Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie

Dnia 29.03.2006 o 16:58, Gosu napisał:

Widzisz Ty masz poprsotu bardziej hardcorowe podejscie.Dla ciebie przelom to cso znacznie glebszego
co zmienia cala postac rozgrywki.Jedak w wiekszosci stron internetowych a juz wkrotce gazetach
komputerowych zobaczysz ze beda pisali ze grafika obliviona to przelom w histori gier.


Na razie grafika w Oblivionie to dla mnie przykład jak źle można zoptymalizować grę...

Dalej - oczywiście, że będą pisali i już piszą, ale to co piszą w gazetach nie zawsze pokrywa się z prawdą - jeśli zobaczę jakąś ciekawą analizę Obliviona, która mi uzasadni punkt po punkcie dlaczego to i to sprawia, że gra daje jakieś znacząco nowe jakości w rozgrywce crpg, to dlaczego miałbym się z tym nie zgodzić? Na razie tego nie widzę, a poprzednie posty po prostu mnie trochę zirytowały, bo pokazywanie na kilka bajerów* i pisanie, że to już przełom to za mało.
Nie wykluczone, że jak skończę Obliviona to sam będę twierdził, że ta gra jest przełomem bo (coś tam coś tam),na razie po kilku godzinach grania prawie nic mi tego nie zapowiada (a zoptymalizowanie grafiki tylko denerwuje...).

* można konkretnie uzasadnić czy coś jest bajerem, czy nie, to nie jest kwestia gustu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

,na razie po kilku godzinach grania prawie nic mi tego nie zapowiada (a zoptymalizowanie

Dnia 29.03.2006 o 17:28, verbum napisał:

grafiki tylko denerwuje...).

* można konkretnie uzasadnić czy coś jest bajerem, czy nie, to nie jest kwestia gustu...




Powiedz mi jak polepszenie jakości grafiki może denerwować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2006 o 20:31, upiordliwy napisał:

Powiedz mi jak polepszenie jakości grafiki może denerwować?


Jemu chodzilo o zoptymalizowanie grafy...czyli o wymagania i sposob jaki to dziala..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2006 o 13:10, upiordliwy napisał:

Apropos awansowania - nadl jest granica awansu na stówie? Tzn , nie można mieć wiecej niz 100 siły?


Chyba tak ale jeszcze nie mam tak wysokiego poziomu ;)
Maks calkowity to 220 wiec takiego numeru z potionami jak w filmiku z przechodzeniem morro w 7 min nie bedzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle osob wychwala ta fizyke wiec postanowailem sprawdzic jak to wyglada w Construction Set. Otoz wszystkie pulapki (a jest ich ok 4-5) sa wczesnej przygotowane i bez trunego przgotowania w 3D Max nowych nie da sie nic orginalnego wymyslic. Fizyce podlegaja tylko przedmioty noszone w plecaku, postaci i pare (znow zaledwie kilka) elementow jak lancuchy, wiaderko czy korzenie w jaskini.
Wlasnie z powodu malej liczby tych rzeczy uwazam ze jest to bajer i wynik ewolucji gier (tak jak lepsza grafika), a nie jakas rewolucyjna zmiana ktora by wplywala na rozgrywke.
Moim zdaniem prawdziwa rewolucja by byla jakby inne przedmioty podlegaly fizyce. Na przyklad zeby mozna bylo przestawic skrzynie i z jej pomoca dostac sie przez okno do zamknietego budynku. Odgruzowac sobie droge albo rzucic w przeciwnika jakims elementem (skrzynka, kubek).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta poziom trudności w obvilionie zmiennym jest. I to widac starcie się z 2-3 zakutymi w zbroje vampirami sprawia ze buteleczki z zyciem szybko znikają. a jeżeli chodzi o vampiryzm TO MAM GO SERDECZNIE DOŚĆ !!!!!
Jak tylko sie zarazilem (a stało sie to w tej twiedzy gdzie trzymaja księcia) szukam lekarstwa. Trop zaprowadził mnie do babki w domku, która chce 5 kamieni dusz i to duzych. Fajnie jest jak cie słoneczko gdzies złapie a nie ma schronienia:/ Tutaj składam mały apel gdzie mozna te kamienie znalesc wiem ze pierwszy jest w kopalni koło tek starej jędzy. Wymordowałem juz 1 ruiny i 2 jaskinie. Tyle dobrego ze vampir jest silny:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2006 o 22:30, Volvox napisał:

Maks calkowity to 220 wiec takiego numeru z potionami jak w filmiku z przechodzeniem morro w 7 min nie bedzie ;)

ten filmik w 7 min. nie byl z potionami... z flaszkami to byl filmik w 15 min. :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra mi sie powoli nudzi...

Btw. powie mi ktos czy znalazł jakis magiczny lekki armor, nie liczac tego, ktorego sie dostaje bedac w gildii lub walczac na arenie, bo to i tak mozna wybrac wersje heavy armor.

Ja znalazlem pelno super magicznych zbroji, lecz kazda za kazdym razem byla Haevy, tak jak i te u kupcow, jak i te z cial.

Znalazlem chyba tylko 1 rekawice, ktore i tak swoja droga sa do dupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2006 o 23:45, SET7 napisał:

Fajnie jest
jak cie słoneczko gdzies złapie a nie ma schronienia:/


To fakt, no i w nocy tez niewiele sklepow i innych zakladow jest otwartych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2006 o 22:23, General Sturnn napisał:

Panowie, przepraszam, ze sie wtrącam do dyskusji. Mam pytanie do osób, które już grały w Obliviona.
Ludzie i jak?


Jest OK.
Grafa jest b.dobra. Trawa troche zrzadka wciaz IMO, ale o niebo lepiej niz w MW. Lochy i w ogole wszelkie podziemia sa fajne. Jak sie lazi po podziemiach to jak w Quake''u, tym nowszym oczywiscie.
Muzyka lepsza niz w Morku, IMO. Sa juz mozna powiedziec tematy epickie w muzyce, dobre pod walke.

Fizyka. Powiem tylko jedno slowo: RAG-DOLL BABY!!!!!!!!!
Nie wiem jak zrobili te szczury ale jak sie martwe szczurzyska dziabie mieczykiem to z jednej strony obrzydzenie a z drugiej fascynacja ze to jest takie realistyczne.

Szkoda ze cienie z przedmiotow zabrali (mozna porownac z pierwszym trailerem, od razu bedzie widac o co mi chodzi). Self Shadowing jest zrabane, powinni naprawic w patchu

Menu jest na poziomie konsolowym. Ladne to, zgrabne ale jak sie troche pouzywa to wychodza wady, np. ciagle przewijanie bo w oknie inwentarza wyswietla sie tylko 6 czy 7 przedmiotow (chyba jest juz nawet MOD poprawiajacy to, musze oblukac dokladnie w sieci).

Questy sa teraz z przyslowiowym prowadzeniem za reke. Z jednej strony dobrze bo trudno sie zgubic a z drugiej to zmniejsza jednak satysfakcje z osiagnietego celu.

Kombat jest czyms co da sie polubic. Jestem po ok. 12 godzinach gry wiec jeszcze mam z nim problemy. Wydaje mi sie za barzdo chaotyczny, przynajmniej w first person perspective.

Directions (tzn. jak gdzie sie dostac) w miescie sa barzdo skromne, czesciowo dlatego ze NPCs maja teraz duzo mniej opcji dialogowych. Paradoksalnie niestety wciaz nie udalo im sie rozwiazac problemu z powtarzaniem sie tych samych opcji i wypowiedzi w dialogach, np. "Gray Fox" w stolicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2006 o 00:22, Night Elf napisał:

Gra mi sie powoli nudzi...

Btw. powie mi ktos czy znalazł jakis magiczny lekki armor, nie liczac tego, ktorego sie dostaje



I to ile ja szukając kamienia dusz w jednej jaskinie znalazlem 2 lekkie hełmy 2 rekawice i cos jeszcze do tego okolo 4-5 sztuk magicznej broni o świecidełkach i pieniądzach nie wspomne. Była jedna nawet zabawna scenka (widać ze autorzy lubia porzartować) ale nie zdradze jej:P. Naszczescie 2 kamień dusz jest ale takiej jaskini jeszcze nie widzialem ponad 1,5 h biegania (a jako vampir nagolasa biegam szybko:D).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm naprawde troche nie moge uwierzyc w to no:) Wszyscy mowicie ze gra jest okej albo spoko, a ja czekalem na nią 2 - 3 lata :D i co sie okazuje ? Ze chlopaki się nie postarali:) Oczywiscie dopiero jak sam zagram to wtedy wydam opinie, tylko szkoda ze jak sami mowicie gra jest zabagowana, powielająca to co jest w morku;( No zobaczymy, mnie morrowind strasznie wciągnął zobaczymy jak bedzie z Oblivionkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w Oblivion zagram bardzo chętnie. Najbardziej kręci mnie myśl o jednoczesnym dzierżeniu miecza i rzucaniu zaklęć co będzie na pewno fajnie wyglądać:) Jedyne co mnie martwi to wymagania - mój sprzętek może nie podołać :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej gram tym większy czuję niedosyt. Nie wiem albo ja mam innego Obliviona, niż ten o którym mówili twórcy albo po prostu przesadzali i wyolbżymiali swoje "przełomowe" osiągnięcia.
1. Oczywiście postacie zatrzymują się i rozmowaiają ale mówią zazwyczaj o tym samym, w kółko.
2. Dialogi ubogie.
3. Byłem wczoraj w Brumie i dołączyłem się do Gildii Magów. Dostałem quest aby znaleźć jakiegoś Javira, banalnie proste no i to wszystkie questy od tej gildii. Zastanawiam się czy tylko na tym etapie dostaje się jedno zadanie czy wogóle to wszystko co od gildii w Brumie dostanę. Chciałem tam czegoś się nauczyć, kupić fajne zaklęcia ale tylko jakaś Alchemiczka coś tam miała.
4. Byłem w kilku sklepach miasta Imperialnego i Brumy ale to jakaś bieda to co oni tam mają. W morrku w Balmorze można było nakupić zwojów i czarów a tu kilka na krzyż znalazłem. Nie wiem może w innych miastach mają więcej.
5. Wszyscy kupcy albo mają nieskończoną ilość pieniędzy a istniejące ograniczenie dotyczy pojedynczej transakcji albo to bug. Gościu ma 50 septimów podchodzę do niego i sprzedaję mu 10 razy po 3 mikstury o wartości 17, czyli zapłacił mi 17*3*10 = 510. Po transakcji ma nadal 50. I tak jest ze wszystkimi kupcami a handlowałem z ok. 20-stoma.
6. Bohater biegnąc powinien się chyba męczyć. Mój cały czas biega i pasek zmęczenia nawet nie drgnie. Nie noszę zbroi tylko białą togę maga ale to dziwne.
7. Prowadzenie za rączne w questach sprawia, że zmniejsza się satysfakcja.
8. Jeszcze nie odkryłem więcej niż 1% mapy ale zastanawiam się czy te 6 miast to wszystkie większe miasta w grze czy też pojawią się jakieś nieodkryte. Troche małe te miasta. Bruma to wioska. A miasto imperialne wcale nie jest większe niż Vivec.
9. Byłem w kopalni i walczyłem z bezmyślnymi goblinami. Gdzie się podziała przebiegłość przeciwników ? Nie wiem.
10. Obserwowałem ludzi i system RI. Nie widzę większych zmian. Podobnie jak w Morro. Pilnowałem parę osób i stały w miejscu przez kilka godzin, niektóre spacerowały ale w Morku też się niektóre "przechadzały".
11. Pewne elementy fizyki są przesadzone. Biorę jabłko ze stołu a wszystkie miski i dzbanki w pobliżu podskakują. Ale niezdara no...
12. Skadzące na pół metra w zwyż szczury ? Co to za szczury ? Jakieś zmutowane.
13. Levelowanie jest źle zbalansowane.
14. Odniosłem głupie wrażenie, że ten świat jest jednak mniejszy od Morro.

Nie no mam nadzieję, że w miarę rozwoju akcji będzie lepiej, bo po trzech wieczorach mój początkowy "zachwyt" zaczyna się powoli rozwiewać. Jest jeszcze za wcześnie na jakąkolwiek rozsądną opinię ale pojawiają się dość niebezpieczne przesłanki, które zaprzeczają tym wspaniałym zapowiedziom o "rewolucji". Grafika owszem ładna zwłaszcza świat na zewnątrz (mam włączony HDR i średnie detale) ale już jaskinie są dość przeciętne i monotonne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2006 o 08:28, ksenus napisał:

3. Byłem wczoraj w Brumie i dołączyłem się do Gildii Magów. Dostałem quest aby znaleźć jakiegoś
Javira, banalnie proste no i to wszystkie questy od tej gildii. Zastanawiam się czy tylko na
tym etapie dostaje się jedno zadanie czy wogóle to wszystko co od gildii w Brumie dostanę.

w kazdej gildii magow dostaje sie jednego questa (czyli tzw. ''rekomendacje''), dopiero jak zrobisz je wszystkie, uzyskujesz dostep do arcane university w imperial city - tam dalej jest kontynuacja questow dla magow...

Dnia 30.03.2006 o 08:28, ksenus napisał:

4. Byłem w kilku sklepach miasta Imperialnego i Brumy ale to jakaś bieda to co oni tam mają.
W morrku w Balmorze można było nakupić zwojów i czarów a tu kilka na krzyż znalazłem. Nie wiem
może w innych miastach mają więcej.

pojawianie sie przedmiotow zalezy od poziomu, im wiekszy poziom postaci tym wiekszy wybor drobiazgow bedzie...

Dnia 30.03.2006 o 08:28, ksenus napisał:

6. Bohater biegnąc powinien się chyba męczyć. Mój cały czas biega i pasek zmęczenia nawet nie
drgnie. Nie noszę zbroi tylko białą togę maga ale to dziwne.

w oblivionie kondycja nie spada podczas biegu, a jedynie wolniej sie regeneruje - podczas walki spada, czasem nawet dosc znacznie...


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>w kazdej gildii magow dostaje sie jednego questa (czyli tzw. ''rekomendacje''), dopiero jak zrobisz je wszystkie,
>uzyskujesz dostep do arcane university w imperial city - tam dalej jest kontynuacja questow dla magow...
Mam nadzieję, że wtedy będzie ich więcej. Przydałyby mi się czary chwytania duszy i przywołania czegoś większego ale na razie nie znalazłem. Może w pozostałych gildiach będą a jak nie to na uniwersytecie.

Dnia 30.03.2006 o 08:59, trollf napisał:

pojawianie sie przedmiotow zalezy od poziomu, im wiekszy poziom postaci tym wiekszy wybor drobiazgow bedzie...

Na razie 3 krótkie wieczory (brak czasu, w końcu praca) więc zrobiłem tylko 5 leveli.

Dnia 30.03.2006 o 08:59, trollf napisał:

w oblivionie kondycja nie spada podczas biegu, a jedynie wolniej sie regeneruje - podczas walki
spada, czasem nawet dosc znacznie...

To akurat zauważyłem, zwłaszcza jak osłaniałem się tarczą a ktoś w nią uderzał ciężkim młotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2006 o 16:31, Monastor napisał:

Hmm... nie zgodzę się... trzeba po prostu w COŚ grać od jednego Gothica do Drugiego :P


Ale zeby w cos tak slabego? :)

Dnia 29.03.2006 o 16:31, Monastor napisał:

Ponieważ wszystko w porównaniu do tych gier jest przeciętne (poza kilkoma MM, HoMM i Wizardry8),


I tu w duzym stopniu tlumaczysz swoja postawe. Jesli wszystko inne niz Gothic jest byle jakie, to Twoje zdanie jest bardzo uprzedzone. Na wszystkie gry patrzysz przez pryzmat Gothika i z gory wiadomo, ze dla Ciebie w tym roku wyjdzie jedna dobra gra :P

Dnia 29.03.2006 o 16:31, Monastor napisał:

Z przełomem to nie ma nic wspólnego ;)


Z dyskusja o przelomowosci Obliviona proponuje sie wstrzymac na najblizsze 5 lat. Jesli w ciagu tego okresu inne gry beda sie na Oblivionie wzorowac, a po jego uplynieciu Obliviona wciaz bedzie sie czesto wspominac, to bedzie mozna uznac, ze byl to przelom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować