RIFTowi najbliżej funkcjonalnością do GW2. I to żadne tłumaczenie, że TAM TEŻ tak biegali, bo to GW2 miało być REWOLUCYJNE i NOWATORSKIE. Tu się okazuje,że stary juź RIFT to na czym bazuje GW2 miał od premiery (eventy=inwazje przy czym inwazje mają wiekszą skalę i efekty)

Dnia 10.09.2012 o 08:42, pkapis napisał:

Pewne ograniczenia, które mają być znoszone przez mikrotransakcje, są upierdliwe (np. liczba slotów na
postacie). Ale chyba nie spodziewałeś się, że ceny za złoto w grze będą niskie? Wtedy nikt by nie płacił
prawdziwymi pieniędzmi, a to jednak cel wydawcy.


Nie, nie spodziewałem się. Twórcy jednak zapowiadali brak upierdliwości w grze z powodu tego systemu. Mini bank i fakt, że jest wspólny dla każdej postaci, to upierdliwośc tak duża,że ona sama juz zasługuje na utopienie developerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 10:12, Lailonn napisał:

Nie, nie spodziewałem się. Twórcy jednak zapowiadali brak upierdliwości w grze z powodu
tego systemu. Mini bank i fakt, że jest wspólny dla każdej postaci, to upierdliwośc tak
duża,że ona sama juz zasługuje na utopienie developerów.


Bank jest mini? A co z tą częścią na Collectibles, na surowce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani jednego serduszka nie robiłem z kimś. Może pod koneic gry coś się zdarzy.

Co to za argument z abonamentem? To ICH wybór jaki mają system finansowania i mam to w nosie. Sprzedali masę gry po wysokiej cenie + mikrotransakcje. Mają doświadczenie w masówkach i obiecywali - a ja oczekuję - takiego samego wsparcia jak abonamentowe MMO.

edit: bank jest mini a surowce to inna działka i ma ostre limity

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 10:15, Lailonn napisał:

Co to za argument z abonamentem? To ICH wybór jaki mają system finansowania i mam to
w nosie. Sprzedali masę gry po wysokiej cenie + mikrotransakcje. Mają doświadczenie w
masówkach i obiecywali - a ja oczekuję - takiego samego wsparcia jak abonamentowe MMO.


Ale czy ja mówiłem, że tego nie będzie? Chodzi mi o to, że jest to mało prawdopodobne, że będą dawali coś nowego co 2 miesiące. Ja tam na razie to wsparcie o którym mowa w grze widzę.

Dnia 10.09.2012 o 10:15, Lailonn napisał:

edit: bank jest mini a surowce to inna działka i ma ostre limity


Ostre limity? Powiedz mi jakie, bo żadnych nie doświadczyłem. Zauważ, że gdyby nie ta podziałka na surowce, to wszystko byś pchał do Banku i zajmował miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 10:24, Piotrbov napisał:

Ostre limity? Powiedz mi jakie, bo żadnych nie doświadczyłem. Zauważ, że gdyby nie ta
podziałka na surowce, to wszystko byś pchał do Banku i zajmował miejsce.


Limity składowania są, ja zauważyłem, że mogę składować jedynie 250 copper ore (innych jeszcze nie dobiłem do tej liczby więc nie wiem) Potem opcja złożenia w collectibles nic nie daje, a z poziomu banku wkłada w zwykłe ograniczone sloty, więc pozostaje się z tym pogodzić lub sprzedać na markecie
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

41lvl i widizałem bardzo mało? A czego to nie widziałem? Mam wymaxowane 8 lokacji a od jakiegoś czasu gram PvP, to i lvl wolniej rośnie. Co takiego ukrywają ostatnie 3-4 lokacje? W ekranu wyskoczy marynowane prosię?

A nabiłem ten poziom uwaga w 40h czyli zdecydowanie lepiej mi idzie niż Tobie ;) przy czym zwiedzam co tylko się da i jak tylko się da. Z mlekiem matki nie pamiętam co wyssałem, bo jestem za stary ale 13lat gram w MMO i zawsze w najlepszych gildiach PvP znajduję swoje meijsce ;)

Porównanie do RIFTa jest jedynym słusznym, bo duża częśc mechaniki się pokrywa. Nie oceniałem przecież zawartości kto ile ma dungeonów, a tylko co i jak działa.

W ogóle czemu wypoeiadasz sie o czymś co widziałeś na filmach albo słyszysz? Ja nie uważam, ze poznałem dungeony GW2 to nawet slowem o nich nie wspominałem ;o

Dnia 10.09.2012 o 09:32, HumanGhost napisał:

Czyli to co zrobiliśmy w cztery osoby. Jak? Nie grał tak jak my, zmieniał taktykę i odległość. Korzystał z
ukształtowania terenu, używał dodge. Tylko się od takiego uczyć.


Po pierwsze mógł być na wysokim poziomie z dobrymi itemami a jedynie mu poziom zniżyło do lokacji. Po drugie to and czym się zachwycasz to NORMALNE. Fakt,że Ty tak nie robisz świadczy o Twoim niskim poziomie gry. To tak ja na WvW od lvlu 30 ZABIJAM wysoko poziomowych graczy, to muszę w Twoich oczach być bogiem ;o

Nie mam konieczności formować drużynę. Dokłądnie to pisałem. NIE MA KONIECZNOŚCI a być powinna, bo to MMO.

Chłopie twoje wypowiedzi pokazują, ze nie masz doświadczenia w MMO a gadasz z kimś kto pamięta jak sie grało w Ultime na wdzwanianym Internecie ;o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 10:32, Lailonn napisał:

41lvl i widizałem bardzo mało? A czego to nie widziałem? Mam wymaxowane 8 lokacji a od
jakiegoś czasu gram PvP, to i lvl wolniej rośnie. Co takiego ukrywają ostatnie 3-4 lokacje?
W ekranu wyskoczy marynowane prosię?


3-4 lokacje? Ja ich wyliczyłem 25 w sumie.

Dnia 10.09.2012 o 10:32, Lailonn napisał:

Porównanie do RIFTa jest jedynym słusznym, bo duża częśc mechaniki się pokrywa. Nie oceniałem
przecież zawartości kto ile ma dungeonów, a tylko co i jak działa.


Porównywanie gry z abonamentem do gry bez abonamentu nie jest na miejscu.

Dnia 10.09.2012 o 10:32, Lailonn napisał:

W ogóle czemu wypoeiadasz sie o czymś co widziałeś na filmach albo słyszysz? Ja nie uważam,
ze poznałem dungeony GW2 to nawet slowem o nich nie wspominałem ;o


No i właśnie dlatego narzekasz, na to, że każdy tutaj w grze jest DPS''em. Serio pójdź sobie na katakumby to zobaczysz, że nawet Thief może nieźle supportować ( a właśnie nim gram )

Dnia 10.09.2012 o 10:32, Lailonn napisał:

Nie mam konieczności formować drużynę. Dokłądnie to pisałem. NIE MA KONIECZNOŚCI a być
powinna, bo to MMO.


Grałem długi czas w Aiona i nie licząc instancji nie widziałem sensu tworzenia party. Grałem trochę w WoW''a i podobnie. A w GW 2 jest można by powiedzieć takie niewidzialne party. Jak razem z innymi ludźmi, robisz jakiś event, jakiegoś skillpointa, to powstaje taka "więź", wspomagacie siebie, robicie support i razem zabijacie, razem zwiększacie poziom i razem wygrywacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w tej grze jest w ogóle możliwość wojen gildii jak to było w jedynce? Bo nie ukrywam, że GW1 utrzymało mnie przy kompie tylko dzięki świetnemu GvG...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 10:32, Lailonn napisał:

41lvl i widizałem bardzo mało? A czego to nie widziałem? Mam wymaxowane 8 lokacji /ciach/


Masz wymaksowanych 8 lokacji i narzekasz na braki surowców? Na małą różnorodność? To jak Ty grałeś, z zamkniętymi oczami? Wybacz, ale dla mnie to nie do pomyślenia. Chociaż w sumie nie wiem czego oczekiwałeś. 8 lokacji to wystarczająco, aby doświadczyć ogromnej różnorodności w świecie gry - questów, eventów, puzzli, dungeonów, mobów, surowców itd.
Uzależniasz komu jak idzie od ilości godzin gry w stosunku do posiadanego poziomu? Chybione. Poza tym... 8 lokacji mówisz i tylko 41lvl masz? Strasznie gnałeś przed siebie więc. Nic dziwnego, że narzekasz na to co wyżej wspomniane. Jechałeś autostradą zamiast skręcić i pozwiedzać drogami lokalnymi. A warto.
A dlaczego mam się nie wypowiadać o tym co widzę i słyszę? Jak widzę na filmie wyprawę do dungeonu a potem o nim słyszę od ludzi w grze to mam zakładać, że film został sfałszowany a ludzie kłamią i, np. dungeon tak naprawdę jest łatwy a w ogóle to inne moby w nim mieszkają? No proszę Cię. ;]
Obniżenie poziomu w stosunku do danej lokacji widać przy nicku gracza, powinieneś to już zauważyć. Ten Elemek miał mój poziom, nie obniżony. I dopiero po tej lekcji stwierdziłem, że faktycznie warto używać dodge i być w ciągłym ruchu, bo to przynosi efekt. Człowiek się uczy cały czas.
Konieczność formowania drużyny? Przecież od początku było jasne jak ma wyglądać wspólna gra w GW 2. Przespałeś info? Gra ma być dynamiczna a nie jak w innych produkcjach - czekanie godzinami na healera czy tanka, bo będzie konieczny żeby coś zrobić. ArenaNet od początku chciała zerwać z tym skostniałym systemem. Udało się.

Nie zamierzam porównywać z Tobą e-penisów, bo to niskie jest. Dzieci w gimnazjum się mogą przerzucać takimi tekstami. ;]
A żeby w moich oczach urosnąć musisz się trochę wysilić. Zabić noba w PvP to każdy teraz może. Ludzie się jeszcze nie wgrali. Mało kto w ogóle wie co robić w PvP. Idą na żywioł i padają jak muchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że nie wierzę w odmienność ostatnich 3-4 lokacji od tego co widziałem do tej pory ;)

Co do dungeonów to powtórzę, że jak zrobie je po 20x to zacznę komentować. Póki co nawet sam napsiałem, że w pewnych sytuacjach podział na zadania może się pojawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponownie nie doczytano mojej wypowiedzi. Napisałem - i ktos inny potwierdził - że surowców mam dużo ale tych specjalnych WYMAGANYCH do craftingu i podbicia poziomu jest piekielnie mało. Co mi z tony rudy jak diamentów zaledwie parę w tym czasie wyskoczyło?

Nie nie gnałem przed siebie ale po wymaxowaniu bóg wie ilu postaci w ilu grach juz nie podniecam się byle czym i robię questy jak najszybciej a jedynie nad fabularnymi zagłębiam się w"lore".

I co wy cały czas z tymi dungeonami. Żaden mój post nie komentował podziemi!! Pisałem wyłącznie o Craftingu/Klasach/WvW/Ogólnej rozgrywce

ps. mam 30 lat niemalże serio nie kręcą mnie e-penisy bo w życiu zdobyłem ich już masę. Jako nastolatek grałem za pieniądze i to zaspokoiło moją chec bycia pro-gamerem. Tylko dlaczego nazywasz kogoś noobem? Czy ja jakimś cudem mam więcej godzin w GW2 nż inni? Mam nawet mniej...kwestia tylko podejścia i doświadczenia a jak pisałem gram 13 lat w MMO i to prawie wyłącznie PvP. Dungeony itp duperle mnie średnio kręcą, bo zabicie Ai - jeez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2012 o 11:41, Lailonn napisał:

Ponownie nie doczytano mojej wypowiedzi. /ciach/


Doczytano, doczytano. :)
Pisałem o surowcach w ogóle. Ja jakoś nie mam problemów większych z dostępnością fine crafting materials. Pewnie, ż jest ich mało, ale chyba o to chodzi, prawda? Żeby im dalej tym trudniej. Jakbym na każdym kroku znajdował najlepsze materiały to byłyby nic nie warte. Poza tym kasa w grze wpada tak szybko, ze bez żadnego problemu można kupić tanio surowce w trading post. A biorąc pod uwagę sposób kupowania i oferowanie własnej ceny to dostępność surowców w ogóle nie jest problemem. Problem to może być tylko na początku jak ma się mało kasy i niewiele zwiedzonego terenu. Potem już z górki.
Skoro nie gnasz przed siebie to czemu narzekasz na różnorodność? W jakim innym mmo z obecnych na rynku masz bardziej zróżnicowane zadania? Na palcach jednej ręki policzysz o ile w ogóle się uda.
Dungeon to był tylko przykład przecież. Równie dobrze mogłem napisać puzzle, wielki boss czy obrona miasta.
Nie nazywam przecież noobem nikogo konkretnego. Chodzi po prostu o to, że chwalenie się zabiciem na PvP postaci na wyższym levelu w chwili obecnej nie ma wielkiego sensu wobec tego co napisałem wyżej. Za dużo osób póki co próbuje grać nie znając do końca możliwości swoich postaci, słabych punktów klas, skilli czy choćby map. Dlatego tak łatwo teraz kogoś ubić i z drugiej strony samemu zgon zaliczyć.

Ty grałeś 13 lat temu za kasę a ja pisałem za kasę teksty o grach żeby na te gry zarobić. Nie przerzucajmy się doświadczeniem, bo nie o to chodzi. Jeśli nie kręci Cię warstwa PvE to nie mogłeś od razu tego napisać. Nie traciłbym czasu na spieranie się. Mnie po przeszło 20 latach grania nadal kręci warstwa fabularna i wszystko co jest związane z daną produkcją. Jestem już chyba za stary, aby to się zmieniło. Moja narzeczona powoli się do tego przyzwyczaja. Mam nadzieję. ;D
_____________________________________________________________________________________
Btw. Mam takie małe pytanko odnośnie nakładania i działania kondycji. Gram Elementalistą i zauważyłem, że bleeding działa lepiej niż burning. Bleeding się stackuje, więc im więcej razy trafimy moba przy użyciu skilla powodującego krwawienie tym więcej tej krwi straci. Logiczne, ok.
Natomiast burning się nie stakuje a jedynie przedłuża swoje działanie. Tylko, że chyba jest problem z tym. Mianowicie burning tak jak bleeding zadaje rany co sekundę. Tylko co w sytuacji jeśli castujemy skille nakładające burning tak szybko, że mob nie ma czasu na faktyczne "podpalenie się" po tej pierwszej sekundzie, bo burning jest cały czas odnawiany? Ba zaczyna płonąc dopiero po upływie jednej sekundy. Zauważyłem, że w takiej sytuacji mob w ogóle nie otrzymuje obrażeń od podpalenia a jedynie pure dmg ze skilla. Dziwne.
Tylko ja to zauważyłem czy to tylko moje mylne wrażenie i on jednak płonie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się