Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Po graniu w singlowe mapy mam właśnie zamiar zasiąść do kampanii i w związku z tym pytanie. Na jakim poziomie grać? Bo widzę tu głosy, że w niektórych miejscach są duże problemy. Przeszedł już ktoś kampanie na poziomie ciężkim? Ja zazwyczaj na takim właśnie gram. No więc jak - da radę? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 13:55, gie-dee napisał:

na początku był cięzki...a teraz na normalu tą mape i powiem ze nie widze róznicy,


ja postanowilem, ze przejde calosc na ''ciezki'' - no ale jak nie dam rady to zjade z tonu

Dnia 03.07.2006 o 13:55, gie-dee napisał:

zamki do tej pory mam 2: infer i pierwszy za postrunkiem, jak sie swoim w zamku schowam to
G. nie podskakuje, ale ile mozna w zamku siedzieć.. jak wyjde to dogoni mnie odrazu,


o to dobra wiadomosc, bo w sumie trakt jest dookola mapy i mozna sie troche poganiac.

Dnia 03.07.2006 o 13:55, gie-dee napisał:

moze jakiegos babola mam (jak dotąd nie instalowałem zadnego patha - nie czułem potrzeby :D)


podobno patch 1.1 oslabia nieco Gilraena

Dnia 03.07.2006 o 13:55, gie-dee napisał:

musze sie skupic bardziej i na świeżo usiąsc do mapy, a nie po nocach :)


no ja tez po nocach, a najgorsze jest to - ze kampania wciagnela mnie bez reszty a teraz w ogole nie mam czasu grac przez kilka dni :)

Dnia 03.07.2006 o 13:55, gie-dee napisał:

zaczynasz zdobywanie od tych odleglejszych zamków??


nie, zaczynalem od zdobycia tego na samym dole.
moje dotychczasowe przemyslenia to takie, zeby wyruszyc na pierwsze miasto (np. te na dole) w pierwszym dniu drugiego miesiaca (wtedy uruchomi sie ten przyrost elfow niestety). A do tego czasu rozbudowac na maxa inferno, zdobyc pomaranczowy namiot i jak najwiecej kopalni.

w poradniku jest, zeby ruszyc najpierw na to na polnocnym zachodzie.. ale czemu to nie mam pojecia

BTW: w drugiej misji - ostatni pojedynek z demonem - wygrales czy przegrales?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 14:26, berbelek napisał:

Po graniu w singlowe mapy mam właśnie zamiar zasiąść do kampanii i w związku z tym pytanie.
Na jakim poziomie grać? Bo widzę tu głosy, że w niektórych miejscach są duże problemy. Przeszedł
już ktoś kampanie na poziomie ciężkim? Ja zazwyczaj na takim właśnie gram. No więc jak - da
radę? :)


ja gram na ''ciezki''

kampania przystani na ''ciezki'' to formalnosc
druga kampania, misje 1 i 2 tez sa proste. obecnie jestem na trzeciej - i ta to juz wyzwanie. robie drugie podejscie. mysle, ze kluczem bedzie odpowiedni sposob.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 11:26, morthi napisał:

kiedys w lipcu :) podobno w pierwszej polowie :)


dzieki :)
tylko ze juz jest ierwsza połowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja się wypowiem w sprawie 3 misji Inferno (w wersji 1.1).

Otóż po wejściu do krainy elfów od razu ruszyłem na wschód - zdobyłem miasto i pobliskie kopalnie (jednocześnie maksymalnie rozwijałem Inferno i powoli rozbudowywałem Sylvan). Główna rada - nie rozwalamy feniksów !! Dopiero po ich zniszczeniu Gilraen nas zaatakuje. Nie przerywamy podbojów - zajmuje kopalnie i skarby, ale nie oddalamy się od miasta zdobytego miasta - wkrótce przybędzie tu drugi bohater elfów - Dirael. Jeśli do tego czasu mamy Bramę na expercie, do tego Szybką Bramę oraz dosyłaliście Agraelowi jednostki z Inferno to wygrana będzie kaszką z mleczkiem :) Po pokonaniu elfa ruszamy na północny wschód by zdobyć drugie miasto. Druidami na razie się nie przejmujemy. Dzięki Bramie oraz zaklęcią (konieczcie zdobądźcie Widmowe Zastępy oraz jakieś artefakty do siły czarów i wiedzy dla Lindy :) ). Dopadamy Gilraena czekającego w mieście - jeśli nie będziemy się guzdrać Sylvan będzie miało dopiero cytadelę, zaś przeklęty elf nie będzie mógł uciec. Po pokonaniu miasta znowu dosyłamy jednostki (pamiętaj o Bramie, by ich głupio nie stracić) i ruszamy ze zdobytego miasta na zachód do Druidów. Po ich pokonaniu eksplorujemy ten kawałek mapy, ale nie zbliżamy się do trzeciego miasta. Tymczasem w pierwszym zdobytym mieście Sylvan budujemy armię najlepiej pod dowództwem elfa z tawerny (pamiętaj że musisz już być wtedy na poziomie Szmaragdowych Smoków w tym mieście). W tym czasie z tzreciego miasta Sylvan wyruszy wielka armia elfów na południe, by odbić swoje pierwsze miasto - na szczęcie na ich drodze stoją feniksy :) Elf popsuje sobie na nich armie, zaś my swoją elficką armią kończymy dzieła zniszczenia. Agrael zaś ruszamy na ostatnie miasto.

Może nie jest to idealna taktyka, ale w moim przypadku się sprawdziła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do tego patcha to może nie masz oryginalnej wersji dlatego ci tak pisze :]
mam oryginalną grę, co mam zrobić z tym patchem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 14:52, Huksi napisał:

Może nie jest to idealna taktyka, ale w moim przypadku się sprawdziła :)


tnx za info. na jakim poziomie grales?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 14:59, moonman napisał:

> Może nie jest to idealna taktyka, ale w moim przypadku się sprawdziła :)

tnx za info. na jakim poziomie grales?


Na normalnym, ale dam znać czy sprawdza się też do ciężkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 13:16, Duc napisał:

Witam wszystkich, ściągnąłem patch 1.1 z strony http://homm5.gram.pl/ Patch dla Edycji podstawowej
DVD i jak chcę go zainstalować to mi się pojawia komunikat że nie mam gry zainstalowanej (a
przecież mam i grałem), co trzeba zrobić? I jeszcze jedno czy jest jakiś program który wyszukuje
wszystkie serwery w Homm5? Wiem na pewno że takie pytania były już zadane, ale ten forum jest
taki ogromny że trudno z szukaniem, sorry za kłopot i dzięki:)


Ja miałem podobny problem i pomogła reinstalacja gry ty też spróbuj. Wogóle to zauważyłem że po reinstalacji w menu początkowym płyty (znaczy jak włożysz płyte do napędu) to pojawiła się możliwość odpalenia gry a nie tylko instalacji. Może to jest jakiś wskaźnik poprawne zainstalowanej gry. A tak w ogóle to upewnij się że pobrałeś właściwą wersję patcha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do zamawiających Heroes 5 w grudniu 2005 roku!
Czy ktoś już dostał obiecaną niespodziankę?
MIała ona być dla tych co zamówili pod koniec zeszłego roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 15:14, gawronus napisał:

Do zamawiających Heroes 5 w grudniu 2005 roku!
Czy ktoś już dostał obiecaną niespodziankę?
MIała ona być dla tych co zamówili pod koniec zeszłego roku.

Ja jeszcze nic nie dostałem... ktoś tu wcześniej mówił coś o jakimś soundtracku, ale nie wiem, czy chodziło o to. Napisałem już w tej sprawie maila do CDP i czekam na odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03.07.2006 o 14:28, moonman napisał:

BTW: w drugiej misji - ostatni pojedynek z demonem - wygrales czy przegrales?


to ta misja, w której na koniec pod zamkiem jest spotkanie?? jak ta, to chyba baty dostałem :) ale nie pamietam (w miedzyczasie chwil spedzonych przy Heroskach wchłaniam namiętnie prison break - polecam - i troche mi sie wszystko juz miesza ).

może faktycznie patch1.1 cos zmienia w scenariuszu mapy, bo mi ten Gejsza wypada dosyć szybko i to z dwoma kompanami całkiem sporymi, we dwuch robia podejscie z obu stron sylvana - potem dobiega trzeci, jak pędze do G. to juz ma od trzeciego kolejna porcje wojska i bum... Linda ginie

czax napatcha chyba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w trójce jak i innych częściach gry była opcja dzielenia wojska co do jednej jednostki tutaj nie widzę tego!! MOŻE KTOŚ POMÓC?? co mam zrobić żeby zostawić ludkowi 1 szkieleta a nie caly oddzial?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie dotyczące koła umiejetności, bo nie wiem czy dobrze to odczytuje :]

jeśli np. dla lorda demonów wybire umiejętność Mistrz lodu to juz nie moge nauczyć się np. Palace ognie

albo wybierając Palace Ognie nie mozna osiągnąć już Eksperckiej Magii Zniszczenia >>????

thx z góry mam nadzieje ze to co napisałem troche zrozumiałe jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2006 o 15:48, waski1 napisał:

w trójce jak i innych częściach gry była opcja dzielenia wojska co do jednej jednostki tutaj
nie widzę tego!! MOŻE KTOŚ POMÓC?? co mam zrobić żeby zostawić ludkowi 1 szkieleta a nie caly
oddzial?

Bierzesz oddział i trzymasz jednocześnie Shift, jak upuścisz na inną jednostkę lub wolnego slota to pojawia się okno, w którym możesz podzielić jak chcesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Padła kiedyś propozycja o stowrzenie gry czy systemu RPG w oparciu o HoMMV. No więc z nudów zrobiłem pierwsze szkice :P Jest to bardzo wczesna beta ale proszę o opinie, propozycje itp. (uwaga, duużo tekstu)

Heores of Might & Magic RPG Game v. 0.3

(System jest w trakcie tworzenia, W Spisie Treści obok odpowiedniego działu jest tez procent jego skończenia)

Mini F.A.Q

Q: Co to jest HoM&M RPG Game
A: HoM&M RPG Game to jak sama nazwa wskazuje gra RPG oparta głównie na pomyśle własnym w świecie Might & Magic.
Gra używa potworów, czarów oraz niektórych artefaktów z tego świata

Q: Jak w to się gra?
A: Wszytsko opisane jest poniżej

Q: Czego nam potrzeba do grania w HoM&M RPG Game?
A: Prawdopodbnie będzie wystarczyła akrtka papieru z prostymi rysunkami
(tabelki itp, wkrótce do znalezienia i wydrukowania w tej instrukcji choć nikt nie zabrnaia używania odręcznych tabelek)
w przysżłosci może zrobi się z tego prosta planszówkę.

Q: Jak długo będzie powstawał HoM&M RPG Game?
A: Nie mam pojęcia


SPIŚ TREŚCI

1.Bohaterowie (100%)
a)Klasy i specjalizacje
b)Statystyki
c)Ekran bohatera
2.Umiejętności (10%)
3.Walka(30%)
a) Ekran walki
b)Przykładowa walka
4.Poziomy (20%)
5.Ekwipunek (0%)
6.Potowry (5%)
7.Przebieg przykładowej gry (0%)
8.Questy (0%)
9.Tabelki (0%)
10.Kontakt (100%;)


1.Bohaterowie
-----------------------------------------------------------------
Istnieją 2 klasy boahterów(mag i wojonwik). Wyboru dokonuje się na początku rozgrywki. Od wybranej profesji zależy ilość HP,
statystky z jakimi zaczynamy, ekwipunek jaki bohaterowie mogą znaleźć podczas rozgrywki oraz specjalizacja jaką mogą wybrać.
Początkowo mamy do rozdania 10 pkt. statystyk(patrz dalej)


================
a) KLASY I SPECJALIZACJE
================
Każda klasa ma swoją specjalizacje od której zależy przebieg rozgrywki.
Specjalizacje wydają się podobne ale w rzeczywistości różnią się dośc istotnymi elementami.
Np. Mag-Kapłan może się nauczć każdego czaru z Magii Światła na poziomie eksperckim ale Magię Mroku i Magię Przywołania tylko na poziomie zwykłym o ile posiada specjalne różdżki.
natomiast Zabójca może nauczyć się wszytskich cięć na poziomie eksperckim ale strzelania z łuku(o ile takowy posiada) lub walkę mieczem(o ile takowy posiada)
tylko na poziomie zwykłym

__________
Mag - mało HP, duża ilosć many, możliwość uczenia się moncnych, zaawansownaych i eksperckich czarów zarówno defensywnaych jak i ofensywnaych,
brak możliwosci nauczenia się mocnych, zaawansowanych i eksperckich ataków, słabych i zwykłych można nauczyć się tylko wtedy gdy mamy odpowiedni przedmiot(np. Zwykły Miecz)

Elementalista - specjalizuje się w magii Przywołania. Korzysta z pomocy 4 żywiołów(Ogień, Woda, Powietrze, Ziemia)może też przywołać do pomocnicze stworzenie(więcej o nich w dziale Potowry)
Specjalny atak - prywołanie Żywiołów
Atak w kontratraku - Słaby Magiczny Cios
Broń - Różdżka Zywiołów

Czarnoksiężnik - specjalizuje się w Magii Mroku, może rzucać klątwy, czary osłabiające itp.
Specjalny atak - Przeklęte Słowo
Atak w kontratraku - Słaby Magiczny Cios
Broń - Przeklęta Różdżka

Kapłan - specjalizuje się w Magii Światła, może rzucać zaklęcia wspomagające, oczyszczające itp. choć nie zabrkanie kilku klątw.
Specjalny atak - Święte Śłowo
Atak w kontratraku - Słaby Magiczny Cios
Broń - Różdżka Światła

__________
Wojownik - dużo HP, mała ilośc many, możliwosć uczenia się zaawanowanych i eksperckich ataków,
brak możliwosci nauczenia się mocnych, zaawansowanych i eksperckich czarów, słabych i zwykłych można nauczyć się tylko wtedy gdy mamy odpowiedni przedmiot(np. Zwykły Miecz),
nie może nauczyć się Ciosów Magicznych
Specjalizacje:

Zabójca - specjalziuje się w szybkich acz słabych cięciach, brak kontrataku przeciwnika,
Atak w kontratraku - Słabe Cięcie

Rycerz - specjlaizuję się w powolnych ale morderczych cięciach, jego ataki są niemal 2-krotnie silniejsze niż u Zabójcy
Atak w kontrataku - Słaby Cios

Łowca - specjalizuje się w strzelaniu z łuku, brak kontrataku,
Atak w kontrataku - Cios Łukiem

(Opisy ekwipunku, czarów i ataków odpowiednio w dziale Ekwpiunek i Umiejętności)


=============
b) STATYSTYKI
=============

Atak - Popnosi siłę ciosu bohatera. +1 do statystyki Atak to +1 Damage

Obrona - ZMniejsza obrażenia jakie odnosimy od ciosu. +1 do statystyki Obrona to -1 Damage

Siła czarów - Podnosi moc rzucane czaru. +1 do statystyki Siła Czarów to +1 do Damage w przypadku czaru ofensywnego i -1 Damage w przypadku
czaru defensywnego

Inteligencja - Pozwala czyć się nowych czarów. 2 poziomy statystyki Inteligencja to +2 Many oraz jeden nowy czar(Patrz dalej)

Hp - pokazuje ilość naszego Hp. Hp podnosi się co kilka poziomów(Patrz dalej)

Mana - pokazuję jaką ilością many dysponuje bohater. Mana odnawia się automatycznie po skończeniu walki.
Wartośc Many podnosi się co kilka poziomów(Patrz dalej)

EXP/Awans - pokazuje ile EXP musimy jeszcze zdobyć żeby przejść ma wyższy poziom. EXP zdobywa się za wypełnianie questów i toczenie walk(Patrz dalej)

=================
b) EKRAN BOHATERA
=================


Nazwa - Profesja(specjalizacja)
Poziom - Aktualny poziom
Atak - wartość
Obrona - wartość
Siła czarów - wartość
Hp - wartość
Mana - wartość
Exp/Awnas - Ilość EXP potrzebna do awnasu
______________________

EKWIPUNEK

______________________


Początkowe statystyki:

Mikes - Mag(Czarnoksięnżnik)
Poziom - I

Atak-2
Obrona-3
Siła czarów-5
HP-100
Mana-15
EXP/Awans- 200
Dostępne ataki - Słabe Cięcie
Dostępne czary - Słaba Kula Ognia, Lodowy Promień

______________________

----= [] [] []
Zwykła Różdżka
Rumianek x 3
______________________


Mikes2 - Wojownik(łowca)
Poziom - I

Atak-5
Obrona-5
Sila czarów-0
HP-200
Mana-5
EXP/Awans - 2000
Dostępne ataki - Zwykłe cięcie, Słaby Cios
Dostepne czary - Brak
______________________

<=====]- []
Zwykły Miecz
Rumianek
______________________

(więcej o dostępnym ekwipunku w dziale Ekwipunek)


2.Umiejętności
-----------------------------------------------------------------
Umiejętnosci można rozwijać wraz z wrostem poziomu doświadczenia, np. Słaby Cios może przerodzić się w Zwykły a Zwykły w Mocny itp.
obok ataku jest pokazany minimalny poziom w któym można osiągnąć ten atak

Ataki:
Słaby Cios - 3 damage (+ bonuowny damage zależny od rozwinięcia umiejętności atak u bohatera) Wymagany Poziom - brak
Zwykły Cios - 5 damage (+ bonuowny damage zależny od rozwinięcia umiejętności atak u bohatera) Wymagny poziom - min. 5
Mocny Cios - 10 damage (+ bonuowny damage zależny od rozwinięcia umiejętności atak u bohatera) Wymagany Poziom min. 10
Słabe cięcie - 2 damage (+ bonuowny damage zależny od rozwinięcia umiejętności atak u bohatera) Wymagany poziom - brak
Słabe Cięcie Magiczne - 3 damage (+ bonuowny damage zależny od rozwinięcia umiejętności atak u bohatera) Wymagany poziom - brak

Czary:
Słaba Kula Ognia - 5 damage (+ bonuowny damage zależny od rozwinięcia umiejętności atak u bohatera) Wymagany poziom - brak
(itp.)


3.Walka
-----------------------------------------------------------------
Walka odbywa się w sysytemie tuowym, atakuje się na przemian, w jednej turze można wykonać maksymalnie 1 ruch
(nie mozna np. użyć czaru i zaatakować)

==================
a)Ekran Walki
==================

Przeciwnik1 Przecinwik2


Bohater

____________________________
Bohater- ilośc hp
Przeciwnik- ilość hp (!- nie żyje) STATYSTYKI
____________________________

[ATAK] - [ATAk1],[ATAK2]
[ELIKISIRY] - [ELIKSIR1],[ELIKSIR2] DOSTĘPNE RUCHY
[RZUĆ CZAR] - [CZAR1],[CZAR2]


==================
b)PRZYKŁDOWA WALKA
==================
Walka na podstawie początkowych statystyk umiejętności i czarów maga)


Gremlin1 Gremlin2


MIKES (Bohater/bohaterowie)

Mikes- 100hp
Gremlin1- 5hp
Gremlin2- 5hp


[ATAKUJ] - [CIĘCIE],[PCHNIĘCIE]
[ELIKISIRY] - [RUMIANEK],[SZAŁWIA]
[RZUĆ CZAR] - [KULA OGNIA],[LODOWY PROMIEŃ]

Przykładowa walka
(walka w systemie turowym, na przemian)

Mikes atakuje cel: Gremlin1 Słabym Cosiem Magicznym zadając 5 damage(3 damage Słaby Cios Magiczny, 2 damage za wartość ataku - 2).
Gremlin1 umiera.

Mikes- 100hp
Gremlin1- 0hp !
Gremlin2- 5hp

Gremlin2 atakuje cel: Mikes Słabym Strzałem zadając 5 damage.
Mikes- 95hp
Gremlin1- 0hp !
Gremlin2- 5hp

Mikes Atakuje cel: Gremlin2 Słabą Kulą Ognia zadając 5 damage(3 damage Słaby Cios Magiczny, 2 damage za wartość ataku - 2).
Gremlin2 umiera.

Mikes- 100hp
Gremlin1- 0hp !
Gremlin2- 0hp !

Mikes wygrywa walkę.
+500EXP(2x Gremlin 250EXP)


4.Poziomy
-----------------------------------------------------------------

Poziom 1
+1 do jendej statystyki

Poziom 2
+1 do 2 statystyk

Poziom 3
+50hp

Poziom 4
+Wzmocnienie jednego ataku/czaru lub nauka nowego

Poziom 5
+2 do 1 statystyki

W BUDOWIE!


5.Ekwipunek
-----------------------------------------------------------------

W BUDOWIE!

6.Potowry
-----------------------------------------------------------------
Przeciwnicy:

Germlin - 5hp
Atak - Słaby Cios
Zaklęcia - brak
Mana - Brak
EXP za zabicie - 250EXP

Gremlin Dowódca - 6hp
Ataki - Zwykły Cios
Zklecia - Brak
Mana - Brak
EXP za zabicie - 350EXP

W BUDOWIE!


7.Przebieg przykładowej gry
-----------------------------------------------------------------

W BUDOWIE!


8.Questy
-----------------------------------------------------------------

W BUDOWIE!


9.Tabelki
-----------------------------------------------------------------

W BUDOWIE!


9.Kontakt
-----------------------------------------------------------------

W razie wszelkich pyta, problemów, propozycji można konatktować się ze mną na 3 sposoby.

GG: 7601700
Tlen: mikes_pl
e-mail: mikes_pl@o2.pl


..............::::Niech Moc i Magia ogarnie cały Świat!::::..............


by Mikes, All rights Reserved!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram sobie w scenariusz "droga do władzy" na poziomie ciężkim, ale cuda jakie się dzieją to normalnie śmiech. W trzecim tygodniu już komputer poddaje się sam sobie, bo inaczej nie mogę tego nazwać, a w czwartym tygodniu pędzi na mnie koleś z armią 1,5 raza silniejszą od mojej, a rozwijałem wszystko optymalnie, zero poślizgu, kapitol i wszystkie jednostki w trzecim tygodniu już. No ja nie wiem jak tu grać ? Rozumiem na początku więcej złota i surowców dla kompa, ale skąd tyle wojska?, no chyba że przyłączają się do niego wszystkie stworzenia ( do mnie oczywiście nie przyłączają się w tym etapie gry, mimo dyplomacji i silniejszej armii), ech chyba poczekam z graniem aż usuną te kanty. A może się czepiam i tak ma po prostu być na tym poziomie trudności? No ale nie do tego przyzwyczaiły poprzednie odsłony herosów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować