Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 19.07.2007 o 16:20, moonman napisał:

> Ciekawe czy i kiedy autorzy zamierzaja wydać Herosów VI oraz czy ta odsłona będzie zawierała

> więcej ras niż podstawka H5?
> Mam nadzieję, że świat Ashan ujrzy w końcu wszystkie 11 ras(zamków) jakie były kiedyś
zapowiedziane.

heroes6 ???

to już wiadomo, że będzie szósta część?

fajnie by bylo gdyby w jednejgrze mialo byc 11 ras :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na oficjalnym forum Ubisoftu poświęconym H5 pojawiła się druga część "Z pamiętniczka developera" :)
Na pytania odpowiadał Sergey Semashko - osoba odpowiedzialna w KP i TotE za mechanikę gry.

Jak wyglądał proces projektowania frakcji Orków po tym, jak już zdecydowaliście się dodać ją w drugim dodatku do HoMM5? Jakie emocje chcieliście poprzez nią przekazać?

Najpierw przeczytaliśmy Biblię świata Might and Magic, jako że zawiera ona wszelkie niezbędne informacje o historii Orków, ich kulturze i populacji. W jej skład wchodzą także informacje, które po raz pierwszy pojawiły się w Dark Messiah of Might and Magic, więc oczywistym jest, że także z tej gry czerpaliśmy inspirację. Następnie odnieśliśmy się do naszych doświadczeń z HoMM3. Gdy bowiem tworzyliśmy frakcję Orków, mieliśmy na uwadzę rasę barbarzyńców z HoMM3 - chcieliśmy powołać do życia rasę w całości polegającą na sile mięśni.

Teraz, kiedy pojawili się Orkowie, jaka jest równowaga w świecie gry pomiędzy frakcjami mocy a magii? Czy są jakieś ekstremalne przypadki?

Większości ras przypisany jest konkretny rodzaj magii, np. Przystań związana jest ze światłem, a taka Akademia jest najbardziej magiczną rasą w świecie Ashan. Jednakże używa ona "mocy" w trakcie bitwy (w postaci jednostek). Po drugiej stronie barykady znajduje się Twierdza, której bohaterowie w trakcie bitwy nigdy nie uciekają się do stosowania magii. Ta przeciwstawność odzwierciedla również historię obu frakcji: Czarodzieje stworzyli Orków łącząc z pomocą magii krew ludzi i demonów i trzymali ich jako mięso armatnie do walki z demonami. Nic więc dziwnego, że Orkowie gardzą wszystkim co magiczne czy demoniczne...

W jaki sposób przebiegał proces projektowania Krwawego Szału (Blood Rage)? Co was nakłoniło do zaimplementowania go?

Myśleliśmy o rasie, która nie chowałaby się i nie zastanawiała się: "Atakować czy nie?". Orkowie mają jedną, prostą odpowiedź: "Zawsze uderzaj. Zawsze idź do przodu.". Orkowie używają swej brutalnej siły i są dumnymi wojownikami (być może za wyjątkiem goblinów) - chcieliśmy by ich zdolność rasowa była tego odbiciem.

Jak doszliście do skomponowania takiego line-up''u? Czy wzorowaliście się na Dark Messiah? Jaki rodzaj balansu pomiędzy jednostkami latającymi, strzelającymi i chodzącymi chcieliście dać graczom? Co było waszą główną inspiracją? Dlaczego Cyklop a nie behemot... albo smok?

Mamy jedną istotę zaczerpniętą bezpośrednio z DMoMM (Dark Messiah) - Pao-Kai. Pokochaliśmy go od pierwszego szkicu. Inne istoty zostały albo zaadaptowane z DMoMM (gobliny), przeniesione z wcześniejszych wersji Heroes i odświeżone (centaury) albo są miksem tych dwóch dróg (cyklopy). Oczywistym jest, że staraliśmy się utrzymać odpowiednią równowagę pomiędzy rodzajami jednostek (latacze/strzelcy itd.) jak również w kwestii ich rozmiaru (duże/małe), tak jak robiliśmy to w przypadku innych ras. To tak naprawdę pierwszy krok do zaprojektowania dobrze wyważonej gry.

Odnośnie wyważenia w grze: Co należy mieć przede wszystkim na uwadze, gdy dodaje się nową rasę do istniejącego już systemu?

Stworzyliśmy coś w rodzaju rasy "średniaczków", którą stosowaliśmy do testowania i porównywania wprowadzanych frakcji. Kiedy więc rasa chciała wybijać się ponad inne w jakimś zakresie, musiała automatycznie być przygotowaną na to, iż zostanie obarczona ułomnościami w innych dziedzinach. Każda frakcja ma mocne strony projektowane w odniesieniu do wspomnianej frakcji testowej. Dla przykładu, Orkowie mają ponadprzeciętny atak, lecz po macoszemu podchodzą do kwestii defensywy. Dysponują w miarę dobrymi jednostkami niskich poziomów i niezwykle silną jednostką 7. poziomu.

Która z jednostek jest waszym ulubieńcem i dlaczego?

Cyklopy! Są potężne i jedzą gobliny! Albo szamanki. Są tak ładne, że obawialiśmy się, że gra dostanie ograniczenie wiekowe ">18". Tak na poważnie to w duecie świetnie sprawują się centaury i goblińscy kłusownicy (fajna nazwa, prawda? :) -przyp. tłum.) - żadna jednostka niskiego poziomu nie podejdzie i nie zaatakuje tej dwójki (kłusownik dysponuje specjalną zdolnością, która pozwala mu tworzyć niewidzialne pułapki unieruchamiające wrogów).

Czym będą charakteryzować się Orkowie?

Tak jak inne rasy, Orkowie będą dysponować unikalną zdolnością rasową zwaną Krwawym Szałem. Zaprojektowaliśmy ją tak, by odzwierciedlała charakter Twierdzy i zachęcała graczy do stosowania agresywnej taktyki. W skrócie, Krwawy Szał sprawia, że za każdym razem, gdy jednostka przemieści się po polu bitwy lub zaatakuje, dostanie bonus do ilości zgromadzonego szału. Gdy natomiast postanowi czekać na lepszą okazję lub skupi się na obronie, liczba zakumulowanych punktów szału spadnie. Innymi słowy, im więcej atakujesz, tym silniejszy się stajesz. Poza tym, Orkowie dysponują specjalnym rodzajem "magii". Może jednak należałoby nazwać to anty-magią, gdyż powoduje zmniejszenie efektywności tradycyjnej magii na polu bitwy na korzyść ataków czysto fizycznych.

Ile wersji bohatera Orków powstało w czasie jego tworzenia? I dlaczego jeździ na bawole?

Mieliśmy plany trzech wierzchowców: dzika, wilka lub byka. Bawół wydawał się być najbardziej brutalnym i niebezpiecznym jeśli kierowanym wprawionymi dłońmi barbarzyńcy.

Czy myślicie, że Orkowie spodobają się graczom?

Przyciągną graczy zainteresowanych prowadzeniem bohaterów polegających a brutalnej sile a nie na gołębiach wyciąganych z kapelusza. Sądzimy, że sporej rzeszy fanów przypadnie do gustu taka filozofia.

W jaki sposób wprowadziliście magię do tej frakcji? Czy Orkowie i ich liderzy będą potrafili rzucać zaklęcia? Jak będzie to działać?

Nie! Orkowie nienawidzą magii. Mają specjalne anty-magiczne talenty. Do rzucania magii na mapie przygód wykorzystują talizmany, ale do wspomagania własnych jednostek orkowy wódz wykorzystuje jedynie siłę swojego głosu. Jeśli chcecie, możecie nazywać to magią, lecz jest to coś zdecydowanie bardziej prymitywnego, szamanistycznego w swej naturze. Orkowie są dumnymi i nieulęknionymi wojownikami a ich odwaga iest jedyną magią jakiej im potrzeba.

Co było waszą inspiracją i jakie uczucia chcieliście przekazać, gdy projektowaliście miasto nowej rasy?

Połączyliśmy motywy mongolskie i Indian amerykańskich i tym tropem szliśmy. Chcieliśmy ukazać rozmach tej rasy, co nie było zadaniem prostym, ponieważ miasta Orków zbudowane są z namiotów, które w swej naturze raczej nie są bardzo imponujące. Postanowiliśmy poświęcić zatem więcej uwagi wszystkim strukturom - ich wyglądowi i umiejscowieniu w "mieście", by stworzyć coś brudnego, nieuporządkowanego, ale jednocześnie niezwykle trwałego i "dumnego".

Jaką radę dalibyście graczom, by lepiej mogli prowadzić swoich orkowych bohaterów?

Przede wszystkim będzie to zależało od wyzwań, jakie przed nami staną. Dla przykładu, jeśli naszym przeciwnikiem będzie Czarodziej, zdecydujemy się na wybór zdolności "shatter destruction magic", podczas gdy wybór padnie na "shatter dark magic" w przypadku konfrontacji z Nekromantą, itd. Orkowie dysponują bardzo różnorodnymi specjalnościami i tym samym mogą przystosować się do większości sytuacji. musisz zatem dobrze znać swego oponenta by móc skutecznie stawić mu czoła.

(źródło: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1851065692/m/2421014575)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 18:26, Rafiki1995 napisał:

fajnie by bylo gdyby w jednejgrze mialo byc 11 ras :)


Raczej mało fajnie. Przykładem jest gra Warlords Battlecry. W tej grze jest coś około 9 ras <w drugiej części> i większość z nich jest mało używanych. Ja na przykład gram tylkodwoma rasamiludzmi i demonami. A co do HoMM6 to jakdla mnie mogłoby być tyle samo ras co w HoMM5 z dodatkami i w jednym z minimum dwóch dodatków dodać rasę wyznawców wodnego smoka Sallashy <czy jaktosię tam pisze>.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Zajrzyjcie. Warto :)

Rzeczywiście warto :)
Świetny jest screen przedstawiający zamek/miasto, albo raczej trzeba byłoby to nazwać osadą :)
Widać, że i "namiotowe" budynki mogą świetnie wyglądać.
Dzięki za tłumaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 20:44, Daimon_Frey napisał:

Świetny jest screen przedstawiający zamek/miasto, albo raczej trzeba byłoby to nazwać osadą

Mnie najbardziej przypadł do gustu ten z goblinem w szamańskiej masce :) Karateka pierwsza klasa ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 19:59, Napek napisał:

Oto link do francuskiego forum Ubisoftu z tym samym tekstem: http://forums-fr.ubi.com/eve/forums?a=tpc&f=7501009903&m=1271004575&r=1271004575#1271004575

Zapytacie zatem: "po co ten link?". Zajrzyjcie. Warto :)


Też uważam, że warto było zajrzeć. Świetne screeny. Mi też się podoba to miasto, świetnie im wyszło. Zachowali klimat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzieliśmy już sporo screenów z nową rasą, więc postanowiłem skleić je żeby można sobie było to jakoś wyobrazić. Podzieliłem jednostki ulepszone na te bardziej "ludzkie" i te "demoniczne" (bo jak wiadomo ta rasa to połączenie ludzi z demonami). Brakuje tylko nieulepszonej szamanki i wiwerny.Mam wątpliwości co do Wiwerny/Pao-kai. Nie wiem gdzie zaliczyć zieloną wiwernę. Z jednej strony zielona pasuje do tych "ludzkich", ale jednak na screenach przy jednostkach "ludzkich" najczęściej widzimy Pao-Kai.

20070719205741

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Nie wiem gdzie zaliczyć zieloną wiwernę. Z

Dnia 19.07.2007 o 20:58, LordOfUndeads napisał:

jednej strony zielona pasuje do tych "ludzkich", ale jednak na screenach przy jednostkach "ludzkich"
najczęściej widzimy Pao-Kai.


Wiwerna nie jest stworzona przez czarodziejów z krwii ludzi i demonów, więc i demonicznej wersji być nie może. Po obejrzeniu filmu z Chinajoy widać, że Poisonous Wyvern jest wśród demonicznych ulepszeń. Pao-kai natomiast wśród "ludzkich" ulepszeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 21:08, Sheltem napisał:

Pomyliłeś miejscami Poisonous Wyvern z Pao-Kai

Autorzy nazwali to stworzenie wiverną, chociaż za bardzo jej nie przypomina, PAO-Kai może(nie znam), ale wszystkie obrazy wivern jakie widziałem nie przypominają mi tego stworka tutaj(jest stanowczo za sztywny-za sztywna postawa pionowa-w stosunku do wiverny oraz ma za krótka szyję. Najbardziej do wiverny podobny jest fealbeast z Władcy Pierścieni. Wiverna z H3 czy BG też jest bardzo fajna a ten stworek za bardzo jej nie przypomina, do tego nie pasuje jej siedlisko(orkowie stepy itp. wiwerna-bagna) Chciałbym aby powrócili jaszczuroludzie z H3 i ich zamek z potworami z bagien :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś kiedyś żywą wiwernę? Ktokolwiek widział, by twierdzić jak ma ona wyglądać?
Zresztą popatrz sobie choćby na niedźwiedzie (koala, pandy, polarne) - w obrębie jednego gatunku/rasy/rodziny (nie pamiętam jak to szło na biologii) jest wiele różnych odmian, ale wszystkie zwane są niedźwiedziami.
Popatrz też na smoki - jak sobie je wyobrażali Chińczycy, jak Europejczycy w Starożytności, a jak w Średniowieczu (i obecnie).
Tyle odnośnie "poprawności wizerunkowej" potworów - czyj świat, tego koncepcja na wygląd danego stwora. A to czy się to komuś podoba, czy też nie, to już inna historia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 22:23, Sheltem napisał:

A widziałeś kiedyś żywą wiwernę? Ktokolwiek widział, by twierdzić jak ma ona wyglądać?
Zresztą popatrz sobie choćby na niedźwiedzie (koala, pandy, polarne) - w obrębie jednego gatunku/rasy/rodziny
(nie pamiętam jak to szło na biologii) jest wiele różnych odmian, ale wszystkie zwane są niedźwiedziami.
Popatrz też na smoki - jak sobie je wyobrażali Chińczycy, jak Europejczycy w Starożytności,
a jak w Średniowieczu (i obecnie).
Tyle odnośnie "poprawności wizerunkowej" potworów - czyj świat, tego koncepcja na wygląd danego
stwora. A to czy się to komuś podoba, czy też nie, to już inna historia.

Masz racje, ale twoje przysłowiowe niedźwiedzie róznią sie głównie kolorem futra, wielkością i przyzwyczajeniami żywieniowymi, po za tym wyglądają bardzo podobnie, jakoś nie widziałem aby jeden niedźwiedż miał dłuższą szyję od pandy :P Po za tym ja sobie wyobrazam wivernę jaka była w H3 czy BG 1 ewentualnie fealbeast jak juz mówiłem a wszystko inne jest dla mnie mało wivernowe i tyle. To moje zdanie.

Smoki na ogół są podobne do siebie swoją drogą ciekawe jest to, że wierzono w nie w różnych cześciach świata a ogólny zarys był taki sam( zianie ogniem, podobieństwo do gada, dinozaurów, skrzydła, szpony,), ciekawe co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki za tlumaczenie

ogólnie dobry wywiad :D -> mi bardziej niż bawoły pasowałyby dziki.. jakieś chamskie, świńskie ryje :)

btw: ten laser cyklopa wyglada jakby wychodzil zza niego... myslalem wczesniej ze on to puszcza z oka o_O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 22:34, DArkon1990 napisał:

Ale ten Pamiętnik Developera to już jest Piąta część z tego co mi wiadomo anie druga.

To źle Ci wiadomo...
Nazwa tematu na forum francuskojęzycznym: "Dev Diary 2 : Les orcs"
Nazwa tematu na forum angielskojęzycznym: "H5 - Tribes of The East - Dev Diary 2"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 22:38, windows00 napisał:

> Ale ten Pamiętnik Developera to już jest Piąta część z tego co mi wiadomo anie druga.

To źle Ci wiadomo...
Nazwa tematu na forum francuskojęzycznym: "Dev Diary 2 : Les orcs"
Nazwa tematu na forum angielskojęzycznym: "H5 - Tribes of The East - Dev Diary 2"



http://www.acidcave.com/

Druga informacja to kilka zaległości, m.in. pamiętnik developera nr 4 (w tym wskazówka, że regeneraci z Kuźni to alternatywy Przystani w Plemionach), szkice z ToE, kilka nowych zdjęć alternatywnych jednostek w akcji, czy też informacje o tym, że w końcu będzie można sprzedawać artefakty, a także zmiana na stanowisku osoby odpowiedzialnej za kontakt Ubisoft-fani gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I Ty wierzysz bardziej tej stronie niż oficjalnemu forum Ubi?
-,-

A link podany w tym newsie o którym mówisz (tal, pokusiłem się o sprawdzenie, chociaż żenują mnie te Twoje bezwstydne reklamy) prowadzi do takiego oto tematu: "H5 - Tribes of The East - Dev Diary 1"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2007 o 22:41, DArkon1990 napisał:

Druga informacja to kilka zaległości, m.in. pamiętnik developera nr 4 (w tym wskazówka, że
regeneraci z Kuźni to alternatywy Przystani w Plemionach), szkice z ToE, kilka nowych zdjęć
alternatywnych jednostek w akcji, czy też informacje o tym, że w końcu będzie można sprzedawać
artefakty, a także zmiana na stanowisku osoby odpowiedzialnej za kontakt Ubisoft-fani gry.


Według mnie to ten gość co pisał tego news''a to cyrfy pisał w części klawiatury zwanej numeryczną. Jak idzie zauważyć 4 jest tam nad 1, więc według mnie to poprostu pomyłka poprzez naciśnięcie złego klawisza i tyle. A następnym razem <mam nadzieje, ze Cię nie obraże> to orientuj się w danej sprawie zanim napiszesz. Bo jeśli byłaby to już 5 część to gdzie 1, 2 i 3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to niewiem oni napisali że jest część czwarta i tyle, a link podaję żeby niebyło czegoś takiego jak naruszenie praw Autorskich Newsa, bo już miałem takie ostrzeżenie (groźba podania mnie do sądu ;P) jak zapożyczyłem jakiś News i kilka komentarzy z tego tematu i z twojej strony Windows00, od tamtej pory podaję linka, jak coś kopjuje z kwasowej groty i na odwrót (chodzi o ten Temat).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować