Zaloguj się, aby obserwować  
dawko1

Arcania: Gothic 4 (Temat Ogólny) [M]

4843 postów w tym temacie

... Może w ogóle zrezygnować ze sterowania,

Dnia 07.10.2010 o 09:44, Maximo napisał:

bo to takie męczące i uciążliwe?? Niech sobie film do bani animowany leci ,a my co pół
godziny wciśniemy Enter, jako oznakę że nie zasnęliśny? Tylko po co wtedy gry?Arcania
bije poprzedniczki na głowę względem sterowania??.Chyba żartujesz.


Jeżeli ktoś poszukuje gry uproszczonej do bólu, z systemem walki polegającym na klikaniu w jeden klawisz, bo w Arcanii drugiego do wykonywania odskoków i tak nie ma konieczności używać, to faktycznie jest to gra przyjazna i niczego od gracza nie wymagająca. Za to pierwsze części Gothic wymagały przyzwyczajenia się do sterowania, które co prawda po pewnym czasie okazywało się rewelacyjne, ale niestety, przynajmniej początkowo, zmuszało do wysiłku. Przeciwnicy w Gothic zmuszali do wysiłku, otwieranie zamków tak samo, bo trzeba było się tego nauczyć itp.itd. Za to Arcania nie zmusza do niczego. Podniosłem poziom postaci tylko na drugi poziom, a i tak demo przy trudności hard, wyglądało w następujący sposób (grałem głównie łucznikiem): klik klik i po wilku, klik klik i po szkilelecie, klik klik klik i po paladynie, no i na koniec było trudniej: klik klik klik klik klik i po golemie. Arcania najzwyczajniej w świecie nie jest dla wymagających graczy i w przestrzeni pomiędzy Gothic a typową produkcją casualową, zdecydowanie bliżej ma do tej ostatniej. Jestem także na 100% pewien, że fabuła wpisze się w tą koncepcję i będzie prosta, przewidywalna i pozbawiona trudnych, wymagających myślenia wyborów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arcania najzwyczajniej w świecie nie jest dla wymagających graczy i w przestrzeni

Dnia 07.10.2010 o 11:47, KrzychW napisał:

pomiędzy Gothic a typową produkcją casualową, zdecydowanie bliżej ma do tej ostatniej.
Jestem także na 100% pewien, że fabuła wpisze się w tą koncepcję i będzie prosta, przewidywalna
i pozbawiona trudnych, wymagających myślenia wyborów.

Niestety,trudno się z Tobą nie zgodzić w tej kwestii.Co do Arcanii,pozostawiłem sobie ten1% złudzeń,że po premierze cokolwiek spowoduje że sięgnę po nią.Jednak czym bliżej premiery,tym bardziej jestem przekonany o bezzasadności moich podświadomych pobożnych życzeń i płonnych nadziei na danie szansy tej produkcji.Chyba trzeba się będzie skupic na ocenie graczy po premierze Arcanii.Tymczasem swą uwagę bardziej poświęcę niemal dublującym się czasowo wydaniom TW II,FNV.Jak się okażą udane, to dostaną moje pieniążki.Dalej mam te 300zł na 3 gry odłożone,ale wszystko wskazuje że 129zł zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 12:48, Maximo napisał:

Niestety,trudno się z Tobą nie zgodzić w tej kwestii.Co do Arcanii,pozostawiłem sobie
ten1% złudzeń,że po premierze cokolwiek spowoduje że sięgnę po nią.


W pełni to rozumiem, ponieważ i na mnie w jakimś stopniu podziałały hasła reklamowe dotyczące podobno kontynuacji kultowego tytułui. Chociaż gra jest zupełnie inna od całej serii, gdzieś w podświadomości tkwiła informacja, że to przecież Gothic, no może tylko prawie Gothic, ale jednak coś z tej samej bajki. Dwa razy podchodziłem do dema. Dwa razy po 20 minutach dałem sobie spokój. Wywaliłem demo, a po kilku dniach zainstalowałem ponownie i przeszedłem całe, usiłując wyłowić z rozgrywki coś, co pomimo tych wszystkich uproszczeń, pozwoli dobrze się bawić. Niestety, nie znalazłem i jakoś nie mogę sobie wyobrazić, co ma być w pełnej wersji, aby zmienić wrażenia z rozgrywki na zupełnie odwrotne od tych z dema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 02:09, lis_23 napisał:

Wczoraj zainstalowałem siostrze Gothica

A, to źle. Siostra powinna się uczyć, by w przyszłości myśleć bardziej racjonalnie, niż brat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam prawo do tego żeby narzekać na sterowanie w dwóch pierwszych Gothicach,tak samo jak Wy narzekacie na Arcanię
sterowanie jest archaiczne a same gry w kwestii technicznej są toporne jak na dzisiejsze czasy - owa toporność i archaiczność podoba się tylko zagorzałym fanom serii - ja rozumiem że można mieć sentyment do fabuły,świata przedstawionego i do bohaterów,ale nigdy nie zrozumiem sentymentu do wyżej wymienionych aspektów technicznych 9 toporność i archaiczność ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.10.2010 o 21:54, Fun_g_1_2_3 napisał:


INNOS:

Spoiler

Idąc ścieżką Innosa nie zabijamy Xardasa! Możemy z nim nawet porozmawiać, a ten tylko
powie, że to nasz wybór i co będzie dalej to się przekonamy. Standardowo zasiadamy na
tronie dopiero po śmierci Rhobara II.


BELIAR:
Spoiler

Zły bóg pragnie zemsty i każe nam pozbawić życia tego, który skradł część jego mocy.
Jako wierny sługa dokonujemy wyroku i zasiadamy na tronie w Ishtar.


ADANOS:
Spoiler

Po zniszczeniu boskich artefaktów razem z Xardasem wyruszamy do nieznanych krain i
czekamy na dalsze wydarzenia w Myrtanie.

Ta droga prowadzi do G3:ZB.

G3:Zmierzch Bugów
Zniecierpliwiony bohater postanawia opuścić niezbadane krainy. Xardas przeciwstawia się
jego decyzji po czym rozpoczęła się epicka walka. Nasz bohater wygrywa walkę i opuszcza
krainy by zaprowadzić porządek.

Ostatnie informacje o Xardasie pochodzą z intra i później już go nigdy nie spotykamy.
Dawniej myślałem, że zginął w bitwie z bezimiennym, ale po kilku zapowiedziach wymyśliłem
pewną teorię:
W Vengardzie spotykamy pewnego maga ognia, który wie wszystko o wydarzeniach z nieznanych
krain. Mag opowiada nam również o tajemnej i złej mocy, która przyczepiła się do naszego
bohatera. Jedyną osobą, która tam z nami była jest właśnie Xardas więc zgaduję, że ukrył
się pod postacią innej osoby by w ten sposób przetrwać wojny Rhobara II.


A co zrobisz jeśli ci powiem, że ja to wiem :D ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 15:13, DambialkoX napisał:

A co zrobisz jeśli ci powiem, że ja to wiem :D ?

Spytam po co było pytanie o Xardasa i odpowiedzi pozostałych osób?

A żeby nikt nie pisał że ja piszę nie do tematu:
Arcanie kupuję tylko dlatego, żeby dowiedzieć się gdzie się podział Xardas i cały Khorinis Team.
Może i walka jest łatwa, świat ograniczony i pełen niewidzialnych ścian, a opinie Gothicowców zrównują Arcanie z ziemią, ale to nie jest pierwsza i ostatnia taka produkcja. Identycznie było z Fallout 3, który nie przypadł do gustu większości graczy, a tym bardziej tych zakochanych w Fallout 1 i 2. Jak się okazało gra pomimo wielu zmian i naciąganej fabuły to można ukończyć ją nawet kilka razy i się nie zanudzić ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazało gra pomimo wielu zmian i naciąganej fabuły

Dnia 07.10.2010 o 15:45, Fun_g_1_2_3 napisał:

to można ukończyć ją nawet kilka razy i się nie zanudzić ;-)


Patrząc z punktu widzenia zagorzałego fana jakiegoś tytułu, masz oczywiście rację, jednak obydwa przypadki różnią się czymś bardzo istotnym. Przynajmniej dla mnie. Fallout 3, o ile Falloutem jest właściwie tylko z nazwy i z postapokaliptycznych klimatów, jest zupelnie niezłą grą z pogranicza strzelanki i RPG. Niestety, w przypadku Arcanii nie odniosłem wrażenia, że trafił mi się dobry produkt, którego jedyną wadą jest małe podobieństwo do serii Gothic. Tzw Gothic 4 robi przerażające wrażenie jako Gothic i słabe jako jakaś tam gra. Na dodatek pomimo dość wysokiego budżetu, wiele rozwiązań, a szczególnie wyjątkowo słabe animacje, przypominają grę z dużo niższej półki.Zresztą wystarczy porównać niewidzialne ściany z Fallout 3 i Arcanii. W pierwszym przypadku prawie nie przeszkadzają i występują tylko w niektórych miejscach, w drugim są, pomimo swej niewidzialnośći, nieodłącznym elementem krajobrazu. Gdzie się nie ruszyć, jakaś się trafi. Obydwie gry nie naśladują oryginałów, ale poza tym, niewiele je łączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzw Gothic 4 robi przerażające wrażenie jako Gothic i słabe jako jakaś

Dnia 07.10.2010 o 16:01, KrzychW napisał:

tam gra.


I tu się z Tobą nie zgodzę,bo jako osobna gra,ASrcania sprawia dobre wrażenie - przynajmniej tak twierdzą moi znajomi, fani serii Gothic którzy przyszli do mnie zobaczyć demo ( nie chodzi im na win 7 ) - Arcania czerpie pełnymi garściami z innych gier ( Oblivion,Fable,Dungeon Siege,Sacred ;) ) i jak na pierwsze dzieło tego typu tego studia jest całkiem ok.

Animacje,które tak Ci przeszkadzają,mi są obojętne - zwłaszcza gdy pograłem chwilkę w G1 i przypomniałem sobie,jak główny bohater spada z góry jak kłoda w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 16:12, lis_23 napisał:

Tzw Gothic 4 robi przerażające wrażenie jako Gothic i słabe jako jakaś
> tam gra.

I tu się z Tobą nie zgodzę,bo jako osobna gra,ASrcania sprawia dobre wrażenie - przynajmniej
tak twierdzą moi znajomi, fani serii Gothic którzy przyszli do mnie zobaczyć demo ( nie
chodzi im na win 7 ) - Arcania czerpie pełnymi garściami z innych gier ( Oblivion,Fable,Dungeon
Siege,Sacred ;) ) i jak na pierwsze dzieło tego typu tego studia jest całkiem ok.


Ja osobiście wolałbym swoją ocenę, a nie moich kolegów ^^.

Dnia 07.10.2010 o 16:12, lis_23 napisał:

Animacje,które tak Ci przeszkadzają,mi są obojętne - zwłaszcza gdy pograłem chwilkę w
G1 i przypomniałem sobie,jak główny bohater spada z góry jak kłoda w dół.


G1 a G4 to duuuuuuuuża różnica. Mi animacja ruchu mimo, że stara bardziej podobała mi się w G1. Taki lekki swobodny truchcik, a w G4 Bezimienny chodzi jakby się bujał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 16:12, lis_23 napisał:

I tu się z Tobą nie zgodzę,bo jako osobna gra,ASrcania sprawia dobre wrażenie - przynajmniej
tak twierdzą moi znajomi, fani serii Gothic którzy przyszli do mnie zobaczyć demo ( nie
chodzi im na win 7 ) - Arcania czerpie pełnymi garściami z innych gier ( Oblivion,Fable,Dungeon
Siege,Sacred ;) ) i jak na pierwsze dzieło tego typu tego studia jest całkiem ok.


Oczywiście każdy ma prawo do własnej opinii i zdanie Twoich znajomych, które zresztą nie jest w jakimkolwiek stopniu podobne do mojej opinii o grze, zupełnie mi nie przeszkadza. Druga sprawa, że zupełnie nie mają racji. :-)

Dnia 07.10.2010 o 16:12, lis_23 napisał:

Animacje,które tak Ci przeszkadzają,mi są obojętne - zwłaszcza gdy pograłem chwilkę w
G1 i przypomniałem sobie,jak główny bohater spada z góry jak kłoda w dół.


O technicznej miernocie Arcanii świadczy to, że w ogóle porównujesz ten tytuł do gry mającej prawie 10 lat. Na dodatek już w Gothic 1 skok wyglądał lepiej, była obecna animacja zjadanego pokarmu, ruch przy zbieraniu roślin był dużo bardziej naturalny, a bohater po broń sięgał i widać było jak miecz łapie i przybiera odpowiednią postawę. Tymczasem, w roku 2010, Arcania serwuje totalnie nieudane i zacofane rozwiązanie, gdy podczas "przełączania" postaci z używania magii na używanie miecza, broń po prostu nagle pojawia się w ręce postaci. Animacji ruchu sięgania po miecz nie ma. Po 10 latach seria zrobiła potężny skok wstecz nie tylko pod względem skomplikowania rozgrywki, ale także jest najzwyczajniej w świecie technicznie niedorobiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.10.2010 o 16:49, DambialkoX napisał:


Ja osobiście wolałbym swoją ocenę, a nie moich kolegów ^^.

Ale moje zdanie jest podobne.

Dnia 07.10.2010 o 16:49, DambialkoX napisał:

G1 a G4 to duuuuuuuuża różnica. Mi animacja ruchu mimo, że stara bardziej podobała mi
się w G1. Taki lekki swobodny truchcik, a w G4 Bezimienny chodzi jakby się bujał.

Cóż,mam odmienne zdanie na ten temat - nie podoba mi się ani skok,ani spadanie,ani sterowanie za pomocą strzałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 17:01, KrzychW napisał:

Animacji ruchu sięgania po miecz nie ma.

A wykorzystałeś możliwości wynikające z użycia konsoli?
Wszystkie animacje istnieją i są bardzo widoczne, ale przy użyciu slow motion ;-)
Jak już wcześniej pisałem, animacje wyglądają normalnie przy 20x spowolnieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 17:14, Fun_g_1_2_3 napisał:

Wszystkie animacje istnieją i są bardzo widoczne, ale przy użyciu slow motion ;-)
Jak już wcześniej pisałem, animacje wyglądają normalnie przy 20x spowolnieniu.


Oceniam to, co zobaczyłem na ekranie. Jeżeli animacje przy wielokrotnym zwolnieniu wyglądają ok, to nie widzę innego wyjścia dla Spellboud, od ostrego zabrania sie do roboty i naprawiania błędów. Jak będzie dobrze, chętnie pochwalę. Na razie moje stare oczy nie są w stanie docenić finezji ruchów postaci przy 20 krotnym przyśpieszeniu. Może w pełnej wersji jest z tym lepiej, bo takie błędy wizualne w żadnym razie nie powinny przejść kontroli przy testach gry, o ile takie w ogóle były?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.10.2010 o 17:10, lis_23 napisał:

>
Cóż,mam odmienne zdanie na ten temat - nie podoba mi się ani skok,ani spadanie,ani sterowanie
za pomocą strzałek.


W G1 można też używać WSAD, oraz zresztą własnych ustawień. To co ty wolisz, żeby gothic to był coś jak Titan Quest ? tzn hack and slash ? jak już wcześniej wspominałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 18:58, hagen321 napisał:

ej wiecie możę czy gra bedzie wyslana 2 dni przed premiera ?


Gra ma być wysłana 14, czyli w czwartek. a w piątek powinna byc juz do odbioru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2010 o 15:00, lis_23 napisał:

Mam prawo do tego żeby narzekać na sterowanie w dwóch pierwszych Gothicach,tak samo jak
Wy narzekacie na Arcanię
sterowanie jest archaiczne a same gry w kwestii technicznej są toporne jak na dzisiejsze
czasy - owa toporność i archaiczność podoba się tylko zagorzałym fanom serii - ja rozumiem
że można mieć sentyment do fabuły,świata przedstawionego i do bohaterów,ale nigdy nie
zrozumiem sentymentu do wyżej wymienionych aspektów technicznych 9 toporność i archaiczność

Dlugo się nad tym zastanawiałem,jakby tu oświetlić mroczną ścieżkę po której kroczysz...?.:) I już wiem! Powinieneś zagrać w :" T-72 Bałkany w ogniu" ,i może SH-II-III.Te gry wyrobią ci charakter! Wtedy sterowanie z Gothic 1,2 czyli W A S D +mysz + 1-9 uznasz za standardowe w grach,wręcz relaksująco proste:) I kto wie ,może niedociągnięcia Arkanii ujrzysz w pełnej krasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować