Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 25.07.2007 o 10:20, morthi napisał:

to moze poprosze o kolejne testy wypuszczonego poradnika - a wtedy sie poprawi kolejna porcje
bledow...

No jeśli chodzi o mnie, to w wolnej chwili mogę jeszcze poszukać różnych byczków i niespójności :]
A na dobry początek:

1. W dziale Zdolności Jednostek pojawia się Uderzenie (zdolność Szeregowego, Zbrojnego itd.) a w Mechanice Gry (w części Inicjatywa) na stronie 243 wersji 2.1 - Cios Tarczą - zakładam, że właściwą będzie jednak ta pierwsza.
Na stronie 246 (ver. 2.1) w "Działanie Zdolności Jednostek" też wymieniony jest Cios Tarczą.

2. W części Jednostki Akademia Obsydianowy Gargulec ma zdolność "Odporność na Ognia".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to masz jeszcze trzy błędy ;]

s. 46 Biografia Godryka: "Efekt czaru Łaska jest tym silniejszy." ->: "Efekt czaru Łaska jest tym silniejszy, im wyższy jest poziom bohatera ."

s. 48 Biografia Izabeli: "wiara jej pozostaje niezachwiana" -> "jej wiara pozostaje niezachwiana"

s. 88 Opis specjalizacji Weteran: "zwiększany przez dowonly inny bonus" -> "zwiększany przez dowolny inny bonus"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka błędów (większość to kategoria "czepianie się") z wersji testowej poradnika 1.5. Nie przejrzałem jeszcze wszystkiego, nie porównałem też tych tekstów z Unofficial Patchem (więc nie wiem, co jest już poprawione), nie sprawdzałem wszystkich postów wskazujących błędy na tym forum, itd.
Z powodu chwilowego braku HV, oparłem się na teksty z homm5.gram.pl - więc jeśli coś pomyliłem w opisach/nazwach, to nie moja wina. ;)
Aha, co do przecinków, to nie jestem ich w 100% pewien, ale wydaje mi się, że jednak powinny być tam, gdzie o nich wspomniałem.

str. 3
- Kiedy Fabrycy Cambounet, producent Heroes V z Ubisoft,
z Ubisoftu

- "Kiedy twórca pracował nad łatami i edytorem map..."
producent, a nie twórca (jesli to o FC)

- "Od samego początku, naszym celem było wypuszczenie zlokalizowanych wersji instrukcji, tak by każdy mógł
poznać wszystkie informację dotyczące gry a nie tylko gracze znający język angielski."

dot. gry, a nie gracze

- "Ten przewodnik został stworzony dla ciebie a my jesteśmy otwarci na twoje
propozycje, by uczynić go lepszym:"

Ciebie, a my jesteśmy otwarci na Twoje (ładniej to brzmi)

str. 5
- "Podziękowania dla Morthi, Matiz123, Daimon_Frey, zespół tworzący Unofficial Patch
do Heroes V oraz Ururam Tururam."

albo:
"dla Mortiego, Matiza123, Daimon_Freya, zespołu Unofficial Patcha do Heroes V oraz Ururama Tururama"
albo:
"Podziękowania dla następujących osób: Morthi, Matiz123, Daimon_Frey, zespółu tworzącego Unofficial Patch
do Heroes V oraz dla Ururama Tururama."

- "I oczywiście, szczególne podziękowania dla Ubisoft i Nival Interactive za odpowiadanie na nasze pytania i dostarczanie
technicznych danych o grze."

Ubisoftu
danych technicznych

str. 6
- "Niektóre stworzenia potrafią rzucać zaklęcia a poziom zaawansowania"
zaklęcia, a poziom

str. 7-8
- "Bohaterowie Akademia"; "Drzewko Umiejetności"; "Jednostki"; "Plan Miasta"; "Struktury"
albo "Bohaterowie Akademii", albo Bohaterowie: Akademia", albo sama nazwa frakcji - reszta miast tak samo
Jednostki z wielkiej litery

- "Magia Przygody"
??? raczej "na mapie przygody", "Czary Podróżne" lub coś w tym stylu, bo obecne sformułowanie brzmi głupio (wg. mnie)

str. 9
- "Pokrycia Terenu"
a nie lepiej "Rodzaje Terenu/Terenów"?

- "Miejsce Walki"
Pole Walki

- "Czary Wskrześ Umarłych I Wskrzeszenie"
Wskrześ Umarłych i Wskrzeszenie

str. 10
- "Podział Neutralnych Armii"
Armii Neutralnych

str. 12
- "Cyrus (bohater kampanii)"
w kampanii, z kampanii, kampanijny (głupio to brzmi)

- "Zdolność Zakrzywiacz Czarów ma zwiększoną szansę, że przekierowany wrogi czar trafi w jednostkę wroga, zamiast celować losowo."
zamiast w losowo wybraną/losową/w przypadkową

str. 14
- "Jhora - Rozmawiający z Wiatrem"
Chyba Rozmawiająca z Wiatrem (o ile pamiętam, tylko ona ma taką zdolność)

str. 24
- "Władca (Bohater Kampanii)"
Władca Demonów (w polskiej wersji samo słowo władca jest zbyt ogólne)

str. 65
- "Zauważ, że zwiększa się wielkość Obrażeń i Punkty Życia u Feniksa, a nie Atak i Obrona, gdyż te są zależne od poziomu bohatera a nie jego Siły Czarów."
gdyż te są zależne od poziomu bohatera, a nie jego Siły Czarów.

- "Mistyk Bohater odzyskuje poziom_bohatera/3 (zaokrąglając w górę) punktów mana przed każda swoją turą, np. Bohater na poziomie 4 ozdyska 2 punkty mana."
punktów many
odzyska

str. 66
- "Władca Płomieni Skuteczna moc magiczna danego bohatera zwiększa się kiedy rzuca on zaklęcia bazujące na ogniu. Modyfikator uzależniony jest od poziomu bohatera."
zwiększa się, kiedy

- "Zakłócacz Np. bohater na poziome 20 będzie zadawać 10*(20/3)=70"
co zadawać?

- "Zakrzywiacz Czarów"
patrz uwagi do Cyrusa i Galiba (str. 12)

- "Jeśli Magiczne Zwierciadło zadziała istnieje"
zadziała, istnieje


- "Mistrz Trucizn Odporność na Magię zmniejszy efekt Rozkładu lecz Magiczne Zwierciadło jest nieaktywne."
Odporność na Magię zmniejszy efekt Rozkładu, lecz Magiczne Zwierciadło jest nieaktywne.

str. 68
- "Mroczny Mistyk Zauważ, że bohater nie będzie mógł wykonać tego Rytuału jeśli ilość punktów Mana jest równa/większa niż maksimum."
punktów many

- "Sabat Czarownicy Działa również przy czarach obszarowych (z centralnym punktem celowania), ale nie ze wszystkimi(np. Armagedon)."
brak spacji

- "Balsamista"
ogólnie coś w tym opisie mi nie pasuje - chyba gdzieniegdzie zabrakło paru słów

- "Banshee Efekt zdolności Skowyt Banshee jest tym silniejszy im wyższy jest poziom bohatera."
tym silniejszy, im wyższy

str. 69
- "Władca Śmierci Tylko neutralne wojska nieumarłe"
Tylko nieumarłe wojska neutralne

- "Dowódca Kawalerii Kawalerzyści i Paladyni w armii bohatera otrzymują dodatkowy bonus"
dodatkową premię

- "Bonus przy szarży (5% za każde przejechane pole) zwiększa się o (Poziom_bohatera+1)*2%, na przykład,"
Premia przy szarży...na przykład (niepotrzebny przecinek)

str. 70
- "Suzeren Bonusy kumulują się."
Premie kumulują się

- "Ulubieniec Ludu Wszyscy Chłopi odprowadzają o 1 sztukę złota dziennie więcej do skarbu"
1 sztukę złota dziennie więcej do skarbca

- "Wzorowy Rycerz Efekt czaru Łaska jest tym silniejszy, im wyższy poziom ma bohater."
To na pewno jest czar, a nie zdolność rycerza?

- "Podwójny efekt działania Łaski: Atak, Obrona i Morale są zwiększone o 2 a Inicjatywa o 20%."
zwiększone o 2, a inicjatywa o 20%.

- "Furia Elfów Tancerze Ostrzy, Tancerze Wojny, Myśliwi, Wielcy Łowczy, Druidzi, oraz Wielcy Druidzi zyskują zdolność Rozwścieczony."
Nie zwało się ta zdolność (Enraged) przypadkiem Szał?

str. 71
- "Rój Strzał Ostrzał zastępów wroga na początku każdej walki, którego siła zależy od poziomu bohatera (dotyczy jedynie jednostek strzeleckich Sylwan)."
strzeleckich Sylwanu

- "Szybko Uderzający Na początku walki, istoty bohatera mają bonus +0,5% do Gotowości Bojowej za każdy poziom bohatera. Istoty bohatera mają bonus +0,5% do Gotowości Bojowej za każdy poziom bohatera"
premię, nie bonus i wynosi on chyba (po ostatnich zmianach w patchach) 0,05%

- "Weteran"
premia nie bonus

str. 73
- "Atak Liczba ran"
obrażeń (bo balisty raczej nie da się zranić)

- "Umiejętności"
Zdolności

- "Łucznictwo"
obrażeni (patrz Atak)

- "Moc Prędkości Bohater otrzymuje zaklęcie Grupowe Przyspieszenie na zaawansowanym poziomie."
na poziomie zaawansowanym

- "Płonące Strzały Balista znajdująca się pod dowództwem bohatera omija obronę wroga i zadaje dodatkowe obrażenia od ognia żywiołów."
Przydałoby się kogoś "popieścić" Płonącą Strzałą - dodatkowe obrażenia bazujące na magii żywiołu ognia (zdolność obs. gargulca, cz. smoka, feniksa - Odporność na Magię opartą na żywiole Ognia).

- "Rozdzierające Uderzenie Istnieje 40% szans, że Znamię Potępionych wykonane przez Lorda Demonów zada celowi podwójną liczbę ran."
Znamię można na kimś umieścić, a nie (na kimś) wykonać - brak przecinków przed "wykonane" i przed "zada"

- "Szał Bitewny"
obrażeń, nie ran

- "Taktyka W przypasku kiedy przeciwnik również posiada Taktyke bonus znosi się u obu bohaterów."
W przypadku kiedy przeciwnik również posiada Taktykę, u obu bohaterów ta premia zostaje anulowana.

- "Zimna Stal (bonus ten otrzymują także inne jednostki poza nieumarłymi)."
premię

str. 74
- "Główny Dowodzący"
Głownodowodzący

- "Liczba Tancerzy Ostrzy zależy od czasu gry po którym bohater zdobywa tą zdolność. Na każde dwa tygodnie gry do armii bohatera przyłączy się 10 Tancerzy Ostrzy."
przecinek po "czasu gry"; 10-ciu Tancerzy Ostrzy

- "Liczba Tancerzy Wojny dołączających się do bohatera bazowo wynosi 10 i zwiększa się o 10 zaogrąglając w górę co każde dwa tygodnie: 10*(Numer_Tygornia/2). Numer_Tygodnia oznacza rzeczywisty jego numer (Tydzień 1 Miesiąc 2 to Tydzien 5...).Liczba ta nie może być większa od 50."
bazowo wynosi 10 i zwiększa się o 10, zaokrąglając w górę, co każde dwa tygodnie
brak spacji przed ostatnim zdaniem

str. 75
- "Odkrywca"
Coś mi nie pasuje w opisie tej zdolności (szczególnie wzmianka o zobaczeniu armii)

- "Szturm Teleportu"
(patrz pierwsza uwaga do Płonących Strzał) Kto to jest ten Teleport, który wykonuje szturm? Szturm z teleportu lub Teleportacyjny Szturm (lub coś w tym stylu)

- "Nie można teleportować przez mury zamku,"
Czego teleportować?

- "Szybka Brama Następna tura jednostki, która dokonuje przenoszenia istot przyjdzie dwukrotnie szybciej niż normalnie."

Następna tura jednostki, która dokonuje przenoszenia istot, nastąpi dwukrotnie szybciej niż normalnie.

- "Znajdowanie Drogi Ograniczenie zasięgu ruchu wynikające z podróżowania po bezdrożach jest mniejsze o 50%."
po trudnym terenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki za sugestie :)
niektore z bledow wynikaja z bezposredniego tlumaczenia z angielskiego gdzie nie jest opis rozbudowany - za to u nas jak najbardziej moze byc :P
niektore z bledow wynikaja z oczywistych pomylek, literowek i innych problemow ;) zwiazanych z tlumaczeniem przez nas
wiekszosc bledow wynika niestety z jakosci polonizacji gry :/

sukcesywnie wszystko bedzie poprawione

jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim za pomoc w dopracowywaniu poradnika i usuwaniu bledow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejne poprawki w wersji 2.1:

Str. 91 - Umiejętność "Taktyka":
"W przypasku kiedy przeciwnik również posiada Taktyke bonus znosi się u obu bohaterów."

Str. 96 - Umiejętność "Osłabiający Cios":
"Wywołuje kontraakat u Rycerza."

Str. 102 - Umiejętność "Szczęście Wojownika":
Czy nazwa tej umiejętności w najnowszych wersjach w dalszym ciągu nazywa się "Szczęście Wojownika"?? W oryginale było "Warlock''s Luck", ale może po prostu w grze nie zwróciłem uwagi, że nigdy nie poprawiono tej nieścisłości :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest szczescie wojownika oraz szczescie zolnierza :)
kwiatki te wyszly po tym jak pewna firma ktora zajmowala sie polonizacja heroes 5 wrzucila calosc do translatora - a zespol lokalizacyjny cdp nie poprawil tego co wyszlo...

no chyba ze uznamy za poprawe porownujac poziom polonizacji dema i podstawki w wersji 1.0 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2007 o 15:09, morthi napisał:

jest szczescie wojownika oraz szczescie zolnierza :)
kwiatki te wyszly po tym jak pewna firma ktora zajmowala sie polonizacja heroes 5 wrzucila
calosc do translatora - a zespol lokalizacyjny cdp nie poprawil tego co wyszlo...

no chyba ze uznamy za poprawe porownujac poziom polonizacji dema i podstawki w wersji 1.0 :P


A dałoby się przy okazji wyjścia TotE naprawić tę zdolność?
Bo obecnie, to trzeba by poprawić Skillwheela, Kompendium czy Un patcha - co jest mało opłacalne. Po wyjściu TotE i tak te wszystkie trzy wymienione rzeczy zostaną zaktualizowane, więc można by poprawnie przetłumaczyć tę zdolność. A najlepiej gdyby CDP naprawił w TotE swoją wpadkę (i to niejedną).
Chyba nie muszę mówić, że wojownik ma się nijak do czarnoksiężnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2007 o 15:39, nazgul47 napisał:

Hmmm.... ile łącznie stron maszynopiu zajmuje cały poradnik?


Wersja 2.1 (z dodatkiem) 267 stron.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moznaby :) wszystko moznaby... tylko trzebaby sie pospieszyc zeby zdarzyc przed nowymi patchami ;)
no to sie poprawi ;) damy rade

rozpracuje binarke patcha nieoficjalnego i zrobie odpowiednie archiwa do przeslania odpowiednim ludziom ;) i moze sie uda wszystko wcisnac tam gdzie jest ich miejsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś zechciał wyjaśnić mi, czemu w opisie umiejętności Mistrz Klątw w kompendium 2.1 (str. 96) pojawia się następujące zdanie: "Zaklęcie Osłabienie staje się silniejsze (efektywna Siła
Czarów jednostki rzucającej to zaklęcie wzrasta o 4)."?
Dlaczego na przykład Mistrz Błogosławieństw nie ma takiego wpływu na Boską Moc? A może to po prostu błąd i ta umiejętność tak naprawdę nie daje +4 dla Osłabienia a jedynie efekt grupowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2007 o 18:47, Napek napisał:

Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś zechciał wyjaśnić mi, czemu w opisie umiejętności Mistrz
Klątw w kompendium 2.1 (str. 96) pojawia się następujące zdanie: "Zaklęcie Osłabienie staje
się silniejsze (efektywna Siła
Czarów jednostki rzucającej to zaklęcie wzrasta o 4)."?
Dlaczego na przykład Mistrz Błogosławieństw nie ma takiego wpływu na Boską Moc? A może to po
prostu błąd i ta umiejętność tak naprawdę nie daje +4 dla Osłabienia a jedynie efekt grupowy?


Z tego co ja wiem to ''mistrzowie'' rozszerzają obszar zaklęć i traci się na nie połowę inicjatywy. +4 do mocy dawał Mistrz Bólu do Klątwy piekieł (i mistrz gniewu do słowa światła).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od czasu pojawienia się LotA i kompendium (tak przy okazji to gratulacje morthi :)) wszyscy chyba zapomnieli o dodatku :) Nie zauwazyłem aby ktoś wcześniej pisał o tym o czym ja właśnie zamierzam.

- gdy Arcane Crystal zostanie zniszczony, zadaje obrażenia wszystkim sąsiadującym z nim jednostkom
- umiejętność blokowania magii jest uczona dla każdej ze szkół osobno
- okrzyki wymagają many
- Jeden z okrzyków zabija kilka jednostek z grupy, po tym, pozostała część grupy staje się efektywniejsza
- orkowie wojownicy bedą zadawać podwójne obrażenia, gdy osiągną pierwszy limit szału, po osiągnięciu drugiego otrzymają bonus do HP i ataku. Stracą bonusy jeśli nie będą tylko stać.
- orkowy budynek o nazwie "Stosy naszych wrogów" (wyglądają jak stosy trofeów wojennych, kości demonów itp.) będzie zwiększał początkowy poziom szału jednostek podczas bitwy. Im więcej stosów tym lepiej.
- wśród budynków na mapie jest "Memory Mentor" pozwalający zapomnieć jedną z umiejętności
- inicjatywa orków będzie umiarkowana, ale atak będzie dobrze rozwinięty
- kiedy goblin zostanie uderzony, będzie próbował uciec jak najdalej, jeśli ich liczba spadnie do 1/4 początkowej ich ilości, zmienią stronę. Goblin shaman może może przerwać zaklęcia rzucane przez wrogą jednostkę lub bohatera, Goblin-trapper może zostawiać niewidzialne pułapki.
- Centaurzy nomadzi odbiegają przed kontratakiem, ale zadają tylko połowę obrażeń. Centaurzy Maruderzy nie otrzymują kar za strzelanie z zerowej odległości (nie ma pewności czy chodzi o No Melee Penalty czy nie)
- Jeden z uleprzonych orkowych wojowników ma szancę na otrzymaniu ciosu zamiast pobliskiego sojusznika, za to jego kontratak będzie 1.5 raza silniejszy
- Szamanki mogą rzucać Spowolnienie i przyspieszenie oraz poświęcać gobliny w celu uzupełnienia many. Jedno z ulepszeń może rzucać klątwy podczas ataku wręcz (Curse, Slow, Weakness, Disrupring Ray).
- Orc chieftain zwiększa inicjatywę sojuszników o 1
- Jedno z ulepszeń to ślepy pao kai, odporny na oślepienie (nic dziwnego ;)). Odzyskuje zdrowie zjadając zwłoki oraz poraża wszystkie sąsiednie jednostki dzieląc obrażenia po równo między wszystkimi.
- Cyklopi to silni wojownicy, atakują wręcz, mogą niszczyć ściany (chyba mogą to robić bez głazów). Zjadają gobliny, aby odzyskać życie. Jedno z ulepszeń może rzucać goblinami we wrogów (chyba tylko w ten sposób mogą razić na odległość). Drugie ulepszenie razi laserem z oka, uszkadza kilka celów i zmniejsza Szczęście przy uderzeniu.

- przy opisie Sharpshootera jest wspomniane, że ignorują 75% obrony celu i mają szansę na jego odepchnięcie o jedno pole, nie ma mowy o No Range Penalty
- Treant Anger (przenosi połowę obrony do ataku, zwiększa inicjatywę o 2 i traci związywanie) jest obliczana razem z kilkoma statystykami bohatera.
- atak Szafirowego smoka będzie losowy, pod względem ilości pól i kształcie

to jest część tekstu jaki przetłumaczył Geny, tutaj: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=22026&pagenumber=109
Informacje pochodzą z zapowiedzi na rosyjskiej stronie, tutaj: http://www.gameland.ru/post/37122/default.asp
Gdyby ktoś był tak miły i znał rosyjski oraz przetłumaczył więcej informacji z tego artykułu, byłbym bardzo wdzięczny :)
W razie czego, to tutaj jest tłumaczenie z automatycznego translatora: http://tinyurl.com/2d5e5j (swoją drogą, orkov i goblinov - ciekawe wyrazy ;))

Na niemieckim amazonie TotE jest z datą 20 września i ceną 27 euro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2007 o 19:55, Daimon_Frey napisał:

Od czasu pojawienia się LotA i kompendium (tak przy okazji to gratulacje morthi :)) wszyscy
chyba zapomnieli o dodatku :) Nie zauwazyłem aby ktoś wcześniej pisał o tym o czym ja właśnie
zamierzam.


Oj, było o tym pisane - dawno temu.
Ten post z HC, to niemal (niemal, bo jednak jest kilka nowych rzeczy), co w pewnym rosyjskim magazynie czy wywiadach jakiś czas temu, a także w kilku innych miejscach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2007 o 20:07, Sheltem napisał:

Oj, było o tym pisane - dawno temu.


Część na pewno, ale niektóre informacje, przynajmniej dla mnie były nowością.
Po prostu post Geny jest z 22 lipca, tym się kierowałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ja też dorzucę błąd biografii, chodzi o Króla Tolghara, a raczej o pączątek jego Biografii (już pisałem o tym)

a Zaczyna się tak:

Choć dobrego serca, Tolghar żyje w ciągłym strachu: strachu, że nie jest wystarczająco
dobry dla swego ludu, że podejmuje złe decyzje, że otaczający jego krainę chaos wreszcie
go dosięgnie. Manipulują nim bez trudności doradcy i krewniacy, którzy na lękach jego grać.........


a powinno być:

Choć ma dobre serce, Tolghar żyje w ciągłym strachu: strachu, że nie jest wystarczająco
dobry dla swego ludu, że podejmuje złe decyzje, że otaczający jego krainę chaos wreszcie
go dosięgnie. Manipulują nim bez trudności doradcy i krewniacy, którzy na lękach jego grać...........

Sami zauważcie że mój przykład jest lepszy, ciągle to poprawiam w każdej wersji Unofficial Patcha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2007 o 22:01, DArkon1990 napisał:

No to ja też dorzucę błąd biografii, chodzi o Króla Tolghara, a raczej o pączątek jego Biografii
(już pisałem o tym)

a Zaczyna się tak:

Choć dobrego serca, ..


a powinno być:

Choć ma dobre serce,


Moim zdaniem bardziej pasuje wersja pierwsza, ta na górze - czyli oryginał. Nie jest napisany tak potocznie, tylko bardziej... poetycko? Klimatycznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie niebardzo, Choć dobrego serca.......... - mnie to pasuje jak jakiś źle przetłumaczony tekst anie jakoś "poetycko", mój początek jest bardziej poprawny, i "poetycki".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować