Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 04.01.2007 o 19:12, Napek napisał:

No to dodatkowy powód żeby rozważnie atakować :)

Ano: "Krasnoludy - nie dla idiotów"
xD

Dnia 04.01.2007 o 19:12, Napek napisał:

Rune of Battle Rage (Szału Bitewnego chyba u nas) z 5. poziomu.

Ahm, z 5. poziomu kojarzyłem tylko Runy: Wskrzeszenia i Siły Smoka. Przydałaby się w kilku sytuacjach.

Dnia 04.01.2007 o 19:12, Napek napisał:

Oj, zgrywam się :P

Powiesz to mi jak spotkamy się w ciemnym zaułku Ty, ja i mój topór...
:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 19:22, Rafal G napisał:

Pozwolę sobie odrobinę odbiec od tematu i zapytać: nie uważacie, że przypięty post jest już
niepotrzebny?

Racja, w obecnej formie nie jest przydatny.

Dnia 04.01.2007 o 19:22, Rafal G napisał:

Można by tak kogoś poprosić
o jego odpięcie:) Jeśli oczywiście większość uzna to za dobry pomysł;)

Takie rzeczy to tylko u modków ;]
Chociaż nie wiadomo czy mogą moderować wypowiedzi pracoiwników, jeśli nie to trzeba pisać bezpośrednio do Tudd''a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 19:28, windows00 napisał:

/.../
Chociaż nie wiadomo czy mogą moderować wypowiedzi pracoiwników, jeśli nie to trzeba pisać bezpośrednio
do Tudd''a.


Ja mogę chętnie skrobnąć jakiegoś maila do odpowiednich osób i to miałem na myśli, hehe:) Że my moglibyśmy kogoś poprosić - chyba trochę niejasno mi wyszło w poprzednim poście:) Tylko po prostu nie chciałbym robić samowolki, bez opinii innych. Może się okazać, że ktoś namiętnie czyta ten post przy każdym wejściu;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 18:51, Napek napisał:

A pomijając same jednostki, chyba nie wziąłeś pod uwagę zdolności bohatera. Formacja obronna,
formacja ofensywna, Przygotowanie (czy jak to tam się nazywa - kontratak przed atakiem). Pamiętajmy,
że siłą krasnali nie jest atak tylko obrona. Może częściej powinno się tym samym kliknąć przycisk
"obrona" zamiast odczekiwać kolejkę i przeć po chwili na wroga z całych sił :)


Spokojnie, mnie głównie chodziło oto, że mają za mało HP jak na poziom swój a niedźwiedzie mogły by atakować 2 razy(mnie ta zdolność żadko działała może z parę razy na całą kampanie). Włócznicy też są trochę słabi, natomiast Obrońcy/Straznicy są najlepszą jednostką pierwszego poziomu biorąc pod uwagę wysoki przyrost i doskonałe statystyki. Bohaterowi nie dałem umiejętności obrony i może dlatego nie był najlepszy, skoro mówicie o specjalnych z tym atutem opcjach dla krasnali to się postaram. Natomiast berserkerzy są super tylko mało Hp jak na swój poziom mają 25 czy 30 tak samo niedźwienie, jak by niedźwiedzie miały 40, a berserkerzy z 45-50 to już w ogóle byli by super. Bo zdolnośc szału jest super i zadaje naprawde duże obrażenia do tego bez kontrataku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja co do jednostek fanatycznych mam takei sprostrzeżenia. (o ich rekrutację mi chodzi).
Bo się troche zdziwiłem. Grałem sobie spokojnie w 3 (ewentualnie 4) misję kampani trzeciej dodatku. (to ta misja w której trzeba dotrzeć do Raelaga). Ja w każdym bądź razie na początek wykańczałem wrogów. No i zdobyłem zamek przystani. Na początku nei wiele się nim przejmowałem, potem zacząłem uzbrajać, kupiłem kilka ulepszonych jednostek (były standardowe), a w następnej turze (bez mojego udziału) były już fanatyczne. Nie wiem czym to było spowodowane, spostrzegłem to dopiero po drugim razie (w każdym razie nie radzę mieć w armi i normalnych jednostek, fanatycznych i jeszcze pod dowództwem bohatera lochu, morale leci w dół i to ostro :)). Potem to już sobie zostawiałem zakupione jednostki na jeden dzień w zamku i po turze miałem fanatyczne. Nie wiem jak todziała w zwykłych scenariuszach (jeśli wogóle), czy to tylko urok kampani (ktoś tez cos takiego zauważył), a może brak bohatera przystani. Po prostu nie wiem. Może komuś z was będzie się chciało to dokładniej sprawdzić.

Co do krasnoludów. Muszę się zgodzić z niektórymi, że berserkerzy są do niczego. Nie widzę dla tej jednostki zastosowania poza mięsem armatnim (jako pierwsze mi zawsze padały). Co do pozostałych jednostek nie mam zastrzeżeń najmniejszych. Obrona to rzeczywiście bardoz dobra strona (szczególnie zdolność pozwalająca broniącej się jednostce zaatakować pierwszej). Runy też super (choć najczęściej używałem run szarży i zmartwychwstania). Dobra rzecz gdy niedźwiadki (brak zastrzeżeń) atakują w pierwszej turze i nie mają kontrataku, ewentualnie berserkerzy, którzy potem zaraz padają :)

A ktoś pytał o Wulfstana jak uzbrajać. Ja proponuje Atak Obrona Szczęście i Runy, reszta wg uznania. Mamy wtedy bardoz dobrą armię, w miarę odporną na magię no i z dużym szczęsciem (moja ulubiona umiejętność od tej cześci). A Krasnoludy w końcu magią się nie parają więc aby zachowac tradycję zwykłej magii Wulfstanowi nie dawałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 20:36, Feniks napisał:

Co do krasnoludów. Muszę się zgodzić z niektórymi, że berserkerzy są do niczego. Nie widzę
dla tej jednostki zastosowania poza mięsem armatnim (jako pierwsze mi zawsze padały).


Pewnie miałeś berserkerów najwięcej.Miałem kiedyś przypadek, że posiadałem wielką armię, a wrogowie walili tylko jednostki, w których bohater się specjalizował, przez co oddział był potężny!Ale patrz na to z drugiej strony, w podstawowej wersji w 3 misji Inferno, podbój, walili mi tylko najsilniejszych, a przez ten czas nikt nie atakował słabszych i uzbierało się ok.226 rogatych nadźorców, i nikt mnie nie był w stanie powstrzymać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 18:36, windows00 napisał:

Ale spoglądając na to fabularnie: FJP to nie są normalne jednostki. Są one oddane bezgranicznie
swoim dowódcom i nie mogłyby walczyć bez ich wsparcia. Są zaślepieni fanatyzmem i to uniemożliwia
im walkę pod innymi sztandarami.


Więc mogliby w następnym dodatku stworzyć coś w rodzaju fortu na wzgórzu, tyle że można tam ulepszać jednostki przystani(normalne), na fanatyczne, ale tak samo jak w przypadku placu ćwiczeń, mogliby z niego korzystać tylko rycerze.Byłoby bardziej fabularnie(rebeliancki rycerz i jego wojska wolą przejść na stronę fanatyków!)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 21:02, kubagracz napisał:

Więc mogliby w następnym dodatku stworzyć coś w rodzaju fortu na wzgórzu, tyle że można tam
ulepszać jednostki przystani(normalne), na fanatyczne,

To już szybciej jakąś Znieprawioną/Zbeszczeszczoną Świątynię

Dnia 04.01.2007 o 21:02, kubagracz napisał:

Byłoby bardziej fabularnie(rebeliancki rycerz i jego
wojska wolą przejść na stronę fanatyków!)

Jednak chyba obecny system (jednostki same zmieniają się po dniu spędzonym w mieście). Tylko trzeba by nałożyć ograniczenie, aby działo się tak tylko gdyby w mieści (lub pobliżu) był odpowiedni bohater.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciekawe spostrzezenie:) sam przeszedlem dodatek ale bylo to w starym roku:)))))
No nic trzeba bedzie to sprawdzic, jesli to prawda to bedziemy mieli skuteczny sposob rekrutacji fanatycznych jednostek,bo jednak jezdzenie po mapie i liczenie ze sie przylacza to nie to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem ostatnio kuźnię przeznaczenia. Wszystko pięknie, ładnie tylko jest jeden problem. Kiedy chcę zacząć grę krasnoludami nie mogę wybrać krasnoludzkiego bohatera. W karczmie również nie mogę o nająć a wszyscy inni są. Ma ktoś pomysł jak to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 21:05, windows00 napisał:

> Więc mogliby w następnym dodatku stworzyć coś w rodzaju fortu na wzgórzu, tyle że można
tam
> ulepszać jednostki przystani(normalne), na fanatyczne,
To już szybciej jakąś Znieprawioną/Zbeszczeszczoną Świątynię
> Byłoby bardziej fabularnie(rebeliancki rycerz i jego
> wojska wolą przejść na stronę fanatyków!)
Jednak chyba obecny system (jednostki same zmieniają się po dniu spędzonym w mieście). Tylko
trzeba by nałożyć ograniczenie, aby działo się tak tylko gdyby w mieści (lub pobliżu) był odpowiedni
bohater.


Mimo to, to trochę dziwne...Uznajmy że jest pojedyńczy scenariusz dla jednego gracza, w którym rebeliantami trzeba zająć miasta fanatyków w celu oczyszczenia z fanatyzmu krainy.Zdobywamy pierwsze miasto i w następnej turze wojska zostawione jako garnizon, o tak wielkich nadziejach wytępienia fanatyzmu stają się jednostkami fanatycznymi, których dowódcą jest rebeliant?Trochę to niefabularne.Według mnie, nawet jeśli miasto odwiedza odpowiedni bohater, to i tak powinna wyskoczyć wiadomość z pytaniem, czy chcemy zmienić wojska, czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 21:23, Calaglin napisał:

Odpaliłem ostatnio kuźnię przeznaczenia. Wszystko pięknie, ładnie tylko jest jeden problem.
Kiedy chcę zacząć grę krasnoludami nie mogę wybrać krasnoludzkiego bohatera.


Widocznie włączyłeś mapę z wersji podstawowej. Niestety, na tych, dołączonych z podstawowym HMM5, nie ma możliwości grania bohaterem Fortecy. Można chyba spróbować pobawić się edytorem i ustawić sobie bohatera na mapie.
Co zaś do samej usterki to podobno ma zostać ona poprawiona wraz z patchem 2.1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 21:23, Calaglin napisał:

Odpaliłem ostatnio kuźnię przeznaczenia. Wszystko pięknie, ładnie tylko jest jeden problem.
Kiedy chcę zacząć grę krasnoludami nie mogę wybrać krasnoludzkiego bohatera. W karczmie również
nie mogę o nająć a wszyscy inni są. Ma ktoś pomysł jak to naprawić?


Nie mam dodatku, ale czytalem o tym bledzie, chyba jak narazie nie ma na niego rady.
Krasnoluda mozna miec tylko w scenariuszach z dodatku.
A czy edytor jest uaktualniany wraz gra czyli czy mozna zrobic nowa mape z krasnoludami, jesli tak czy
ktos nie probowal otworzyc starych scenariuszy w nowym edytorze i je zapisac na nowo?Moze krasnoludy by sie pojawily?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 21:23, Calaglin napisał:

Odpaliłem ostatnio kuźnię przeznaczenia. Wszystko pięknie, ładnie tylko jest jeden problem.
Kiedy chcę zacząć grę krasnoludami nie mogę wybrać krasnoludzkiego bohatera. W karczmie również
nie mogę o nająć a wszyscy inni są. Ma ktoś pomysł jak to naprawić?


Też tak mam!, ale tylko na niektórych planszach.Jeżeli chcę grać fortecą, to gram na mapach, gdzie jest normalnie, a na tych planszach gram innymi frakcjami.Dziwi mnie też to, że na niektórych mapach Laszlo jest jak w kampanii, a na innych, jest taki, jak w podstawowej wersji(na portrecie ma pelerynę żółtego koloru, a nie czerwonego, ma inną biografię i wygłąda zupełnie normalnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.01.2007 o 12:57, morthi napisał:

nie ma wyjscia :) musisz przedrzec sie rpzez te podziemia:) i wtedy tak jak napisales wczesniej
- przeniesiesz sie pod zamek :)
polecam odwiedzac budynki w ktorych mozna najac stwory oraz oszczedzac swoja skromna armie
w czasie bitew :)


Jakos niestety nie widze mozliwosci, tam są hydry i inne stwory a ja budynków do zbierania armii nie widze poza szkieletami, poza tym nie za bardzo jest czas na chodzenie bo Cie gonia przeciwnicy:( Noo ale coz skoro mowisz ze tak trzeba to bede po raz kolejny tak probowal....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2007 o 08:00, sikut1 napisał:

> nie ma wyjscia :) musisz przedrzec sie rpzez te podziemia:) i wtedy tak jak napisales
wczesniej
> - przeniesiesz sie pod zamek :)
> polecam odwiedzac budynki w ktorych mozna najac stwory oraz oszczedzac swoja skromna armie

> w czasie bitew :)

Jakos niestety nie widze mozliwosci, tam są hydry i inne stwory a ja budynków do zbierania
armii nie widze poza szkieletami, poza tym nie za bardzo jest czas na chodzenie bo Cie gonia
przeciwnicy:( Noo ale coz skoro mowisz ze tak trzeba to bede po raz kolejny tak probowal....

>

Pamiętaj, że wszystkie jednostki nieumarłe dołanczają do Markala i o czarze wskrześ umarłych, a oprócz cmentarzu na planszy są:chyba krypta, na pewno zrujnowana wieża no i najważniejsze, fort na wzgórzu!(postaraj w walce ze strażnikami fortu mieć jak najmniej możliwe straty, po czym uplepsz wszystkie jednostki)Jeśli mówisz że tych rzeczy nie zauważyłeś, to pewnie szłeś krótszą drogą do podziemi(ja najpierw szłem na północ)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2007 o 10:08, kubagracz napisał:

> > nie ma wyjscia :) musisz przedrzec sie rpzez te podziemia:) i wtedy tak jak napisales

> wczesniej
> > - przeniesiesz sie pod zamek :)
> > polecam odwiedzac budynki w ktorych mozna najac stwory oraz oszczedzac swoja skromna
armie
>
> > w czasie bitew :)
>
> Jakos niestety nie widze mozliwosci, tam są hydry i inne stwory a ja budynków do zbierania

> armii nie widze poza szkieletami, poza tym nie za bardzo jest czas na chodzenie bo Cie
gonia
> przeciwnicy:( Noo ale coz skoro mowisz ze tak trzeba to bede po raz kolejny tak probowal....

>

Pamiętaj, że wszystkie jednostki nieumarłe dołanczają do Markala i o czarze wskrześ umarłych,
a oprócz cmentarzu na planszy są:chyba krypta, na pewno zrujnowana wieża no i najważniejsze,
fort na wzgórzu!(postaraj w walce ze strażnikami fortu mieć jak najmniej możliwe straty, po
czym uplepsz wszystkie jednostki)Jeśli mówisz że tych rzeczy nie zauważyłeś, to pewnie szłeś
krótszą drogą do podziemi(ja najpierw szłem na północ)



Kurde jak za długo pochodzilem to mnie łapie przeciwnik i bez walki wygrywa:( Ja szedłem za pierwszym razem tak jak Ty (zgodnie z ksiazeczka), ale na dole jest rzeznia:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem, co sądzą ci, którzy przeszli całą kampanię łącznie z dodatkiem na temat następnych rozszerzeń(wiadomo, że przynajmniej jeszcze jedno takowe będzie), tzn. jakie zamki, jakie potwory, jakie rasy, może nowy rodzaj magii lub obrony przed nią, jacy bohaterowie i najwazniejsze pytanie ile twórcy H5 bedą musieli dodać frakcji aby gra była podobna do H3??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg mnie h5 bije h3 na glowe :)
tak jak h3 "zjadlo" czesc pierwsa i druga :)

jak dla mnie h5 jest gra swietna :) nowe frakcje? hmm... przyznam sie ze gram w heroseow od stycznia zeszlego roku czyli praktycznie na chwile obecna rok :) i wciaz odkrywam nowe interesujace rzeczy :)
dodatek tylko wzbogacil swiat h5 :)
minal rok a ja w dalszym ciagu potrafie spedzac czas na ogladaniu odkrytej przeze mnie mapy czy sluchaniu muzyki z gry :)

h5 podobne do h3? a w jakim celu? te gry mimo ze sa tak do siebie "podobne" sa zupelnie inne :) h5 jest nowe swieze :) daje wiele mozliwosci ktorych h3 brakowalo :) po drugie - ilez mozna grac ciagle w ta sama gre ?:)heroes 3 przeszedlem chyba na wszystkie mozliwe sposoby :) i wystarczy :)
moj egzemplarz h3 spoczywa dumnie na polce i smieje sie do mnie lecz teraz jest nowy krol - h5 :)

z zapowiedzi Fabrycego wynika ze patch 1.5 i 2.1 beda na rpawde rewolucyjny :) a w szczegolnosci ulatwia organizacje turniei :) to jest to czego mi brakowalo jako organizatorowi Wielkiego Turnieju Pojedynków w Heroes V :)

czego Ci brakuje w heroesach 5 a co miales w h3 ?
ja nie znajduje takich elementow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2007 o 11:15, Bosper napisał:

Ciekaw jestem, co sądzą ci, którzy przeszli całą kampanię łącznie z dodatkiem na temat następnych
rozszerzeń(wiadomo, że przynajmniej jeszcze jedno takowe będzie), tzn. jakie zamki, jakie potwory,
jakie rasy, może nowy rodzaj magii lub obrony przed nią, jacy bohaterowie i najwazniejsze pytanie
ile twórcy H5 bedą musieli dodać frakcji aby gra była podobna do H3??


Chyba nie chodzi o to żeby dodawać więcej zamków,szkół magii,itp. bo dojdziemy do tego,że wrzucą jakiś zamek z mechanicznymi stworami.HoM&M 5 raczej nie zbliży się do poziomu 3 w zakresie "grywalności",gdzie przy 3 mozna było spędzić całą nockę,to teraz zmęczenie dosyć szybko dopada.Teraz wszystko zależy od fanów którzy stworzą mapy lub całe kampanie i tutaj widzę pole do popisu,aby grę tę pamiętało się latami z łezką w oku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować