Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Medieval II: Total War - patch 1.2 na serwerze gram.pl

62 postów w tym temacie

Dnia 08.05.2007 o 14:32, fellipe80 napisał:

Tak już ktoś sciągnął. Patch waży dużo ale dużo zmienia. Mozna powiedziec ze bez niego grac
sie nie da w MTW2.

ale pytalem sie co ten patch dodaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 14:32, fellipe80 napisał:

Tak już ktoś sciągnął. Patch waży dużo ale dużo zmienia. Mozna powiedziec ze bez niego grac
sie nie da w MTW2.

bez przesady - stare błędy są typu 1 tura = 2 lata a generałowie starzeją się 1 rok na 2 tury czyli 1 rok co 4 lata (ale zamota) nadal są co jest śmiesznie żałosne jak dla mnie
ale owszm AI nieco lepsze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 14:34, scott napisał:

> co ten patch dodaje?
> jest cos zupelnie nowego?

- poprawia dyplomację oraz AI kompa - jest mniej bierny podczas bitew i nieco zaczyna myśleć

(patch ściągałem wczoraj z gameschela czy coś takiego)
- balansuje staty jednostek
- agenci (szpiedzy itd) są skuteczniejsi
- słabsz inkwizycja
i wiele podobnych rzeczy ( coś tam w readme - wyczytałem o edytorze bitew itd, ale jakoś się
nie doszukałem tego - może dlateogo że nie szukałem :)



juz widze dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jak ma 500 Mb to lepiej żeby coś zmieniał na lepsze co nie ?
Lista zmian:

http://games.softpedia.com/get/Patch/Medieval-II-Total-War-12-English-Patch.shtml

What''s New in This Release:

AI
· Units do not clump together when told to complete a 180 degree turn.
· Janissary Musketeers now fire consistently.
· Enemy AI army formations in bridge battles now allow their own artillery to fire.
· Enemy cannons do not fire at unbreakable walls.
· Grouped archers out of ammo will attack enemy units in melee combat when ordered to do so.
· AI does not deploy outside of enemy gates.
· When defending an enemy settlement with multiple exits, taking your army out of the side/back door does not make it easier to defeat the enemy.
· Siege AI is not passive.
· Cavalry can now charge a spearman army.
· General''s bodyguard unit now marches correctly outside castles.
· AI now effectively assaults 2nd tier of a Fortress.
· Sallying AI army now reacts properly to being assaulted from 2 sides
· Attacking Siege AI concentrates on taking the settlement rather than chasing down units outside the settlement.
· Generals are now more effective at chasing down routing units.
· Enemy AI reacts to being bombarded with Trebuchets while inside a settlement.
· Siege AI now more difficult to defeat if player places missile units outside the walls.
· AI controls it units more effectively in a Citadel
· AI artillery more decisive in its positioning
· Remaining AI army now advances to use siege equipment
· AI Cavalry can now flank a Spear Wall
· AI now responds to missiles when sieging settlements
· AI now crosses bridges to attack
· AI responds more quickly to gates that have been opened by Spies (while sieging).
· Units do not break formation when chasing routers
· Enemy AI effectively attacks when player''s units in a settlement square
· Enemy AI now utilises spare rams
· Improved enemy AI response to stakes
· Shortened Siege attack timers
· Enemy AI will no-longer send out General''s bodyguard on a suicide mission while defending
Diplomacy
· Improved responses to monetary offers
· Bribery attempts do not always fail after an unsuccessful first attempt
· Diplomatic ''Just Rejected'' response no-longer to ''Not Interested'' response to counter-offer, no matter how generous
· Aztecs now appear in the correct year (for diplomacy actions)
· Generals in a Crusade do not get inquisition
· Improved diplomacy mechanic - AI Factions now stick with alliances and/or attack ''more intelligently''
Crash
· Soft-locks in MP Lobby no-longer occur
· Host random hangs fixed
· Resolved issue with client CTD when host ends game that client is joining
· Auto-resolve Siege battle hangs fixed
· Siege tower catching fire no-longer causes random hangs
· Random hangs after loading Campaign save game
Pathfinding
· Battering Rams no-longer stuck in gates
· Ship movement area fixed
· Ram crew no-longer stuck between rams
· Northern European Castle terrain fixed to allow docking of towers
· Improved use of ladders
· Southern European Fortress wall fixed to allow docking of towers
· Improved the way units use Way-points
· Siege of Setenil slow-down tweaked
· Units no-longer become stuck on canyon walls on ''Canyon'' map
· Units do not ascend/descend invisible ladders
· Units do not get stuck on Siege towers
· Cavalry pathfinding improved when sallying out from a Fortress
· Bridge battle pathfinding improved (units do not constantly reform)
· Citadel and Fortress paths fixed so that units can avoid assaulting inner walls
· Breach pathfinding tweaked
Combat
· · Enemy spearmen do not charge with raised spears
· 2H axemen attack tweaked, inc. Attacking Cavalry
· Defending units can no-longer enter a siege tower as soon as it docks with the walls
Mechanics
· Mouse Cursor position now updates when scrolling with the arrow keys.
· Assassination exploit fixed.
· Mission "Reinforce Region" now functions correctly
· Attacking an enemy army from inside a sieged settlement no-longer causes the enemy to lose all built siege equipment
· Fixed two family members (brothers) with the exact same name
· Rudder event now triggers at the correct time
· When an enemy sallies and is defeated you no-longer have to wait for the timer to run out in-order to win.
· Assassin mechanics tweaked
· Mercenary recruitment tweaked
· Diplomatic Information scroll updates correctly.
· Online replays now match
· Slowdown fixed on Desert Sanctuary
· Metallic Resource now support Mines
· Cavalry charges do not fail when charging skirmishing/moving units or if a knight is out of position
· Units can now withdraw on the Eifel Mountains Battle Map
· Construction queue exploits fixed
· The carroccio standard can now fit through the gate on a sally out battle.
· Southern European > Fortress: routing Enemy AI now leaving the map
· Printing press event triggers at the correct time
· Ladder docking/undocking tweaked
· Faction standings tweaked
· Priests no-longer convert to heretics if travelling on a fleet
· Upper limit added on how long units stay in loose formation for.
· Traits/VnV triggers tweaked
Camera
· Camera height does not drop under bridge in River Po Custom Battle map.
· Camera does not drop below water''s surface in Palm Beach, Andalusia and Italian Wars map/scenarios.
· Camera does not show the underneath of a bridge when General is killed on the bridge
Controls
· Drag Deploy functionality tweaked
· RTS camera functionality tweaked
Graphics
· Princess character now greyed out upon death on Family tree
· Venice battlemap ambient building placement tweaked
· Fixed issue with trees disappearing when panning camera
· Added paths to doorways in Southern European Large City
· Added paths to doorways in Southern European City
· Fixed minor lighting issue in Southern European City
· Fixed misaligned platforms in Southern European Large Town
· Tweaked Crusade Army banner
· Fixed texture gaps and unwelded verts on Middle Eastern Huge City buildings.
· Fixed incorrect Tower Path in Mesoamerican City
· Fixed path through wall in Mesoamerican City Wall
· Fixed floating buildings above the battle map in Aztec Gold Scenario
· Fixed floating spikes in Mountain Redoubt scenario
· Added correct image for Paladin ancillary
· Fixed grey reinforcement area that states that ''This army cannot fight in night battles'' even though the current battle is not a night battle.
· Added correct image for Aztec Rebel - Native Archer
· Added correct image for Aztec Spearmen
· Fixed floating torches in SE Citadel courtyard
· Garrison quarters no-longer change to Town Guard when in Construction queue
· Armoury building image in construction queue no-longer changes to an armoury
· Fixed issue with Trebuchets sometimes disappearing when zooming in close
· Fixed maps have the winter option but don’t have winter texture on the battle map
· Night attack selection tick and reinforcements do not disappear if user selects night attack option and then views enemy army details.
· Fixed officers not animating while riding
· Removed trees in the water in The Battle of Otumba.
Deployment
· Units can no-longer be deployed on inaccessible sections of wall
· Fixed deployment issues with Southern European Wooden Castle on either side of the main gate.
· Units no-longer deployable in buildings in Mesoamerican City
Collision
· Ballista collision improved
· Southern European Citadel gate collision improved
· Middle Eastern Gatehouse collision improved
· Issues with units getting pushed into areas that can''t be deployed into.
· Battle Editor/Cinematic Editor
· Numerous issues with both editors fixed and improved so that they can be released for public use.
UI
· Mission scroll hotkey added
· Financial Details hotkey functionality and tooltip added
· Reveal/Advance advice hotkey functionality added
· Battle Tutorial Dismiss advice functionality added
· Magnifying glass added to Disaster Strikes scroll
· Princess appears correctly on family tree
· Chat Window errors fixed
· Family Tragedy scroll triggered correctly
· Console text appearance tweaked
· Now possible to launch game from autorun launcher
· Fine Grain time control added (accessible by holding Shift and clicking + and - on battle UI)
Save/Load
· Loading saved game of the same turn no-longer allows user to keep both allies when they declare war
· Russian and Czech autosave fixed
Audio
· Movement_Embark speech now triggered correctly
· Allies breaking through gates of citadel now triggers correct speech
· Battle ending in draw when timer runs out now triggers correct speech
· Campaign Map interface sounds added
· End Turn sound now fades out nicely
· Win/Lose music is now representative of the Faction
· Enemy King killed speech now triggered
· Enemy Reinforcements arrive speech now triggered correctly
· Player Army Tired Battle Event Speech is now triggered.
· Player Army Half Gone Battle Event Speech is now triggered.
· Enemy Army Half Gone Battle Event Speech is now triggered.
· Player Under Attack Idle Battle Event Speech is now triggered.
· Player Winning Combat Battle Event Speech now triggered correctly.
· Player Losing Combat Battle Event Speech now triggered correctly.
· Leaves Fleet speech now triggered correctly.
· Player Tide Of Battle Up Battle Event Speech now triggered correctly.
· Player Tide Of Battle Down Battle Event Speech now triggered correctly.
· Muslim Enemy General Killed Battle Event Speech now triggered correctly.
· Christian Enemy General Killed Battle Event Speech now triggered correctly.
· Allied General Captured Battle Event Speech now triggered correctly.
· The "spy infiltrated our settlement" audio/speech is now played when "Start battle" is pressed during cutscene
· Correct region music plays when loading a saved campaign game.
· Added sound trigger for planting archer stakes in ground.
· Clicked-on characters on the Campaign Map no-longer stack their audio response if clicked multiple times.
· In the Historical battles, Battle of Otumba and the Battle of Hastings the music speeds up when you attack
· Other minor audio tweaks also carried out.
Text
· Minor grammar/spelling errors fixed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ojoj, słabiutko ciągnie, tylko ok. 20kB :/ Ale jest przynajmniej czas, żeby na nowo zainstalować Medievala :D
BTW. Czytaliście opisy dodatku do Medka? Zapowiada się nad wyraz miodnie, szczególnie podoba mi się kampania Podboje Krzyżaków :] Już się nie mogę doczekać jak w roli króla Polski skopię kilka krzyżackich tyłków ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boże zróbcie coś z waszymi serwerami co to jest szit kupiony za 2 tys. na allegro, co bardzo kiepsko, nie wiem czy będę ściągał, chyba w nocy jak wasz serwerek będzie mniej obciążony. A najlepiej roześlijcie pocztą płytki dla tych co mają zarejestrowane gry, tak będzie najlepiej i najładniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 14:49, Quatre napisał:

Ojoj, słabiutko ciągnie, tylko ok. 20kB :/ Ale jest przynajmniej czas, żeby na nowo zainstalować
Medievala :D



Co Ty zrobiłeś przez Ciebie wolniej mi się trailer Wiedźmina ściąga, jak mogłeś??? ;)
Sorry za dwa posty pod sobą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś z CDP wrzuci to na mirrory - rapidshare, megaupload, speedyshare itp. itd. bo ja dzięki za ściąganie 500mb z transferem 15kb/s (przez chwile była u mnie wartość maksymalna, czyli 130kb/s)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 14:51, gabrielgoluszek napisał:

Boże zróbcie coś z waszymi serwerami co to jest szit kupiony za 2 tys. na allegro, co bardzo
kiepsko, nie wiem czy będę ściągał, chyba w nocy jak wasz serwerek będzie mniej obciążony.
A najlepiej roześlijcie pocztą płytki dla tych co mają zarejestrowane gry, tak będzie najlepiej
i najładniej.

nawet na zwykłym cd za 1 zł może być i przesyłka pocztą zwykłą jako list za 1,5. 2,5 zł - Chyba że macie 10tys zarejestrowanych tych gier to koszt jest 25000 zł... Może by zzrobić coś takiego jak z poradnikami do black edition Dungeon Siege 2 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 14:52, gabrielgoluszek napisał:

Co Ty zrobiłeś przez Ciebie wolniej mi się trailer Wiedźmina ściąga, jak mogłeś??? ;)

Nic takiego, jedynie zadzwoniłem do Kicińskiego i "zasugerowałem", że powinien spowolnić transfer ściągania dla niejakiego gabrielgoluszka :D

Dnia 08.05.2007 o 14:52, gabrielgoluszek napisał:

Sorry za dwa posty pod sobą.

Wybaczam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

haha skopało się ściąganie po 5% ... jak ja to kocham, no serwer CDP załamuje ale i tak nie dorówna serwerom Atari ... w Test Drive wszamało i wypluło mi profil, zmieniło mi płeć postaci i skasowało ukończone zadania ... niby fajnie ale w takim razie po co ja tyle kręciłem żeby je zaliczyć? :D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 15:00, Tomo_Rufus napisał:

haha skopało się ściąganie po 5% ... jak ja to kocham, no serwer CDP załamuje ale i tak nie
dorówna serwerom Atari ... w Test Drive wszamało i wypluło mi profil, zmieniło mi płeć postaci
i skasowało ukończone zadania ... niby fajnie ale w takim razie po co ja tyle kręciłem żeby
je zaliczyć? :D:D:D

Przecież te informacje są przechowywane w plikach sejwów, a nie na serwerze :P Ale słyszałem już, że sejwy w TDU się chrzanić lubią, chociaż u mnie sie to jeszcze nie zdarzyło na szczęście (odpukać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jednak, niemożliwe stało się możliwe, pisze mi że sprzedałem -9999999... samochodów przykładowo, jeździłem sobie latynoską a teraz mam zawszonego Brada Pitta :-P dobrze że domówi i aut nie pomyliło bo gdzie bym spał i czym jeździł ? ;-)

hehe ściąganie zdycha po 1.90 MB ... dobrze że już nauczony błędami młodości używam DAP i mogę pauzować i wznawiać ...zastanawiam się ... ile by kosztowało odesłanie Mediego 1.0 na wymianę nośnika żeby mieć wersję 1.2 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy tym serwerze jaki ma Gram i moim łączo to potrwa z jakieś 10h. Wrzuce koło 11 wieczorem to może jutro po szkole będę miał. Całkiem ciekawie sie zapowiadają te edytory. Na umieszczenie tego patha w CDA nie ma co liczyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 15:15, Tomo_Rufus napisał:

hehe ściąganie zdycha po 1.90 MB ... dobrze że już nauczony błędami młodości używam DAP i mogę
pauzować i wznawiać ...zastanawiam się ... ile by kosztowało odesłanie Mediego 1.0 na wymianę
nośnika żeby mieć wersję 1.2 ?

Nic by nie kosztowało, bo spatchowane będą dopiero wznowienia gry typu Złota/Platynowa Kolekcja czy kiedyś tam XKN. Kiciński powiedział w wywiadzie, że CDP tłoczy jakąś tam ilość płyt, a dopiero jak jest planowana nowa edycja gry, to zmieniają zawartość płyt, np. o nowe patche.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super :) może ten patch wreście zmieni AI XD ktore jest do kitu czasami ... Ja sciągać niebędę tylko kolega XD bo 500mb .. oj :( zadużo, dyżo za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doskonała sprawa. Szkoda że mam zbyt wolnego neta by ściągnąć ten patch. Przydałby się :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować