Zaloguj się, aby obserwować  
ShaDoW_The_Dark

The Elder Scrolls V: Skyrim

9509 postów w tym temacie

Kolejne podejście do gry, posiadam legendary edition na razie bez modów. Co polecacie żeby odświeżyć rozgrywkę? Coś co zbytnio nie zmienia gry bo nigdy jej nie przeszedłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 15:13, Grodhar napisał:

Kolejne podejście do gry, posiadam legendary edition na razie bez modów. Co polecacie
żeby odświeżyć rozgrywkę? Coś co zbytnio nie zmienia gry bo nigdy jej nie przeszedłem.


Podam trochę używanych przeze mnie modów, które poprawiają klimat, nie ingerując za bardzo w samą mechanikę gry. Będzie bez linków, ale wszystko znajdziesz na Skyrim Nexus http://www.nexusmods.com/skyrim/? (tam też szukaj spolszczeń, jeśli grasz na polskiej wersji).

Unofficial Skyrim Patch (oraz patche dla Dawnguard, Herarthfire i Dragonborn) - poprawiają błędy w grze
SkyUI - wygodniejszy interfejs przystosowany dla PC
Better Dialogue Controls - łatwiejsze wybieranie opcji dialogowych, koniec wybieraniem innych niż się kliknęło
SkyFalls and SkyMills - młyny zbożowe oraz wodospady będą animowane z oddali, a nie statyczne
Realistic Ragdolls and Force - bardziej realistyczny efekt "szmacianej lalki" zabitych wrogów
A Quality World Map - dokładniejsza mapa, można wybrań m.in. usunięcie mgły czy zaznaczenie dróg
Race Menu - bardziej rozbudowane menu tworzenia postaci
Wet and Cold (+ ewentualnie dodatek Ashes dla Dragonborna) - dodaje efekty takie jak para wydobywająca się z ust w zimnych okolicach, śnieg gromadzący się na pancerzu czy kapiącą z postaci wodę po wyjściu z niej
Climates of Tamriel - ingeruje w pogodę i efekty pogodowe
Run For Your Lives - NPC będą uciekać do domów czy karczm, kiedy miasto zostanie zaatakowane przez smoka
When Vampires Attack - jak wyżej, tylko w przypadku ataku wampirów z DLC Dawnguard
Better Shaped Weapons - zmienia nieco wygląd broni, tak żeby na przykład miecz szerokością przypominał miecz, a nie szeroką łopatę do śniegu
Splash of Rain - podczas deszczu będzie widać chlapiące krople na ziemi, a w budynkach będzie słychać stukot deszczu na dachu
Footprints - postacie (w tym gracz) oraz potwory będą zostawiały za sobą ślady na śniegu
Immersive Armors - dodaje wiele nowych zestawów pancerzy i tarcz utrzymanych w klimacie gry. Można je wykuć, będą też losowo pojawiać się np. na bandytach. Jest tam kilka mniej pasujących do gry pancerzy (np. błyszczący pancerz Paladyna - wtedy można je całkowicie wyłączyć poprzez tzw. Mod Configuration Menu dołączone do SkyUI)

Wiele z nich wymaga SKSE http://skse.silverlock.org wtedy grę musisz uruchamiać przez skse_loader.exe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 15:13, Grodhar napisał:

Kolejne podejście do gry, posiadam legendary edition na razie bez modów. Co polecacie
żeby odświeżyć rozgrywkę? Coś co zbytnio nie zmienia gry bo nigdy jej nie przeszedłem.

Jeśli zależy Tobie na bardzo dużej poprawie grafiki polecam Tobie listę modów którą można tutaj znaleźć: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?
Jeśli przejrzysz poprzednie posty zalinkowałem tam kilka screenschotów zrobionych podczas mojej rozgrywki właśnie z tymi modami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 15:13, Grodhar napisał:

Kolejne podejście do gry, posiadam legendary edition na razie bez modów. Co polecacie
żeby odświeżyć rozgrywkę? Coś co zbytnio nie zmienia gry bo nigdy jej nie przeszedłem.


Zestaw przetrwania (żaden z tych modów nie wymaga script extendera, wszystkie testuję osobiście i polecam, wszystkie do pobrania ze skyrim nexus).
- quality world maps,
- apocalypse- magic of tamriel- świetny mod dodający masę zbalansowanych czarów do różnych szkół, czyni magię dużo bardziej interesującą... są sekwencery, teleportacje, komba, przyzywania, naprawdę fajna sprawa,
- cloaks of skyrim- świetny mod dodający peleryny (ludzie je noszą i przeciwnicy, super fajna sprawa, można je zaklinać),
- alchemist''s compendium- jeśli chcesz grać alchemikiem- mod dodaje książkę ze wszystkimi składnikami i ich efektami,
- sounds of skyrim (zestaw kilku modów dodających dźwięki do miast, lochów, pustkowi itd),
- lightweight potions and poisons- głównie dla alchemików i zbieraczy, potiony ważą 0,1,
- lightweight scrolls- jw. zwoje ważą 0,1,
- helgen reborn- super mod w którym zajmujesz się odbudową Helgen
- falskaar,
- wyrmstooth- razem z falskaar ponoć świetne mody dodające nowe przygody (nie testowałem jeszcze tych dwóch),
- glowing ore veins- już nie przegapisz rudy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 17:07, Budo napisał:

Zestaw przetrwania


Apropos przetrwania, to skoro to kolejne podejście to proponuję dość inny rodzaj rozgrywki i dodać do tego Realistic Needs & Diseases, Wet and Cold oraz Frostfall.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób torturować ludzi i co to daje?
Czy można w skyrim prowadzić gospodarstwo (ktoś mi coś takiego mówił, a ja nie wiem czy to prawda?).
Jak wygląda kamień w którym mogę kilofem wydobyć rudę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2014 o 12:40, BartexooN napisał:

Czy można w skyrim prowadzić gospodarstwo (ktoś mi coś takiego mówił, a ja nie wiem czy
to prawda?).

Może chodziło o posiadanie posiadłości, którą można rozbudowywać, mieć przy niej posadzone rośliny do alchemii (lub w niej jak się dobuduje szklarnię) czy dokupić kilka zwierząt. Takie coś umożliwia DLC Hearthfire. Innych możliwości nie widzę, ale pewnie są rozmaite mody związane z tym tematem, bo czego to do Skyrima nie wymyslono :P

Dnia 16.11.2014 o 12:40, BartexooN napisał:

Jak wygląda kamień w którym mogę kilofem wydobyć rudę?

Są to skały, na których widoczne są jakby kolorowe kawałki rudy, których barwa zależy od rodzaju surowca. Mogą być one na ziemi albo na ścianach jaskiń, można też napotkać je na zewnątrz. Obraz będzie warty więcej niż słowa, więc dorzucam screena z przykładem.

20141116125820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie używałem wcześniej modów do gry Skyrim. Postanowiłem wrócić do gry, ty razem grajac z modami. Wcześniej grałem na najwyższym poziomie trudności- magiem i w większości przypadków nie miałem problemów z grą. .Głównie chodzi mi o mody zwiększające poziom trudności. Mógłby może ktoś polecić zestaw modów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2014 o 22:31, Amondeuszz napisał:

Nie używałem wcześniej modów do gry Skyrim. Postanowiłem wrócić do gry, ty razem grajac
z modami. Wcześniej grałem na najwyższym poziomie trudności- magiem i w większości przypadków
nie miałem problemów z grą. .Głównie chodzi mi o mody zwiększające poziom trudności.
Mógłby może ktoś polecić zestaw modów?


http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/2700/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27866/?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Kilka postów nad Twoim polecam komuś zestaw modów. Na poziom trudności ja osobiście nie używam, ale na nexusie też się znajdą- rozumiem, że na poziomie master było za łatwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

" http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/2700/?
Szukam moda na zwiększenie poziomu trudności ale raczej nie tak hardcorowego... Zresztą może nie działać wraz z perkus maximus bądź redone.
" http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27866/?"
Ten mod można sprawdzić. Szkoda, że przeciwnicy się skalują. Trochę podejrzanie dużo wrogów dodaje :P
"Kilka postów nad Twoim polecam komuś zestaw modów. Na poziom trudności ja osobiście nie używam, ale na nexusie też się znajdą- rozumiem, że na poziomie master było za łatwo?" Większość modów mam. Na pozmiomie master magiem było zbyt łatwo. Później pewnym problemem byli magowie ale dało się to obejść np odporności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2014 o 00:05, Amondeuszz napisał:

Na pozmiomie master magiem było zbyt łatwo. Później pewnym problemem
byli magowie ale dało się to obejść np odporności.


Master? Czemu nie poziom legendary? Tam przecież damage gracza spada dwukrotnie, a przeciwnikow wzrasta 1,5 razy w stosunku do mastera.

Jakoś nie wspominam gry magiem jako prostej (piszę o vanilii). Żałosny damage czarów, więc jak się trochę gry nie oszukuje (darmowe czary i combo alchemia-entchanting) to gra robi się daleka od prostej, skoro ginei się na parę hitów przeciwnika, a samemu ledwo idzie co zabić poza najprostszymi przeciwnikami. Odporności inne niż 100% nieprzydatne, bo najwyraźniej damage przeciwnika i tak idzie w tysiące.

W sumie to mnie build ciekawi, jakim grałeś, bo w mojej opinii Skryim na legendary to wielka anomalia, ginie się bez przerwy, a bez towarzysza jako żywej tarczy nie da się wchłonąć wszystkich obrażeń. Oczywiście problemy rozwiazują stosowne buildy, ale to wymaga trochę levelowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem: kiedy próbuję nadać własną nazwę zaklinanemu przedmiotowi, i jeśli w tej nazwie jest polska litera lub spacja to mi ''nie wchodzi'' ta nazwa. Przez co muszę zwoje przedmioty nazywać czymś pokroju "Piescien_odp_mroz". Ktoś też tak miał, jakoś da się to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Master? Czemu nie poziom legendary? Tam przecież damage gracza spada dwukrotnie, a przeciwnikow wzrasta 1,5 razy w stosunku do mastera."
Po wyjściu skyrima nie było tego poziomu :P

"Jakoś nie wspominam gry magiem jako prostej (piszę o vanilii). Żałosny damage czarów, więc jak się trochę gry nie oszukuje (darmowe czary i combo alchemia-entchanting) to gra robi się daleka od prostej, skoro ginei się na parę hitów przeciwnika, a samemu ledwo idzie co zabić poza najprostszymi przeciwnikami. Odporności inne niż 100% nieprzydatne, bo najwyraźniej damage przeciwnika i tak idzie w tysiące"
Gra może nie była prosta ale czegoś jej brakowało. Szybko się zdobywało poziom i zwiększał się trochę szybko poziom trudności ale to czego brakowało mi to brak skalowania przeciwników. Nie wiedziałem wtedy o sposobie z zaklinaniem, więc grałem normalnie :P Obrażenia skumulowane były dość silne, szczegónie z ognistego pocisku, chociaż z reguł na to many nie było. Odporności dało się zwiększyć skillami i miksturami :)

"W sumie to mnie build ciekawi, jakim grałeś, bo w mojej opinii Skryim na legendary to wielka anomalia, ginie się bez przerwy, a bez towarzysza jako żywej tarczy nie da się wchłonąć wszystkich obrażeń. Oczywiście problemy rozwiazują stosowne buildy, ale to wymaga trochę levelowania."
Grałem co prawda na masterze ale generalnie styl gry magiem nie zmienił się od czasu morowinda. Używa się atronacha i towarzysza jako tarczy i atakuje się :) Szczególnie mroźny atronach jest dobry bo blokuje cały korytarz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2014 o 11:32, misioo napisał:

Mam mały problem: kiedy próbuję nadać własną nazwę zaklinanemu przedmiotowi, i jeśli
w tej nazwie jest polska litera lub spacja to mi ''nie wchodzi'' ta nazwa. Przez co muszę
zwoje przedmioty nazywać czymś pokroju "Piescien_odp_mroz". Ktoś też tak miał, jakoś
da się to naprawić?


Z tego co wiem, to wina tego, że gra jest zainstalowana w polskiej wersji językowej. To działa tylko na angielskiej wersji. Niestety sam nigdzie nie znalazłem żadnych patchy ani w ogóle niczego co mogłoby to naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2014 o 11:32, misioo napisał:

Mam mały problem: kiedy próbuję nadać własną nazwę zaklinanemu przedmiotowi, i jeśli
w tej nazwie jest polska litera lub spacja to mi ''nie wchodzi'' ta nazwa. Przez co muszę
zwoje przedmioty nazywać czymś pokroju "Piescien_odp_mroz". Ktoś też tak miał, jakoś
da się to naprawić?


Tu jest jakiś mod, który ma to naprawić - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/34760/? (nie testowałem, gram w angielską wersję). Braku możliwości wpisania polskich znaków się raczej nie obejdzie, wymagałoby to ingerencji w plik wykonywalny gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dziś miałem czas usiąść do gry i przetestowałem kilka modów z tych modów.

@EylembertTigg gram na laptopie na rekomendowanych i rozgrywka jest płynna ale nie ryzykowałbym wielkich modyfikacji.

@Budo tutaj też powoli wdrażam kilka do rozgrywki

Dzięki wszystkim za propozycje. Męczyłem się sporo czasu próbując ustawić mody tak żeby mieć dual sheath do broni, strzały i łuk zawsze widoczne oraz tarcze na plecach.

Próbowałem Dual Sheath plus Shields on Back. Dual Sheath Redux, Well Placed Weapons and Quivers, Equipping Overhaul ale spośród wszystkich kombinacji modów zawsze coś było nie tak. Udało się komuś osiągnąć coś podobnego?

Chodzi mi dokładnie o to żebym najczęściej używany ekwipunek był widoczny a nie pojawiał się znikąd na plecach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Mam dlc hearthfire i dostałem list od Jarla Falkreath, że chce się ze mną zobaczyć i że jest ziemia do wzięcia. Problem jest taki, że Jarl, ani jego steward nie mają żadnych opcji dialogowych. Bandytów już zabiłem (ponoć jest to wymagane). Ktoś wie jak dostać chatę w Falkreath?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2014 o 18:07, Budo napisał:

Mam dlc hearthfire i dostałem list od Jarla Falkreath, że chce się ze mną zobaczyć i że jest ziemia do wzięcia. Problem jest taki, że Jarl, ani jego steward nie mają żadnych opcji dialogowych. Bandytów już zabiłem (ponoć jest to wymagane). Ktoś wie jak dostać chatę w Falkreath?

Najlepiej przejrzyj sobie opis tego questa na wiki
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Lakeview_Manor
i zobacz czy czegoś nie przeoczyłeś. Przy odrobinie szczęścia nie będzie to żaden bug tylko okaże się że to kwestia tego że np. masz zaległy quest przyniesienia mu butelki wina. Jeśli okaże się że to jednak jest błąd gry to możesz jeszcze spróbować typa wysiudać w czasie wojny domowej i zobaczyć czy jego następca nie będzie bardziej skłonny do współpracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować