Zaloguj się, aby obserwować  
dawko1

Arcania: Gothic 4 (Temat Ogólny) [M]

4843 postów w tym temacie

Dnia 25.09.2010 o 16:21, dominik713 napisał:

Dzięki, ja nawalałem non stop z błyskawicy... Kurde, twórcy mówili o 2 godzinach, a to
demo trwało nie wiem czy godzinę...



Najżałośniejszy był ten golem na końcu :E 5 strzałów z łuku i leżał rozsypany XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jak ja w niego strzelałem z łuku to nic się nie działo, ale co z tego skoro parę ciosów z młotka i było po nim. ;d Nie wiem co sądzić o tej grze, kupić czy nie kupić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2010 o 16:28, dominik713 napisał:

Nie no, jak ja w niego strzelałem z łuku to nic się nie działo, ale co z tego skoro parę
ciosów z młotka i było po nim. ;d Nie wiem co sądzić o tej grze, kupić czy nie kupić...


Ja waliłem z palących się strzał ... :P Bida jak na bossa :P Ciekawi mnie czy ta mapa z demka to cała gra czy jest coś poza tą wyspą :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2010 o 16:28, dominik713 napisał:

Nie no, jak ja w niego strzelałem z łuku to nic się nie działo, ale co z tego skoro parę
ciosów z młotka i było po nim. ;d Nie wiem co sądzić o tej grze, kupić czy nie kupić...


To już zależy od Ciebie, ja zagram sobie w demo jak mi podejdzie to kupię jeśli natomiast zrazi mnie jeszcze bardziej to poczekam aż stanieje. Dobre sobie golem na 5 strzałów z łuku, w poprzednich odsłonach to nie było do pomyślenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mówię, u mnie łuk na niego W OGÓLE nie działał, ani troszkę mu życia nie ubyło... Nie wiem, sprawdź jak będzie u Ciebie. Hm, co do gry... Z jednej strony czuć ten Gothicowy klimat, ale z drugiej... Te uproszczenia... No sam nie wiem, poczekam na wrażenia z pełnej wersji, jak tam to wygląda i zobaczymy, ale raczej kupię ;)

@Kapas
Z tego co wiem to istnieją jeszcze inne wyspy, także spokojnie ;) A co do golema, to chyba zwykły przeciwnik, nie żaden Boss, tak mi się wydaje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2010 o 16:31, Kapas napisał:



Ja waliłem z palących się strzał ... :P Bida jak na bossa :P Ciekawi mnie czy ta mapa
z demka to cała gra czy jest coś poza tą wyspą :P


Cała mapa: http://i9.fastpic.ru/big/2010/0823/06/e2c15f3b1c26f09271bf0c9713cf2e06.jpg
lokacja z dema to prawdopodobnie ta malutka wysepka po lewej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5 strzał z łuku? Ja nawet nie próbowałem z łuku :E
Dominik713@
Nie ma za co ja tez miałem problem, ale w tym, żeby odszukać te scrolle:P..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o walkę idzie to podobały mi się starcia z tym stworem chowającym się do skorupy i regenerującym życiem - walka przy użyciu magii i miecza ;) - najpierw błyskawica,potem ciosy mieczem,znowu magią,i tak aż do pokonania stwora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2010 o 14:09, Ezio napisał:

I pies pogrzebany.
A ja od siebie na koniec dodam:
"Nadzieja umiera ostatnia"
:)


Z takim podejściem do gier zwłaszcza do Arcanii to może, mam nadzieję, a ona podobno umiera ostatnia, że będzie można jeździć wózkiem widłowym, takim żółtym i będzie sygnał który robi biip biip biiip jak będę owym wózkiem cofał.

Pewnie szanowny kolega kupuje wiele gier a potem jest nagły zawód bo gra miała mieć coś, na co miało się wielką nadzieję, a jednak w wydaniu finalnym tego czegoś nie posiadała, dziwi mnie jedno, nie ważne jaka gra, nie ważne jaki gatunek, obrona ludzi którym się ona podoba, w stosunku do osób które oceniają grę bardzo krytycznie jest zawsze podobna:
- nie podoba się to nie graj - nikt cię do tego nie zmusza
- a grałeś w pełną wersję, że się wypowiadasz...

Etc, czasami wydaje mi się, że ludzie zatracili poczucie bycia krytycznym wobec pewnych rzeczy, wszystko jest w porządku do czasu gdy na własnej skórze okaże się, że nie jest w porządku.

Zatem miejmy nadzieję, na to, że gry będą takie jak kiedyś, skomplikowane, wymagające, bez DLC wyciętego z gry, bez multiplatformowości, ogólnie gry będące klasą samą w sobie - przykład o Falloutach 1-2 mówi się stale, gra się w nie stale a Fallout 3? - zapomniany, miejmy zatem nadzieję, sami jednak wiemy co się z nią stanie i jak to będzie wyglądać.

Arcania to nie Gothic, i nic poza światem z wcześniejszym tytułem nie ma nic wspólnego, cóż zrobić, tak czy siak to tylko gra i nic więcej, jeszcze nie jeden ani nie dwa razy fani pewnych tytułów będą się czuć zawiedzeni, tak to już teraz jest:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2010 o 17:31, Malcollm napisał:

Zatem miejmy nadzieję, na to, że gry będą takie jak kiedyś, skomplikowane, wymagające,
bez DLC wyciętego z gry, bez multiplatformowości, ogólnie gry będące klasą samą w sobie
- przykład o Falloutach 1-2 mówi się stale, gra się w nie stale a Fallout 3? - zapomniany,
miejmy zatem nadzieję, sami jednak wiemy co się z nią stanie i jak to będzie wyglądać.

To zależy od tego czy odwróci się trend wśród graczy,a konkretnie stosunek liczby graczy PCtowych do graczy konsolowych - ja myślę że,niestety gracze konsolowi nadal będą grupą docelową twórców i producentów gier a gry na PC na tym ucierpią.

W stare " Fallouty " nie grałem a trójka mi się podoba więc to różnie bywa,nawet wśród starszych graczy 9 ja liczę sobie 32 lata ).

Dnia 25.09.2010 o 17:31, Malcollm napisał:

Arcania to nie Gothic, i nic poza światem z wcześniejszym tytułem nie ma nic wspólnego,
cóż zrobić, tak czy siak to tylko gra i nic więcej, jeszcze nie jeden ani nie dwa razy
fani pewnych tytułów będą się czuć zawiedzeni, tak to już teraz jest:)


Tylko czy Arcania musi być Gothickiem żeby się w nią przyjemnie grało? - chyba nie
zresztą,rzeczy których brakuje fanom to dla mnie drobnostki:
alchemia - nie stosowałem
wykuwanie broni - nie używałem
spanie - tego naprawdę brakuje
brak nauczycieli - za to jestem twórcą Arcanii naprawdę wdzięczny

tak więc,wszystko zależy od punktu widzenia poszczególnych graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2010 o 17:57, lis_23 napisał:

Tylko czy Arcania musi być Gothickiem żeby się w nią przyjemnie grało? - chyba nie
zresztą,rzeczy których brakuje fanom to dla mnie drobnostki:
alchemia - nie stosowałem
wykuwanie broni - nie używałem
spanie - tego naprawdę brakuje
brak nauczycieli - za to jestem twórcą Arcanii naprawdę wdzięczny

tak więc,wszystko zależy od punktu widzenia poszczególnych graczy.


Po to ma nazwę Arcania Gothic 4 żeby była gothicem nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2010 o 18:18, Karol44 napisał:

Po to ma nazwę Arcania Gothic 4 żeby była gothicem nie?

[+] dla pana! Nazwa gry z byka wzięta, bo z Gothica zostali tylko NPC...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2010 o 18:48, lis_23 napisał:

Czepiacie się - nazwa jest tylko po to,żeby przyciągnąć fanów ;)

Ale gra zrobiona tak, by ich odrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to moze garść spostrzeżeń ode mnie :)
Po wielu krytycznych głosach miałem dema w ogóle nie zasysać, żeby nie tracić czasu i nerwów, ale że jestem dość ciekawski to w końcu zassałem i sprawdziłem. Nastawienie miałem strasznie negatywne i do dema zasiadłem naładowany złymi emocjami :-) Liczyłem na to, że będe mogł sobie później pojechać po produkcji Spellbound "jak po burej suce" ;-) Tak się jednak nie stanie... Dlaczego ?

O tym za moment - ale zacznijmy od początku. Nie uważam się za "super wielkiego i najmądrzejszego fana Gothiców" - skończyłem pierwszą i drugą część. Obie bardzo polubiłem, że tak powiem z całym dobrodziejstwem inwentarza: z fantastycznym klimatem, niezgorszą fabułą, żyjącym światem, nieliniowościa i drobnymi smaczkami. Te rzeczy przeważyly na korzyść, bo z drugiej strony irytowało mnie: multum bugów, spore wymagania sprzętowe, "drewniane" animacje, momentami mocno przestarzała mechanika (m.in. brak porządnej mini-mapy), zrąbany balans, czy brak obsługi myszki w pierwszej części (w pecetowej grze - sic !).
W trzecią część (jeszcze) nie grałem z prostej przyczyny - w momencie premiery (i długi czas po niej) gra ta była technicznym bublem, a ja w buble nie gram gdyż szkoda nie nie mojego niezwykle cennego czasu ;-) Ponieważ jednak porządny fanowski patch wyszedł już jakiś czas temu, myślę że do tegorocznej gwiazdki powinienem ta zaległość nadrobić.

Z oczywistych więc względów, demo Arcanii będe porównywał do pierwszej i drugiej części.

Nowy deweloper nie miał tu łatwo, ba miał wręcz pod górkę ;-) Piranha Bytes zaskarbiła sobie rzesze fanów (głównie w Niemczech i w Polsce, za oceanem Gothicki furory nie zrobiły), czasem wyjątkowo bezkrytycznych. Taka sytuacja jest bardzo ciężka dla nowej ekipy - cokolwiek by nie zrobili ZAWSZE zostaną spaleni na stosie. Zrobią grę zanadto podobną do tej za którą odpowiada stara ekipa - łee... odgrzali kotleta, zrobili coś wtórnego, bo sami nie potrafią nic wymyśleć... Za bardzo oddalą się od tego co oferowali poprzednicy - łee... zarżnęli klimat, to już nie "Gothic", co to ma być ? Wprowadzą kilka ulepszeń, wywalą część rzeczy którę cuchna starą myszą na kilometr - zamach na oldskul i uproszczenia !

Którą droga poszedł Spellbound ? Na podstawię dema wnioskuje że tą trzecią. No to może po kolei:

PLUSY:
- przyjemna dla oka grafika (nie jest jakaś "wypasiona" , ale najważniejsze że nie odrzuca) + gra działa płynnie (demo sprawdzałem na X360, ale na PC też jest ponoć ok)

- klimat jest. Czuć "starym" Gothickiem, po dość mocnym momentami faceliftingu

- sensowny inwentarz - całość idzie ogarnąć od razu. Dziennik questów też w porządku

- wygodne sterowanie

- system rozwoju: inny niż w starych częściach, ale równie prosty i przejrzysty

- jeśli chodzi o fabułę - zawiązanie akcji jest całkiem fajnr i niesztampowe...

- walka i kamera: mnie się podoba, jest wygodnie i przejrzyście. Wiele osó czepiało się, że kamera jest za bardzo oddalona - szczerze ? Nie wiem o co im chodziło :)

- zachowanych kilka "ficzerów" ze starych Gothiców

- wreszczie porządna mini-mapa i mapa ze znacznikami questów. W Gothicku 1 i 2 ten element ssał "paukę" ;-) bardzo mocno. Jest to standard od wielu lat, stare Gothicki były tu wręćz ewenementem

- spora skalowalność jeśli chodzi o gameplay: jest nawet zmienna paleta barw - żywsze kolory dla Amerykanów, bardziej stonowne dla mieszkańców Europy

- powrócą starzy znajomi. Wręcz ikony poprzednich częsci :)


MIESZANE UCZUCIA:

- tylko jedna rzecz: brak trenerów ! Nie daje do plusów, nie daje do minusów... - w starych Gothickach ten element ani mnie ziębił, ani parzył. Nie powodował ekscytacji, ani złości. Był - fajnie. Teraz go nie będzie (punkty rozdajemy sami) - żegnam bez żalu :)

MINUSY:

- na normalu walka jest za łatwa (są jeszcze dwa wyższe poziomy trudności, jednak w demie nie można ich włączyć), easy nawet nie tykałem. Co za tym idzie - balans może być skopany... Znowu :(

- "spanie" Panowie deweloperzy - no bez jaj ! Albo wypieprzamy to do końca, albo zostawiamy tak jak było w starych częściach (a było jak najbardziej sensownie - spanie regenerowało zdrowie i przyspieszało upływ czasu). Tutaj kładziemy się do wyra... i tak leżymy patrząc się tępo w sufit (kompletnie bez sensu ). Skoro już jest upływ czasu (a jest) to ten element powinien zostac nietknięty. Tak jak jest teraz - nie zadowoli nikogo :/

- coś małomówni ludzie w wiosce... W starych częsciach rozmawiali miedzy sobą - tutaj na ogół milczą... W starych Gothickach jak komuś wchodziliśmy do domostwa to się odezwał. Jak przyłapał na probie kradzieży - wzywał straż miejską albo próbował walczyć... Tutaj pozwala sobie buszować po domu... Albo pamiętacie jak sie w starych Gothickach przy kimś wyciągało broń ? Od razu ostrzęzenie i lepiej było ją schować... Tutaj ? Paraduje sobie z maczetą Diega po wsi i nikt się nawet nie zająknie. Co za leszcze :) Nie ma co kryć - wrażenie "living world" w starych częsciach było znacznie lepsze

- morze wygląda fatalnie (cofnąłem się do lat 90-tych). Kuriozum... tym bardziej że reszta grafiki jest ok

- nienajlepsze AI wrogów

- kiepska detekcja kolizji

- bohater nie umie pływać :( Co za sierota...

Brać nie brać ? Ja na pewno poczekam na obniżkę, w miedzyczasie skończe trójkę. Sporo rzeczy jest na plus, całkiem dużo na minus. Resztę trudno wyczuć po demie... Przede wszystkim - czy fabuła będzie sensowna i wciągająca ? A questy ciekawe ? Jeśli te dwie rzeczy będa super (a to przecież w "rolplejach" najważniejsze - to na zmiany i niedostatki można przymknąc oko. Trzeba czekać na opinię forumowiczów i recenzje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra demo ściągnięte i zainstalowane a gdy próbuję uruchomić to mi wyskakuje zła konfiguracja i nie można uruchomić aplikacji xD
Poza tym nie wiem co się dzieje, ale podczas instalacji aplikacja blokuje mi totalnie wszystko, coś mi się wydaje, że nawet jak stanieje to tej gry nie kupie :D

Reinstaluje to coś, może wtedy uda mi się to uruchomić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- przyjemna dla oka grafika (nie jest jakaś "wypasiona" , ale najważniejsze że nie odrzuca)
+ gra działa płynnie (demo sprawdzałem na X360, ale na PC też jest ponoć ok)

Więcej niż OK ;-)
Nie spełniam minimalnych wymagań, gra prawie nigdy nie ścina i gram na nieminimalnych ustawieniach grafiki,

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- klimat jest. Czuć "starym" Gothickiem, po dość mocnym momentami faceliftingu

Jeśli pograć kilka razy w demo to można się wczuć w ten klimat pomimo zmian.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- sensowny inwentarz - całość idzie ogarnąć od razu. Dziennik questów też w porządku

No jest odrobinę lepiej niż w G3. Teraz możemy nosić 50 broni i nie będziemy między mieczami szukać jednego łuku.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- wygodne sterowanie

eee, o co ci chodzi? Były tu jakieś zmiany?
WSAD + spacja + 1, 2, 3, ... , 9 dla paska skrótów.
Jedyna zmiana to klawisz aktywacji na E zamiast klawisza na myszce.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- system rozwoju: inny niż w starych częściach, ale równie prosty i przejrzysty

Jak dla mnie zbyt prosty ;-)
Masz 3pkt na lvl i żeby osiągnąć super efekt musisz wydać wszystko w jedną z umiejętności.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- jeśli chodzi o fabułę - zawiązanie akcji jest całkiem fajnr i niesztampowe...

Fabuła zapowiada się ciekawie, zwłaszcza, że wiemy jak wygląda końcowy boss.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- walka i kamera: mnie się podoba, jest wygodnie i przejrzyście. Wiele osó czepiało się,
że kamera jest za bardzo oddalona - szczerze ? Nie wiem o co im chodziło :)

Zaletą Gothica była możliwość dowolnego oddalania kamery. Ja przeważnie używam kamery coś pomiędzy tym co nam twórcy zamontowali w 4. W G3 mieliśmy nawet możliwość gry z widokiem pierwszoosobowym co odrobinę zmieniało styl rozgrywki.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- wreszczie porządna mini-mapa i mapa ze znacznikami questów. W Gothicku 1 i 2 ten element
ssał "paukę" ;-) bardzo mocno. Jest to standard od wielu lat, stare Gothicki były tu
wręćz ewenementem

Ja także uważam to za niezły dodatek do gry. W G3 mieliśmy nawet kompas, który w zaroślach strasznie ułatwiał rozgrywkę. Sama mapka z początku nie jest zbyt przydatna, ale jeśli w dalszych etapach wejdziemy w podziemne labirynty to będzie nieoceniona.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- spora skalowalność jeśli chodzi o gameplay: jest nawet zmienna paleta barw - żywsze
kolory dla Amerykanów, bardziej stonowne dla mieszkańców Europy

Testowałem na maksymalnych ustawieniach i jakiejś większej różnicy nie zauważyłem.
Jedynie owce z prawie białych strasznie poszarzały.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- powrócą starzy znajomi. Wręcz ikony poprzednich częsci :)

I to jest podstawowy powód dla którego zakupie Arcanie.

Do samych plusów dodałbym dialogi, które stoją na dość wysokim poziomie.
To co zafundowali nam ludzie w Quest Packu 4 było po prostu żałosne dla mnie.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- na normalu walka jest za łatwa (są jeszcze dwa wyższe poziomy trudności, jednak w demie
nie można ich włączyć), easy nawet nie tykałem. Co za tym idzie - balans może być skopany...
Znowu :(

Zapomniałeś, że w opcjach podczas gry można wybrać poziom Trudny.
Jednak różnicy w walce nie ma - zadawane obrażenia się nie zmniejszają, a jedynie mocniej obrywamy od przeciwników.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- morze wygląda fatalnie (cofnąłem się do lat 90-tych). Kuriozum... tym bardziej że reszta
grafiki jest ok

Twórcy chyba stwierdzili, że nie muszą tworzyć morza skoro i tak nie będziemy mogli pływać ;-)

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- nienajlepsze AI wrogów

To tu jest jakieś AI?
Biegałem w kółko, a przeciwnicy ustawiali się po środku. Wtedy wyciągam broń o rozmiarze XXXXXL by wybić wszystkich po 10 uderzeniach.

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- kiepska detekcja kolizji

Mamy tu takie coś? No chyba że chodzi ci o wykrywanie kolizji tam gdzie ich nie ma ;-)

Dnia 25.09.2010 o 19:41, Lordpilot napisał:

- bohater nie umie pływać :( Co za sierota...

Trauma dziecięca ;-)
Od wiedźmy dowiadujemy się, że nasza matka wyciągnęła nas z wody jako niemowle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować