Zaloguj się, aby obserwować  
ShaDoW_The_Dark

The Elder Scrolls V: Skyrim

9509 postów w tym temacie

Dnia 27.02.2015 o 21:38, Minamir napisał:


Dla pewności sprawdź z włączonym pokazywaniem rozszerzeń znanych typów plików. Bo pliku
nazywającego się jedynie Prefs.ini tam standardowo żadnego nie ma, jest SkyrimPrefs.ini.
Ewentualnie zrób screena z tego folderu.

Chyba trochę źle się wyraziłem: plik nazywa się Skyrimprefs - bez ini.

Dnia 27.02.2015 o 21:38, Minamir napisał:

> Teraz mam tak:


NMM wyświetla konflikt plików moda, którego chcesz zainstalować, z innym już zainstalowanym.
Dając "No to all" powodujesz, że konfliktujące pliki nowego moda nie zostaną zainstalowane.
Może to czasem powodować problemy, w miarę możliwości poszukać podpowiedzi na temat kolejności
instalacji danych modów.

Kurczę, właściwie w przypadku większości modów na Nexusie wyskakuje mi ten komunikat ... czyli te mody nie działają, lub nie działają poprawnie? A jak dam na " Yes to All "?

Dnia 27.02.2015 o 21:38, Minamir napisał:

> Czy mo0gę jakoś dodać do mojego ENB ( K ENB Pure Light Extreme ) efekt widescreen?


PS. Ten ENB wymaga, abyś w dwóch plikach ręcznie wpisał rozdzielczość. Zrobiłeś to?


Nie, a gdzie dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2015 o 22:11, lis_23 napisał:

Chyba trochę źle się wyraziłem: plik nazywa się Skyrimprefs - bez ini.


Czyli OK, Windows po prostu ukrywa rozszerzenia, jeśli jakiś plik rozpoznaje i ma czym go otworzyć. Ja dla wygody od wielu lat mam to wyłączone i widać rozszerzenie każdego pliku.

Dnia 27.02.2015 o 22:11, lis_23 napisał:

Kurczę, właściwie w przypadku większości modów na Nexusie wyskakuje mi ten komunikat
... czyli te mody nie działają, lub nie działają poprawnie? A jak dam na " Yes to All
"?


Nie powinno to powodować aż całkowitego niedziałania modów, jednak po prostu nie doinstalowały się konfliktujące pliki nowszego moda pozostawiając te ze starszego.

Dnia 27.02.2015 o 22:11, lis_23 napisał:

Nie, a gdzie dokładnie?


W plikach enbeffectprepass.fx oraz enbsunsprite.fx, szukaj obu #define fWidth gdzie ustawisz szerokość ekranu oraz #define fHeight gdzie ustawisz wysokość. Pliki te otworzysz np. Notatnikiem czy innym prostym edytorem tekstu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2015 o 22:17, Minamir napisał:


Nie powinno to powodować aż całkowitego niedziałania modów, jednak po prostu nie doinstalowały
się konfliktujące pliki nowszego moda pozostawiając te ze starszego.

A co się stanie, jeśli dam " Yes to All "?

Dnia 27.02.2015 o 22:17, Minamir napisał:


W plikach enbeffectprepass.fx oraz enbsunsprite.fx, szukaj obu #define fWidth gdzie ustawisz
szerokość ekranu oraz #define fHeight gdzie ustawisz wysokość. Pliki te otworzysz np.
Notatnikiem czy innym prostym edytorem tekstu.


Tylko, że autor każe zmienić rozdzielczość na 1920x1200, a mój monitor ma 1920x1080, nie będzie jakiś problemów z tym związanych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2015 o 22:23, lis_23 napisał:

A co się stanie, jeśli dam " Yes to All "?


Pliki właśnie instalowanego moda nadpiszą pliki starszego moda. Ale nie wszystkie, tylko te konfliktujące (czyli pliki o takich samych nazwach w takich samych folderach). Jak to wpłynie na grę? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zależy od modów.

Dnia 27.02.2015 o 22:23, lis_23 napisał:

Tylko, że autor każe zmienić rozdzielczość na 1920x1200, a mój monitor ma 1920x1080,
nie będzie jakiś problemów z tym związanych?


Autor każe wprowadzić posiadaną przez gracza rozdzielczość, podając 1920x1200 jedynie jako przykład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2015 o 22:48, Minamir napisał:


Pliki właśnie instalowanego moda nadpiszą pliki starszego moda. Ale nie wszystkie, tylko
te konfliktujące (czyli pliki o takich samych nazwach w takich samych folderach). Jak
to wpłynie na grę? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zależy od modów.

Yhy. W sumie, muszę coś pokombinować. Właśnie byłem w Białej Grani i tak: dym znika mi, lub zmienia kolor, zmienia się oświetlenie z okien, oraz w pomieszczeniu. itp. Chyba wyłączę wszystkie mody i będę je włączał pojedynczo. Do tego nie wszystkie tekstury wyglądają tak dobrze, jakby mogło być - fotki.

Dnia 27.02.2015 o 22:48, Minamir napisał:


Autor każe wprowadzić posiadaną przez gracza rozdzielczość, podając 1920x1200 jedynie
jako przykład.


Hmmm ... to po co ja miałem coś zmieniać, skoro miałem tam 1920z1080?
Zmieniłem na 1920x1200 i nie ma skutków ubocznych.

20150227235128

20150227235144

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewien, ze ENB w ogole jest wlaczone/aktywne? Po opisie na nexusie wyglada na "skomplikowane" z miejscami, gdzie mozna zrobic blad i nie zadziala.
Z opisu The Grim and Somber ENBS wynika, ze po wlaczeniu ENB GUI (SHIFT + CTRL lub SHIFT + enter?)mozna ustawic pasy/Letterbox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2015 o 00:20, Sarinew napisał:

Jestes pewien, ze ENB w ogole jest wlaczone/aktywne? Po opisie na nexusie wyglada na
"skomplikowane" z miejscami, gdzie mozna zrobic blad i nie zadziala.
Z opisu The Grim and Somber ENBS wynika, ze po wlaczeniu ENB GUI (SHIFT + CTRL lub SHIFT
+ enter?)mozna ustawic pasy/Letterbox


Ja używam obecnie K ENB Pure Light Extreme

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/58338/?

i już z gołym ENB i podmienionymi teksturami, które były jako opcjonalne razem z ENB, były problemy, tzn. w karczmach w bocznych pokojach znikały tekstury ścian, podług i sufitu. Teraz już tego nie ma, ale jest ogień w " kostkach '' i znikające oświetlenie w zależności od ustawienia kamery. Podobnie ma się sprawa z dymem, oświetleniem od okien itp. choć ogień w palenisku w pałacu w Białej Grani nie jest pod postacią kostek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmylily mnie posty o Malacath ENB.
Nie znam sie na programach loot, modowaniu skyrima, itd, wiec moge pisac bledy. W liscie pluginow(poprzednie screeny) masz
Enhanced Light and FX http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27043/?
a w w opisie jest Relighting Skyrim oznaczony , ze moze byc konflikt, a wydaje mi sie(przez zielony ptaszek w NMM), ze masz je dwa wlaczone? Zreszta w opisie EL and FX jest, ze wplywa na rzeczy, ktore wypisujesz-dym i swiatlo(dla testow dobrze byloby wylaczyc/odinstalowac,)
A w opisie ENB Pure Light Extreme, ze inne mody od "swiatla" tez moga robic problemy. nie znam sie, ale jak 2-3 programy "zajmuja" sie tym samym to bledy beda?
Chyba, ze te 2 mody sa zalecane przez autora enb, - nie pobralem wiec nie wiem co tam siedz w readme.txt
A na kolejnej zakladce jest post autora, ze "Parallaxed terrain" jest aktywne i trzeba uzywac odpowiednich tekstur. kto inny musi wyjasnic, bo ja sie nie znaju:P
Tak samo z Climates of Tamriel masz w aktywnych(?), a autor enb nie zaleca ich laczyc, bo moga byc bledy.
No chyba, ze w liscie aktywnych modow robiles zmiany, wiec czesc posta moze byc nieaktualna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeinstalowywałem ostatnio system w związku z czym musiałem usunąć z kompa Skyrima wraz ze wszystkimi save''ami, ktorych niestety zapomnialem zapisac na jakimś pendrivie czy coś w ten deseń. Nie ukończyłem gry a chciałbym teraz do niej wrócić, jednak nie chce mi się już za bardzo przechodzić wszystkiego od początku (skończyłem grać zaraz po ukończeniu questa Alduin''s Wall). Czy jest jakaś opcja, żebym mógł (np przy użyciu kodów) wrócić mniej więcej do tego miejsca, ale również z odpowiednio wysokim levelem i możliwością przydzielenia perków itp? Lub czy ktoś z was ma ewentualnie własny save z tego etapu gry i mógłby się nim podzielić? Będe bardzo wdzięczny za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2015 o 16:48, K_ard napisał:

Jeśli Skyrim synchronizował Ci się ze Steam to na Steam powinieneś mieć zapisy.


Nie zsynchronizowal sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2015 o 01:13, Sarinew napisał:



Sorry, że dopiero teraz odpisuje, ale od rana byłem w pracy, a zebranie tych wszystkich modów trochę mi zajęło.
Więc, tak.
Mój obecny ENB to na pewno K ENB Pure Light Extreme:

https://www.youtube.com/watch?v=7vhr0eVTAf8

i jest aktywny, gdyż mam wszystkie widoczne efekty, łącznie z tymi okropnie jasnymi promieniami słonecznymi, w których nic nie widać i kiczowatymi refleksami od światła, ognia, itp.
Potem wrzuciłem tekstury, które były opcjonalne do tego ENB - fotka:

https://www.youtube.com/watch?v=kyr6xLsTYUE

Tutaj opisane są mody, których używa autor filmiku, a ja posiadam już większość z nich, najpierw tekstury:

HighRes TexturePack - 1-3 - oficjalne tekstury twórców gry, które wyłączyłem
Skyrim HD - 2K Textures - SHD FULL
Dungeons
Landscape
Misc
Riften
Towns
Landscape wyłączyłem, gdyż może się gryźć z:
Skyrim Realistic Texture Overhaul Landscape
Realistic Landscape 2K
Realistic Landscape 2K Update
Realistic Landscape 2K LOD
Skyrim Realistic Texture Overhaul Mountains 2K
Skyrim Realistic Texture Overhaul Dragonborn - Dragonborn Architecture 2K
Skyrim Realistic Texture Overhaul Dragonborn - Dragonborn Landscape 2K

dwóch ostatnich nie włączyłem
Unique Grasses and Groundcovers - Nature and Landscape Enhancement:
Unique Grasses and Groundcovers All-in-One
ClippingFixer Beta
Fall Forest Leaves Texture Replacement
Mindflux Clover
Mindflux Grass
Vivid Landscapes:
Birthsigns
Cliffs and Creeks
Dungeons and Ruins
Imperial Forts
Tundra Moss Revised
Volcanic Area
Serious HD Retexture Skyrim LANDSCAPE 2K 3.0 beta
Vandr Presents - HD Imperial Tower
Skyrim Flora Overhaul 2.0f
Realistic Water Two - Realistic Water Two - ENB Textures
Realistic Aspen Trees
TreesHD_Skyrim_variation_ULTRA_NEW
Static Mesh Omprovement Mod
AOF Detailed Mountains
Enhanced Night Skyrim - v04 Color Galaxy

później te na oświetlenie:

Enhanced Light and FX
Enhanced Light and FX - Enhanced Light and FX - Dawnguard
Enhanced Light and FX - Enhanced Light and FX - Dragonborn
włączyłem na razie tylko tę pierwszą
Project Reality - Climates of Tamriel V3
na razie nie pobrałem kolejnych paczek:
Project Reality - Climates of Tamriel - Dawnguard
Project Reality - Climates of Tamriel - Dragonborn
Project Reality - Climates of Tamriel - Weather Patch


i na tych na oświetlenie mi zależy.

Przejrzałem sporo opisów pod filmikami na YT i w większości przypadków, mody się powielają, więc trochę mnie dziwi to o czym pisał Minamir:

Dnia 28.02.2015 o 01:13, Sarinew napisał:

NMM wyświetla konflikt plików moda, którego chcesz zainstalować, z innym już zainstalowanym.
Dając "No to all" powodujesz, że konfliktujące pliki nowego moda nie zostaną zainstalowane.
Może to czasem powodować problemy, w miarę możliwości poszukać podpowiedzi na temat kolejności
instalacji danych modów.


gdyż większość tych modów powinna być zgodna.

20150228213408

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się kupuje meble do domu? W książce jest napisane, że u zarządcy dzielnicy, ale nie wiem gdzie on jest. Chodzi o Białą Grań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2015 o 22:19, Madoc napisał:

Jak się kupuje meble do domu? W książce jest napisane, że u zarządcy dzielnicy, ale nie
wiem gdzie on jest. Chodzi o Białą Grań.


Avenicci ma chyba na nazwisko - jest cały czas przy jarlu w Smoczej Przystani z tego co pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2015 o 22:21, haderQ napisał:

Avenicci ma chyba na nazwisko - jest cały czas przy jarlu w Smoczej Przystani z tego
co pamiętam.

Od niego kupiłem dom, ale nie widzę żadnej opcji dialogowej dotyczącej zakupu mebli. Myślałem że jest jakiś zarządca dzielnicy Wiatru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrzcie, to jest coś, co chciałbym osiągnąć dzięki ENB:

https://www.youtube.com/watch?v=TX0YxU32UB8

niestety, link prowadzący do ENB wskazuje, że ów preset nie jest już dostępny na Nexusie, ale znalazłem coś podobnego:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_otvTTWcNo

ten preset mam akurat pobrany, ale ten powyższy lepiej wygląda.

Co do tekstur, to chciałbym osiągnąć coś takiego:

https://www.youtube.com/watch?v=DZIKkDn6prs

niestety, autor nie wypisał pod spodem jakich modów użył, dał tylko taki link:

http://imgur.com/a/i1nYn#0

ale nie mogę tu wyłapać, co jest w 4K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znikający dym, itp. to zasługa Enhanced Light and FX - niestety, bez tego gra wygląda gorzej. Nie wiem, czy jest jakiś fix lub patch pod mój ENB.
Mogę jakoś w skyrimprefs poprawić zasięg rysowania obiektów, trawy, itp? - Fotka.
Znacie jakieś ciekawsze tekstury na miasta? Mury, itp? - fotka to Biała Grań. Pobieram właśnie SHD FULL - Towns, może te tekstury będą lepsze?

20150301002356

20150301002404

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauwazyles, ale autor nieaktywnego ENB w 2 akapicie podal link do "następcy" www.nexusmods.com/skyrim/mods/50501/ - the Grim and Somber ENBS ktorym sie juz interesowales

> NMM wyświetla konflikt plików moda, którego chcesz zainstalować, z innym już zainstalowanym.

Dnia 01.03.2015 o 00:24, lis_23 napisał:

Dając "No to all" powodujesz, że konfliktujące pliki nowego moda nie zostaną zainstalowane.
Może to czasem powodować problemy, w miarę możliwości poszukać podpowiedzi na temat kolejności
instalacji danych modów.


gdyż większość tych modów powinna być zgodna.


Powinna byc zgodna, ale czy program o tym wie? program NMM(sugeruje sie printscreenem), moze byc ostrozny/przewrazliwiony i informuje o kazdym "sporze", ktory trzeba zakonczyc yes to all, a jesli dawales no to all, to srednio to widze.
Nie wiem ile razy miales komunikat [ i nie musisz tego pisac w poscie jakby co ]gdzie mogles wybrac "No lub yes to all" i jaka byla tresc i sytuacja, ale
jesli instalujesz wg ulozonej listy to musisz dac yes to all, by program dolozyl poprawione pliki to wyglada jakbys instalowal (to jest wymyślony przykład) podstawke gry, potem patch, ale nie zezwalasz na nadpisanie plików od patcha, na które się trzeba zgodzić, by wszystko dobrze bylo, więc mozesz miec misz-masz.
Jesli przy komunikatach dawales No to all to ja bym dal yes to all (oczywiscie nie na slepo tylko z glowa czy wg listy) i
-tak powtarzam sie daj na tak - yes to all.
inna rada jak bedziesz mial dobry wyglad gry (niekompletny, ale w trakcie instalacji) to zrob sobie kopie foldera gry, bo gdy kolejny zainstalowany mod zle zadziala to poprostu wykorzystasz kopie zamiast wszystko na nowo instalowac.


W opisie K ENB Pure Light podkreslaja by wylaczyc Antialiasing i Anisotropic w grze i sterownikach, a z innych tematow, wiem, ze uzywasz Geforce experience, ktory z automatu to ustawia, wiec upewnij sie, ze masz to wylaczone.

W jednym z opisow na YT byl link do http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51467/? Skyrim Mod Combiner programu, gdzie wybierasz jaka chcesz jakosc tekstur i program wspomaga w pobieraniu/instalowaniu tekstur . ale jak dobrze dziala i czy trudny jest w obsludze tego nie wiem. radza tam, zeby mody oswietleniowe ustawic na koncu kolejki ladowania(by mialy wysoki priorytet- zalezy od programu, ktory uzywasz)
No i obecnie zainstalowane tekstury raczej pojda w ostawke(tylko zgaduje).

Mody pogrubione w wypisanej liscie w poprzednim poscie to mody ktore masz zainstalowane ? bo nie wiem jak to czytac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.03.2015 o 00:24, lis_23 napisał:

Znikający dym, itp. to zasługa Enhanced Light and FX - niestety, bez tego gra wygląda
gorzej. Nie wiem, czy jest jakiś fix lub patch pod mój ENB.


np. jak uzywasz Static Mesh Improvement Mod - SMIM autor Enhanced Light and FX zrobil fixa, ktory trzeba zainstalowac (na koncu) po instalacji tych modow oraz zgodzic sie na overwrite/nadpisanie plikow.
to w sumie lepszy przyklad na wybieranie yes to all, (fix nazywa sie ELFX - SMIM Meshes na zakladce od moda ELFX)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, nie bardzo łapię, o co chodzi z tą kolejnością:
chodzi o kolejność pobrania modów przez NMM, czy o kolejność ich uruchomienia?
Ja na NMM uruchamiam je w przypadkowej kolejności, potem używam LOOT, który powinien w teorii poukładać te mody w wymaganej kolejności, więc nie wiem, czy trzeba je też odpalać na N w jakiejś kolejności.

W ogóle, jak sobie czytam tłumaczenie tego, co piszą autorzy ENB, to oni ogólnie nie zalecają używania innych modów, a przecież ENB to tylko taki filtr, który poprawi ogólne wrażenia artystyczne z gry, poprawi oświetlenie, itp, ale nie zmieni tekstur na lepsze, a Skyrim bez modów, szczególnie bez tekstur, wygląda kiepsko.
Jak sobie patrzę na taką listę modów:

http://tvtrig.wix.com/tvtrig#!faq/c163o

to ciężko jest mi uwierzyć w słowa twórców ENB, że mody nie są potrzebne. Z drugiej strony, większość moderów używa RealVision ENB, czyżby był on lepiej przystosowany do korzystania z innych modów?
Niestety, mnie się jakoś ten podstawowy RV nie podoba, jest jakiś taki mało ciekawy.

Jakie tekstury byście polecili w najlepszej jakości ( np. w 4K ) i czy mój PC takie pociągnie? Do tej pory skupiłem się na 2K, ale patrząc na ten filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=DZIKkDn6prs

i na moje fotki, to u mnie nie wygląda to jeszcze zbyt dobrze - może dlatego, że nie dawałem " yes to all "?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować