Zaloguj się, aby obserwować  
ShaDoW_The_Dark

The Elder Scrolls V: Skyrim

9509 postów w tym temacie


W ogóle pisałem trochę o niedoróbach... eee nagle w okolicach głowy mojej postaci pojawiła się lewitująca strzała, której nijak nie da się usunąć. Wygląda trochę jak wbita w szyję i nie chce znikać Oo
Nie wiem, może dam jej jakieś imię Oo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2011 o 23:43, Alkohochlik napisał:

Jako, że dopiero teraz zainstalowałem grę, to mam pytanie, czy w wersji z lektorem PL
można włączyć napisy?


Po pierwsze gra nie ma lektora tylko dubbing :P I tak, jak masz dubbing to możesz włączyć/wyłączyć napisy w dowolnym momencie.
I tak jak już dodałem posta to powiem, że wędrując po świecie wszedłem sobie do jakiejś jaskini i się okazało, że były tam książki, które były potrzebne do ukończenia pewnego questa (to te z rodzaju "szukaj, aż znajdziesz")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2011 o 23:44, SiDi napisał:

Po pierwsze gra nie ma lektora tylko dubbing :P I tak, jak masz dubbing to możesz włączyć/wyłączyć
napisy w dowolnym momencie.

O to mi chodziło, tylko przed chwilą grę wyłączyłem i jeszcze nie doszedłem do siebie, a gdzie to się włącza, bo umknęło mi to w opcjach, a teraz mi jakieś 40 mb aktualizacji pobrało. :O Ok, już znalazłem, schowali w opcjach grafiki. :E

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę lykanotropią jestem zawiedziony, szybko dostajemy możliwość wyboru tej ścieżki, przez przypadek znalazłem Ring of Hircine, jakoś te wilkołaki za powszechne, zbyt typowe, a przecież uważane są za wynaturzenia. W przypadku

Spoiler

Companion

liczyłem, że wątek wilków będzie lepiej wkomponowany, a tu wiele kart już na dzień dobry rozdanych. I przyznam, że początkowo myślałem, iż przemian dokonuje się co pełnię, a jakie było moje zdziwienie, iż są one w pełni kontrolowane. I w zasadzie, jakoś brak większych zalet/wad bycia wilkołakiem, co było dosyć odczuwalne w Morku. Cóż, zobaczę jak się to rozwinie, liczę, iż wampiryzm jest bardziej skryty.

Poza tym, to bug, czy zniesiono oddychanie pod wodą? Zanurzyłem się postacią (nord) i nic, utopić się nie da?

I przy okazji, tylko ja tak mam - tzn., iż w ogóle nie czuję wątku głównego (w Obku był on oczywiście zarysowany, w Morku musiał nieco rozpędu nabrać)? Do Bleak Cave cośtam (sry, nie pamiętam nazwy dokładnej) jeszcze się nie wybrałem, ale łażę po świecie, robi się nieco questów dla Companion, zacząłem przygodę z magami, jak i wsparłem rebelię, po drodze zupełnie przypadkowo, quest dla Hircyna, czy tu jest jakaś fabuła główna? :) Poza tym, czy opowiedzenie się po stronie Legionu/Rebelii ma znaczenie dla głównego questa, czy to wyłącznie zadania poboczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2011 o 00:01, Alkohochlik napisał:

Jeszcze mam jedno pytanie, jak ma się czar w jednej ręce, a w drugiej miecz to nie idzie
blokować? :)


Niestety nie, też mi tego brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2011 o 23:55, vonArnold napisał:

Poza tym, to bug, czy zniesiono oddychanie pod wodą? Zanurzyłem się postacią (nord) i
nic, utopić się nie da?


Da sie utopic, po jakims czasie zaczynaja uciekac hpki.

Dnia 14.11.2011 o 23:55, vonArnold napisał:

I przy okazji, tylko ja tak mam - tzn., iż w ogóle nie czuję wątku głównego (w Obku był
on oczywiście zarysowany, w Morku musiał nieco rozpędu nabrać)?


Jak dla mnie jest w porzadku, jest chec popchniecia fabuly do przodu, czego w Oblivionie w ogole nie uswiadczylem. Za daleko w glownym watku nie zaszedlem,

Spoiler

dopiero bylem zabic smoka w pierwszym burial sajcie

, ale jak na razie jest to na tyle ciekawe, ze nie musze sie zmuszac i jak jestem w okolicy to z ochota wykonuje zadania.

ad blokowania, mnie tez to dziwi. Gram dual wielderem i nie mogle blokowac atakow. Mogliby poprawic to w nastepnym patchu, chyba ze jest jakis tajny sposob.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2011 o 00:41, Kapas napisał:

jak przesuwać przedmioty ? tzn chwytać coś do ręki i to przenieść gdzieś tak, jak w Obku
?


Chwytając przedmiot cały czas należy trzymać klawisz E.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2011 o 23:44, Budo napisał:

W ogóle pisałem trochę o niedoróbach... eee nagle w okolicach głowy mojej postaci pojawiła
się lewitująca strzała, której nijak nie da się usunąć. Wygląda trochę jak wbita w szyję
i nie chce znikać Oo
Nie wiem, może dam jej jakieś imię Oo


Może jakieś ukryte nawiązanie do falloutów? ;P Nazwij ją Bob, często podlewaj i a nuż strzała wypuści pędy i zahodujesz sobie na głowie drzewko bonsai.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2011 o 19:02, Infes napisał:

To jaki masz poziom kowalstwa? Jam ma aktualnie na 45+ i wykupiłem ulepszanie to pierwsze oraz możliwość wykucia krasnoludzkiej zbroi.

Kowalstwo mam na poziomie 80 ale do ulepszania zakładam rękawice dodające 12% do jakości ulepszeń i zbroję dodającą 13%, dzięki temu już od pewnego czasu miałem bardzo porządny sprzęt.

Dnia 14.11.2011 o 19:02, Infes napisał:

I to jest piękne. Ludzie niektórzy taką stękają na bugi a nie rozumieją że to nie są bugi uprzykrzające rozgrywki czy zmuszające do zabawy od nowa a są i takie gry :/

Ano są, na szczęście póki co nic nie wskazuje na to aby Skyrim do nich należał. A że martwy koń czasami wpadnie w tekstury? Może tam po prostu były ruchome piaski? ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że próbowałem wszystkiego. Mam na sobie kucharski fartuch, zwykłe buty, i czapkę kucharza, a ona nadal "to poprotu". Już nie wiem co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jak zrobić z tej gry screena? - Print Screen + Paint nie działa
po drugie: jest już konfigurator pliku INI / SkyrimPreft ):
http://donotargue.com/cfg-makers/skyrim/

ja ustawiłem sobie taki:

[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
bAllowConsole=0
iPreloadSizeLimit=26214400
bPreloadIntroSequence=1
fMasterFilePreLoadMB=40.0000
iNumHWThreads=1
bUseThreadedParticleSystem=1
uGridsToLoad=5
uInterior Cell Buffer=3
uExterior Cell Buffer=36
iFPSClamp=0
[Imagespace]
bDoDepthOfField=1
iRadialBlurLevel=4
[Display]
iBlurDeferredShadowMask=4
fInteriorShadowDistance=6000.0000
fShadowDistance=16000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=4096
iShadowMapResolutionPrimary=2048
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=16
fLeafAnimDampenDistEnd=6600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=20000000
fGamma=1.0000
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
fSpecularLODStartFade=4000.0000
fShadowLODStartFade=400.0000
fLightLODStartFade=5500.0000
iTexMipMapMinimum=16
iTexMipMapSkip=0
iWaterMultiSamples=4
iMultiSample=8
iShadowMode=5
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFull Screen=1
iSize W=160
iSize H=120
fMeshLODFadePercentDefault=3.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=1024.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=8192.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=11376.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=20000000.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=20000000.0000
iScreenShotIndex=2
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=50
iMaxDecalsPerFrame=300
bFloatPointRenderTarget=0
sD3DDevice=""
bFXAAEnabled=1
fShadowBiasScale=0.050
iShadowMaskQuarter=5
iAdapter=0
iPresentInterval=1
iShadowFilter=3
bTransparencyMultisampling=0
bDrawShadows=1
iShadowMapResolution=8192
fDefault1stPersonFOV=75.0000
fDefaultWorldFOV=75.0000
fDefaultFOV=75.0000
bSimpleLighting=0
bDynamicWindowReflections=1
bUseFakeFullScreenMotionblur=0
bAllowPartialPrecision=0
bShadowsOnGrass=1
bActorSelfShadowing=1
bMTRendering=1
bUseSunbeams=1
bAllow30Shaders=1
bDo30VFog=1
[Grass]
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=15000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=15000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=0.0000
iMaxGrassTypesPerTexure=5
bAllowLoadGrass=1
iGrassCellRadius=8
bGrassPointLighting=1
fGrassFadeRange=2000.0000
fGrassDefaultStartFadeDistance=4500.0000
bDrawShaderGrass=1
[MAIN]
bGamepadEnable=1
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveonpause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iShadowMaskQuarter=5
iDifficulty=2
[Interface]
bDialogueSubtitles=1
bGeneralSubtitles=1
bShowCompass=1
[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=1.0000
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=1
bMouseAcceleration=1
[Particles]
iMaxDesired=750
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=15.0000
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=
uID7=
fVal6=
uID6=
fVal5=
uID5=
fVal4=
uID4=
fVal3=
uID3=
fVal2=
uID2=
fVal1=
uID1=
fVal0=
uID0=
[Clouds]
fCloudLevel2Distance=462144.0000
fCloudLevel1Distance=52768.0000
fCloudLevel0Distance=36384.0000
fCloudNearFadeDistance=20000.0000
[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=125000.0000
fBlockMaximumDistance=350000.0000
fBlockLevel1Distance=120000.0000
fBlockLevel0Distance=45000.000
fSplitDistanceMult=2.5000
bShowLODInEditor=0
[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=100
bForceFullDetail=1
bEnableTreeAnimations=1
bEnableTrees=1
fUpdateBudget=4.0000
bPickSkinnedTrees=1
[Decals]
uMaxDecals=2500
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=250
uMaxSkinDecalsPerActor=200
bDecalMultithreaded=1
[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=50.0000
fLODFadeOutMultItems=50.0000
fLODFadeOutMultActors=50.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=1
uLastAspectRatio=4
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=0
[BlurShader]
bUseBlurShader=0
[Water]
iWaterReflectHeight=2048
iWaterReflectWidth=2048
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
bUseWaterReflectionblur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=0
bForceHighDetailReflections=1
bUseWaterHiRes=1
bUseWaterLOD=0
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1
bUseWaterShader=1
[BackgroundLoad]
bBackgroundLoadLipFiles=1
bUseBackgroundFileLoader=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
bUseMultiThreadedTrees=1
[ScreenSplatter]
bBloodSplatterEnabled=1

Więc:
skopiowałem oryginalny plik SkyrimPrefs
wykasowałem wszystko co było w owym pliku w moich dokumentach
wkleiłem to, co podałem powyżej i zatwierdziłem
odpaliłem grę, automatycznie resetowały się ustawienia graficzne w opcjach na średnie, zamieniłem na najwyższe
odpaliłem grę i ...
... jak na razie, nie widzę żadnej różnicy, odnoszę wręcz wrażenie, że jest gorzej niż było, mało szczegułów, itp. słaba woda
co zrobiłem źle?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2011 o 02:04, lis_23 napisał:

Po pierwsze, jak zrobić z tej gry screena? - Print Screen + Paint nie działa

Steam robi screeny ze wszystkich obsługiwanych gier, domyślnie F12. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.11.2011 o 02:17, Kadaj napisał:

Steam robi screeny ze wszystkich obsługiwanych gier, domyślnie F12. ;p


A gdzie ich szukać po zrobieniu?

czy w tej grze da się poruszać szybciej, np. biegać? - wiem tylko, jak poruszać się wolniej ...
czy mozna szybko przełączyć używaną broń, np. z dwóch mieczy na łok?
czy wy też macie wrażenie, chodząc po schodach, że postać jest ... zbyt niska? ( w widoku z pierwszej osoby ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2011 o 02:26, lis_23 napisał:

A gdzie ich szukać po zrobieniu?


Jak Ci się wyświetlą zrobione screeny kliknij "pokaż na dysku" ...

Dnia 15.11.2011 o 02:26, lis_23 napisał:

czy w tej grze da się poruszać szybciej, np. biegać? - wiem tylko, jak poruszać się wolniej


Przytrzymaj alt podczas truchtu. I na przyszłość polecam Ustawienia-->Sterowanie

Dnia 15.11.2011 o 02:26, lis_23 napisał:

czy mozna szybko przełączyć używaną broń, np. z dwóch mieczy na łok?


Nie wydaje mi się, przez tą durnotę z "ulubionymi"

Dnia 15.11.2011 o 02:26, lis_23 napisał:

czy wy też macie wrażenie, chodząc po schodach, że postać jest ... zbyt niska? ( w widoku
z pierwszej osoby ).


Kolana się uginają, postać lekko pochylona, nie wydaje mi się....

PS. Skończyłem wątek Mrocznego Bractwa, Gildii Złodziejów, Słowików, Towarzyszy. Jak coś to mogę podać z ewentualnymi zadaniami. Nie wiem za co się mam brać. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech, nie mam pojęcia, co najlepszego wyrabia mój Steam. Przydarzył mi się kolejny crash, program pobrał nagle jakiś niewielki update do gry, po czym po jej włączeniu zaobserwowałem wyraźne zmiany. Przez kilkanaście sekund od wczytania zapisu po lewej i prawej stronie u dołu ekrany widnieją dwa białe paski. Poza tym zaczynają pojawiać mi się... polskie napisy. Pewnie, zawsze wybierałem wersję kinową, ale samego zapisu wypowiedzi postaci nigdy nie stwierdziłem - i bardzo mi się to w sumie podobało. Teraz natomiast wszelkie wypowiedzi pojawiają się, dzięki czemu mam okazję podziwiać toporne chwilami tłumaczenie. Bardziej martwi mnie oczywiście to, że we wnętrzach jakość grafiki spada jakby na low (ustawione high), a wydajność, tzn. liczba fps obniżyła się ogólnie. Zanim w ogóle podjąłem decyzje, co robić dalej, to bawiłem się paczkami językowymi, ale odnotowałem, że angielska wersja kaszani opcje graficzne, a poza proces zajął mi najwyraźniej kilka GB na dysku... Wróciłem do polskiej, poprzednie problemy się utrzymały. Póki co odinstalowałem grę i Steam, właśnie pobieram ją na powrót... Ghrr.

Sama gra miodna, kolejne godziny utwierdzają mnie w przekonaniu, że było warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak na razie pod sporym wrażeniem jestem,a to dopiero kilka godzin grania. Na jakieś konkretne uwagi przyjdzie jeszcze pora myślę.
Póki co , nie żałuję wydanych pieniążków, bo było warto ;-))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2011 o 02:31, Leos8 napisał:

Jak Ci się wyświetlą zrobione screeny kliknij "pokaż na dysku" ...


Podczas robienia screena?, tzn. tuż po jego zrobieniu?
gdy go zrobiłem to pojawił się w takim małym okienku na dole ale nie wiem, gdzie się zapisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować