Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 06.02.2008 o 12:02, morthi napisał:

tak to jest kiedy ktos kto absolutnie nie powinien
dotykac sie do lokalizowania gier udaje ze jest mistrzem


I nie dość że są literówki, to i Dubbingowcy ostatnio się psują, Kinowe Spolszczenia rządzą, wogóle ostatnio się zastanawiam po co robią pełnę spolszczenia :> przecie kinowe spolszczenia mniej kosztują, wystarczy wziąść kogoś to tłumaczenia tekstów, i tyle (niektóre gry wymagają Dubbingu, np. Przygodówki dla dzieci), i premiery w Polsce były by szybsze, no i nikt by nie musiał słuchać Raelaga w Kuźni, Ludzie także narzekają na World in COnflict PL wersja, szczególnie na Dubbing, tam jest to samo co w KUźni, co innego mówią co innego pisze, albo jest tekst niezgodny z Dubbingiem w PL wersji, coś CD Projekt traci formę, a kiedyś Lepiej tłumaczyło gry, np. Guild Wars, Diablo 2, Warcraft 3, no i parę innych gier z przed 2006, poźniej od początku 2006 to już różnie tłumaczyli czasem dobrze czasem źle (choć mogę się mylić, ale co do WiC i Heroes 5, to już nie tylko ja tak mówię), albo się poprostu nie wyrabiają (spora ilość gier do Polonizowania), heh przechadzając na forum gram.pl zauważyłem że ktoś nielubi CD P, temat 10 Przykazań CD Projekt, mnie tam on nie przeszkadza, Ale dla Fanatyków Cenegi to lektura dobra do poduszki.

P.S. Spolszczenia Kinowe Rullllzzzz, ostatnio.

NIe czepiać się pisze co myśle.

20080206124437

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością na poprawki Sheltema ;) Jeśli morthi pisze, że coś jest genialne, to takie musi być w rzeczywistości :D. Potrzebne będą mi one do nowego Unofficiala v3.0B.

Co do instalatora, to nie wiem, jak można było zastosować zwyczajny instalator zrobiony freeware''owym InnoSetup. Z całym szacunkiem do tego programu, który jest doskonały do instalatorów małych programików (ja osobiście bardzo nie lubię, gdy mały program ma instalator InstrallShield, który jest dosyć ociężały i wolny), jednak do instalowani kilku gigabajtowych rozbudowanych gier powinno się stosować tylko profesjonalne instalatory, których deinstalacja nie polega na brutalnym skasowaniu folderu z Programu Files.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z "Fortem na wzgórzu". Otóż tworzę sobie mapkę w Generatorze map Tapaniego (wersja 1,5 Kuźnia Przeznaczenia). Otwieram ją w edytorze, dodaję stwory i obiekty z ToE i wszystko działa bezbłędnie z wyjątkiem tego "Fortu" - nie można zmieniać upgreadu jednostek tzn. można podnieść poziom jednostek, ale nie można zmienić juz podniesionego poziomu, czy ktoś wie jak to zmienić. Komunikat jaki się wyświetla to mniej więcej takie coś "Na tej mapie zmiana udoskonalenia istot jest zabroniona".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.02.2008 o 12:45, DArkon1990 napisał:

P.S. Spolszczenia Kinowe Rullllzzzz, ostatnio.


Nie, nie i jeszcze raz nie. Spolszczenie kinowe to pójście na łatwiznę, jakoś na zachodzie każdy kraj tłumaczy 3/4 gier na ojczysty język a u nas tylko jak się komu chce. Do tego tacy ludzie jak ty przekonują dystrybutorów o tym, że nie trzeba się męczyć. Potem jednak wchodzisz na grę po multi i się okazuje, że jako jedyny masz grę w języku obcym. Może czasem lepsze są kinowe wersje, ale jakoś Herosi pasują mi bardziej po polsku, tak samo jak Gothic, który w ogrinale brzmiał nijak.

Zatem podsumowując nigdy nie utwierdzaj dystrybutora w przekonaniu, że jak pójdzie na łatwiznę będzie lepiej, gdyż wtedy jakość usług się osłabi a napewno nie polepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ok, tylko zmień "Świętemu Smokowi Światła" na coś krótszego np. "Smokowi Światła". A i czy w Unofficial Patchu zostaną poprawione ewidentnie błędne nazwy (Wizjoner, Plugawiec)? Znalazłem pozostałość starego opisu u Magnetycznego Golema:
"Obsydianowe Golemy nie boją się czarodziejów"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nazw własnych nie poprawiam, chyba, że zachodzi taka ewidentna potrzeba typu napis nie mieści się, bo jest zbyt długi, jak w przypadku Kuźni z Niedźwiedzim Rycerzem. Gdybyśmy zaczęli poprawiać nazwy własne, szybko byłby problem z identyfikacją, która jednostka w oryginale jest jaką po patchowaniu. Wynikłoby z tego straszne zamieszanie :(

Natomiast opis Golema został już poprawiony w Unofficial Patchu v3.0A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z jezdzcem bialych niedzwiedzi tez bylby problem (bo tak zostala ta jednostka nazwana) ale to udalo sie wyeliminowac :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2008 o 17:14, morthi napisał:

z jezdzcem bialych niedzwiedzi tez bylby problem (bo tak zostala ta jednostka nazwana)
ale to udalo sie wyeliminowac :P

Racja, zrobił się z tego sympatyczny Niedźwiedzi Rycerz :)
Ale może będziesz mi morthi w stanie wyjaśnić, dlaczego podstawową jednostkę nazwano Jeźdźcem Niedźwiedzi a nie Niedźwiedzim Jeźdźcem?
Wiem, że się czepiam głupich drobiazgów, ale jakoś tak się czuję z tymi nazwami związany i ta jedna ubodła mnie w oczy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w angielskiej wersji masz Boar Rider - czyli wlasnie Jezdziec Niedzwiedzi :) pozniej byly rodzaje tych miskow co w polskiej wersji jezykowej nijak nie pasowalo do okienek wiec zmienilismy nazwy na Niedzwiedziego Rycerza i Wojownika (o ile mi sie cos nie pomylilo ;) ) a podstawowa nazwa jednostki pozostala bez zmian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś już przeszedł Dzikie Hordy to mam pytanie. Jak udało się mu przejść w ostatniej misji walkę Kujin z lordem demonów. Co prawda obie armie są duże jednak zdolność brama podwaja ilość jednostek wroga a przy walce na setki, tysiące jednostek ta zdolność jest super przesadzona.

Przeciwnik posiada duże ilości szybkich jednostek 3 rodzaje piekielnych ogarów, zmory w dużej ilości i demony.

Co najgorsze ulepszony sukkubus(alternatywa) przejmuje mi dowolny oddział (łącznie z cyklopami) na kilka tur(zatem mimo mniejszej armii ze względu na bramę to jeszcze to). Naprawdę przesadzona jednostka.

Czy ktoś wie mniej więcej jak rozegrać tą bitwę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2008 o 17:35, morthi napisał:

w angielskiej wersji masz Boar Rider - czyli wlasnie Jezdziec Niedzwiedzi :) pozniej
byly rodzaje tych miskow co w polskiej wersji jezykowej nijak nie pasowalo do okienek
wiec zmienilismy nazwy na Niedzwiedziego Rycerza i Wojownika (o ile mi sie cos nie pomylilo
;) ) a podstawowa nazwa jednostki pozostala bez zmian

Ekhem, czy boar to nie jest dzik? Jeśli literówka to przepraszam. Właśnie kupiłem KP i DH (wesołe tłumaczenie tytułów) i zamierzam dac kolejną szanse HoMMV:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2008 o 23:45, morthi napisał:

chodzilo mi o bear ;) dzieki za poprawienie mnie :P

Nie ma sprawy:) Jeśli chodzi o tłumaczenie to jednak bardziej jednoznaczny jest Rycerz Niedźwiedzi niż Niedźwiedzi Rycerz. To drugie sugeruje niedźwiedziołaka na koniu, w płytówce i z kopią. Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.02.2008 o 11:06, Jogurcik1 napisał:

Jak są poukładane poziomy niebezpieczeństwa w dzikich chordach?
niski-średni-wysoki-wyzwanie-śmiertelny tak czy inaczej?

Wyzwanie jest przed Wysokim. Czyli:
Niski - Średni - Wyzwanie - Wysoki - Śmiertelny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.02.2008 o 13:09, Lfdracon napisał:

> Jak są poukładane poziomy niebezpieczeństwa w dzikich chordach?
> niski-średni-wysoki-wyzwanie-śmiertelny tak czy inaczej?
Wyzwanie jest przed Wysokim. Czyli:
Niski - Średni - Wyzwanie - Wysoki - Śmiertelny


aby na pewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem...

zacząłem sobie właśnie kampanię w Dzikich Hordach...
jestem w pierwszej misji - PROLOG
sytuacja jest taka, kończę turę - na planszy pojawia się czerwony gracz - zaczyna się moja nowa tura... i nic nie mogę zrobić... kursor to klepsydra - mogę przemieszczać - ale nic nie działa... bohater stoi w miejscu...

spotkał się ktoś z czymś takim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu skończyłem kampanię Dzikich Hord, czasami misje były łatwe, a czasami naprawde trudne jednak do końca ciekawe i nie monotonne co jest domeną H5. Mam jednak kilka zastrzeżeń

>>>>>>>>>>>>>>>>> ;SPOILER<<<<<<<<<<<<<<<<<

To że Biara zginie to można było się domyśleć od początku Dzikich Hord, jednak co się stało z Raelegiem(wiemy tylko że podróżuje gdzieś daleko, tylko po co ?)

Zastanawia mnie także co z Mrocznym Mesjaszem o którym była mowa w podstawce i troszeczkę w KP?

Czy Kha''Belet rzeczywiście zginął, mam co do tego mieszane uczucia?

Po zakończeniu kampanii nekromantów Arantir praktycznie znika ze sceny, nawet potajemnie nie uczestniczył w najeździe na Tallongard, właściwie nie wiemy co dalej robi?

Zmiana nazwy Imperium Gryfów na Imperium Jednorożców jest trochę dziwne, gdyż Jednorożce są w armii elfów(czyżby w H6 miały nastąpić roszady w armiach?)

Zastanawia mnie jeszcze co z Wolnymi Miastami nie ma o nich słowa w Dzikich Horach(może nowa armia?)

Ciekawe co z elfami z Irollan, jakoś ucichły po podstawce, nie było ich ani w Kuźni Przeznaczenia, ani w Dzikich Hordach. (Najazd Agraela i podjazdy wojsk Markala tak ich wyniszczyły?)

Zadziwiająco mało Dzikie Hordy wyjaśniły fabularnie historię Wojen królowej Izabelli(jedynie wątek główny i to nie do końca gdyż o Mrocznym Mesjaszu nie ma słowa), jednak bardzo dobrze wprowadziły do fabuły rasę orków.

>>>>>>>>>>>>>>>>KONIEC SPOILERA<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<

Naprawdę sporo niedokończonych wątków pozostało, teraz tylko pracownicy Nivala wiedzą co ma nastąpić dalej aby historia Ashan była spójna i łączyła się z historią opisaną w DM.

Oczekując na kolejne wydanie "hirosków" czekam na wprowadzenie do naszej wesołej gromatki jeszcze pegazów, behemotów, ptaków gormu, trolli, ogrów oraz zamku bagien. Mam nadzieję, że H6 jak wyjdzie będzie posiadało na wstępie conajmniej 8 znanych zamków + 1 nowy lub nawet 2 . W końcu armie mają już gotowe z H5 można trochę porobić roszady lub pozmieniać conieco dodać trochę czarów, zdolności i grafikę zmienić na bardziej realistyczną. W końcu miast do Herosów można wymyślać naprawdę dużo(nie naciągając zbytnio to może być ich spokojnie około 14,15).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoilera nie czytałem, bo gry jeszcze nie przeszedłem, ale zgadzam się co do jednego: Heroes V ma za mało i źle wyważone czary. Spora armia nekromantów + bohater z wysoką umiejętnością nekromancji + czar "wskrześ umarłych" = potęga. Bądź też Orkowie + okrzyk "Gniew Hordy" + średniej wielkości armia = czar który rozwala prawie wszystko, a dodaje jeszcze naszym jednostkom BR.

14 miast? Za dużo. Ja obstawiałbym an 10 - 9.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować