Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Command & Conquer 3: Wojny o tyberium - okiem Szarego Płaszcza

51 postów w tym temacie

Ja tylko dodam, że:
- misje są nierówne - przeważnie zbyt łatwe (nawet na trudnym poziomie), a czasami trudne (musiałem przestawić na normalny poziom, bo 5 razy z rzędu mnie komp rozwalał). Ale ogólnie mogły by być trudniejsze... albo inaczej: dłuższe. Więcej czasu na dozbrojenie, bo, np. komputer by miał nie jedną bazkę, tylko np. 3 bazy tak położone, że trzeba by je rozwalać po kolei.
- szkoda, że są takie nieścisłości w scenariuszu - (ach, spoiler!) grając GDI dobieramy się do tyłka Kane''owi, i... koniec. Nie ma nic, że go zabiliśmy, albo, że z nim wygraliśmy - nikt się nie cieszy... po prostu jego temat się całkowicie urywa.
- Teraz gram NOD-em, i właśnie skończyłem misje w Brazylii - ta gra wygląda genialnie w pustynnej scenerii! Nie wiem dlaczego, ale te misje w Brazylii były jak pierwszy C&C. Jak stary dobry C&C. Te kolory... to wszystko wyglądało pięknie i tak samo pięknie się grało.
Bo te misje w Niebieskich strefach mi się w ogóle nie podobają, bo są po prostu brzydkie... Ale pustynne są piękne :)
- Nie grałem jeszcze po sieci, ale z tego co piszą na forach to są straszne błędy i brak wyważenia... szkoda. Niby EA wydaje patche, ale podejrzewam, że to się skończy za miesiąc... EA nigdy nie ciągnęła supportu dla swoich gier...
- Kosmici są wciśnięci na siłę. Szkoda. Misje GDI z kosmitami kończymy w 4 czy 5 misjach, tak jakby ta wielka inwazja była... ot, przyleli, nic złego, zaraz ich wykurzymy... o, gotowe. Szkoda, bo inwazja kosmitów powinna być jako cała gra, 15 misji czy coś....

Sumując: engine SAGE, na którym działały: Emperor: Battle for Dune, Generals, Battle for Middle-Earth 1 i 2, i teraz C&C 3, w końcu został dopracowany. Jednostki sie nie blokują i potrafią w kupie dojechać do bazy wroga (w Emperorze to było niemożliwe) i gra się dobrze.
Filmiki są fajne, troszkę sztuczne, ale fajne (szczególnie Ajay).
Mam nadzieję, że teraz EA, mając ten (W KOŃCU!! PO 5 grach!) dopracowany engine, zrobi kolejne strategie z filmikami. Chciałbym zagrać w Red Alert 3 oraz kolejną Diunę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto jest reżyserem przerywników filmowych w tej części? We wszystkich C&C Weestwood odpowiadał za nie aktor grajacy Kane''a. Po zniszczeniu Weestwood przez EA wiele się zmieniło na gorsze (Generals)... Dobrze, że powrócono do tradycji cyklu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2007 o 12:04, Corporal napisał:

Ciekawe kto jest reżyserem przerywników filmowych w tej części? We wszystkich C&C Weestwood
odpowiadał za nie aktor grajacy Kane''a.


Nieee prawda. Joe "Kane" Kucan był "jedynie" reżyserem dźwięku.

EDIT: Hmm, a IMDB jest jednak przekonane, że był faktycznie reżyserem. Cóż, biję się w piersi - byłem przekonany, że jednak nie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2007 o 12:50, Domek napisał:

Nieee prawda. Joe "Kane" Kucan był "jedynie" reżyserem dźwięku.

EDIT: Hmm, a IMDB jest jednak przekonane, że był faktycznie reżyserem. Cóż, biję się w piersi
- byłem przekonany, że jednak nie. :)

Już sprawdziłem. Mam na półce wszystkie C&C oprócz Renegade. Instrukcja do Tiberian Sun: reżyser dźwięku Paul S. Mudra. Produkcja sekwencji dramatycznych (ale to śmiesznie brzmi :D) - producent Donny Miele, reżyser Joseph d. Kucan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2007 o 10:35, Domek napisał:

Opinie w rodzaju "widziałem w TV, gra nie dla mnie" są naprawdę wzruszające - nie sądziłem,
że są jeszcze ludzie tak wierzący w magię szklanego ekranu. ;)


wierzyć może nie bo te programy są dla mnie imho zbyt bardzo hurraoptymistyczne, ale można sobie wyrobić pogląd na temat grafiki i ogólnego wyglądu ;p

Dnia 08.04.2007 o 10:35, Domek napisał:

A serio, to jak tam sobie chcecie. Ja od wczoraj gram i jestem zachwycony - głównie właśnie
"staroszkolnością" i klasycznym podejściem do tematu.(...)
Dla tych którzy pamiętają pierwsze C&C - przede wszystkim pierwsze, nie tylko udziwnionego
Tiberian Suna - Wojny o tyberium będą jak powrót do domu. :)


Nie neguję, że gra jest dobra czy nawet genialna (średna wg gamerankings na poziomie 86% to całkiem przyzwoity wynik) bo po prostu w nią nie grałem, ale po krótkim porównaniu "projektu artystycznego" jednostek obydwu stron, a zwłaszcza NOD''u, stwierdzam, że jednak trochę zbyt mocno odeszło się od najlepiej zapamiętanego przeze mnie Tiberian Sun''a (brak ticktanków pewnie każdy przeboleje, z cyborgami nieco gorzej, ale czemu nie ma podziemnych transporterów? :|)
Generalnie marudzenie dla marudzenia z tego wyszło, ale gra wygląda na ciekawą, po prostu jest inna (w końcu to nie remake z bezmyślnym kopiowaniem wszystkiego i wklejaniem w nowe szaty)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do filmików to trzeba sprawdzić w creditsach, może sprawdę w RA2 zaraz :D

Podzielam upodobania Domka, uwielbiam przyjemne strategie gdzie liczy się akcja, a nie jakieś strategiczne niuanse :D

A tak w ogóle to jest tu ktoś kto zaczynał swoją przygodę z graniem mniej-więcej za czasów RA2? :D Jest ktoś kto z łezką w oku wspomina te czasy? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako 12 letni fan serii Command & Conquer, jestem z jednej strony zachwycony grą z drugiej rozczarowany..
Przede wszystkim fabuła i ogólna technologia wojsk GDI i Nod! Panowie z EA widocznie zapomnieli że po Tiberian Dawn istnieje Tiberian Sun, co prawie całkowcie olano w Tiberium Wars i wygląda to jak kontynuacja pierwszej Wojny o tyberium.
Sprawa następna to balans frakcji w multiplayer, jak ktoś gra już chwile to wie że grając Scrinami z przeciwnikiem z zasadami "Rush" niema sensu grać gdyż Scrinowe na początku gry są beznadziejni. Z kolei jeśli graczp pozowli przeciwnikowi Scrinowi rozbduwoać się to już niema sznas na walkę z nim...

Co tu dużo gadać zapraszam na www.cc-series.pl, gdzie można przeczyać obiektywną recenzję tejże gry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2007 o 16:17, Yuri napisał:

Przede wszystkim fabuła i ogólna technologia wojsk GDI i Nod! Panowie z EA widocznie zapomnieli
że po Tiberian Dawn istnieje Tiberian Sun, co prawie całkowcie olano w Tiberium Wars i wygląda
to jak kontynuacja pierwszej Wojny o tyberium. (...)

Pewien postęp jest, część uzbrojenia zmodyfikowano. Był (i jest) szczegółowy artykuł od twórców na głównej stronie gry wyjaśniający technologię w alternatywnym roku 2047. Mam nadzieję, że to wyjaśni wątpliwości.

Dnia 08.04.2007 o 16:17, Yuri napisał:


Co tu dużo gadać zapraszam na www.cc-series.pl, gdzie można przeczyać obiektywną recenzję tejże
gry

Nie ma czegoś takiego jak obiektywna recenzja, ponieważ w dużej mierze opiera się ona na prywatnych odczuciach autora ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten artykuł (ba, nawet cały przetłumaczyłem) ale wyjaśnienia EA są bez sensowne i bez podstawne...
Westwood wiedział co zrobić z C&C3 (nazywanym Tiberian Twilight) - w końcu wyjaśnić zagadkę połączenia serii Red Alert z serią Tyberium

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety wygląda na to, że oba uniwersa są rozdzielone. Red Alert 2 wydaje się temu przeczyć (różnica w wydarzeniach i technologii).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Co ciekawe, filmy te dobrze komponują się z resztą gry - twórcom udało się uniknąć sztuczności." - Jaja sobie do cholery ktoś robi ?! Wiele razy już na temat tej gry się wypowiadałem i nie mam ochoty po raz kolejny...
Krótko - RTS świetny, spartolone dziedzictwo fabularne świata Tiberium - basta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filmy z prawdziwymi aktorami dodają grze tego filmowego klimatu. C&C3: TW bardzo mi się spodobało i wiem dlaczego - uwielbiam i preferuję wyłącznie strategie z akcją osadzoną w przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ShinAd - daj sobie spokój i uznaj fakt, że ktoś może (o zgrozo!) uważać inaczej. Ułatwi Ci to życie, zwłaszcza że nie poruszamy kwestii aborcji tylko gadamy o grze. To bulwersowanie się jest żałosne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.04.2007 o 19:50, ShinAd napisał:

Krótko - RTS świetny,(...)


Jak świetny,to po cholerę się pienisz? Wracaj do gry,albo naucz się że ludzie nie muszą mieć takiego samego zdania jak ty.
Recka jeszcze bardziej mnie zachęciła do zakupu. Pomimo że żadnych innowacji nie ma, jest to nadal świetna gra. Jak można by było nie zagrać w nią? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że ktoś nie przyznaje Ci racji, to nie znaczy że nie rozumie... już nie będę się wdawać w dyskusję bo widzę że nic z tego i tak nie będzie. Niektórym się nie da pewnych rzeczy przetłumaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tutaj się boi dyskusji ? Ja nie mam pretensji do autora recenzji, bo jest rzeczowa, ale widziałem jak ta seria się rodziła, jak wyglądała kiedyś i wygląda teraz. Sądzicie że filmy są dobre? Wasze zdanie, nawet się z nim zgodzę, bo żałosne nie są, ale "amatorskich" z czasów Tiberian Dawn czy TS''a im brak sporo. Jeżeli zostałem źle zrozumiany, przykro mi, zacytuje raz jeszcze: "(...)twórcom udało się uniknąć sztuczności." Przyjrzyjcie się raz jeszcze szczególnie kampanii GDI, czy gdyby Ci sami aktorzy grali w ten sposób w filmie fabularnym bylibyście tak samo wyrozumiali? Albo inaczej, czy gdyby pod koniec Władcy Pierścieni Gollum nie utonął wraz z pierścieniem tylko znowu stał się Smeagol''em i zamieszkał w Shire to gdybyście byli fanami książki jak przyjęlibyście takie zakończenie?
Film nadal byłby świetny i zgarnął masę Oskarów, ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra bardzo dobra, dynamiczna, ładna, przyjemna lecz niestety mimo że w Command and Conquer 3 gram, to uważam że Tiberian Sun było lepsze. Choć po wyjściu dodatku mogę zmienić zdanie. Szkoda że nie ma murów i bram. Niby nic ale zawsze to baza ładniej wyglądała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobre sobie jak sie patrzy na postawione minusy i plusy to mozna plakac ze smiechu !!
czy ktos z was widzial co sie dzieje na forum na oficjalnej stronie http://www.commandandconquer.com i jak sie patrzy na plus ze niby dopracowana(ta jasne lepiej niech koles wejdzie na forum - tam wszyscy narzekaja na jakosc!!) albo minus drobne usterki - moge nawet sporo wymienic(i to nie sa jakies drobne usterki wiezcie mi)
jakie sa zglaszane na forum

1)out of sync error - powoduje ze po 5-10 min gry on-line wywala cie mowiac ze straciles symchronizacje z pozostalymi graczami(sic!!) - niestety tego buga tez mam(a pomoc techniczna i patche nie pomogly)
2)kolejne patche partacza gre - proste ci co maja problemy maja ich jeszcze wiecej, a ci co nie maja to sie je dopiero dostaja
3)optymalizajce na low end systems w łatkach - ta jasne taka optymalizacje ze ci zrobili sobie w ustawieniach tak zeby im gra dziala plynnie to po patchu maja takie zwiechy ze slowo slideshow pasuje jak ulal i to doslownie doslownie!!
4)Problemy z Install i uninstall!!
5)Audio/Video sync problem - niby to samo co pkt 1 tyle ze wystepuje on wszedzie nawet w filmikach(tego nie mam)
6)problemy z pakietami jezykowymi
7)Problemy z autopatcherem i samymi patchami
8)ranking - bajzel nic nie jest updatowane, a juz to pokazuje ci wyniki z przed 3 tygodni
9)problemy z zalogowaniem sie online(tez to mialem)
10)po patchu 1.03(chyba bo juz nie pamietam)- zamiast 7 lobby room to 20 i polowa nie dziala jak nalezy albo wcale
11)pomoc techniczna do kitu
12)gra wywala do windowsa
13)zwiechy compa tez czasem sie zdarzaja
14)bugi w grafice(czasem male czasem duze)
15)czasami sie gra nie chce odpalic

reszte znajdziecie na tym forum napisalem powyzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ShinAd:

Dyskusji!? Takie rzeczy są kwestią gustu a ten nie podlega ŻADNEJ dyskusji! Więc nie wplątuj mi tu prowokujących tekstów o strachu przed wymianą argumentów.

Sam uważam, że filmiki z CnC nie mają w ogóle żadnego klimatu, aż do Red Alerta 2, gdzie wreszcie pojawiają się NAPRAWDĘ wyraziste postacie - Romanov, Tanya, gen. Carville czy jak tam się to pisze... Wkurzyła mnie tylko Twoja irytacja, że ktoś może w ogóle nie dostrzegać sztuczności aktorów - bo tak to brzmiało. A może ci aktorzy nie są sztuczni, tylko to Twoje wrażenie? Jest taka opcja.

Poza tym, przykład z Władcą Pierścieni miał się nijak do tego co omawiamy. Mówimy bowiem o poziomie przerywników, a Ty przekierowujesz sprawę na jakieś ładnie brzmiące porównanie, jednak bez żadnego związku ze sprawą i myślisz że się wszyscy na to złapią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować