Zaloguj się, aby obserwować  
dawko1

Arcania: Gothic 4 (Temat Ogólny) [M]

4843 postów w tym temacie

Dnia 28.09.2010 o 22:13, Isildur napisał:

Będzie na 100%, nie ma się co oszukiwać, że będzie inaczej.

Wcale tak nie musi być!
Wystarczy spojrzeć na mapę świata:
http://www.gry-online.pl/galeria/galeria_duze2/1370777296.jpg
Feshyr to 1/6 wielkości Khorinis więc raczej za dużo do zwiedzania tu nie mamy. Cała wyspa to z ledwością 4 chaty + magazyn, 2 plaże, większy skrawek zieleni i mroczny las. Gdyby z G3 wyciąć 95% świata i zostawić Ardee i Reddock to wyjdzie na to samo.
Argaan jest wielkości Myrtany więc ciężko będzie ograniczyć swobodę ruchu.

Wystarczy pomyśleć jak wygląda demo Arcani:
Zaczynamy w mieście i nie możemy nigdzie wyjść. Bierzemy zadanie od teścia o zdobyciu maczety, spotykamy Diego, zabijamy gobliny, dostajemy maczetę od Diego i wracamy do teścia. Dalej bierzemy zadanie od orka, otwiera się druga brama, zbieramy grzybki i ubijamy kręcące się gobliny, wracamy do orka. Teraz idziemy do Diega i w końcu przechodzimy przez drzwi, przebijamy się przez las i trafiamy do podziemi, kończymy zwiedzanie i koniec dema.

A jak by to wyglądało w Gothic 1?
Gdyby zrobić demo pomijając wszelkie możliwe drogi, ograniczając wielkość świata i zmieniając troszkę początek wychodzi to:
Jesteśmy w Starym Obozie i nie możemy nigdzie wyjść. Dostajemy zadanie od Cienia o zdobyciu amuletu, spotykamy Flethera, zabijamy kretoszczury, bierzemy amulet i wracamy do Cienia. Dalej bierzemy zadanie od Snaffa, wychodzimy przez bramę, zbieramy grzybki i ubijamy kręcące się kretoszczury, wracamy do Snaffa. Teraz idziemy do Diega, przebijamy się przez dolinę do kopalni, przebijamy się przez pełzacze i koniec dema.

Troszkę to demo G1 naciągane, ale wszystko mogłoby tak wyglądać. W Gothic 1-3 już od początku byliśmy w dużym świecie, a w Arcani jesteśmy na małym skrawku ziemi, podczas gdy wyprawa na wielki ląd dopiero nas czeka.
W dodatku wiele osób narzeka, że Arcania jest zbyt łatwa. Gdy się głębiej zastanowić to Feshyr służy nam jako trening i zapoznanie się ze sterowaniem. Podobny rozwiązanie otrzymaliśmy właśnie w Gothic 3 pod postacią Ardei i Reddock.

Gothic 3:
Orkowie z którymi walczymy jako trening są naprawdę słabi! Bez problemu rozkładamy ich gołymi pięściami i to na najwyższym poziomie.
Dalej w Reddock trafiamy na dziki, które padają po 3 uderzeniach mieczem.
Jedynym przeciwnikiem, który z początku może nam zaszkodzić w bezpośrednim starciu jest pełzacz w jaskini.

Arcania:
Gobliny z którymi walczymy jako trening są naprawdę słabi! Bez problemu rozkładamy ich gołymi pięściami i to na najwyższym poziomie.
Dalej w lesie trafiamy na wilki, które padają po 3 uderzeniach mieczem.
Jedynym przeciwnikiem, który z początku może nam zaszkodzić w bezpośrednim starciu jest pełzacz w jaskini.

Wygląda to zupełnie tak samo i gdyby Gothic 3 oceniać tylko po tym to walki wychodzą równie łatwe jak te w Arcani.

Mówiąc krótko - demo ukończyłem 5 razy i nadal mam wielkie nadzieje wobec pełnej wersji. Wyspę na którą trafimy możemy bez problemu nazwać kontynentem i na pewno spotkamy tam niejednego mocniejszego przeciwnika. Ograniczenia mogą wyglądać tak jak w G2 czyli nie przejdziesz dalej dopóki nie wykonasz serii zadań. Co do zadań to liczę na sporą ilość, ponieważ głupotą byłoby biec z jednego końca wyspy na drugi tylko by pogadać z jedną osobą i wracać tą samą drogą dla jednego zadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2010 o 23:49, Fun_g_1_2_3 napisał:

/ciach.


Oby było tak jak tutaj napisałeś, lecz rzeczywistość jest brutalna i obawiam się że to są czyste marzenia, choć kto wie, czy wydawca nie wyda patcha lub kilka które naprawią te "niedociągnięcia" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu zabawny filmik dotyczący AI:

http://www.youtube.com/watch?v=d6KvSRWs_w4

cóż, gość grał na "Normal", ale przeciwnicy nie powinni się tak zachowywać... pamiętam jak w Nocy Kruka bandyci zaskoczyli mnie wchodząc z tyłu na skałę, z której chciałem do nich strzelać złuku :D Tutaj na nic takiego się nie zanosi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 02:19, Isildur napisał:

No to mnie dobiłeś tym filmikiem, widać, że gra jest nie dopracowana, coś mi się wydaje,
że panowie z JoWooD znów pospieszali developerów i ci nie zdążyli wszystkiego dopracować
:D

Cóż, ostatnie informacje o kłopotach finansowych JoWooD dobrze pasują do tego obrazka...

Mnie chyba najbardziej przeszkadza komizm systemu walki, w którym przeciwnicy biorą zamachy tak wielkie, jak dziecko w piaskownicy usiłujące łopatką przeciąć glizdę. Ciosy sygnalizowane tak, że tylko Morse''a i chorągiewek brakuje. Po co aż tak?... No, a w przypadku przeciwników walących magicznymi pociskami, wystarczyłoby im dodać ''lock on'' na naszym bohaterze, a staliby się dużo trudniejsi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 02:41, Elwro napisał:

Mnie chyba najbardziej przeszkadza komizm systemu walki, w którym przeciwnicy biorą zamachy
tak wielkie, jak dziecko w piaskownicy usiłujące łopatką przeciąć glizdę. Ciosy sygnalizowane
tak, że tylko Morse''a i chorągiewek brakuje.


Właściwie to nawet tego nie brakuje, bo sygnał dźwiękowy ( moim zdaniem tylko i wyłącznie drażniacy) oraz wizualny ( nowatorska zielona mgła - Spellboundy chyba na biegennym zielu wpadli na ten pomysł) są już obecne. A to co widać na filmiku, sam zauważyłem grając w demo. Goblin zatrzymuje się i bierze zamach, więc odskok i spokojny strzał z łuku, a po iluś powtórzeniach, wszyscy przeciwnicy pokonani bez straty jednego punktu życia. Bardzo łatwo dawało się przy tym zauważyć, iż w trakcie nabierania zamachu, świat dookoła dla potworka właściwie nie istnieje. Bierze zamach i już. Muszę jednak przyznać, że na pomysł biegania dookoła wrogów, którzy mogą na to nie reagować, nie wpadłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 02:19, Isildur napisał:

> http://www.youtube.com/watch?v=d6KvSRWs_w4

No to mnie dobiłeś tym filmikiem, widać, że gra jest nie dopracowana, coś mi się wydaje,
że panowie z JoWooD znów pospieszali developerów i ci nie zdążyli wszystkiego dopracować
:D


Ja dodam od siebie, że w tych podziemiach jeszcze zauważyłem, że jak dwóch magów stało jeden za drugim, to jak chcieli mnie zaatakować, to obaj to zrobili równocześnie i ten z tyłu zabił tego, który był przed nim xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 12:20, Kapas napisał:

Ja dodam od siebie, że w tych podziemiach jeszcze zauważyłem, że jak dwóch magów stało
jeden za drugim, to jak chcieli mnie zaatakować, to obaj to zrobili równocześnie i ten
z tyłu zabił tego, który był przed nim xD

Też tak miałem. Kiedy schowałem się za pierwszym magiem drugi rzucał w niego zaklęciami i go podpalał.
W tej grze nawet nie trzeba atakować, żeby wygrać walkę...^^

Poza tym, ktoś zginął w tym demie? Ja grałem cały czas na hardzie i za cholerę nie mogłem zginąć (o walce nie mówię- ta jest po prostu żałośnie prosta). A próbowałem :P. Na przykład skoczyłem z tego wysokiego klifu przy plaży i... przeżyłem. Co śmieszniejsze, gdy spadłem z dość małej górki straciłem trochę życia. WTF?

Moje wrażenia z dema są ogólnie negatywne. Podchodząc do Arcanii nie myślałem o niej jak o nowym Gothicu, a jak o zwykłej grze RPG z odniesieniami do tej serii, ale nie wiedziałem, że będzie aż tak... średnio. Na tym etapie gra jest IMO nie całkiem dopracowana (niewidzialne ściany!), chociaż grało się całkiem przyjemnie. Tak naprawdę to myślałem, że będzie jeszcze gorzej.
Pomijam już wszystkie ograniczenia i prowadzenie cały czas za rączkę, ale gra miała coś fajnego, co trzymało (zmuszało?) mnie do końca wersji demonstracyjnej.
Jak dla mnie na razie jest 5-6/10, chociaż ta ocena teraz nic nie znaczy. Na chwilę obecną poczekam na premierę i opinie graczy.
Zapowiada się średnia gra RPG, z być może ciekawą fabułą, ale ostatecznie przekonam(y) się po premierze, czytając m. in. recenzje. Ja dalej mam (złudną) nadzieję, że będzie dobrze.
Oby chociaż fabuła trzymała się "kupy"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 12:48, KannX napisał:

> Tu zabawny filmik dotyczący AI:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=d6KvSRWs_w4

Zaraz Lis23 napisze że AI w Arcanii jest świetne i że on bardzo lubi takie AI
w którym nie trzeba się męczyć z jakimkolwiek przeciwnikiem :]

W Gothicu 3 wcale AI nie było lepsze :P, tłukłem tam każdego moba z wielką łatwością..., nawet nie używając kombosów żadnych xD, najtrudniej to było tylko w G2 i G1 :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

Dnia 29.09.2010 o 12:50, Mich4elos napisał:

W Gothicu 3 wcale AI nie było lepsze :P, tłukłem tam każdego moba z wielką łatwością...,
nawet nie używając kombosów żadnych xD, najtrudniej to było tylko w G2 i G1 :P.


nieumarłych kapłanów w podziemiach światyń również?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 12:48, KannX napisał:

> Tu zabawny filmik dotyczący AI:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=d6KvSRWs_w4

Zaraz Lis23 napisze że AI w Arcanii jest świetne i że on bardzo lubi takie AI
w którym nie trzeba się męczyć z jakimkolwiek przeciwnikiem :]


Widzisz,ja na takie rzeczy jak AI czy animacja postaci nie zwracam uwagi,ja po prostu gram ;)
zresztą,ja w demie żadnych błędów nie uświadczyłem a grałem dwa razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 13:00, castlerock napisał:

>
> W Gothicu 3 wcale AI nie było lepsze :P, tłukłem tam każdego moba z wielką łatwością...,

> nawet nie używając kombosów żadnych xD, najtrudniej to było tylko w G2 i G1 :P.


nieumarłych kapłanów w podziemiach światyń również?

Na nich to była magia albo łuk i po sprawie ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obrońcy Gothica, będą obsmarowywać Arcanie z każdej strony, i nie dziwie się im, bo w końcu miała to być kontynuacja niesamowitej serii gry, od której oczekujemy coraz więcej. Niestety czasy ''Gothica'' w ''Gothicu'' już nie powrócą...

System walki w G3, no cóż wolałem ten z G1, tudzież G2, a Arcania niewątpliwie ma lepszy system walki od G3, ale gorszy od G1, takie jest moje zdanie. W G3 dla komfortu psychicznego wole posługiwać się czarami :P I to zwłaszcza po zainstalowaniu najnowszego patcha do gry, gdzie każdy w stadzie może nas atakować jednocześnie, gdyby nie ten bug z inwentarzem, to wątpię czy bym daleko zaszedł, co prawda można opcje stadnego ataku (chyba?) wyłączyć, ale cenie sobie najwyższy poziom trudności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 13:04, lis_23 napisał:

Widzisz,ja na takie rzeczy jak AI czy animacja postaci nie zwracam uwagi,ja po prostu
gram ;)
zresztą,ja w demie żadnych błędów nie uświadczyłem a grałem dwa razy.

Widzisz ja zwracam uwagę ostatnimi czasy na cały wachlarz drobiazgów,jak AI,animacje, fabuła,dialogi, grę aktorów,muzykę w odpowiednim czasie podnoszącą napięcie,całą oprawę muzyczną,system walki,karty rozwoju postaci,otwarty i bogaty świat,i wiele,wiele niby drobnych smaczków nadających klimat całej grze, kiedyś zwany grywalnością.Nie jestem zbyt wymagający,ale też daleki jestem od bezkrytycyzmu wobec tak rażącego partactwa jakie nam w tym demie zaserwowano.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na drobiazgi uwagi nie zwracam ale też nie jestem bezkrytyczny - np.G2 odrzucił mnie od siebie już na starcie ze względu na mechanikę ( walka ) - demo Arcanii po prostu mi się podoba,tak trudno to zrozumieć?.

A w kwestii pojęcia " crap " - mógłbym tak powiedzieć o G2 bo gra,jak już wspomniałem nie podobała mi się ze względu na swoją mechanikę - ale czy to by było uczciwe wobec gry która ma tylu fanów a mi po prostu nie przypadła do gustu?
oczywiście,że nie - dlatego nie mówię że to " crap ",wręcz przeciwnie,może to być b.dobra gra ale mechanika walki mi nie odpowiada - dlatego też apelowałem o nie używanie tego określenia
najbardziej bawi mnie takie zjawisko ze gracze często nazywają tak grę,o której mało wiedzą,po jej pierwszych zapowiedziach,pokazach,itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2010 o 11:34, lis_23 napisał:

najbardziej bawi mnie takie zjawisko ze gracze często nazywają tak grę,o której mało
wiedzą,po jej pierwszych zapowiedziach,pokazach,itp.


Bez wątpienia zdarzają się czasami nieprzemyślane i pochopne oceny gier. Jednak w przypadku Arcanii, pomimo tego że jesteśmy jeszcze przed premierą, o grze można było całkiem sporo się dowiedzieć i wyrobić sobie jeżeli nie ostateczny, to przynajmniej bliski temu osąd. Pierwszy film jaki w ogóle widziałem, pokazywał nieładnie wyglądającą bieganinę pośród niereagujących na postać potworków. Oczywiście wytłumaczenie było proste: zbyt wczesna wersja. Następne filmiki zaprezentowały chaotyczną i niewygodną kamerę, słabe, a czasami wręcz nieprawdopodobnie skopane animacje, niedopracowaną mimikę i wiele innych, budzących wątpliwości elementów. Nadeszło demo i pokazało to samo, dodając np takie niespodzianki jak zielona mgła wokół biorącego zamach przeciwnika, brak animacji jedzenia, słabe udźwiękowienie, postać wybuchającą od kontaktu z wodą, zatrzęsienie niewidzialnych ścian, blokowanie się postaci po wskoczeniu ma kamień....wyliczać można długo. Nie widziałem za to ani jednego wyjątkowo udanego elementu, o którym można byłoby powiedzieć: majstersztyk. Jak widać, pomimo właściwie nieznajomości gry, można o niej wiedzieć całkiem dużo. Czy będzie to tzw crap? Nie mam pojęcia, ale ze świetnym tytułem na 100% nie mamy do czynienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KrzychW - fragment mojej wypowiedzi który Cytujesz nie dotyczy Arcanii tylko ogólnej sytuacji
Mi osobiście Arcania podobała się już od pierwszych screenów i filmików.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować