Zaloguj się, aby obserwować  
AN0WN1M

Motoryzacja - nasza Pasja

1867 postów w tym temacie

Dnia 22.02.2015 o 18:02, zerohunter napisał:

Pamiętam jak niedawno tęskniłem za LPG po 2,20, a tutaj 1,79, ponad 30 zł mniej mnie
teraz kosztuje pełen bak, żyć nie umierać.


Zgadza się, a ostatnio to nawet gdzieś słyszałem że do wakacji ma kosztować nawet w okolicach 1,50. Tak więc muzyka dla uszu, a zwłaszcza chyba oka :P
Chyba że się wezmą za to tak jak za ON czy PB i się skończy. Patrząc na dzisiejsze ceny paliw znowu skoczyły do góry, a to wróży również i niezbyt dobre prognozy na samo LPG. O innych podwyżkach nie wspominając :(
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 20:48, Arclight napisał:

W Lublinie widziałem reklamę pewnej firmy, która zarzeka się, że "Regeneracja turbin
od 650 zł".


A to jednak jest dość duże przebicie bo u mnie w Sączu właśnie i w okolicach najtaniej jest od 900 zł.
Także różnica nie mała. U mnie się to raczej nie opłaci więc turbinka pójdzie do innego miasta. Dogrywam właśnie konkrety gdzie dokładnie.
Dziekuje za informacje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 20:48, Arclight napisał:

W Lublinie widziałem reklamę pewnej firmy, która zarzeka się, że "Regeneracja turbin
od 650 zł".



Słowo klucz- ,,od" ;)
Stawiałbym tak realnie na jakieś 800-900zł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 18:02, zerohunter napisał:

Pamiętam jak niedawno tęskniłem za LPG po 2,20, a tutaj 1,79, ponad 30 zł mniej mnie
teraz kosztuje pełen bak, żyć nie umierać.


Wczoraj na tesco w Lublinie cena spadła o kolejne 3gr i teraz wynosi 1,66zł/l ;)

Szkoda tylko, że ON znów rośnie.
Jeszcze 2 tygodnie temu tankowałem za 4,06zł, wczoraj już 4,33zł ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam
Panowie mam małe pytanie znowu. Orientuję się ktoś może ile kosztuje ten specjalny płyn do filtra cząstek stałych?
Chodzi mi konkretnie o Skodę Superb. Szukałem wszędzie i piszę że od 150 do 250. Ale z własnego doświadczenia
wiem że to nie prawda bo sam u siebie dolewałem i płaciłem 450 zł. Dlatego prosiłbym o odpowiedź w miarę możliwości. Ponieważ znajomy musi go uzupełnić, a nie wie jak ma sie nastawić finansowo na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przez 1.5 godziny walczyłem ze śrubą mocowania akumulatora w Skodzie Felicji koleżanki :) Ogranicznik jest na dwóch śrubach. Jedną ktoś kiedyś ukręcił. Po ukręceniu zapewne ta osoba stwierdziła, że drugą śrubę należy dokręcić tak mocno, że nawet po dachowaniu akumulator nie wypadł ;) Podkładki oczywiście nie dał i uchwyt był nieco pogięty i działał jak podkładka kontrująca. Udało się odkręcić trzecim kluczem. Oczkowy nie łapał, a zwykły się ślizgał, bo łeb śruby był już mocno zjechany. Ale w końcu udało się złapać śrubę pod najmniej wygodnym kątem i po opukaniu młotkiem odkręcić. Skoda naładowana i jeździ. No i wymierne bonusy u koleżanki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pewien problem. Moja Astra ostatnio przez 2 miesiące stała nieruszana pod blokiem, w te wszystkie mrozy i śniegi, i niestety akumulator padł. Ostatnio coś chciałem wziąc z samochodu i nie moglem otworzyć pilotem. Po raz pierwszy otwierałem Astrę kluczem :D Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, ikonki się nie zapalają, tym bardziej silnik nie odpala. Generalnie samochód jest uziemiony.
Magiczne oczko na akumulatorze jest ciemne, co oznacza najprawdopodobniej, że się rozładował. Od ojca mojej lubej pożyczyłem prostownik, jednak w ładowaniu akumulatora jestem zielony. Od 10 lat nic się z nim nie działo, Astra zapalała nawet przy -25 stopniach :D

Może jakieś rady odnośnie ładowania prostownikiem? Czy są jakieś zasady bezpiecznego wyjmowania akumulatora? Akumulator jest już chyba z tych bezobsługowych.

Bardzo będę wdzięczny za wszelkie porady! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.04.2015 o 22:08, pawbuk napisał:

(...)


Najpierw odpinasz minus, a potem plus. Jak podłączasz spowrotem to odwrotna kolejność i jak ładujesz prostownikiem to robisz tak samo. Jeśli aku ma 10 lat to prawdopodbnie będzie do niczego i się szybko rozładuje znowu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.04.2015 o 22:36, Phenom napisał:

Najpierw odpinasz minus, a potem plus. Jak podłączasz spowrotem to odwrotna kolejność
i jak ładujesz prostownikiem to robisz tak samo. Jeśli aku ma 10 lat to prawdopodbnie
będzie do niczego i się szybko rozładuje znowu.


Liczę na to, że chociaż jeszcze trochę pociągnie ;) Mam teraz jeszcze inne wydatki - ubezpieczenie, nowe opony, nowe klocki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.04.2015 o 22:51, pawbuk napisał:

Liczę na to, że chociaż jeszcze trochę pociągnie ;) Mam teraz jeszcze inne wydatki -
ubezpieczenie, nowe opony, nowe klocki...


Najgorzej jak się wszystko na raz nazbiera. Ja też przed zimą wymieniałem akumulator, bo po naładowaniu wytrzymywał chyba jeden dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, jak on odłączy akumulator to mówisz, że najpierw ma podpiąć minus z prostownika? Jeśli tak to niestety źle radzisz, bo podpina się najpierw plus. Tak samo jak w przypadku odpalania z kabli.
Jeszcze warto dodać, że czasami należy odkręcić korki, by nie zbierały się pod nim gazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.04.2015 o 23:56, SiDi napisał:

Czekaj, jak on odłączy akumulator to mówisz, że najpierw ma podpiąć minus z prostownika?
Jeśli tak to niestety źle radzisz, bo podpina się najpierw plus. Tak samo jak w przypadku
odpalania z kabli.
Jeszcze warto dodać, że czasami należy odkręcić korki, by nie zbierały się pod nim gazy.


Przeczytaj mój post jeszcze raz. Ma odpiąć minus potem plus, a następnie odwrotnie, czyli jak podpina do prostwnika to najpierw plus potem minus. Można też dodać, że jak ma korki to niech sprawdzi czy nie trzeba dolać wody destylowanej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, znacie może jakiś kanał na YT albo stronę gdzie w prosty sposób jest pokazane działanie silników dwu- i cztero- suwowych w motorach? Oraz o systemie ich napraw etc? Chodzi mi o starsze silniki i modele motocyklów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2015 o 16:14, AphroditeDnB napisał:

Poszukuje jakiegoś (wydajnego) kompresora do garażowych robót.Polecicie coś?


Jak tak patrzę na allegrogo to w granicach 500zł jest sporo tego a popularność ogromna (widzę aukcje gdzie zeszło nawet 150 sztuk).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, orientuje się ktoś jak wygląda sprawa z oklejaniem samochodu. Chciałem zmienić kolor w swoim samochodzie (na perłową biel). Jak to wygląda cenowo? Lepiej niż klasyczne lakierowanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2015 o 13:16, Ksar666 napisał:

Hej, orientuje się ktoś jak wygląda sprawa z oklejaniem samochodu. Chciałem zmienić kolor
w swoim samochodzie (na perłową biel). Jak to wygląda cenowo? Lepiej niż klasyczne lakierowanie?


Na pewno taniej niż klasyczne lakierowanie, ale to i tak koszt kilku tysięcy (w zależności od koloru i jakości folii) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2015 o 13:16, Ksar666 napisał:

Hej, orientuje się ktoś jak wygląda sprawa z oklejaniem samochodu. Chciałem zmienić kolor
w swoim samochodzie (na perłową biel). Jak to wygląda cenowo? Lepiej niż klasyczne lakierowanie?



Biała perłowa folia jest duuużo droższa niż zwykła. Trzeba się liczyć z wydatkiem ok. 4000 zł (ale to też zależy od wymiarów samochodu). Przy zwykłej folii (nie perłowej) trzeba liczyć jakieś 2000 - 2500 zł).

Pamiętaj, że folii nie można zastosować na szpachlę (przy odrywaniu folii może odejść razem z tą szpachlą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2015 o 14:25, Arclight napisał:

> Hej, orientuje się ktoś jak wygląda sprawa z oklejaniem samochodu. Chciałem zmienić
kolor
> w swoim samochodzie (na perłową biel). Jak to wygląda cenowo? Lepiej niż klasyczne
lakierowanie?


Biała perłowa folia jest duuużo droższa niż zwykła. Trzeba się liczyć z wydatkiem ok.
4000 zł (ale to też zależy od wymiarów samochodu). Przy zwykłej folii (nie perłowej)
trzeba liczyć jakieś 2000 - 2500 zł).

Pamiętaj, że folii nie można zastosować na szpachlę (przy odrywaniu folii może odejść
razem z tą szpachlą).

Okey, a czym się różni perłowa biel od zwykłej? ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować