Zaloguj się, aby obserwować  
ShaDoW_The_Dark

The Elder Scrolls V: Skyrim

9509 postów w tym temacie

Dnia 15.03.2015 o 01:20, lis_23 napisał:

(...) ale radość nie trwała długo, gdyż po ok. 40
minutach, gra postanowiła się całkowicie zawiesić ;)


Używasz SSME (można aktywować przez plik SKSE.ini) oraz poprawnie skonfigurowanego ENBoost?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.03.2015 o 01:45, Minamir napisał:


Używasz SSME (można aktywować przez plik SKSE.ini) oraz poprawnie skonfigurowanego ENBoost?

A co to jest?
Na innym forum też polecają mi SKSE ale ja nie wiem, czy ogarnę ten program.
ENBoost nie widzę, dokonywałem zmian tylko w enblocal, zgodnie z waszymi sugestiami. Oprócz enblocal mam jeszcze; effect, enbbloom, enbeffect, enbeffectprepass, enblens, enbseries i enbsunsprite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 01:59, lis_23 napisał:

A co to jest?
Na innym forum też polecają mi SKSE ale ja nie wiem, czy ogarnę ten program.
ENBoost nie widzę, dokonywałem zmian tylko w enblocal, zgodnie z waszymi sugestiami.
Oprócz enblocal mam jeszcze; effect, enbbloom, enbeffect, enbeffectprepass, enblens,
enbseries i enbsunsprite.


SKSE to rozszerzenie możliwości skryptowych gry, bez którego nie podziała wiele modów. Instalacja polega tylko na rozpakowaniu plików, a uruchomienie na odpaleniu pliku skse_loader.exe. Grę trzeba za każdym razem uruchamiać przez ten plik, a by SKSE "zaskoczyło.

W jednej z wersji SKSE wbudowano poprawki zarządzania pamięcią przez grę. W praktyce wystarczy dodać 2-3 linijki do pliku SKSE.ini w Data\SKSE

ENBoost to część ENB, składa się z pliku konfiguracyjnego enblocal.ini oraz programu enbhost.exe. Ten drugi jest automatycznie uruchamiany (nie trzeba, i nie powinno się go samemu włączać) i ten proces bierze na swoje barki zarządzanie pamięcią gry.


SSME (przez SKSE) jak i ENBoost działają bez problemu razem, pozwalając grze alokować dużo więcej pamięci, czyniąc Skyrima dużo stabilniejszym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest HDT, który mógł się już pojawić u kogoś, ale potrzebny ci on będzie jedynie gdy będziesz korzystał z modów, które używają Havok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2015 o 22:23, jadam napisał:

> Coś dziwnego się stało. Walczę z Miraakiem a ten mi nagle zniknął. Wchłonął dusze
dwóch
> smoków, na kompasie jest strzałka, czerwona kropka a samego gościa nie ma. Bug gry?


To bug. Miałeś za dobrą broń, powinieneś wziąć coś gorszego, Mirak musi mieć szansę spokojnie
wchłonąć te 2 smoki i ukryć się na koniec w którymś ze źródeł a tam ... Coś się stanie.


Mam miecz z kości smoka. Podrasowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 10:38, marekl1975 napisał:

Mam miecz z kości smoka. Podrasowany.

Nie chwal się.

Jak ze Skyrimem, grałem jakieś dwa może trzy lata temu i duży, ale strasznie "pusty" świat, pojawiły się jakieś mody? Liczę, że Wiesiek będzie pod tym względem lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cos mocno nie tak jest, bo u mnie na czystej grze-bez wgrywanych tekstur- jest tak jak na screenach(moglem sie pomylic i screeny z enb byly z tesktury srednie- na fotce jest 5 przypadkow) ale zauwaz, ze nawet na niskich ten rog sciany wyglada lepiej niz na twoim. (jakosc teksur wysokie/srednie/niskie wg skyrim opcje)
A i swiatlo z zapalonych swiec, pochodni z enb pure faktycznie daje po oczach:P

czasami enbhost(.exe) trzeba dac prawa administatora-wlasciwosci pliku i odpowiednia zakladka.
W innych poradach jest by wlaczac gre nie uzywajac steamowego launchera, a SKSE.
juz pisalem, ale ustawienia w panelu sterowania karty i geforce experience moga przeszkadzac w modowaniu skyrima.

20150315121932

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czarne pasy w k pure light
otworz enbeffect(.fx)
znajdz //Matso''s Letterbox effect (set Your FOV to 80.0 or 85.0 or 90.0 in game for better effect) -jest prawie na samym poczatku powyzej wpisow gdzie trzeba obowiazkowo ustawic rozdzielczosc.) A FOV to nie mam pojecia gdzie ustawic
jest linia
//#define USE_LETTERBOX_EFFECT 1
skasuj // by bylo
#define USE_LETTERBOX_EFFECT 1
jesli jest dobrze (i dobrze zrozumialem) to powinny byc pasy, linijki nizej pozwalaja dopasowac czarne pasy do swoich preferencji za dnia/nocy/ Interior(-pomieszczeniach?), ale nie testowalem tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 10:38, marekl1975 napisał:

> To bug. Miałeś za dobrą broń, powinieneś wziąć coś gorszego, Mirak musi mieć szansę spokojnie
> wchłonąć te 2 smoki i ukryć się na koniec w którymś ze źródeł a tam ... Coś się stanie.

Mam miecz z kości smoka. Podrasowany.

Właśnie jest on zbyt dobry. Trzeba nałożyć na swoją postać najlepsze ochrony, krzyki obronne a do ręki wziąć słaby mieczyk bez specjalnych dodatków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 02:10, Minamir napisał:


ENBoost to część ENB, składa się z pliku konfiguracyjnego enblocal.ini oraz programu
enbhost.exe. Ten drugi jest automatycznie uruchamiany (nie trzeba, i nie powinno się
go samemu włączać) i ten proces bierze na swoje barki zarządzanie pamięcią gry.


SSME (przez SKSE) jak i ENBoost działają bez problemu razem, pozwalając grze alokować
dużo więcej pamięci, czyniąc Skyrima dużo stabilniejszym.



Oto wszystko, co mam w Skyrim:

20150316190838

20150316190851

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 19:08, lis_23 napisał:

Oto wszystko, co mam w Skyrim:


ENBoost jest, kwestia tylko odpowiedniej konfiguracji w pliku enblocacl.ini (przydział pamięci wideo, rozszerzenia dla x64 itp).

SKSE.ini powinien znajdować się w Data\SKSE, i powinien zawierać minimum:

[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256

Jeśli tam go nie ma, to go sam utwórz (pamiętając o rozszerzeniu .ini) lub pobierz gotowy z internetu, jest na Nexusie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 19:16, Minamir napisał:

> Oto wszystko, co mam w Skyrim:

ENBoost jest, kwestia tylko odpowiedniej konfiguracji w pliku enblocacl.ini (przydział
pamięci wideo, rozszerzenia dla x64 itp).

Czyli gdzie mam go szukać? ENBoost?
W enblocal dałem VideoMemorySizeMb=10240
SKSE jeszcze nie pobierałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 19:48, lis_23 napisał:

Czyli gdzie mam go szukać? ENBoost?


ENBoost już masz, konfigurujesz przez enblocal.ini, tutaj kilak porad http://wiki.step-project.com/ENBoost

Dnia 16.03.2015 o 19:48, lis_23 napisał:

W enblocal dałem VideoMemorySizeMb=10240


Powinno być OK, w razie problemów zmniejsz.

Dnia 16.03.2015 o 19:48, lis_23 napisał:

SKSE jeszcze nie pobierałem.


SKSE jest wymagane przez wiele modów. Nawet jeśli nie masz żadnego moda, który by SKSE wymagał, to warto go używać dla samego SSME.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytaliście o ilość kl/s przy K ENB Pure Light Extreme; 20 - 26 fps.

Znalazłem też chyba winnego cięcia się obrazu w Grim and Somber ENB - tamtejszy enblocal:

(ENGINE)
EnableVSync=false

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 12:40, Sarinew napisał:

Cos mocno nie tak jest, bo u mnie na czystej grze-bez wgrywanych tekstur- jest tak jak
na screenach(moglem sie pomylic i screeny z enb byly z tesktury srednie- na fotce jest
5 przypadkow) ale zauwaz, ze nawet na niskich ten rog sciany wyglada lepiej niz na twoim.
(jakosc teksur wysokie/srednie/niskie wg skyrim opcje)
A i swiatlo z zapalonych swiec, pochodni z enb pure faktycznie daje po oczach:P

Ciekawe jest ogólnie to, że o ile na podmienionych teksturach na 2K, 4K, widać różnicę w wielu miejscach, o tyle na murach w Białej Grani tej różnicy nie widać, a nawet z podmienionymi teksturami jest gorzej.

Myślę jeszcze o wypróbowaniu czegoś takiego:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/61995/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fskyrim%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D61995&pUp=1

w takim wypadku powinienem albo wyłączyć wszystkie tekstury Parallax, albo je nadpisać ( choć tu też coś pisze o Parallax ) i w enblocal dać false na parallax?
Pobrałem:

Tamriel Reloaded HD main file 0-9b FULL for NMM - to jest chyba główna paczka
4K optional textures for 0-9b
Enhanced Lights and FX 2.0 - TR HD patch 0-9 - przyda się do ENB, który wspiera ELFX
Realistic Water 2 patch 0-9

powinienem pobrać coś jeszcze?

W kwestii 20 kl/s na K ENB Pure Light Extreme - trochę to dziwne, ale podczas rozgrywki tego nie czuć. Nie ma spowolnień, klatkowania czy innych problemów. Pewnie to nie tylko zasługa GTX 980 ( na 570 a nawet na 780 0c problemy były ), ale i mocnego procesora względem I5-2500K, oraz 16GB RAMu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, na Tamriel Reloaded HD to miejsce i ściana wygląda dokładnie tak samo, czyli źle.
Same tekstury są dosyć fajne, dodają sporo zieleni na murach i teraz zastanawiam się, czego używać - tego, czy Parallax? Wydaje mi się, ze Parallaxów jest więcej, ale sam już nie wiem.
Na dole fotka, jak w K ENB Pure Light Extreme oświetlenie daje po oczach ;) z tego powodu chyba będę sprawdzał inne ENB.

20150318140534

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wypowiem sie, bo nie wiem
-nie wiem jakich modow uzywasz, czy dodajesz jakies mody zmieniajace oswietlenie np. EFLX? Czy tylko uzywasz enb i lepszych tekstur na grze ? (Bo raz rozumiem, ze uzywasz elfx, a pozniej, ze nie.)
bo chcesz uzywac np. EFLX, a autorzy ENB nie zalecaja takich modow(trzeba czytac ich opis). WIEC jak jestes poczatkujacym i nie wiesz jakie wartosci zmodyfikowac to masz pod gorke.
- nie wiem czy rozbudowales sobie te pliki ini w moje dokumenty, co pisales, ze skromne masz, czy skopiowales do nich zawartosc o zalecane wpisy?
- czy zainstalowales juz skse z poprawka na pamiec?
- czy masz w panelu inVidia - pod kontrolą aplikacji,- bo np.Mipmap ustawiony tam w programe/karcie, blokuje ustawienia w grze, ze mozesz w grze zmieniac opcje ile wlezie, a program od karty bedzie bedzie mial priorytet i bedzie ignorowal "polecenia gry"
np. http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/891074-2k-textures-not-loading/ niestesty po angielsku

W enbeffect(.fx) mozesz ustawic #define POSTPROCESS od 1 do K domyslnie jest K, moze na nizszych cyfrach bedzie lepiej?
Zreszta w tym pliku i innych zakonczonych fx mozesz edytowac rozne wartosci, moze ktos poda wartosc na oslabienie tego swiatala z screena, ale to nie beda ja.
Zreszta nie wiem ile musisz zmieniac w enblocal, bo przy [engine] przy 3 wpisach jest, ze AF, LOD bias i downsampling u autora enb pure light odpowiada Nvidia Inspector czy panel inVidia
Zreszta screena z sciana i swiatlem mozesz dac na innym forum o grze czy nawet nexusie w postach o enb pure light(w zaleznosci czy w czystej grze (bez nowych) tekstur i enb tez masz takie razace swiatlo lub taka sciane), moze ktos da dobra rade lub rozwiazanie.
Jak instalowales nowe enb binaries 266 to wkopiowales nowy enbhost i nowy d3d9(.dll) z pobranej paczki i nadpisales?

Nie sprawdzalem okien, ale u mnie swiatlo w paleniskach(na tarasie w poblizu tej sciany sa) bylo "mocno biale", ze troche razilo, ale nie az tak jak to z ostatniego screena , a na czystej grze da sie na to patrzec bez problemow.
Sprawdziles mojego screena z sciana z 5 opcjami, co sądzisz?

Tamriel Reloaded HD
musisz poszkolic sie z angielskiego albo miec dobry slownik lub tlumacza, ale i tak nie ma odpowiedzi jakie mody moga powodowac "niezgodnosc".
by trawa i reszta zielonego działała prawidłowo ustawic iMaxGrassTypesPerTexure=15 w odpowiednim miejscu
TR HD obsluguje Parallax terrain, wiec ma byc jak miales, true FixParallaxBugs=true and FixParallaxterrain=true
TR HD ma byc instalowany na koncu i ma byc tez na koncu kolejki ladowania by dzialal prawidlowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jakich modow uzywasz, czy dodajesz jakies mody zmieniajace oswietlenie np.
> EFLX? Czy tylko uzywasz enb i lepszych tekstur na grze ? (Bo raz rozumiem, ze uzywasz
> elfx, a pozniej, ze nie.)

Obecnie używam tylko ENB i tekstur + flora, RWT, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2015 o 21:42, Sarinew napisał:

Nie wypowiem sie, bo nie wiem



Nie dopisywałem na razie nic do akyrim.ini.
Nie zainstalowałem jeszcze SKSE.
Wolę nic nie tykać w panelu sterowania Invidia, ostatnim razem narobiłem sobie sporo bigosu, pomimo tego, że wprowadzałem zmiany tylko do konkretnej gry.
Co do ściany ze screena, to u mnie, nie ważne na jakich teksturach, wygląda ona źle, lub bardzo źle.
Co do Tamriel Reloaded HD to czy mogę razem z nim używać:

4K Parallax Skyrim by Pfuscher aka Zerwas1
Skyrim 2015 Parallax Terrain SPT
4K Parallax Treebark
4K Parallax High Hrothgar by Pfuscher aka Zerwas1
2K-4K Parallax Bridges by Pfuscher aka Zerwas1
4k Parallax Mines by Pfuscher aka Zerwas1
4K Parallax Mountains by Pfuscher aka Zerwas1
4K Parallax Solitude street by Pfuscher aka Zerwas1
Pfuschers Solitude Stonetrim 4K Parallax

Gdy odpalam wszystko ( Tamriel Reloaded HD uruchomiam na Nexusie jako ostatni ) to dochodzą nowe tekstury ( mury wyglądają ciekawiej, mają bujniejszą roślinność ) ale zostają też tekstury z Parallax, które mi się podobają, choć są też zmiany na niekorzyść.
W ogóle zastanawiam się, czy 4K Parallax Skyrim by Pfuscher aka Zerwas1 i Skyrim 2015 Parallax Terrain SPT nawzajem się uzupełniają, czy ten drugi zastępuje pierwszy?
Aha, często gdy uruchamiam paczki na NMM to wyskakuje okienko z aktualizacją ( yes, no i jeszcze jedna opcja ), gdy daje na yes to najczęściej nic się nie dzieje, czasem paczka się załącza, ale inna z tej samej serii się dezaktywuje, więc daje na no. Praktycznie każda załączana paczka ma tę opcję.
Nie mogę też załączyć wszystkich opcji w Realistic Water Two, gdyż inaczej gra się nie uruchomi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować