Zaloguj się, aby obserwować  
dawko1

Arcania: Gothic 4 (Temat Ogólny) [M]

4843 postów w tym temacie

Dnia 15.09.2010 o 12:48, Jakli napisał:

Też myślę, że chodzi o Śniącego. Przecież przed produkcją gry, developer zrobił konkurs
na jak najlepszy amulet zrobiony przez fanów. Myślę, że nie bez powodu ;P.


Może i Śniący się pojawi, ale raczej nie będzie głównym bossem, przynajmniej tak mi się wydaje.

Mnie bardzo ciekawi opcja przełączania między europejską wersją gry a amerykańską: "W rzeczywistości jest tak, że można obie wersje przełączać w menu, w locie. Grafika amerykańska faktycznie jest bardziej kolorowa." - U.V. Impaler
Jestem również ciekawy jak twórcy rozwiązali sprawę z myślistwem, chodzi mi o zbieranie trofeów po zabitych stworach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 12:48, Jakli napisał:

Też myślę, że chodzi o Śniącego. Przecież przed produkcją gry, developer zrobił konkurs
na jak najlepszy amulet zrobiony przez fanów. Myślę, że nie bez powodu ;P.


Tak mi się zdaje, i to może przez sniącego nasz były bezimienny bohater został "opętany" ? Skąd ta żądza walki i podbijania kolejnych terenów.Myslę, że Diego i reszta zauważą zmiane u Króla i będą chcieli nam pomóc, właśnie w znalezieniu amuletu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 16:08, Smileyer napisał:

Tak mi się zdaje, i to może przez sniącego nasz były bezimienny bohater został "opętany"
? Skąd ta żądza walki i podbijania kolejnych terenów.Myslę, że Diego i reszta zauważą
zmiane u Króla i będą chcieli nam pomóc, właśnie w znalezieniu amuletu :)

Co do opętania to możemy zgadywać co jest tego przyczyną. Z intra można jednak wywnioskować, że Rhobar III po podbiciu kontynentu uspokoił swój gniew, ale ktoś powoli zaczyna przejmować nad nim kontrolę. Dalej dowiadujemy się, że umysł króla po wyruszeniu na morze coraz bardziej zanurzał się w mroku, a najmocniejsze efekty czyli całkowite osłabienie odbyło się po podbiciu zamku na Arganie. Tam nasz król próbuje powiedzieć coś o sobie i amulecie, ale cała wypowiedź zostaje przerwana i w złym tonie znanym nam z Zmierzchu Bogów wykazuję swoją rządzę krwii. Hagen i Lee jako jego najbliżsi słudzy wahają się, ale bez oporu wykonują rozkaz i ruszają na podój dalszej części wyspy.
Co do Śniącego to sprawa także nie została wyjaśniona. Wiadomo, że spotkamy się z orkami, a to przecież oni byli jego wyznawcami. Szanse na spotkanie tego monstrum są ogromne ponieważ w G1 nie zabijaliśmy go tylko przegnaliśmy ze świata. W rzeczywistości wiemy, że on jest gdzieś tam na świecie no bo przecież nie zginął jak kościany smok w G2.
No i do tego zaginione świątynie Beliara. W G2 dowiedzieliśmy się, że było ich kilka, ale wszystkie zostały zniszczone. Jak się okazało Dwór Irdorath przetrwał wiele wieków i to tam znajdowała się baza wypadowa orków. Daje to sporo do myślenia ponieważ wszystkie informacje zawsze dotyczyły okolic Khorinis i okolic. Do tego istnienie świątyni śniącego w mieście orków było znane tylko wśród orków, a Morra oprócz Xardasa nie wiedziała nic w tym temacie. Możliwe, że w Arganii znajduje się podobna miejscówka i to właśnie tam stoczymy kolejną epicką bitwę.

Troszkę się rozpisałem, ale to tylko dlatego, że seria Gothic posiada bardzo złożoną i przemyślaną fabułę. To właśnie z tego powodu tak niecierpliwie oczekuje Arcanii. Jeszcze pamiętam swoje pierwsze spotkanie z całą serią. Zacząłem od G2 i po ukończeniu zabrałem się za G1 tylko by dowiedzieć się, za co Saturas jest taki wściekły i zobaczyć sam moment pokonania śniącego. Dalej oczywiście G3 z nadzieją spotkania samego króla. Bardzo mnie ciekawiło co takiego Bezimienny powie gdy spotka się twarzą w twarz z Rhobarem II, a już nie wspomnę o planach Lee i jego zemście.
Teraz oczywiście pozostaje nam czekanie na historię polegającą na cząstkowym odkrywaniu zła władającego naszym królem, by i tak ostatecznie dowiedzieć się wszystkiego od Xardasa ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 17:01, Karol44 napisał:


Nie ulega wątpliwości, że jest w grze sporo różnych opcji do włączenia lub wyłączenia. W większości przypadków jest to tylko niewiele wnosząca ciekawostka. Niestety, nie da się wyłączyć koszmarnej animacji biegnącego człowieka. Tak pokracznie bohaterowie gier biegali jakieś 5-6 lat temu i to tylko w mniej udanych grach. Kamera podczas walki, to po prostu czysty chaos.
Nie raz w tym wątku mogłem przeczytać, że dokonane, w porównaniu do serii Gothic zmiany, to w sumie nic złego, jeżeli dostaniemy w zamian ciekawą fabułę. Zmiany rzucają się w oczy na każdym kroku, a o fabule, wydawca milczy. Jakoś nie słyszałem o rozbudowanym wątku głównym, skomplikowanych, dwuznacznych moralnie decyzjach, o zwrotach akcji itp. Ciekawe dlaczego? Pokuszę sie o odpowiedź: ponieważ w fabule nic takiego nie ma. Jest tak prosta, jak gameplay, który w porównaniu do i tak nieskomplikowanych Gothiców, spadł o kilka klas w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 18:18, Fun_g_1_2_3 napisał:

No i do tego zaginione świątynie Beliara. W G2 dowiedzieliśmy się, że było ich kilka,
ale wszystkie zostały zniszczone. Jak się okazało Dwór Irdorath przetrwał wiele wieków
i to tam znajdowała się baza wypadowa orków.


Jeśli dobrze pamiętam to świątyń było 4... jedna zniszczona dawno temu przez paladynów, jedna to Dwór Irdorath, a dwie pozostałe zniknęły, a nie został zniszczone... ale dawno w G2 nie grałem i jeśli bredzę to mnie poprawcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 18:48, Aqrelon napisał:

Jeśli dobrze pamiętam to świątyń było 4... jedna zniszczona dawno temu przez paladynów,
jedna to Dwór Irdorath, a dwie pozostałe zniknęły, a nie został zniszczone... ale dawno
w G2 nie grałem i jeśli bredzę to mnie poprawcie.

Rzeczywiście popełniłem mały błąd ;-)
Pyrokar mówił, że dawniej istniały 4 świątynie Beliara. Po licznych poszukiwaniach wysłano oddział paladynów na zniszczenie 2 świątyń. Dwór Irdorath odwiedziliśmy w G2, a jedna z nich pozostaje nadal ukryta.

W G2 Kościany Smok twierdził, że Bezimienny nie trafił do ukrytej świątyni z przypadku. To właśnie jego działania doprowadziły do spotkania boskich sługusów i skierowały naszego bohatera do Irdorath. Bezimiennego zawsze coś ściągało do tego miejsca, ale swój udział w tym miał sam Xardas.

Teraz Rhobar III tak bez powodu skierował się do Argaan. Wiemy, że król jest pod wpływem złych mocy i dużo faktów wskazuje na śniącego. Nie należy zapominać, że spotkaliśmy już ludzi, którzy pod wpływem śniącego stali się mroczni i służyli Beliarowi. Najbardziej znany jest włąśnie Cor Kalom i inni członkowie bractwa, których później spotkaliśmy jako poszukiwaczy. Wiemy także, że Xardas jest na wyspie, a tam gdzie on jest to zawsze dzieje się dużo wielkich rzeczy.

Coraz więcej się rozpisuję na temat samej fabuły i coraz bardziej oczekuje Arcanii ;-)
Może i gra będzie wybrakowana, ale fabuła najwyraźniej będzie BARDZO mocną stroną zachęcającą do zakupu ich produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 22:06, Jakli napisał:

Oj tam. Może po prostu chcą nas mile zaskoczyć tą fabułą ;).


Mam nadzieję, że fabularnie Arcania będzie stała na przyzwoitym poziomie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 22:06, Jakli napisał:

Oj tam. Może po prostu chcą nas mile zaskoczyć tą fabułą ;).


Na pewno. :-)
Szkoda tylko, że najczęściej jest tak, iż jak coś w grach obiecują, to raczej tego nie dostaniemy, za to jak nie obiecują, to na 100% tego nie dostaniemy. Z Arcanią jest ten problem, że oprócz dość miałkich filmików z gameplayem, nie dostaliśmy do oceny praktycznie nic innego. Byłoby pół biedy, gdyby wydawca ujawnił na tym torcie jakieś wisienki, argumentując, że nie ma wielu rzeczy z dawnego Gothica, ale za to, drogi graczu, prezentujemy takie oto wspaniałości....i idzie wyliczanka od fabuły, po....coś tam. Zamiast tego....nic. Chętnie chwalibym kolejną część Gothic, ale niech w końcu zobaczę cokolwiek, co pozwoli mi to zrobić. Wyliczanka uproszczeń niekoniecznie spełnia tą rolę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 22:31, KrzychW napisał:

> Oj tam. Może po prostu chcą nas mile zaskoczyć tą fabułą ;).

Na pewno. :-)
Szkoda tylko, że najczęściej jest tak, iż jak coś w grach obiecują, to raczej tego nie
dostaniemy, za to jak nie obiecują, to na 100% tego nie dostaniemy. Z Arcanią jest ten
problem, że oprócz dość miałkich filmików z gameplayem, nie dostaliśmy do oceny praktycznie
nic innego. Byłoby pół biedy, gdyby wydawca ujawnił na tym torcie jakieś wisienki, argumentując,
że nie ma wielu rzeczy z dawnego Gothica, ale za to, drogi graczu, prezentujemy takie
oto wspaniałości....i idzie wyliczanka od fabuły, po....coś tam. Zamiast tego....nic.
Chętnie chwalibym kolejną część Gothic, ale niech w końcu zobaczę cokolwiek, co pozwoli
mi to zrobić. Wyliczanka uproszczeń niekoniecznie spełnia tą rolę.


Przecież będzie demo.
A co do gry, to pewnie wyjdzie z tego taki bardziej dopracowany i większy Risen, co byłoby oczywiście dobre. Lecz nie ma się teraz co głowić nad szczegółami, bo niedługo premiera... przekonamy się sami :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 23:36, Serafin42 napisał:

Przecież będzie demo.


I wtedy podejmę ostateczną decyzję jak do Arcanii podejść. Na razie trudno o optymizm, ale nic nie przesądzam.

Dnia 15.09.2010 o 23:36, Serafin42 napisał:

A co do gry, to pewnie wyjdzie z tego taki bardziej dopracowany i większy Risen


Akurat tego zupełnie sie nie spodziewam. Większe nie wiadomo co, może coś zupełnie niezłego, ale nie Risen. Przynajmniej według dostępnych do tej pory materiałów, Arcania to zupełnie coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2010 o 22:08, Isildur napisał:

Mam nadzieję, że fabularnie Arcania będzie stała na przyzwoitym poziomie...

Właśnie fabuła jest dla mnie ostatnią rzeczą która może tą grę uratować. Jak czytam o rozwiązaniach zastosowanych w rozgrywce to nie jestem zadowolony ze zmian i skreśliłbym tą grę od razu. Jednakże zawsze mocną stroną Gothica była fabuła, więc jeśli będzie naprawdę dobra to dam Arcanii szansę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, ja tez licze na fabule. Jakos sie pogodze z brakiem interakcji, ale chcialbym tez jednak by gra nie byla na raz i dawała naprawne duzo zabawy z questami pobocznymi, to jest moim zdaniem jeden z ulubionych atutów gothicow - duuzo questów pobocznych ;).
eh, z jednej strony sie boje premiery, bo gra moze okazac sie klapą i duzo ludzi sie zawiedzie, w tym ja. Pamietam jak to bylo z gothicem 3 - czekalem, odliczalem i na koncu dostalem kopniaka w dupe bo gra okazala sie kaszanką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.09.2010 o 10:49, knopfler napisał:

> Mam nadzieję, że fabularnie Arcania będzie stała na przyzwoitym poziomie...
Właśnie fabuła jest dla mnie ostatnią rzeczą która może tą grę uratować. Jak czytam o
rozwiązaniach zastosowanych w rozgrywce to nie jestem zadowolony ze zmian i skreśliłbym
tą grę od razu. Jednakże zawsze mocną stroną Gothica była fabuła, więc jeśli będzie naprawdę
dobra to dam Arcanii szansę.

Tak, fabuła musiała by być arcydziełem żeby grę uratować.Sam chciałbym w to wierzyć,jednak nie mam w sobie aż takiej dozy optymizmu.Obejrzałem właśnie jak wygląda interfejs rozwoju postaci:kilka suwaków,<----------> lewo,prawo ,jak przy ustawianiu grafiki."Zapał"..?? To było w Diablo 2,tylko dużo bardziej rozbudowane...ehh;/ Z marką "Gothic" to nie ma nic wspólnego.Może demo coś rozjaśni więcej,bo na razie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh jak patrze jakie tutaj stawiacie tej grze wymagania to aż normalnie dziw mnie bierze. Nie na wasze wymagania, będące normalnymi wymaganiami stawianymi grze chcącej zostać hitem. Dziw mnie bierze, że ja dla tej produkcji jestem tak pobłażliwy. Dla mnie "wystarczy", że będzie to kolejny Gothic. Z dziwnymi animacjami postaci, pokracznie biegającym bohaterem, trójkątnym kucykiem włosów, latającymi zwłokami zabitych wrogów, czy nawet błędami w mechanice rozgrywki czasem uniemożliwiającymi ukończenie normalne gry bez posiłkowania się konsolą (tak miałem w G3). Oczywiście chciałbym, żeby tego wszystkiego nie było - wtedy byłby to ideał. Jednak dla mnie na pierwszym miejscu stoi to COŚ co wszystkie Gothicy i Risen również miały. Coś co sprawia, że mimo iż nie jestem fanem cRPG to każdego Gothica kończę z przyjemnością i każdy oprócz czasem nerwów w związku z bugami, budzi u mnie zachwyt. To właśnie co w pierwszej kolejności musi mieć Arcaniia :) .

Chyba kupię ją w ciemno z resztą jak wszystkie inne Gothiki. Dla EK... dla KUFLA! :D No ale jak popatrzyłem na wymagania to upgrade kompa nieunikniony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.09.2010 o 13:01, MKRaven napisał:

Chyba kupię ją w ciemno z resztą jak wszystkie inne Gothiki. Dla EK... dla KUFLA! :D
No ale jak popatrzyłem na wymagania to upgrade kompa nieunikniony.

Ja bym się wstrzymał z upgrade kompa, przynajmniej do wyjścia dema.Nie każdy od razu wymieni płytę główną i kupi I7 dla jednej gry.Tak masz rację ,wystarczy tylko to "coś" ,może aż to "coś" żeby to był Gothic.Każdemu ,i sobie tego życzę, jednak nic jak na razie na to nie wskazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i niestety bedzie mozna krasc bez zadnych ograniczen i konsekwencji :/ kolejny cios to ograniczenia terenu.

wiecie, zawsze mozna bedzie liczyc na mody ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować