Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Fakt fatkem, to zdecydowanie najtrudniejsza misja w całej grze. Nawet przereklamowana w poradniku ostatnia misja to przy tym pikuś. Po tej misji będzie już z górki.

Jak powiedział rhyz, Nikolaja najlepiej jest pokonać bez nieobowiązkowego podboju całej mapy. Ja osobiście zrobiłem tak: jedyny sposób, aby dostać się na wyspy zachodnie, to przez portal w północno-wschodnim krańcu podziemi. Portalu, którego strzeże-o ile się nie mylę-gigantyczny oddział entów. Nie ruszaj ich, dopóki nie podbijesz terenów, przed tym portalem.

Podbij wszystko na wyspie startowej, wyspie południowo-wschodniej i całe podziemia. Na razie trzymaj się z dala od portalu do wysp zachodnich. Oczyść wszystkie tereny przeze mnie wymienione, ale bez widmowych smoków.

Potem stwórz megagigantyczną armię sylwanu, zapisz grę i wejdź w portal. NIE ZAJMUJ żadnego z miast! Ogólnie unikaj wszelkich walk, a jak już, to tylko w ostateczności (np. armia nieumarłych idzie w kierunku Nikolaja, aby oddać mu armię). Nie trać tur na zajmowanie czegokolwiek, nawet jeżeli wejdą przez portal do twoich poddziemi, olej to. Wystarczy, że znajdziesz Nikolaja. To wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

Twój sposób nie zawsze działa, jak ja się trochę dozbroiłem mając około 500 łuczników i ze 40 smoków to Nilolai już miał około 24.000 szkieletów(jeden strzał zabijał jeden mój oddział).

Kolega musi próbować atakować jak najszybciej i szukać tylko Nikolaja(olać innych bohaterów) do tego przydałby się łuk z rogu jednorożca(z tego co pamiętam jest gdzieś w podziemiach - on ci da pełne obrażenia w walce na odległość dla łuczników i podczas startowego ostrzału zabierzesz wrogowi kilka tysięcy szkieletów od razu, przyda się też czar oślepienie, osłabienie, błogosławieństwo itp) Ja przeszedłem ta misję za 5 razem, bo raz miał 24k szkieletów, raz miał 1000 smoków widmowych(one się przyłączają do niego z mapy a jak wiesz im dłużej trwa gra tym więcej jest ich na mape). Musisz po około miesiącu mieć zajęte wszystkie 3 zamki i zorientować się(jak się da) jaką armię ma Nilolai jak przesadzoną to lepiej zacząć od nowa(mapa ma błędy bo nie da się jej normalnie przejść trzeba liczyć na szczęście że Nikolai nie będzie zbierał całej armii nekropolii tylko na spółkę z innymi bohaterami inaczej ta mapa jest nie do przejścia a i mam nadzieję że twój bohater główny ma dobre statystyki min po 30 ataku, obrony i o 25 mocy i conajmniej 12 wiedzy bo inaczej to lepiej zacząć kampanie elfów od nowa i zrobić sbie super hero(zdobywając max poziom na mapę, dobierając zdolności odpowiednie - szczególnie w atak, obronę, łucznictwo i balistę na maxa oraz zdobywać atak obronę, moc i wiedzę ze wszystkich budynków na danej mapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No przecież pisałem, żeby szukać tylko Nikolaja po przejściu portalu. Poza tym, przecież oślepienie nie działa na nieumarłych.

Ogólnie rzecz biorąć najlepiej jest rozwijać Findanowi magię zniszczenia. Impregnowaną strzałą naładujemy każdą ze strzał Findana implozją lub gradem meteorytów, po czym używamy rój strzał. Polecam też rozwinąć impregnowaną balistę-wówczas implozje i grady meteorytów będą też na pociskach balisty. Skoro i tak będziesz miał balistę, to weź też trójstrzałową balistę oraz "płonące strzały" (wzmocnienie balisty z "ataku"). Ulubionych wrogów jest 3. Trzy strzały z roju strzał Findana + balista = 4 implozje lub grady meteorytów. To bardzo będzie ssać manę, więc natychmiast już w pierwszej turze zwiększ Findanowi manę Wielkimi Druidami, zanim poniosą jakieś straty.

Rozwiń też obronę, aby zdobyć utrzymanie pozycji. Zdolność ta sprawia, że klikając "obrona", zwiększy się ona o 30%. I teraz najlepsze, to KUMULUJE SIĘ z zapuszczaniem korzeni entów. Efekt? Każda "obrona" daje entom +100% obrony.

Koniecznie też rozwiń szczęście, a także szczęście elfów-premia szczęścia więcej obrażeń już nie 100% więcej, tylko 125%. Nie muszę chyba mówić, jakie zabójcze jest szczęście na ulubionych wrogach. Zamieszczam też skillwheel.
[IMG] http://i.imgur.com/L9f5U.jpg[/IMG]
UWAGA! To jest skillwheel do dodatku "Dzikie Hordy". Jeżeli grasz na podstawce, niektóre rzeczy być może mogą się nie zgadzać (nie mam pewności), więc bądź ostrożny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2007 o 08:06, Werdon napisał:

Łza dla Ossira - mam prośbę przeleciałem wszystkie znaki ale dalej nie wiem gdzie jest
łza kopałem w pobliżu zamku loch i nic proszę o pomoc bo skończyły mi się pomysły a całej
mapy nie przekopię :-)))


Tę misje można zakończyć na samym początku,Łza Aschy jest przy pierwszym drogowskazie koło Twego zamku jak zaczynasz grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem odnośnie dzikich hord:
Parę dni temu miałem wersję (spatchowaną) 3.1 ale zacząłem się modami bawić ( wgrałem moda żeby mieć wszystkie kampanie w dzikich hordach, mod się troche pieprzył więc przeinstalowałem grę) i bum! Nie mogę spatchować. Szukałem patchów
po internecie, ale z wszystkimi jest tak samo, ten sam błąd że nie może znaleźć podstawowej wersji gry. Proszę o pomoc.(Tak czytałem już ten wątek o patchu ale nie pomógł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 21:05, Robert321 napisał:

Mam problem odnośnie dzikich hord:
Parę dni temu miałem wersję (spatchowaną) 3.1 ale zacząłem się modami bawić ( wgrałem
moda żeby mieć wszystkie kampanie w dzikich hordach, mod się troche pieprzył więc przeinstalowałem
grę) i bum! Nie mogę spatchować. Szukałem patchów
po internecie, ale z wszystkimi jest tak samo, ten sam błąd że nie może znaleźć podstawowej
wersji gry. Proszę o pomoc.(Tak czytałem już ten wątek o patchu ale nie pomógł)


Nie wiem jak z Hordami jest ale jak miałem kiedyś podobny problem z podstawką to reinstalowanie do skutku pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,
mam problem z dzikimi hordami. Ostatnio chciałem sobie zagrać z bratem w sieci i przy próbie dołączenia brata do mojej gry wyskoczył błąd o niezgodności wersji, patchy itp. (błąd 0.2.0).
Gra zainstalowana z jednej płyty. Próba połączenia była przed "spaczowaniem" i po. System windows 7 na obu komputerach.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Mam wersję CD HoMM5 oraz wersję DVD dodatku Kuźnia Przeznaczenia. Pragnąłbym wrócić do kampanii, której kilka lat temu nie ukończyłem. Skończyłem na ostatniej misji Mrocznych Elfów, tylko problem jest taki, że nie chce mi się od nowa tego wszystkiego przechodzić. Czy jest jakiś patch, który odblokowuje kampanie?
PS Mam jeszcze Dzikie Hordy z CD-Action.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2013 o 21:16, LubieWafle napisał:

Czy jest jakiś patch, który odblokowuje kampanie?

W wersji moda lub wkopiowanie pliku
Tutaj
http://www.heroes5.dbv.pl/news.php?readmore=3
i tutaj
http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes5/mods_and_fixes.shtml pod Unlock Campaigns

Kiedys tez mialem ten klopot to zadzialalo dopiero wkopiowanie przygotowanego sejwa do foldera z angielskiej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ja czegoś nie rozumiem... gra przycina się obojętnie na jakich detalach przy atakowaniu np. ulepszonych sukkubów (kursor się ślimaczy)... komputer to 4x2.5ghz, GTX 260, 4gb Ram i Vista 32bit, co może być nie tak?! To nie przeszkadza w graniu, no chyba, że jest dużo obiektów na mapie, jednak komfort rozgrywki jest mały.
Wydanie mam CD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2014 o 19:35, Isildur napisał:

Jest mod do Dzikich Hord, który zmienia interface gry, do takich jak w 3 części?


Naprawdę nikt nie zna takiej modyfikacji? Znalazłem pewną ale po wgraniu moda, nawet gry mi nie uruchamia tylko wyskakuje błąd, że program przestał działać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2014 o 21:13, Isildur napisał:

> Jest mod do Dzikich Hord, który zmienia interface gry, do takich jak w 3 części?

Masz na myśli interfejs trójki (tzn. ikonki, pole bitwy, dźwięki)?
Nigdy nie słyszałem o czymś takim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2014 o 21:36, windows00 napisał:

Masz na myśli interfejs trójki (tzn. ikonki, pole bitwy, dźwięki)?
Nigdy nie słyszałem o czymś takim.


By tabelki wyglądały podobnie, przykładowo rekrutacji. Myślałem, że są takie mody no ale cóż :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2014 o 22:16, Isildur napisał:

By tabelki wyglądały podobnie, przykładowo rekrutacji. Myślałem, że są takie mody no
ale cóż :)


Jest mod zmieniający interfejs artefaktów na taki podobny do 3 (czyli wyświetlanie na obrysie bohatera):
http://www.tawerna.biz/pobierz_plik_43_zmieniony-inwentarz-bohatera.html

Są również modyfikacje ekranu walki:
http://www.tawerna.biz/pobierz_plik_42_combat-v1.4-pl.html

No i obowiązkowe (prawie) koło umiejętności - wyświetla wszsytkie zależności umiejętności bohatera. koło jest dostępne z okna awansu postaci i z okna umiejętności bohatera:
http://www.tawerna.biz/pobierz_plik_53_kolo-umiejetnosci-do-dzikich-hord.html

Nie wiem czy wszystkie mody działają z dodatkiem Dzikie Hordy (koło umiejętności prawie napewno). Czasem może być konieczna zamina rozszerzenia z pak na h5u.

Ze swojej strony polecam jeszcze ten mod: http://www.tawerna.biz/pobierz_plik_50_enty.html przwraca enty do wyglądu z bety (na takie: http://www.celestialheavens.com/homm5/mods/treant25uq.jpg )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować