Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 08.06.2007 o 12:07, Luke PL napisał:

Czy wie ktos co sie stalo ze strona Elrath ???


Nieopłacona na czas domena (brak fundzuszy) + mała liczba odwiedzin (na forum) = raczej stronki już nie będzie (choć mody wcześniej czy później pewnie gdzieś się pojawią).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kampanii.

Otóż jestem w ostatniej misji Przystanii, mam odszukać łzę. W poradniku do gry sobie przeczytałem, że gobeliski pomogą mi w tym ponieważ będę wiedział gdzie jest zakopany skarb, będzie na mapie.
Ale jak to jest zaznaczone? Bo po kliknięciu na obelisk mam jakiś rysunek. Na jakiej to jest zasadzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy dotkniesz obelisku, przechodzisz automatycznie do podglądu mapy Łzy. Po odwiedzeniu każdego obelisku znika kawałek "układanki", a pojawia się fragment planszy, taki mały zrzut ekranu. Gdy odwiedzisz wszystkie obeliski, odsłoni się ostatni kawałek. Krzyżykiem jest zaznaczone miejsce, gdzie zakopana jest Łza. Problemem może być ulokowanie tego miejsca na mapie przygód, ale obierz sobie jakieś cechy charakterystyczne. W moim przypadku było to obok Sanktuarium i kilku drzew, więc wystarczy dobrze się rozejrzeć ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno.
Jak sobie radziłeś z wrogimi armianmi, które ciągle mi nachodzą miasto? Armia to może za duże słowo, ale jednak bohater z dobrymi jednostakami? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 18:19, Vaxinar napisał:

To jeszcze jedno.
Jak sobie radziłeś z wrogimi armianmi, które ciągle mi nachodzą miasto? Armia to może za duże
słowo, ale jednak bohater z dobrymi jednostakami? :/


Hmm... jednym bohaterem (np. Izabelą) siedziałem w mieście z silną armią, a drugim (w tym przypadku Godrykiem) penetrowałem mapę z armią wystarczającą, by nie zabił mnie byle kto. W tej misji wróg zazwyczaj nie atakuje Twoich bohaterów(o ile nie są za słabi, np. 1 Chłop w armii ;] ), ani nie zajmuje kopalń - koncentruje się na dojściu do miasta, więc lepiej zawsze mieć tam jakiś garnizon. Tuż po ataku możesz odejść armią z miasta - kolejny będzie za ok. 2 tygodnie. W międzyczasie staraj się odkrywać mapę, by śledzić ruchy przeciwnika i nie być zaskoczonym nagłym pojawieniem się go przy nie bronionym mieście. oczywiście, to podstawa, cały czas zajmuj kopalnie, zbieraj surowce, rozbudowuj miasto i szkól armię. To chyba tyle, co mogę powiedzieć o tej mapie ;]

Powodzenia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 18:19, Vaxinar napisał:

To jeszcze jedno.
Jak sobie radziłeś z wrogimi armianmi, które ciągle mi nachodzą miasto? Armia to może za duże
słowo, ale jednak bohater z dobrymi jednostakami? :/

Jednym bohaterem szukaj obelisków (proponuję Izabelę), a drugim siedź w murach (Godryk). Oczywiście oprócz bohatera w zamku powinien stacjonować jakiś garnizon ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że chyba nikt jeszcze nie zwrócił uwagi na nowy post Acheval na oficjalnym forum Ubisoftu. W wypowiedzi tej ( http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1851065692/m/2781084565) zostało wyjaśnionych kilka spośród umiejętności, jakimi dysponować będą alternatywy :)

Niewidzialność - zdolność aktywowana. Jednostka pod jej wpływem staje się niewidoczna dla wroga dopóki nie zaatakuje lub zajmie pole sąsiadujące z jednostką wroga. Jednostka zaatakowana przez niewidzialną istotę nie może kontratakować. Na jednostkę niewidzialną nie działają czary masowe i efekty wymagające konkretnego celu. (czary zdolności obszarowe działają na nie). Na niewidzialną istotę oddziałuje także Ognista Pułapka. Czary przywołań mogą być rzucane na pole, na którym przebywa niewidzialna jednostka, ale ich efekty wystąpią na losowych polach sąsiadujących z tym wskazanym. Jednostki będą mogły przemieszczać się przez pole zajęte przez niewidzialną istotę. Jeśli niewidzialna istota zablokuje jedyną możliwą drogę, wtedy poruszająca się jednostka zatrzyma się obok niej i zaatakuje. Niewidzialność działa 3 tury a jednostka niewidzialna gracza/AI jest dla niego widoczna jako na wpół przezroczysta.

"Ride-by-Attack" - zdolność bierna. Jeśli na drodze do swojego celu jednostka z tą zdolnością przejedzie obok innej wrogiej jednostki, zada jej 1/4 normalnych swoich obrażeń (wróg nie kontratakuje) i pojedzie dalej.

Kwasowa/Żrąca krew - gdy zaatakowana, hydra rozpryskuje żrącą krwią na 4 pola (ciekawe w jakim układzie) w kierunku jednostki atakującej. Krew zadaje 1/4 normalnych obrażeń hydry i jest to atak fizyczny uwzględniający atak hydry i obronę celu.

Spopielenie - smok może swoim ognistym oddechem zadać przeciwnikowi obrażenia większe o 50% (ciekawe czy to zdolność bierna czy aktywowana). Zdolności można użyć tylko na jednostce znajdującej się blisko smoka. Po takim ataku wróg nie będzie kontratakował.

WAŻNE: Należy pamiętać, że wartości dla tych zdolności nie są ostateczne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Mam następujący problem z edytorem map (HOF 2.1). Nie wiem co się stało, ale przestały mi się pokazywać obiekty do umieszczenia na mapie. Te z okienka po prawej stronie edytora. Wcześniej były a teraz nie ma. Co robić?
Kiedy próbuję umieścić bohatera w garnizonie jakiegoś zamku, klikam "add hero" to wyskakuje mi błąd windows ("wysyłaj, nie wysyłaj" - wiecie o co chodzi). Ktoś ma pomysł jak temu zaradzić?

Dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 21:36, Napek napisał:

Widzę, że chyba nikt jeszcze nie zwrócił uwagi na nowy post Acheval na oficjalnym forum Ubisoftu.
W wypowiedzi tej ( http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1851065692/m/2781084565) zostało
wyjaśnionych kilka spośród umiejętności, jakimi dysponować będą alternatywy :)

o :)
Dzięki za inf.
Niewidzialność dużo ma kruczków :P
Ale to logiczne, bo dużo niedomówień mogłoby się pojawić.
Zatruta krew istotnie zadaje obrażenia od kwasu, ale ich obszar jest zastanawiający.
Spopielenie tak jakoś banalnie brzmi ;] Jakby tak za prosto.
No i widać źle zinterpretowałem Ride-by-Attack, to nie będzie Ruch podczas Ataku, a Atak podczas Ruchu ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 21:36, Napek napisał:

Widzę, że chyba nikt jeszcze nie zwrócił uwagi na nowy post Acheval na oficjalnym forum Ubisoftu.
W wypowiedzi tej ( http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1851065692/m/2781084565) zostało
wyjaśnionych kilka spośród umiejętności, jakimi dysponować będą alternatywy :)


Ciekawe.
Ale szczegółowo obmyśleli Niewidzialność, ale nie ma co się dziwić, bo ta zdolność mogłaby być przyczyną wielu bugów.
Interesująco zapowiada się Szarża z Atakiem, przyda się podczas walki.
Spopielenie IMO będzie zdolnością bierną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 22:56, windows00 napisał:

Niewidzialność dużo ma kruczków :P
Ale to logiczne, bo dużo niedomówień mogłoby się pojawić.

Jak dla mnie ta cała niewidzialność jest z deczka skomplikowana :P Nie wiem, jak to będize wyglądać w praktyce, ale na chwilę obecną pozostanę przy tradycyjnych metodach tępienia w postaci Zabójcy i Matrony ;)

Dnia 08.06.2007 o 22:56, windows00 napisał:

Zatruta krew istotnie zadaje obrażenia od kwasu, ale ich obszar jest zastanawiający.

No właśnie nie od kwasu a zwykłe fizyczne i przez to przykładowo duchy będą w stanie uniknąć tych obrażeń :)

Dnia 08.06.2007 o 22:56, windows00 napisał:

Spopielenie tak jakoś banalnie brzmi ;] Jakby tak za prosto.

Obstawiam, że będzie umiejętnością bierną o niezbyt wysokiej szansie zadziałania - czymś a''la krytyczne trafienie Upiornego Rycerza z Nekropolii z H3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 23:07, Napek napisał:

> Zatruta krew istotnie zadaje obrażenia od kwasu, ale ich obszar jest zastanawiający.
No właśnie nie od kwasu a zwykłe fizyczne i przez to przykładowo duchy będą w stanie uniknąć
tych obrażeń :)

Tak, tak. Od kwasu ale fizyczne...
Taki skrót myślowy :P
Obrażenia fizyczne spowodowane kwasem, a nie czarami.

Dnia 08.06.2007 o 23:07, Napek napisał:

> Spopielenie tak jakoś banalnie brzmi ;] Jakby tak za prosto.
Obstawiam, że będzie umiejętnością bierną o niezbyt wysokiej szansie zadziałania - czymś a''la
krytyczne trafienie Upiornego Rycerza z Nekropolii z H3.

Co nie zmienia faktu, że raczej nieciekawa (niezbyt rewolucyjna) to zdolność ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 21:36, Napek napisał:

Widzę, że chyba nikt jeszcze nie zwrócił uwagi na nowy post Acheval na oficjalnym forum Ubisoftu.
W wypowiedzi tej ( http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1851065692/m/2781084565) zostało
wyjaśnionych kilka spośród umiejętności, jakimi dysponować będą alternatywy :)


No to trochę się wyjaśniło co do tych zdolności. Mnie tylko ciekawi jak będize wyglądało to podczas gry, miejmy nadzieję, że tak samo dobrze jakjest napisane albo i lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 23:07, Napek napisał:

Obstawiam, że będzie umiejętnością bierną o niezbyt wysokiej szansie zadziałania - czymś a''la
krytyczne trafienie Upiornego Rycerza z Nekropolii z H3.

Po analizie jestem niemal (podkreślam niemal) pewien, że to zdolność aktywowana. Zadaje ona obrażenia tylko celowi na którym jest użyta, a Smok ma zdolność Ognisty Oddech, która zadaje obrażenia także celowi za atakowaną ofiarą.
Myślę, że będziemy mieli wybór - większe obrażenia i brak kontrataku albo mniejsze obrażenia dla dwóch jednostek i kontratak przeciw naszej jednostce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2007 o 23:51, windows00 napisał:

Myślę, że będziemy mieli wybór - większe obrażenia i brak kontrataku albo mniejsze obrażenia
dla dwóch jednostek i kontratak przeciw naszej jednostce.

Zważając na to ''atakowanie tylko celu bliżej smoka'' może być rzeczywiście tak jak mówisz :) Z czasem wszystko się wyjaśni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie gdyby rzeczywiście była to zdolność typu uderzenie tarczą, oślepienie jednorożca, to nie byłoby tego zdania:
"The ability can only be used on a target that stands close to the Dragon."
Bo np. bitewne pikowanie gryfa albo wskrzeszenie anioła, można użyć na odległość, ale leczące dłonie paladyna już nie. To będzie tak działać według mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

próbowałem rozwiązać sprawę z profilami, które po pewnym czasie działania osiągają status N/A...

pomoc CDP w ogóle nie odpisała, natomiast pomoc ubi.com twierdzi że to wina połączenia i poblokowanych portów i przysyła rozpiskę portów (tę samą która jest w readme.txt) i nijak nie dają się przekonać, że wina leży po ich stronie...

a sprawa jest banalnie prosta - tworząc nowe konto mamy status N/A - wystarczy jedna gra rankingowa by został utworzony profil (przewaznie kilka godzin po grze profile są aktualizowane) i jeśli gramy sobie od początku do końca każdą rankingową grę to nasz profil ładnie się aktualizuje i jest dostępny. Wystarczy jednak, że zaliczymy disconnecta w czasie gry lub po rozpoczęciu rankigowej gry wyjedziemy do poczekalni czy w inny sposób zakończymy rozpoczętą grę bez przesyłania wyników do ubi.com żeby nasz profil był niedostępny... (przeważnie można sobie "popsuć" profil po jednym takim zdarzeniu - ewentualnie kilku).

testowałem na różnych kontach i właśnie tak to działa - żadne tam firewalle, NATy, porty i inne bzdury nie są winne niedostępności profilu tylko ''skrypt'' zliczający ranking - który "głupieje" gdy nie dostanie wyniku rozpoczętej zliczonej gry...

teraz prośba do osób które znają biegle angielski - jak to napisać zgrabnie aby Ci "fachowcy" z ubi zrozumieli gdzie pies jest pogrzebany.... a może lepiej napisać gdzie indziej... nie do supportu ubi... lecz gdzieś do pomocy Nivala... może ktoś ma namiar/kontakt na/z jakąś konkretną osobę?

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak wam chodzi heroes 5 bo mi smiga na maxymalnych a tak wogule to kazda gra mi smiga na maxa moj komp to amd athlon 3800 x2 GF 7950gt 256bita 512mb i 2gb ram DRR2 ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować