Zaloguj się, aby obserwować  
scierwojad2

Gothic 3 duże WYMAGANIA SPRZĘTOWE

8029 postów w tym temacie

wie moze ktos co tak naprawde robi i daje ten program Gothic3TWEAK? ktore pliki modyfikuje bo sie uruchamia wybieram zadana konfiguracje i juz..znika okienko a chcialbym wiedziec co on robi. aha chce sie pochwalic moim numerkmem EK, wynosi on 107 i bardzo mi sie podoba:):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich, którzy mają problemy z wydajnością gry na mocnych konfiguracjach, porada zaczerpnięta z ForumPCLab.pl:


Co do tego że tnie to nie ma wątpliwości, a wynika to ze skopania pliku konfiguracyjnego, wartości pamięci przypisywane na tworzenie poszczególnych elementów w grze są masakrycznie zaniżone. Zatem nawet posiadacze 2giga ramu będą odczuwać chrupnie gry na średnich i wysokich detalach bo program przydziela im zbyt mało zasobów do prawidłowego działania. Proponuje zatem zająć się ingerencją w plik .ini i podnieść co nieco wartości dotyczące ilości pamięci przeznaczonej na procesy związane z wyświetlaniem świata w grze. Powinno to przynieść o niebo lepsze rezultaty niż instalowanie poprawek które nic w tej materii nie zmieniają, a likwidują tylko pewne bugi. Zapraszam do eksperymentów z plikiem
GE3.ini

poniższe wartości są skonfigurowane pod około 1 - 1,5 GB ramu,
jeśli macie mniej możecie spróbować nieco zmniejszyć wartości cache-u


[Lighting]
; Lighting type to use (not longer supported)
; 0 = Simple lighting (ambient, legacy mode)
; 1 = VertexHemisphereVertexLighting
; 2 = VertexHemisphereVertexLightingWithOverbright
; 3 = VertexHemispherePixelLightingWithOverbright
; 4 = PixelHemispherePixelLightingWithOverbright
LightingType=2

ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_High=0.008
ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_High=300.0
ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_High=300.0
ObjectDetails.enuMeshLoDQualityStage_High=2 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.enuAnimationLoDQualityStage_High=2 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_Medium=0.02
ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_Medium=500.0
ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_Medium=300.0
ObjectDetails.enuMeshLoDQualityStage_Medium=1 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.enuAnimationLoDQualityStage_Medium=1 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_Low=0.045
ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_Low=700.0
ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_Low=-300.0
ObjectDetails.enuMeshLoDQualityStage_Low=0 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.enuAnimationLoDQualityStage_Low=0 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_TextureQualityHigh=350000000

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_High=96000000
ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_High=70000000
ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_High=40000000 (spokojnie możecie dać 30000000)
ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_High=20000000
ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_High=20000000
ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_High=40000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=10000000
ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Medium=70000000
ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Medium=40000000
ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Medium=20000000
ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Medium=15000000
ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Medium=16000000
ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Medium=30000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Medium=7500000
ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Low=32000000
ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Low=30000000
ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Low=10000000
ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Low=10000000
ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Low=13000000
ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Low=25000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Low=5000000


oczywiście najwygodniej odszukać interesujące linijki, wykasować je i wkleić te podane powyżej.
[size=3]Zróbcie jednak kopię zapasową pliku przed edycją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2006 o 23:21, Cord napisał:


Rozdzielczosc nie nei daje, komp nowy wiec niema co porządkować, programy wyłączone, procek
po cholere mi większy, grafa też dobra nic nietrze robic, na piwo pójde,
Nietrafiłeś i nie pomogłeś :D
Pozdro


Jezeli jestes przekonany ze masz super nowego kompa to ci sie pomoc nie da , na ta gre jest za slaby i tyle , nic ci nikt nie wyczaruje,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dotąd (10h grania) nie miałem żadnych problemów z grą.poprawnie się zainstalowała,ruszyła bez kłopotów.mam athlon2600+(burton),1,5 gh ram (kingston hyper-x, 400 mhz), gforce 6600 gt. do tej pory gra chodzi stabilnie, przycina bardzo rzadko (w czasie deszczu). gram na średnich detalach w 1024x768
w moim przypadku wydaje się, że ważne są najnowsze sterowniki (94.71 z 2.11.06), świeży format dysku. zainwestowałem też w oryginalnego xp i to również ma wpływ większą stabilność komputera.poprzednio miałem z tym różne problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć.
Od dawna przeglądam to forum na temat gothica 3.
Świetny rpg, wręcz boski.
Wiecie może jakie są wymagania komputera, aby gothic 3 poszedł na maksymalnych detalach?

Będę badzo wdzięczny za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2006 o 12:55, Major 2 napisał:

Wiecie może jakie są wymagania komputera, aby gothic 3 poszedł na maksymalnych detalach?


Pol-zartem, pol-serio... nie ma jeszcze takiego sprzetu. A powaznie to popatrz na oferty sklepow i bedizesz wiedzial (karty pow tysiaka, procek tez i ram za tysiaka :P). + male co nieco w pliku g3.ini i bedize plynnie (jak bedziesz mial szczescie i nie bedzie innych problemow).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kombesista widze ze znasz sie na rzeczy... ja niestety nie wiem dobrze o co w tym całym ini chodzi... moze moglbys zrobic ini pod taki komp: Athlon 2000 XP + , radeon 9600 pro , 768mb ram ;]

wszystkie ustawienia na ''najgorsze'' graficznie LOW LOW itd. byly by nie cieło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ojoj... Taaaak... Bezimienny dostał lusterko, popatrzył na siebie i aż sobie przysiadł. Na swój widok nawet oczy z orbit mu wszyły i zęby stracił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2006 o 10:50, libero85 napisał:

>
> Rozdzielczosc nie nei daje, komp nowy wiec niema co porządkować, programy wyłączone, procek

> po cholere mi większy, grafa też dobra nic nietrze robic, na piwo pójde,
> Nietrafiłeś i nie pomogłeś :D
> Pozdro

Jezeli jestes przekonany ze masz super nowego kompa to ci sie pomoc nie da , na ta gre jest
za slaby i tyle , nic ci nikt nie wyczaruje,


Wow dzieki ze mi powiedziałeś ze niemam najlepszego sprzętu chodzbym niewiedział co kupuje omg sami geniusze tutaj są.
Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy przy : Pentium D 2.8 Ghz, Nivdii GF 6800 GT i 1 GB RAM-u mogę liczyć na płynną grę przy większych detalach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2006 o 13:05, Michal70 napisał:

Mam pytanko włącznie tej gry czy jeżeli mam kompa [ 2 GhZ 512 Ram i 128 mb na karcie ] czy
gothic 3 pójdzie mi na najniższych wymaganiach ??

Tak pójdzie ale 128 mb na karcie ale jaki jest jej model???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2006 o 17:22, Veilaine napisał:

Ojoj... Taaaak... Bezimienny dostał lusterko, popatrzył na siebie i aż sobie przysiadł. Na
swój widok nawet oczy z orbit mu wszyły i zęby stracił :D

jaki masz sprzęt?: grafa wypasiona ;) na moim pewnie bezimiennego nie zobacze ale kto wie okaże sie wszystko
jak paczuszke dostane........... Ciekawe jak G3 chodziłby na konsoli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.11.2006 o 19:02, fukosek napisał:

jak paczuszke dostane........... Ciekawe jak G3 chodziłby na konsoli


wszystko zależy od umiejętności programistów - mój znajomy konsolowiec (X360) często opowiada mi o grach na dziecko Microsoftu - i narzeka, żę mimo potężnego sprzętu niektóre gry są po prostu źle zoptymalizowane i nie chodzą najlepiej. na przykład Oblivion - rżnie sie czasami na X360 - a powinien śmigać jak nieboskie stworzenie.
dlatego też to wszystko zależy od tego, jakimi zdolnościami cechują sie programiści - i jak uda im sie konwersja gry PC na konsolę.
oczywiście to rozważania czysto teoretyczne - Gothic 3 to oczywiście "PC Exclusive" - i konsolowcy nie mają co na niego liczyć. muhahahaha :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2006 o 19:10, Azrathel napisał:

oczywiście to rozważania czysto teoretyczne - Gothic 3 to oczywiście "PC Exclusive" - i konsolowcy
nie mają co na niego liczyć. muhahahaha :)

To rozwiało moje wątpliwości zostane jedna przy PC thx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować