Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 06.02.2007 o 11:01, Bosper napisał:

Tury kompa długo trwają tak samo jak trwały w H3(ty pewnie nie pamiętasz, ale jak wyszła 3
część herosów ludzie nie mieli kompów z kosmosu) Grało się na Pentium 133 32 Ram i słabą grafiką,
które i tak były wyższe niż zalecane przez producentów H3. Jak włączyłeś 8 graczy to tury trwały
też po 20 min dlatego grało się maxymalnie z 3 kompami. Potem jak uruchomiłem tą grę na P3
800 MHz 128 Ram i karcie z akceleratorem grafiki to dopiero gra zaczęła śmigać a komputer ruszał
się w parę min. ( 7 kompów), często to nie trwało nawet 1 minuty. Zapewne w H5 jest tak samo
i jak za dwa lata kupisz obie nowy sprzet to H5 będzie ci śmigał jak nie wiem co.


nie do końca się z toba zgadzam ale w pewnym sensie masz racje ... niestety...

Dnia 06.02.2007 o 11:01, Bosper napisał:

Co do kampani to H5 ma najlepsza kampanię ze wszystkich części, gdyż nie jest za długa nie
jest za krótka oraz nie jest monotonna(jak w H3 rozwal w kompa, znajdź artefakt i to w sumie
wszystkie rodzaje, do tego w H3 komputer miał na poczatku 6 zamków a ty 2 i już pierwsza misja
była trudna jak nie wiem co). Mnie się H3 podobała ale ze względu na skirmistrza, i przede
wszystkim "płonące pośladki", ale przeszłość należy pogrzebać i H5 przewyższa H4(wielokrotnie)
pod względem rozbudowy i powrotu do starych sprawdzonych metod rozbudowy z H3. Natomiast H3
nalezy w końcu oddać do lamusa, gra była b.dobra ale nie można ciagle żyć przeszłością. H5
wprowadza wiele nowości przez co jest ciekawsza od H3


akurat kampanii w homm3 wogule nie skończyłem ... znudzila mnie bardzo szybko... trójeczkke lubiłem za gre sieciową i za generator losowy i wlasnie 7 kompow w aliansie na najwyzszym poziomie ... i zapewniam cie ze tury nie trwaly 20 min w DRUGIM miesiącu gry nawet na slabym (cztaj z tamtego okresu) kompie!!!

Dnia 06.02.2007 o 11:01, Bosper napisał:

p.s. W H4 tury komputera też trwały długo jak nie miałeś lepszego sprzetu ze 3 razy.
Zagraj sobie kampanie z H5 i KP i oceń wtedy dopiero, która część jest lepsza


nigdzie nie napisalem ze kampania gdziekolwiek jest lepsza ... bo uwazam ze kampania w herosie to jedynie dodatek do gry strategicznej i to wszystko...

Dnia 06.02.2007 o 11:01, Bosper napisał:

Po za tym nie widziałeś gier z większymi błędami tak jak by chociaż brak zbalansowania armii
w bfme 2.


sorry ale nie znam :) ale uważam, że nie powinno sie rownać w dól tylko w góre, tak ze heros po tak dlugim czasie po premierze powinien byc pozwawiony WSZYSTKICH błedów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>>

Dnia 06.02.2007 o 14:48, scott napisał:

mam podobny konfig i działa u mnie no problem - dziwna sprawa


w takim razie miałbym prośbe ... spróbuj wygenerować mape losowa b.dużą, z 5 zawodnikami, na najwyższym poziomie... i dojdz do 3 miesiąca... jak tak zrobisz i bedzie wszystko ok (tzn tury beda trwaly max 2-3min) to przeinstalowuje system ...
bardzo prosze o taki test bo jestem zdesperowany ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 14:48, scott napisał:


mam podobny konfig i działa u mnie no problem - dziwna sprawa


napisalem odp. ale cos jej nie dodało... to jeszcze raz...
miałbym prośbe ...czy mógłbyś wygenerować mape losowa: bardzo duża , 5 zawodnikow, potwory na max, poziom na max i zobaczyć ile beda trwaly tury na początku 3 miesiąca
jak bedzie ok(tzn. tury beda trwały max 2-3 min) zabieram sie za reinstalke windy i chwale herosa V pod niebiosa ;)
bardzo prosze... bo mnie chyba szlak trafi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 15:08, Dtet napisał:

>>
> mam podobny konfig i działa u mnie no problem - dziwna sprawa

w takim razie miałbym prośbe ... spróbuj wygenerować mape losowa b.dużą, z 5 zawodnikami, na
najwyższym poziomie... i dojdz do 3 miesiąca... jak tak zrobisz i bedzie wszystko ok (tzn tury
beda trwaly max 2-3min) to przeinstalowuje system ...
bardzo prosze o taki test bo jestem zdesperowany ;)


ok sprawdzę na jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy możnaby do tego posta przyklejonego na szczycie dopisać kolejność patchowania(z dodatkiem/bez z unofficial patchami/bez)?
Po 1.11 mam instalować kuźnie czy jakiś patch wcześniej(najnowszy?)?

Co to za poprawka lokalizacyja 2.0(oficjalna czy nie)?
czy 1.11 jest wciąż wymagane? jeśli tak, to czemu jeszcze nie wepchnęli go do tych patchy, co to już ich ze 3 chyba były?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 15:22, scott napisał:

ok sprawdzę na jutro

dzieki bede naprawde bardzo wdzięczny :)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 15:24, Farax napisał:

Czy możnaby do tego posta przyklejonego na szczycie dopisać kolejność patchowania(z dodatkiem/bez
z unofficial patchami/bez)?
Po 1.11 mam instalować kuźnie czy jakiś patch wcześniej(najnowszy?)?

Możnaby... ;]
Skontaktuje się z modami i załatwię to.

Dnia 06.02.2007 o 15:24, Farax napisał:

Co to za poprawka lokalizacyja 2.0(oficjalna czy nie)?

2.0 poprawia błędy (jak węgierskie speeche), które wystąpiły w dodatku.

Dnia 06.02.2007 o 15:24, Farax napisał:

czy 1.11 jest wciąż wymagane? jeśli tak, to czemu jeszcze nie wepchnęli go do tych patchy,
co to już ich ze 3 chyba były?

Z tym pytaniem trzeba się skierować do CDP, ja dla pewności zalecam instalowanie 1.11 mimo wszystko (dla pewności). Gra od tego się nie wysypie, a jak wiadomo: "strzeżonego, Pan Bóg strzeże".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :)
btw.
wiadomo coś o nowszej wersji manuala/skillwheel''a w związku z "nowymi" nekromantami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 16:13, Farax napisał:

wiadomo coś o nowszej wersji manuala/skillwheel''a w związku z "nowymi" nekromantami?


Polecam zawsze przejrzeć jedną, dwie strony tego tematu wstecz :)
O poradniku nic nie wiadomo na razie, ale skillwheel jak najbardziej jest.
Oto link do linka do niego: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=2431&pid=27625 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trwaja prace :) jednakze z powodu dosyc duzych ilosci zmian i ilosci tekstu ktory musimy przetlumaczyc polskie kolo umiejetnosci pojawi sie niestety z pewnym opoznieniem - jednakze dzieki temu bedziemy mieli jak zwykle najbardziej aktualne opisy umiejetnosci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pograłem trochę nekromantami po tuningu i ...
początkowo byłem rozczarowany ale później nieco zmieniłem zdanie -jeżeli na początku faktycznie jest trudniej to im dalej w rozgrywce jest nieźle, ale cała ta sprawa jest jeszcze niedopracowana.
Pomysł niezły ale wykonanie jeszcze szfankuje - acha na chyba 16 lvl miałem coś ok 500pkt mocy.
Błędem jest to że jak zabijemy kilka potwoków różnych to możemy wybrać co chcemy wskrzesić tylko że ... nie można wybrać z listy istot których ożywienie przekracza limit dostępnych punków mocy np:
możemy wskrzesić zjawy za 300pkt szt.powiedzmy 20 - a mamy 230 pkt to nijak nie da się ich przciągnąć a dać się powinno np 15 za 230 pkt czyli za tyle ile mamy :( chyba że coś źle robię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 06.02.2007 o 15:02, Dtet napisał:

akurat kampanii w homm3 wogule nie skończyłem ... znudzila mnie bardzo szybko... trójeczkke
lubiłem za gre sieciową i za generator losowy i wlasnie 7 kompow w aliansie na najwyzszym poziomie
... i zapewniam cie ze tury nie trwaly 20 min w DRUGIM miesiącu gry nawet na slabym (cztaj
z tamtego okresu) kompie!!!


Ok, tylko grafika w dzisiejszych grach zarzyna komputery znacznie bardziej, niż wtedy. Jam miałeś słaby sprzęt to nawet bohaterem wlokłem się długo do zamku w H3. Jednak teraz to jest podwojone przez moc i siłę grafiki, która naprawde spowalnia sprzęt.

Dnia 06.02.2007 o 15:02, Dtet napisał:

nigdzie nie napisalem ze kampania gdziekolwiek jest lepsza ... bo uwazam ze kampania w herosie
to jedynie dodatek do gry strategicznej i to wszystko...

Zgadza się, jest to duzy mankament(jeśli chodzi o to spowalnianie), ale w dzisiejszych czasach zauważyłem, że nawet mając zalecane wymagania gra spowalnia bądź się zacina. Jednak co do kampanii to miło zagrać sobie, przejść i cieszyć się, że była fajna i dobrze zrobiona(po za tym pozwala poznać grę i jej możliwości, do tego zmusza do gry każdym zamkiem). Uważam dlatego, że kampania jest mocną stroną każdej gry.

Dnia 06.02.2007 o 15:02, Dtet napisał:

> Po za tym nie widziałeś gier z większymi błędami tak jak by chociaż brak zbalansowania
armii
> w bfme 2.

sorry ale nie znam :) ale uważam, że nie powinno sie rownać w dól tylko w góre, tak ze heros
po tak dlugim czasie po premierze powinien byc pozwawiony WSZYSTKICH błedów


Nie znasz to możesz poznać, wielu ludzi uważa że jest doskonała a ma naprawde bardzo dużo błędów(bfme 2 czyli Battle for Middle-Earht 2 czyli Bitwa o Śródziemię 2 oparta na powieści Tolkiena i filmie Petera Jacksona)
Została okrzyknięta grą roku(ma inowacyjne rozwiązania jak na strategie z elementami RPG), jednak samo to, że dostajesz jakąś armię sprawia, że masz szanse wygrać lub przegrać, co jest bez sensu.
Możesz się zapoznać z tą grą i zobaczyć jak wygląda brak balansu, oczywiście po paru miesiącach grania na multi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm...
Czy mozna pozbyc sie jednostki?
Tak po prostu...
Nie zostawiajac jej nigdzie w Zamku, Bramie itp.
Bo chce pobrac wazna dla mnie jednostke w kluczowym dla mnie momencie a
nie moge bo mam pierdzielonych rycerzy, ktorzy mi wadza...
I nie wiem jak sie ich pozbyc...
Czy sie da ich wyrzucic "na pole"...
Bo nie moge zrekrutowac nic :( a mnie Godryk sciga 8)

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 19:58, thabel napisał:

/.../


Można:) Klikasz na jednostkę dwa razy - tak żeby wejść do jej profilu. I w prawym dolnym rogu masz przekreślone kółeczko na panelu. Klikasz je... voila:) Jednostki nie ma:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 16:45, scott napisał:

/.../
Błędem jest to że jak zabijemy kilka potwoków różnych to możemy wybrać co chcemy wskrzesić
tylko że ... nie można wybrać z listy istot których ożywienie przekracza limit dostępnych punków
mocy np:
możemy wskrzesić zjawy za 300pkt szt.powiedzmy 20 - a mamy 230 pkt to nijak nie da się ich
przciągnąć a dać się powinno np 15 za 230 pkt czyli za tyle ile mamy :( chyba że coś źle robię


Na pewno można wziąć tylko część z tych jednostek, tylko nie pamiętam za dobrze jak to zrobiłem. Trzeba chyba rozdzielić odział, który chcemy wskrzesić na tym pasku u góry i dopiero potem wziąć taką część na ile starcza mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 19:58, thabel napisał:

/ciach/

Wejdź w ekran armii bohatera (podwójne kliknięcie LPM, zakładka na samej górze). Kliknij dwa razy portret jednostki, której chcesz się pozbyć. Pojawi się jej opis i wizerunek. W menu opcji (prawy-dolny róg ekranu) w lewym dolnym okręgu znajduje się czerwone, przekreślone kółko. Gdy je klikniesz pojawi się pytanie czy na pewno chcesz się pozbyć tej jednosti. Klikasz OK i po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wcześniej ktoś zwrócił na to uwagę, ale na stronie 214 poradnika do wersji 2.0 w nagłówku "Strategia" jest literówka - "Strtegia". To by dopiero było, gdyby ten błędzik wkradł się to nadchodzących poradników ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no popatrz :) a poradnik byl testowany przeciez przez wszystkich ;) ponad 300 pobran wersji beta i nikt tego nie znalazl :) dzieki za info :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i proszę, jeszcze jedna literówka :P (ale mi się nudzi :D )
Na stronie 132 w opisie zaklęcia Wskrzeszenie: "(...) początkową liczbę punktów życia oddziału aż d końca bitwy".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 15:27, Dtet napisał:

> ok sprawdzę na jutro
dzieki bede naprawde bardzo wdzięczny :)))


No to trochę pograłem i..
Na mapie ogromnej - fakt dość długo trwa samo wczytywanie takiej mapy co do tur to przy maksymalnej ilości przeciwników trwa dłużej niż na innych mapach ale nie 20 min po ok 1 godzinie gry większych zmian nie było tury trwały od 2- 5 min max, cóż dłużej nie grałem po czasu maławo (żona , bobas itd:)
Dla porównania napiszę że na mapie dużej + 3 przeciwników czas trwania tury mam od 20-40 s.
Ogólnie mówiąc wydaje mi się że mapa w rozmiarze "ogromna" jest nie zoptymalizowana pod h5 po nawet twórcy gry żadnej takiej mapki nie dali oficjalnej, a chyba także przypominam sobie że gdzieś ktoś się też w tej sprawie wypowiadał - ale nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować