Zaloguj się, aby obserwować  
AN0WN1M

Motoryzacja - nasza Pasja

1867 postów w tym temacie

Tak szczerze mówiąc to ciut się dziwię, że piszecie, że w naszym kraju w ogóle nie ma warunków do takiej jazdy. Poldkiem to poldkiem, ale np.Volvo S40 2.0 diesel z bodaj 2004 jak się czasem przemieszczam to momentami trzeba po prostu patrzeć na prędkościomierz bo auto się "samo" rozpędza i tak od 110 można nagle dolecieć do 150 i dopiero człowiek zauważa, że coś za szybko świat za oknem mija.
Oczywiście mówię praktycznie tylko o drogach dwujezdniowych bo samobójcą też nie jestem, ale wydaje mi się, że współczesne auta to już przy prędkościach rzędu 160 sobie spokojnie radzą, na w miarę gładkim asfalcie. Pomijam już wiatr i inne wynalazki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żółtych tablic za te parę miesięcy nie dostaniesz, bo auto nie spełnia drugiego warunku takiej rejestracji - model danego auta nie może być produkowany od co najmniej 15 lat. W przypadku Fiata 126p, którego produkcja zakończyła się w roku 2000, na rejestrację tego typu trzeba poczekać do 2015 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienione warunki nie muszą być bezwzględnie spełnione, konserwator może uznać, że auto nawet pomimo młodego wieku egzemplarza/ modelu w ogóle ma szczególną wartość historyczną. Dzieje się tak, kiedy egzemplarz ma jakieś unikalne rozwiązania, ciekawą historię - cokolwiek co uzasadnia wcześniejszą ochronę jako zabytku.

W stosunku do egzemplarza na zdjęciu domyślam się, co mogło być powodem:
- samochód Fiat 126p (ogólnie) uznany został za mający szczególną wartość historyczną i nie musi spełniać kryteriów wiekowych - słyszałem, że były pomysły na takie "uhonorowanie" naszego maluszka, ale nigdy nie słyszałem aby rzeczywiście tego dokonano. Byłbym niezwykle rad gdyby była to prawda,
- Na zdjęciu mamy model - jak sam zauważyłeś - z 1976 roku, czyli jeszcze z czasów, kiedy 126 było produkowane i sprzedawane nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie i gdzieniegdzie poza nią. Model ten był produkowany do 1980 roku i jeżeli został uznany za inny niż FSM 126p (po 1980, już bez udziału Fiata w sprzedaży), to kryteria wieku i końca produkcji jak najbardziej spełnia.
- samochód ma jakąś ciekawą historię - jeździł nim ktoś ważny, należał do znanej osobistości itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz przychodzi mi do głowy inna sytuacja- czy takiego forda mustanga z lat 70tych można by zarejestrować jako historyka bo przecież niedawno wyszła jego nowa wersja gt500 i gt350 chyba też jak w przypadku starych więc jest ciągle w produkcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>>........

Tyle, że ja mam 126p FL a po nim produkowano jeszcze Eleganta, ELX a potem przekształcono nazwę na Maluch. Widziałem już dokładnie tą wersję (FL) z żółtymi blachami więc jak widać jak się chce to mozna;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.05.2011 o 15:22, Witcher1990 napisał:

przecież niedawno wyszła jego nowa wersja gt500 i
gt350 chyba też jak w przypadku starych więc jest ciągle w produkcji...


Można jak najbardziej, bo współczesne Mustangi to nowsza generacja. Z tego co wiem po Polsce jeździ kilka zabytkowych Mustangów. Piękne auta swoją drogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O tuż w lipcu mam siedemnaste urodziny i zamierzam zrobić prawko A1. I chciał bym zakupić sobie Zipp Pro 125, bo z tego co czytałem to jest to przyzwoita "maszyna" nie za szyba ale nie za wolna, dobrze się się prezentuje, ma wiele sprawdzonych rozwiązań, ogólnie określają ją idealną na rozpoczęcie swojej przygody z motorem. Co myślisz o tym całym pomyśle ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś wie jak nazywa się kask z okładki gry "Pure" ? Wiem że jest to kask typu enduro, ale chodzi mi o dokładną nazwę tego konkretnego modelu.
Czy może znacie jeszcze jakieś inne kaski enduro, które też są całkowicie zabudowane jak ten z gry "Pure".

Tutaj macie okładkę:
http://www.gram.pl/upl/katalog/w3/200809121741052843.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak cbr 125:D

A1 już możesz robić, ale skoro nie musisz, to bym poczekał na 18, ale znów nie bierz na początek cbr600, weź tak koło 200 coś, 125 lekko będzie nie domagać, co nie znaczy że to nie jest dobry sprzęt, ale na większym będziesz się lepiej czuł, i nie odkręcaj manetki na max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ha uwierzcie mi że bym chciał ale od przyszłego wchodzi ta ustawa że prawko A będzie można robić od 21 albo co gorsza od 24!! Wiec ja się nie załapię no chyba że bym miał urodziny w styczniu i zaczął robić to prawko jeszcze w listopadzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to kogoś interesuje, to za parę miesięcy biorę się za kompletny remont i podkręcanie silnika w Poldiuszu. Planowanie głowicy, rozwiercanie bloku, wyważanie wału, wymiana uszczelek, filtrów i tak dalej. Wszystko pod okiem mojego ''osobistego'' mechanika, który swego czasu podkręcił Polda tak, że bez przeszkód walił 200km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hahaha jak Ty przy 130mówiłeś, że trzeba było jechać środkiem drogi bo tak go znosiło to przy 200 to pewnie odleci Ci ten poldacz:D I będziesz mu musiał lać Rakiet Fjułel bo wtedy to z 15l łyknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania; tak mi się przypomniało.

Dobry znajomy z roku miesiąc temu zdecydował się na montaż instalacji LPG w swoim Audi A3 1.8 20V gdzie auto ma ok. 220tyś przebiegu. Musiała to być oczywiście instalacja sekwencyjna itp i wszystko wyniosło go 2400zł.
Namiętnie jeździ od tamtego czasu by jak najwięcej km zrobić i przetestować instalację i ciekawe rezultaty są.
Jak ostro by nie jechał to w mieście spalanie nie przekracza 9,5l co jest wydaje mi się wynikiem imponującym jak na taki silnik i agresywną jazdę. Dla porównania moja Corsa pali dyszkę a ojca Nubira w granicach 12l z tym, że są to instalacje niesekwencyjne stąd też to może być powodem.
To tyle w temacie gazoliny:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.05.2011 o 21:46, Witcher1990 napisał:

hahaha jak Ty przy 130mówiłeś, że trzeba było jechać środkiem drogi bo tak go znosiło
to przy 200 to pewnie odleci Ci ten poldacz:D


Sklepie się resory z tyłu, da krótsze sprężyny do przodu, szersze opony i nie odleci ;) Paliwo 98 wystarczy, a co do spalania to masz rację - ''mojemu'' mechanikowi po modyfikacjach palił ok. 15 litrów :D Trochę to wszystko potrwa bo z poszczególnymi częściami będę musiał jeździć do szlifowania i rozwiercania, ale już jest postanowione i się nie wycofam ;) To tylko kwestia czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2011 o 01:15, KannX napisał:

> hahaha jak Ty przy 130mówiłeś, że trzeba było jechać środkiem drogi bo tak go znosiło

> to przy 200 to pewnie odleci Ci ten poldacz:D

Sklepie się resory z tyłu, da krótsze sprężyny do przodu, szersze opony i nie odleci
;) Paliwo 98 wystarczy, a co do spalania to masz rację - ''mojemu'' mechanikowi po modyfikacjach
palił ok. 15 litrów :D Trochę to wszystko potrwa bo z poszczególnymi częściami będę musiał
jeździć do szlifowania i rozwiercania, ale już jest postanowione i się nie wycofam ;)
To tylko kwestia czasu.


Swojego też będziesz podkręcał żeby szedł 200km/h? Jaki masz w nim silnik 1.6GLI czy ten 1.5 chyba od rovera?
I ile by taki tuning kosztował? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować