Zaloguj się, aby obserwować  
Kukowsky

Kanał #mafia, czyli Mafia i Ktulu na IRC-u!

2192 postów w tym temacie

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

- potrzeba minimum 15 graczy

Niekoniecznie, według moich danych można już w 12 w proporcjach 5-4-3 (mieszkańcy - bandyci - indianie), a tylu da się zebrać. Już na chwilę obecną mamy zapisanych 13 graczy, myślę, że jeśli i Ty poprzypominasz i ja poprzypominam, to będzie dobrze i zbierzemy tylu ilu potrzeba :)

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

- MG musi dokładnie wszystko kontrolować

Spoko, myślę, że sobie poradzę. Trochę czasu może to wszystko trwać (pilnować wszystkiego, wiadomo kontakt z każdym funkcyjnym etc., pojedynki), ale tego się pominąć nie da.

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

- (i co chyba najważniejsze) gracze musieliby się bardzo dobrze orientować w zasadach Ktulu

Nie są (aż tak) trudne. Powie się na kanale co i jak i będzie dobrze. Przestudiuję te wszystkie materiały i będzie myślę ok. Albo się trochę pośmiejecie ;P

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

O ten ostatni podpunkt obawiam się najbardziej, gdyż Ktulu różni się jednak znacznie od normalnej
mafii, a nie wiem, ilu graczy zapisanych obecnie na liście miało wcześniej z tą odmianą gry do czynienia.

Ty, ja, Kukowsky, windows, Skyler, Bumber, Donki nie tak źle. A noobkom się wyjaśni ;)

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

należałoby się upewnić, że oni to na pewno przeczytali i zrozumieli.

Spoko, nie będę przecież kwizu wiedzowego robił xD Gramowicze to (w większości) inteligentni ludzie, myślę, że poradzą sobie.

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

Bo wiesz, że czasem jest tak, iż dany gracz wchodzi na kanał tuż przed rozpoczęciem
się edycji, średnio zna się na zasadach i równie średnio angażuje się w bieg wydarzeń podczas
samej gry (chociaż na szczęście obecnie na liście raczej takich osób nie widzę).

Najwyżej jeśli uznam, że się nie nadaje nie dostanie voice''a.

Dnia 05.09.2007 o 16:20, Fiarot napisał:

Ale jeśli uda się sprawnie wtajemniczyć wszystkich przed edycją ''co i jak'', to ja osobiście
jestem za, oczywiście jeśli reszta też chciałaby spróbować zagrać w tą domianę mafii :) .

Raz się żyje, spróbujmy. Jak się przyjmie, to pewnie jeszcze nie raz zagramy, jak nie, to może kto inny kiedyś spróbuje. Zobaczymy.

Bumber - najwyżej nie będziecie musieli daleko szukać ssacza miesiąca xP Mam nadzieję jednak, że nie będziecie musieli. Ryzyk fizyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.09.2007 o 18:46, Liqid napisał:

Bumber - najwyżej nie będziecie musieli daleko szukać ssacza miesiąca xP Mam nadzieję
jednak, że nie będziecie musieli. Ryzyk fizyk.

Albo Ty zassiesz, albo gracze. Innego wyjścia nie widzę. :P

Sam doskonale wiesz co było na zjeździe. Z graczy funkcje wszystkich ról znał tylko Furr, nie można było grać na całego... Tutaj będzie podobnie, a nawet jeszcze gorzej, bo przez internet, a więc więcej chaosu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.09.2007 o 18:46, Liqid napisał:

Niekoniecznie, według moich danych można już w 12 w proporcjach 5-4-3 (mieszkańcy - bandyci
- indianie), a tylu da się zebrać. Już na chwilę obecną mamy zapisanych 13 graczy, myślę, że
jeśli i Ty poprzypominasz i ja poprzypominam, to będzie dobrze i zbierzemy tylu ilu potrzeba
:)


Niby tak, jednak lepiej, żeby graczy było trochę więcej, zwłaszcza mieszkańców, którzy jako jedyna frakcja nie mogą komunikować się między sobą w nocy (patrzę tak przez pryzmat edycji Furra na FM :] ). Zresztą gdyby zagrali również niezapisani w tej chwili windows i Bumber to byłoby akurat 15 graczy ;) .

Dnia 05.09.2007 o 18:46, Liqid napisał:

Spoko, myślę, że sobie poradzę. Trochę czasu może to wszystko trwać (pilnować wszystkiego,
wiadomo kontakt z każdym funkcyjnym etc., pojedynki), ale tego się pominąć nie da.


Też mam taką nadzieję. Przy okazji - w związku z tym, że byłoby to bardziej skomplikowane niż tradycyjna IM proponuję dłuższy czas trwania dnia i nocy niż stosuje się dotychczas - po to, aby gracze i MG w miarę spokojnie wszystko zdążyli załatwić. Wiąże się to też z tym, abyśmy zaczęli grać trochę wcześniej niż zwykle (np. parę minut po 20-tej, a nie 21-szej).

Dnia 05.09.2007 o 18:46, Liqid napisał:

Nie są (aż tak) trudne. Powie się na kanale co i jak i będzie dobrze. Przestudiuję te wszystkie
materiały i będzie myślę ok. Albo się trochę pośmiejecie ;P


Wolałbym, abyś oprócz informacji na kanale napisał jeszcze zasady w tym temacie - zawsze będą one skupione w konkretnym miejscu i w każdej chwili będzie można do nich zajrzeć.

Dnia 05.09.2007 o 18:46, Liqid napisał:

Spoko, nie będę przecież kwizu wiedzowego robił xD


A szkoda, to byłaby kolejna nowość <żart> ;P .

Dnia 05.09.2007 o 18:46, Liqid napisał:

Raz się żyje, spróbujmy. Jak się przyjmie, to pewnie jeszcze nie raz zagramy, jak nie, to może
kto inny kiedyś spróbuje. Zobaczymy.


O.K. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do IK to również mam wiele wątpliwości. Głównie obawiam się o zamieszanie dotyczące ról. W FM cały czas musiałem lukać w przypiętego posta Furra żeby czegoś nie przeoczyć. Co do przydzielonej roli to przed edycją Furr każdemu wyjaśniał co i jak.
Jeśli mimo wszystko chcecie spróbować to wg mnie należy:
- Spisać najważniejsze zasady i działania postaci i jakiś czas przed edycją opublikować aby każdy chętny mógł się zaznajomić (zapoznanie się z zasadami byłoby warunkiem koniecznym wzięcia udziału w edycji)
- Podczas rozsyłania ról powinno wysłać się "instrukcję ich użycia"
- Powinno być ograniczenie czasowe na poszczególne dni

Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MG - Liquid
Termin edycji - piątek, godziny wieczorne (20? 21?)

1. Wayzin
2. paweldomar
3. mefiperes
4.
5. Szerszeń
6. Adham
7. Kukowsky
8. Kamiloos
9. Adamido
10. Magwisienka
11. WorldWar3PL
12. Fiarot
13. Donki

Nie jestem pewien czy będę więc się wypisuję zeby nie spowodować obsuwu (jak będę to będę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie dopisuje ale może się zjawie:) uprzedzam tylko gdybym znów był wygranym :P i kogoś dziwił mój nick jak go nie było na liście :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fiu fiu, widzę ambitnie sobie poczynacie :P. Ktulu przez irca, tego jeszcze nie było :D

Aha i co do tego przypominania bo widzę, sporo z tym roboty macie. Co byście powiedzieli gdyby chętni do gry wpisywali się na specjalną listę a ustalony MG wstawiałby tylko czas edycji po czym w określonych czasie wszyscy dostaliby powiadomienie? Tylko zastanawiam się jak rozegrać dostęp do ustalania czasu tylko dla MG...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Wayzin
2. paweldomar
3. mefiperes
4. To miejsce zostawiam dla Kafara lub skylera :)
5. Szerszeń
6. Adham
7. Kukowsky
8. Kamiloos
9. Adamido
10. Magwisienka
11. WorldWar3PL
12. Fiarot
13. Donki
14. Sonic

Mg się napoci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj, napocę się... Ale powinno być fajnie. Informuję już teraz, że zbiórka na kanale o 19:35. Wszystko się ustali, będzie czas na wyjaśnienie zasad (jeśli się uda to zamieszczę ja i tu za jakiś czas). Wychodzi już 14 graczy, więc teoretycznie całkiem niezły składzik. Powinno być ok. Zamieszczę więc może na początek rozkład ilościowy graczy w "klubach poselskich". Gramy w standardowych 3 frakcjach Miastowi-Bandyci - Indianie. A więc
Graczy : 12 Miasto : 5 Bandyci : 4 Indianie : 3
Graczy : 13 Miasto : 6 Bandyci : 4 Indianie : 3
Graczy : 14 Miasto : 6 Bandyci : 4 Indianie : 4
Graczy : 15 Miasto : 7 Bandyci : 4 Indianie : 4
Graczy : 16 Miasto : 7 Bandyci : 5 Indianie : 4

I teraz Talia Wielkiego Manitou Graczy. Wyjaśnię tutaj funkcję wszystkich biorących udział w grze ról :

Miastowi:
Kurtyzana - Działa tylko zerowej nocy. Wybiera jedną osobę, która staje się jej klientem, ta zostaje zbudzona, by obaj mogli się dokładnie poznać... po rolach.
Dobry rewolwerowiec - Doskonały wojownik w pojedynkach, wróg złego rewolwerowca. Jeśli walczy z nierewolwrowcem i wynik walki jest inny, niż jego zwycięstwo, to Manitou ogłasza, że mimo wszystko wygrał rewolwerowiec. Nie wiadomo, czy dobry, czy zły. Walki pomiędzy rewolwerowcami rozgrywają się na normalnych zasadach.
Sędzia - jego moc stoi ponad rewolwerowcami, polityka zawsze zatryumfuje nad żelazem czy ołowiem (chyba, że z niego wykonano gwoźdź)... Raz na grę, po rozstrzygnięciu pojedynku może się ujawnić i zakrzykając heroiczne "veto" zadecydować o rozstrzygnięciu pojedynku. Sędzia nie może ogłaszać remisu, nie działa też na siebie.
Szeryf - ważna postać, jeśli żyje można odmówić wzięcia udziału w pojedynku (nie trzeba wiedzieć kto to). Każdej nocy, także zerowej zamyka jedną osobę w areszcie. Jeśli ma posążek, ten przechodzi do niego. Jeśli dotrwa do świtu miasto wygrywa. Osoba w areszcie nie budzi się w nocy, nie można jej też zabić (ale sprawdzana już być może) .
Pastor - każdej nocy (także zerowej) spowiada wybraną osobę i dowiaduje się o jej ugrupowaniu (nie dokładnej roli). Spowiadany nie wie o tym.
Burmistrz - raz w trakcie gry może się ujawnić i ułaskawić skazanego na powieszenie (tj. linczowanego) gracza. Nikt nie ginie w zamian.
Kat - raz w trakcie gry może kogoś zabić.
Postaci opcjonalne, czyli wykluczane, jeśli nie ma dosyć graczy : burmistrz, kat.

Bandyci:
Herszt - najwyższy rangą. To on na początku ma posążek.
Mściciel - raz w trakcie gry zabija wybraną osobę
Złodziej - jeśli bandyci pierwszy raz stracą posążek, może spróbować go odzyskać. Wybiera jednąosobę, jeśli ona ma posążek, odzyskuje go.
Zły rewolwerowiec - to samo co dobry rewolwerowiec, tylko że zły. Wygrywa każdy pojedynek z nierewolwerowcem (chyba, że o wyniku zadecyduje sędzia). Z rewolwerowcem gra na równych zasadach.
Szuler - jednej wybranej nocy wybiera osobę, z którą gra w karty. Nie budzi się ona w nocy, jeśli ma posążek, odzyskuje go on (w grze).
Postacie opcjonalne: Szuler

Indianie:
Wódz - najważniejszy z Indian, decyduje każdej nocy, kogo oskalpować na amen (jeśli nie żyje robi to kto inny).
Szaman - raz w trakcie gry wpada w trans i poznaje dokładną rolę wybranej osoby.
Szamanka - raz w takcie gry może podtruć kogoś. Osoba ta budzi się rześka jak nigdy, by zemrzeć w połowie dnia.
Samotny kojot - jeśli jest ostatnim Indianinem przy życiu, może zabić dodatkową osobę (czyli 2) .
Postacie opcjonalne: Samotny kojot, ew. szamanka.

Dodam jeszcze, że karty wszystkich tych postaci + innych, także z dodatkowych frakcji (ufoki, murzyni, bogowie partacze i lucky lucke) można ściągnąć stąd : http://21wdw.staszic.waw.pl/ktulu/nowekarty.zip w celu pooglądania sobie.

Pozdrawiam, ciąg dalszy możliwe niedługo. Oczywiście przypomnę wszystkim proszących (i ew. nieproszących, jeśli mam ich gg) o grze.
Jeśli jakieś wątpliwości proszę pisać tu, odpowiadając lub na gg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

19:35 - mnie nie będzie. O 19 wychodzę, będę w domu ok. 20-20:30.

Trudno, nie zagram... Miłej gry, chociaż mam pewne wątpliwości do tego jak to wyjdzie. No trudno, Wy zobaczycie, ja nie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.09.2007 o 16:34, Adham napisał:

19:35 - mnie nie będzie. O 19 wychodzę, będę w domu ok. 20-20:30.

Dostałem od jeszcze jednego gracza podobną prośbę. Skoro tak, to skory jestem przełożyć. Tak więc zbiórka na kanale o 20:15, obecność kwadrans wcześniej również mile widziana. Zacząć, zaczniemy może ok. 15-20 minut przed 21, wcześniej wiadomo, wszystkie sprawy techniczne. OK?
I jeszcze jedno - 20 minut dnia wystarczy? W dzień wiadomo wlicza się całą dyskusję, pojedynki i lincze. Może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.09.2007 o 16:47, Liqid napisał:

/.../ Tak więc zbiórka na kanale o 20:15 /.../

Kurcze, mi po 20 nie pasuje... Czas na grę znajdę dopiero po 21. Ech... Mówi się trudno. I tak nie lubę Ktulu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Wayzin
2. paweldomar
3. mefiperes
4. To miejsce zostawiam dla Kafara lub skylera :)
5. Szerszeń
6. Adham
7. Kukowsky
8. Kamiloos
9. Adamido
10. Magwisienka
11. WorldWar3PL
12. Fiarot
13. Donki
14. Sonic
15. patrYX93

Edycja zapowiada się ciekawie, więc nie wypada nie zagrać. Fakt, pod ręką trzeba będzie mieć post Liqida, ale jakoś sobie poradzę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krótkie FAQ, zaraz zaczniemy:

1. Eeee, jak się nazywa ta gra? Cthulhu?
Ktulu. Czyta się tak samo, jak się pisze.
2.Na czym polega toto?
Ktulu to gra dialogowa, podobna do mafii, jednak nieco inna. Standardowo rozgrywa się na dzikim zachodzie, polega na walce pomiędzy kilkoma frakcjami, każda ma inny cel, całość rozgrywa się wokół mitycznego posążka będącego pozostałością po bogu o imieniem Ktulu.
3.Ile jest frakcji?
Frakcje są 3 – Miastowi, Bandyci i Indianie.
4.Kiedy wygrywają poszczególne zespoły?
Miastowi wygrywają, gdy posążek skradziony przez bandytów zostaje odnaleziony za dnia. Bandyci, jeśli po 3 dniach wciąż będą mieli posążek, będą mogli wtedy bowiem zwiać do Europy. Indianie tryumfują, gdy wybiją wszystkie blade i blade, ale opalone twarze.
5.Na czym polega rozgrywka?
Dzieli się ona na dwie fazy : dzień i noc. Za dnia odbywają się dyskusje mieszkańców Bum-bum City, czyli przedstawiciele wszystkich frakcji, pojedynki (o których zaraz) i lincze (o nich również). W nocy Manitou wywołuje kolejnych graczy, by wykonali swoje funkcje specjalne (pastor spowiada, kat jeśli chce morduje etc.), a także Indianie dokonują mordu na wybranej personie. Wszystko prowadzi do osiągnięcia warunków zwycięstwa przez dane osoby.
6.Na czym polegają pojedynki?
Jeśli któryś z graczy uzna, że inna osoba jest podejrzana, lub ma inne wobec niej zamiary może wyzwać ją na pojedynek. Należy to oczywiście zgłosić także Wielkiemu Manitou Graczy. Jeśli szeryf żyje można odmówić pojedynku, jeśli nie, trudno, trzeba walczyć. Pojedynek polega na wzajemnym dowodzeniu o winie przeciwnika, gdy skończą obserwujący pojedynek zaś decydują kto ma pojedynek przegrać. W przypadku zwykłego pojedynku pomiędzy dwoma nie-rewolwerowcami ginie ten, na kogo padnie więcej głosów, gracze poznają przy tym jego rolę. Gdy rewolwerowiec walczy z nierewolwerowcem wygrywa on, niezależnie od rozkładu głosów, jeśli wygra wszystko kończy się normalnie, jeśli przegra i tak wygrywa, ujawniając przy tym swoją rewolwerowczość (lecz już nie dobro/zło). Rewolwerowcy walczą ze sobą na normalnych zasadach. Sędzia może decydować o wyniku pojedynku po jego rozstrzygnięciu, stojąc ponad mocami rewolwerowców. Dziennie mogą odbywać się maksymalnie 2 pojedynki.
7.Na czym polegają lincze?
Lincze, inaczej powieszenie jest samosądem mieszkańców chcących odnaleźć winnego, Indianie i Bandyci wmieszani w tłum także to czynią. Głosy oddaje się publicznie, a także przekazuje wielkiemu Manitou. Osoba linczowana ginie, jeśli ma posążek przejmują go mieszkańcy. W przypadku remisów nie ginie nikt.
8.Nadal czegoś nie wiem.
Spytaj się Manitou, on prawdę Ci powie.
9.Czy mogę ujawnić swoją rolę?
Powiedzieć możesz, ale nie idzie tego w żaden sposób udowodnić. Wyjątkami są sędzia i burmistrz, którzy ujawniając się decydują o wyniku pojedynku/powieszenia. Kurtyzana czy pastor mogą się ujawnić i podać funkcje sprawdzonych osób, ale nie mogą oni dowieść, czy rzeczywiście to jest ich rola.
10.Czy Manitou ogłasza, jaka jest funkcja ginących?
Tak.
11.Mogę odzywać się w nocy?
Nie! W nocy panuje cisza. Osoby gadające w nocy spotyka gniew Manitou. Podczas nocy wywołane są tylko kolejno odpowiednie osoby, które się budzą. Rozmawiają one z Manitou na privie i decydują o poczynaniach.
12.Jestem mieszkańcem, mogę z innymi porozmawiać na privie?
Nie, to zabronione. Czitujący giną w gehennach.
13.Jestem indianinem/ bandytą, mogę rozmawiać na privie?
Bandyci poznają się ze sobą podczas zerowej nocy, podobnie Indianie. Mogą oni rozmawiać ze sobą, ale nie z innymi.

Manitou życzy miłej gry

Jeszcze jedno - jeśli osoba otruta przez szamanka ginie, posążek przejmują miastowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również pozwolę sie dopisać :)



URLODPOWIEDZ

1. Wayzin
2. paweldomar
3. mefiperes
4. To miejsce zostawiam dla Kafara lub skylera :)
5. Szerszeń
6. Adham
7. Kukowsky
8. Kamiloos
9. Adamido
10. Magwisienka
11. WorldWar3PL
12. Fiarot
13. Donki
14. Sonic
15. patrYX93
16. Moras1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj, długo czekaliśmy na zebranie kompletu graczy, nim wszystko się przygotowało, już kilku mających grać zwiało. Ostatecznie jednak w bólach i po poświęceniu m.in. Marra zebraliśmy minimalny sqad 12 graczy :) Gra ruszyła. Zerowa noc trochę trwała, ale poszło jakoś. Kuki - kurtyzana (alem wredny :) sprawdził Magwisienke (ale on wredny;). I się zaczęło. W nocy niestety popełniłem błąd - zapomniałem, że Kuk był pod ochroną, ale trudno. Jak go przywróciłęm, okazało się, że już się dowiedział kto i co. Więc zmarł na syfilisa.
Ostatecznie wygrali mieszkańcy, gdyż posążek dostał zaaresztowany przez szeryfa SSj2- - Donki. Indiańcy nie trafili. Więc miasto wygrało. ;)
Nie będę mówił, jak się graczom spodobała ta edycja - niech sami to powiedzą. Tak się nakręcili, że prosili mnie, bym poprowadził drugą pod rząd. Ale niestety - rodzice :/
Cieszę się, że wniosłem trochę świeżości (mnóstwo? :), skoro niektórym już się ponudziła mafia, to teraz będą grać w ktulu :) Też dobrze.
A teraz lista graczy z rolami:
1. Adamido - szamanka
2. Belmundo - sędzia
3. Donki - złodziej
4. Fiarot - zły rew.
5. Kamiloos - wódz
6. Kukowsky - kurtyzana
7. Magwisienka - szaman
8. Marrbacca - pastor
9. mefiperes - mściciel
10.Moras - dobry rewolwerowiec
11.patryx - herszt
12.SSj-2 - szeryf.

Enjoy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż powiem krótko... edycja udana, ale swojej roli nie wykorzystałem gdyż, pierwszej nocy indiańcy zabili złego rewolwerowca
P.S. Oby takich więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O Liqidzie złoty prowadź jutro, ale o 20:00 tak by do meczu się wszystko skończyło. (skład zacznij zbierać o 19 :P)

P.S. Miło się spało z Magwisienką... tylko ten zarost Szamana. :/ Tajga po prostu...

MG: Liqid
Ircowe Ktulu
Start: Jutro o 20:00

1. Kukowsky

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować