Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie

Na rpg.dot.com pojawił sie artykuł i film z Obliviona, który daje wrażenia z grania na sprzęcie zbliżonym do minimalnego dla tej gry ("a close-to-minimum-spec PC"), ten sprzęt zbliżony do minimalnego to:

AMD Athlon XP 2200+
1024 MB DDR RAM
ATI Radeon 9800Pro 128 MB
Całkiem niezły ten sprzęt ala minimum, no może poza cpu...Grafika na tym filmiku wygląda całkiem nieźle, tylko coś mi zrywa przy odtwarzaniu, nie wiem czy to wina kodeków, czy tego sprzętu hehe

filmik najlepiej pobrać stąd (28,37MB):
http://files.filefront.com/Oblivion_Walkthroughwmv/;4892249;;/fileinfo.html

artykuł po niemiecku jest tu:
http://www.justgamers.de/?page=news&news_id=42240

(oczywiście Niemcy zrobili pełną wersję lokalizacji...heh)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Morfieusz, Hegemon ---> no dobra, wierzę wam na słowo, bo na grafice totalnie się nie znam :]. Mam tylko pojęcie czysto empiryczne.

A co do filmiku z JusGamer''s.
Największe wrażenie zrobiła na mnie jakość niektórych tekstur - zwróćcie uwagę na gładkie ubranie jednego z pierwszych sklepikarzy (?) oraz piękną sierść konia.
Ale coś mi się zdaje, że recenzent nie miał najlepszego kompa, bo gra ewidentnie się przycina, zwłaszcza jak idzie mostem przez rzekę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.03.2006 o 16:04, Backside napisał:

Ale coś mi się zdaje, że recenzent nie miał najlepszego kompa, bo gra ewidentnie się przycina,
zwłaszcza jak idzie mostem przez rzekę.

Przecież verbum napisał że komp miał configurację zbliżoną do minimalnych wymagń,więc czemu się dziwisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2006 o 16:25, Darkstar181 napisał:

> zwłaszcza jak idzie mostem przez rzekę.
Przecież verbum napisał że komp miał configurację zbliżoną do minimalnych wymagń,więc czemu
się dziwisz?


Dziwię się, bo niedoczytałem, że w/w konfig to komputer recenzenta ;)

Hmm - to w takim razie nie za dobrze, bo ja mam kompa lepszego tylko o amd64 +2800.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coś mi nie chce sie wierzyc w takie prognozy...:/
trzeba poczekac na premiere:) moga zawyzac dla zwiekszenia sprzedazy... ile jest osob ktore usłyszały takie news''y kupi nowy sprzet??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo przy jakich ustawieniach zrobiono ten filmik, nie znam niemieckiego niestety i nie wiem czy coś na ten temat jest w tym artykule, według tego co jest na rpgdot.com to nie ma tam chyba podanych ustawień. Więc jeśli ktoś się uparł i próbował grać na podanym sprzęcie przy ustawieniach grafiki na "high", albo najzwyczajniej w świecie nie wyłączył którejś mocno obciążającej opcji w grafice (np. wygładzania itp.), to nie ma co się dziwić, że tak mu skakała gra. Z drugiej strony dziwne, żeby ktoś na siłę próbował grać, czy nawet testować grę nie ustawiwszy tak grafiki, aby gra chodziła płynnie - może więc to wina obrobienia tego filmu?

Aż się wierzyć nie chce, aby grafika 8-potokowa nie dawała rady chociażby na średnich detalach...
Ech - wszystkiego się dowiemy wkrótce... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to zaciananie sie gry na filmiku spowodowane jest mala wydajnoscia kompa - komp byl mocno obciazony przez sama gre, a do tego doszlo oprogramowanie, ktore zrzucalo obraz na dysk i w locie musialo procek dodatkowo obciazyc kompresja... niewykluczone, ze sama gra lazila znacznie plynniej, ale zasoby kompa juz nie wystarczyly na zrzucenie filmiku bez zaciec...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam Sempka 2400@2800 512 Geila i Radka 9550 po wymianie na 6600 GT i 1gb ramu jestem pewien ze gierka bedzie chodziła mi na srednich :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2006 o 12:30, Monastor napisał:

Hmm... te "enpece" nie wyglądają za ładnie :/
Już w Morrowindzie Khajici byli o niebo lepsi. Argonianie też są gorzej zrobieni.
Skóra orków też ma taki nieciekawy, sztuczny odcień... wyglądają na gumowych :/


Dokladnie, postacie to im za bardzo nie wyszly. Nie jestem pewien, czy ten czerwony to Argonianin jest, ale jesli tak, to wole tego z Morrowinda (tak samo z Khajiitem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2006 o 13:34, verbum napisał:

Przekonalibyście się
i Wy w przypadku Obliviona (gdyby ktoś zrobił pełną lokalizację) - po zagraniu w nią dziwilibyście
się, że mogliście kiedykolwiek twierdzić inaczej. Ale cóż raczej szans na to nie mamy...


Gralem w Baldura po polsku (ponoc jedna z najlepszych lokalizacji w historii). Wolalbym jednak po angielsku. Ale to temat-rzeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2006 o 18:39, verbum napisał:

Nie wiadomo przy jakich ustawieniach zrobiono ten filmik, nie znam niemieckiego niestety i
nie wiem czy coś na ten temat jest w tym artykule,


Artykul jest krociutki, wiekszosc to komentarze. Ogolny wniosek jest taki, ze zaskakujaco wysoka byla jakosc grafiki, a plynnosc mniej wiecej udalo sie zachowac (z pewnymi, chwilowymi, zacieciami). Testowano na komputerze "posrednim", a nie na minimalnie spelniajacym wymagania. Nie mogli w ogole wlaczyc takich opcji jak: oswietlenie HDR, cienie traw i szczegolowe cienie, bo chyba Radeon 9800 Pro tego nie obslugiwal. Ze wzgledow wydajnosciowych wylaczyli Anti-Aliasing oraz "cienie twarzy".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2006 o 12:30, Monastor napisał:

Hmm... te "enpece" nie wyglądają za ładnie :/
Już w Morrowindzie Khajici byli o niebo lepsi. Argonianie też są gorzej zrobieni.
Skóra orków też ma taki nieciekawy, sztuczny odcień... wyglądają na gumowych :/


Jeśli chodzi o npc-ów, to wg mnie Priest wygląda genialnie, nie wiem jak to by się prezentowało bez cieni, ale z nimi wygląda naprawdę dobrze. Chociaż jeśli chodzi o tekstury, to już nie jest tak różowo, spójrzcie na ścianę za królem (ostatni npc w filmiku) i porównajcie do demo gameplay''a z E3. Mam nadzieję, że i tak będzie wyglądało genialnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.03.2006 o 21:55, Hegemon napisał:

Gralem w Baldura po polsku (ponoc jedna z najlepszych lokalizacji w historii). Wolalbym jednak
po angielsku. Ale to temat-rzeka.


- oj, nie zgodzę się i to zdecydowanie...Baldursi to cRPG, ale w zupełnie innym trybie niż gry typu Gothic, czy Oblivion. W Baldursach coś takiego jak immersja w świat gry ma niewielkie znaczenie, gdy wprost przeciwnie jest w grach w pełnym 3D, trybie FPP/TPP, gdzie utożsamiasz się z postacią którą grasz i zanurzasz się w otaczającym świecie, wchodzisz w bezpośrednie interakcje z nim itd. Także, wcale to nie jest temat rzeka, ani kwestia gustu - są konkretne rzeczy, które skłaniają do pełnej lokalizacji (i niejako obligują do niej), przy pewnych typach gier, gdy przy innych owa pełna lokalizacja nie zmienia wiele i jest tylko dodatkiem, ułatwieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2006 o 22:06, Hegemon napisał:

(...)


Dzięki za streszczenie - na jakim sprzęcie to przecież podałem wyżej, ale co do tych ustawień to tego nie wiedziałem - choć niestety nie napisali czy to były średnie detale, czy powyżej/poniżej...Jeśliby przyjąć, że ustawili średnie detale na grafice, to niestety gra nieciekawie chodzi na tej grafice...bo dla mnie tego co na tym filmiku pokazano nie można nazwać płynnością...
Jest już filmik z drugiego dnia do premiery - pokazuje walkę z dwoma przeciwnikami na raz, potem z potworem...-dla mnie to prawie to samo co poprzednio. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Jeśliby przyjąć, że ustawili średnie detale na grafice, to niestety gra nieciekawie chodzi na tej grafice...
* ustawili średnie detale w opcjach, to ....
/grrr - właśnie dlatego przydałaby się opcja edytuj post:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie:

Tam jest jakiś nieoficjalny przelicznik (CPU/GPU/RAM itp + ustawienia grafili w Oblivku:)). Traktujcie to z lekkim przymrużeniem oka...ale obliczyć zawsze mozna swoje ŚREDNIE FPS podczas gry :)))

Mój wynik: 34,125 FPS; (HDR, 1024x768, Max detail, 1GB RAM, 7800GT, AMD 3200+)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po doglebnej analizie niemieckiego filmiku powiem ze:
a) LoD drzewek i draw distance(czy jak to sie pisze ;-p) sa cholernie duze, widac nawet zalesione szczyty odleglych gor
b) Zwroccie uwage np.: na trawe, wielkie polacie terenu przed nami pokryte sa trawa (a to mozna nawet wylaczyc)
c) Jakby sie przyjrzec gorom, budynkom, obiektom to wydaja sie jakos podejzanie gladkie ;-p wiec jak dla mnie to gosciu gral z AA
no, to tyle ;] teraz pozostaje tylko wypatrywac kuriera w tym/przyszlym tygodniu ]:->

aha i na koniec pare screenow-porownan od Niemcow jak ktos nie widzial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2006 o 08:25, Lost Paradise napisał:

Czy już ustalony został termin wysyłki wersji kolekcjonerskiej ???

Pozdrawiam i dzięki za jakąkolwiek odp. :)

z tego co czytalem to ludzie ktorzy pisali do Cenegi z takim pytaniem dostawali w odpowiedzi ze edycje kolekcjonerska beda wysylac jak tylko przyjdzie transport z Take 2... wiec mysle ze dostaniemy predzej w ostatnim tygodniu marca niz w tym ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować