Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie

Dnia 25.05.2008 o 12:56, Meledictum napisał:

Czarnych klejnotów dusz nie można kupić (o ile nie ma się zainstalowanych jakichś modyfikacji),
można je tylko stworzyć. Aby stworzyć czarny kamień dusz, potrzeba:


Według Adamantowej Wieży można je jednak znaleźć w kilku miejscach (m.in. Fort Teleman, Fort Istrius, Fort Linchal, Jaskini Echa,, Pieczarze Przyboju czy Pieczarze Krewnych). Mam tylko nadzieje, że te informacje okażą się prawdziwe, bo nie będę ukrywał, że ten sposób zdobycia Czarnego Klejnotu Dusz jest znacznie prostszy i zdecydowanie bardziej mi odpowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka
Czytalem sobie ostatnio troszkę informacji na Adamantowej Wieży i doczytalem sie, że aby świetnie potrenować handel to musze sprzedawać i kupować (ciągle jedną rzecz) u takiego typa zwanego M''raaj Dar z Cheydinhm (bo ma tam najmniej rozwinięty handel)... problem w tym, że niepotrafię go znaleść, dlatego, bo jeszcze tak naprawde nie bylem w tym mieście...

Da mi ktoś namiary na tego gościa? Z góry dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2008 o 18:53, ImRo Nixon napisał:

Siemka
Czytalem sobie ostatnio troszkę informacji na Adamantowej Wieży i doczytalem sie, że
aby świetnie potrenować handel to musze sprzedawać i kupować (ciągle jedną rzecz) u takiego
typa zwanego M''raaj Dar z Cheydinhm (bo ma tam najmniej rozwinięty handel)... problem
w tym, że niepotrafię go znaleść, dlatego, bo jeszcze tak naprawde nie bylem w tym mieście...

Da mi ktoś namiary na tego gościa? Z góry dzięki!


Wydawało mi się, że ilość punktów doświadczenia dodawana do skilla odpowiedzialnego za handel jest zawsze taka sama przy każdym zakupie/sprzedaży przedmiotu, niezależnie od jego ceny lub osoby, z którą się handluje. Raczej nie ma sensu handlować tylko z jednym NPC, ale rób jak uważasz, w końcu stałocieplni lubują się w robieniu bezsensownych rzeczy. xD

M''raaj-Dar można znaleźć w Sanktuarium Mrocznego Bractwa (Dark Brotherhood Sanctuary), aby się dostać do tego miejsca należy dołączyć do Dark Brotherhood/Mrocznego Bractwa. Aby dołączyć do tej frakcji należy zabić jakąś "niewinną" osobę, najlepiej stałocieplnego. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprościej chyba będzie iść do Cheydinhal i "odkryć" sobie cały teren w tym mieście, a następnie wcisnąć F4 i w odpowiedniej zakładce zobaczyć gdzie się znajduje jego sklep. Jednak ja sobie nie przypominam żebym na tego gościa się kiedykolwiek w tym mieście natknął, więc nie wiem czy przypadkiem czegoś nie pomyliłeś. W tym mieście handlem na pewno zajmuje się Borba gra Uzgash. Chyba, że jest ktoś taki w gildii magów czy wojowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2008 o 19:11, Meledictum napisał:

Wydawało mi się, że ilość punktów doświadczenia dodawana do skilla odpowiedzialnego za
handel jest zawsze taka sama przy każdym zakupie/sprzedaży przedmiotu, niezależnie od
jego ceny lub osoby, z którą się handluje. Raczej nie ma sensu handlować tylko z jednym
NPC, ale rób jak uważasz, w końcu stałocieplni lubują się w robieniu bezsensownych rzeczy.
xD


Tu nie chodzi o to... podobno ten typ... sprzedaje jakąść rzecz (po targowaniu) za 1gold... co oznacza, kupując i sprzedając moge sobie nabijac handel...
... lekkie cwaniarstwo, ale...

ale... tez szkoda, że trzeba się "wpisać" do mrocznego bractwa... narazie nie chcialem mieć z nimi do czynienia :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>(...)

Dnia 25.05.2008 o 19:26, ImRo Nixon napisał:


Tu nie chodzi o to... podobno ten typ... sprzedaje jakąść rzecz (po targowaniu) za 1gold...
co oznacza, kupując i sprzedając moge sobie nabijac handel...
... lekkie cwaniarstwo, ale...

ale... tez szkoda, że trzeba się "wpisać" do mrocznego bractwa... narazie nie chcialem
mieć z nimi do czynienia :P


Można również kupować, a następnie sprzedawać żelazne strzały (Iron Arrow) u dowolnego kowala, zakupienie takiej strzały kosztuje dwie sztuki złota, za sprzedaż dostaje się jedną sztukę złota, co jest w miarę tanim sposobem na trenowanie zdolności handlu. Zresztą, lepiej po prostu wykupić trening w handlu (na przykład u Seed Neeus w Chorool, sklep Northern Goods and Trade/Północne Dobra i Handel) albo zaklnąć/znaleźć przedmiot zwiększający poziom umiejętności mercantile/handlu (czyli z efektem Fortify Mercantile).

Edit: jeżeli nie chcesz daleko szukać to Mach-Na również zajmuje się treningiem w handlu, znajduje się ona w Cheydinhall.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2008 o 20:47, gitarka napisał:

Czy da się jakoś zrobić, by kamienie dusz stały się puste?? Bo są mi potrzebne do leku
na wampiryzm.


Opróżnić bez jednoczesnego niszczenia można tylko Gwiazdę Azury, pozostałe kamienie dusz są automatycznie niszczone przy wykorzystaniu/opróżnieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2008 o 20:47, gitarka napisał:

Czy da się jakoś zrobić, by kamienie dusz stały się puste?? Bo są mi potrzebne do leku
na wampiryzm.


Też nie dawno przechodziłem ten quest i ze zdobyciem tych kamieni nie miałem większego problemu, z tego co pamiętam to kupiłem je w sklepie Mistyczny Skład w dzielnicy handlowej i bodajże w Gildii Magów w Chorrol ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem, że warto byłoby wrócić do Obliviona, więc chcę się was zapytać, jakie mody polecacie? Nie posiadam Shivering Isles i KotN, ale mam wersję 1.2. Co prawda kiedyś grałem z wieloma modami, ale teraz chcę poszukać czegoś, dzięki czemu będę mógł przejść Obka od początku do końca właśnie z jakimiś modami. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.lostspires.com/pages/downloads.htm - to może (piszę może bo ja jestem dopiero na drugiej misji xD) być fajny mod :) Dodaje nową gildię czyli kolejne kilka godzin zabawy :) Mod jest po angielsku, ale można pobrać też spolszczenie ;)

Tak BTW słyszał ktoś może o Aithamavel ? Przed chwilą zobaczyłem to na stronie, na której jest spolszczenie do TLS i muszę powiedzieć, że zaciekawiło mnie to :) Dodaję linka do tego...projektu ?
http://www.elderscrolls.com.pl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=253 &Itemid=198

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2008 o 20:58, Bambadil napisał:

Tak BTW słyszał ktoś może o Aithamavel ? Przed chwilą zobaczyłem to na stronie,
na której jest spolszczenie do TLS i muszę powiedzieć, że zaciekawiło mnie to :) Dodaję
linka do tego...projektu ?
http://www.elderscrolls.com.pl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=253 &Itemid=198


Jest bardzo dużo tego typu modów, ale ponieważ stałocieplni mają słomiany zapał (i są naiwni... i nielojalni... i chorobliwie towarzyscy... i nie-cyniczni... i mniej inteligentni... i nie podchodzą do odpowiednich rzeczy z rezerwą... i są obcy... i żywica jest dla nich trująca... i kopulują dla samego faktu kopulowania xD... i jeszcze dziwnie wyglądają... i jeszcze [tutaj wstaw kilkaset innych rzeczy] xD) nie spodziewam się, aby ta modyfikacja została kiedykolwiek ukończona. Taki na przykład The Chosen One (modyfikacja do Unreal Tournament''99) miał być wydany w okolicach 2006 roku bodajże, a do dzisiaj znajduje się w fazie "betatestów", podobnie jak i dziesiątki modyfikacji do Obliviona, wliczając w to tryb multiplayer, kilka projektów odbudowy Kvatch, jakiś projekt "budowy" Black Marsh (co mi się bardzo nie podoba, bo tego typu rzeczy powinna robić TYLKO Bethesda - fani niech zabierają swoje ignoranckie łapy precz od mojej rasy! xD) etc.

Czyli: warto poczekać jeszcze z rok, dwa lub trzy. Może do tego czasu projekt zostanie wydany. Albo upadnie jak reszta.

Chociaż przyznam, że pisanie książek do modyfikacji wydaje mi się całkiem ciekawym zadaniem. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2008 o 21:21, Meledictum napisał:

Jest bardzo dużo tego typu modów,

a no wlasnie, ze nie bardzo... bo calkowitych konwersji od premiery gry przewinelo sie pewnie tylko z kilka sztuk (i nie mam tu na mysli samych pomyslow, ale jedynie projekty rozpoczete)
oczywiscie wiekszosc z nich juz nie jest rozwijana, ale na dzien obecny jest kilka duzych modow, ktore od ponad roku niezle sie nadal trzymaja i prace nad nimi wciaz trwaja - Silgrad Tower, Tamriel Rebuild, a z TC to kojarze obecnie tylko dwa ;p - Nehrim (niemiecka produkcja, chyba najblizsza ukonczenia), oraz wlasnie Aithamavel.

Dnia 26.05.2008 o 21:21, Meledictum napisał:

ale ponieważ stałocieplni mają słomiany zapał

Luke i slomiany zapal? Hm, jasne, zwlaszcza, ze chlopak samodzielnie tworzy tego moda od ponad roku i nie wydaje sie byc tym zniechecony ;]
(wyrazenia w nawiasie z cytatu usunalem, bo to byl chyba jakis belkot zrzedliwej gadziny ;])

Dnia 26.05.2008 o 21:21, Meledictum napisał:

jakiś projekt "budowy" Black Marsh (co mi się bardzo nie podoba, bo tego typu rzeczy powinna robić TYLKO Bethesda

po to Bethesda wydala edytor i zalozyla stronke niemu poswiecona, by ludzie wymieniali sie doswiadczeniami i tworzyli to co tylko chca, nawet jesli nad wyszczerzona paszcza jakiejs gadziany mialy by sterczec uszy krolika ;]
zreszta najnowsza ankieta na PES wyraznie pokazuje jakie sa tendencje jesli chodzi o mody - wlasciwie tylko 1/5 graczy chciala by widziec mody SCISLE powiazane z "lore", a reszta jest znacznie bardziej liberalna :]

Dnia 26.05.2008 o 21:21, Meledictum napisał:

- fani niech zabierają swoje ignoranckie łapy precz od mojej rasy! xD) etc.

:]
z tej okazji chcialem zadedykowac tobie pewne zdjecie (wiesz, skrzydlaty jaszczur, te sprawy ;]), ale, masz ci babo placek, zlosliwosc rzeczy martwych daje znac o sobie - nie moglem go znalezc ;D

Dnia 26.05.2008 o 21:21, Meledictum napisał:

Czyli: warto poczekać jeszcze z rok, dwa lub trzy. Może do tego czasu projekt zostanie
wydany. Albo upadnie jak reszta.

Czekac? zdecydowanie nie :] ale jesli kogos bedzie Oblivion interesowal wystarczajaco dlugo, to moze czasem obserwowac so sie z danym projektem dzieje ;]

Dnia 26.05.2008 o 21:21, Meledictum napisał:

Chociaż przyznam, że pisanie książek do modyfikacji wydaje mi się całkiem ciekawym zadaniem.
xD

jak naszla cie wena tworcza, to moze bys cos fajnego skrobnal ;] i podeslal do Luke''a (tworcy Aithamavel), choc jedyna niedogodnoscia moze byc tutaj fakt, ze w swiecie, ktory tworzy, jaszczurki biegaja tylko na czterech konczynach ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2008 o 10:24, trollf napisał:

> Jest bardzo dużo tego typu modów,
a no wlasnie, ze nie bardzo... bo calkowitych konwersji od premiery gry przewinelo sie
pewnie tylko z kilka sztuk (i nie mam tu na mysli samych pomyslow, ale jedynie projekty
rozpoczete)
oczywiscie wiekszosc z nich juz nie jest rozwijana, ale na dzien obecny jest kilka duzych
modow, ktore od ponad roku niezle sie nadal trzymaja i prace nad nimi wciaz trwaja -
Silgrad Tower, Tamriel Rebuild, a z TC to kojarze obecnie tylko dwa ;p - Nehrim (niemiecka
produkcja, chyba najblizsza ukonczenia), oraz wlasnie Aithamavel.

Tego typu modyfikacji jest dużo, projekty odbudowy/przebudowy miast oraz tworzenia nowych prowincji również liczę jako te "duże". Tego typu problemy z wydaniem większych modyfikacji są charakterystyczne nie tylko serii The Elder Scrolls, pod UT3, UT2004 i UT''99 również jest pełno takich porzuconych rrmodów, podobnie jak i do większości gier.

Dnia 27.05.2008 o 10:24, trollf napisał:



> jakiś projekt "budowy" Black Marsh (co mi się bardzo nie podoba, bo tego typu rzeczy
powinna robić TYLKO Bethesda
po to Bethesda wydala edytor i zalozyla stronke niemu poswiecona, by ludzie wymieniali
sie doswiadczeniami i tworzyli to co tylko chca, nawet jesli nad wyszczerzona paszcza
jakiejs gadziany mialy by sterczec uszy krolika ;]
zreszta najnowsza ankieta na PES wyraznie pokazuje jakie sa tendencje jesli chodzi o
mody - wlasciwie tylko 1/5 graczy chciala by widziec mody SCISLE powiazane z "lore",
a reszta jest znacznie bardziej liberalna :]

Rozumiem, że Bethesda za głupotę stałocieplnych nie może brać odpowiedzialności, ale dalej nie rozumiem jaki jest sens osadzania danej modyfikacji w świecie danej gry, a później próbowanie rozwalenia lore/ignorowanie tegoż z premedytacją. Dla mnie to tak jakby próbować narysować trójkątny kwadrat - niby i to i to jest figurą geometryczną (to samo "uniwersum"), ale jednocześnie nie jest to samo, zatem nie ma sensu nazywać kwadratu trójkątem i vice versa. I zrozum tu ludzi wraz z ich ssaczą logiką...

Inna rzecz, że czasem nawet Bethesda wydaje się nieco "ignorować" lore w swoich grach, ale jestem to w stanie jako tako zaakceptować, w końcu taki Oblivion był tworzony przez kilkudziesięciu (jeżeli nie kilkuset) stałocieplnych, a za Argonian (w sensie: lore) odpowiedzialnych jest tylko jeden albo dwóch.

Dnia 27.05.2008 o 10:24, trollf napisał:



> - fani niech zabierają swoje ignoranckie łapy precz od mojej rasy! xD) etc.
:]
z tej okazji chcialem zadedykowac tobie pewne zdjecie (wiesz, skrzydlaty jaszczur, te
sprawy ;]), ale, masz ci babo placek, zlosliwosc rzeczy martwych daje znac o sobie -
nie moglem go znalezc ;D

Argonianin z Jet Packiem? xP

Dnia 27.05.2008 o 10:24, trollf napisał:


> Czyli: warto poczekać jeszcze z rok, dwa lub trzy. Może do tego czasu projekt zostanie

> wydany. Albo upadnie jak reszta.
Czekac? zdecydowanie nie :] ale jesli kogos bedzie Oblivion interesowal wystarczajaco
dlugo, to moze czasem obserwowac so sie z danym projektem dzieje ;]

Obserwacja wiąże się nierozłącznie z czekaniem. xP

Dnia 27.05.2008 o 10:24, trollf napisał:


> Chociaż przyznam, że pisanie książek do modyfikacji wydaje mi się całkiem ciekawym
zadaniem.
> xD
jak naszla cie wena tworcza, to moze bys cos fajnego skrobnal ;] i podeslal do Luke''a
(tworcy Aithamavel), choc jedyna niedogodnoscia moze byc tutaj fakt, ze w swiecie, ktory
tworzy, jaszczurki biegaja tylko na czterech konczynach ;]

To w takim razie nic dla mnie. xP Szkoda, liczyłem że uda mi się przemycić nieco Argonian Lore do moda. Pisać jako tako w końcu potrafię. (Helstrom!)

Ogólnie twoja odpowiedź śmierci rasizmem... oraz ssakiem. Idź się ussaczyć!(nie mam jeszcze pomysłu co to może oznaczać, ale groźnie brzmi... może jeszcze do tego podać mleczko? I futerko? xD)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2008 o 11:11, Meledictum napisał:

Tego typu modyfikacji jest dużo, projekty odbudowy/przebudowy miast oraz tworzenia nowych
prowincji również liczę jako te "duże".


no to wlasnie zalezy od punktu widzenia, bo dla mnie przebudowa miasta (typu Kvatch) to nie to samo co stworzenie calej prowincji z kilkoma takimi miastami... a wsrod tej ostatniej kategorii, modow, ktore przetrwaly dluzej niz rok jest tylko kilka

Dnia 27.05.2008 o 11:11, Meledictum napisał:

Rozumiem, że Bethesda za głupotę stałocieplnych nie może brać odpowiedzialności, ale
dalej nie rozumiem jaki jest sens osadzania danej modyfikacji w świecie danej gry, a
później próbowanie rozwalenia lore/ignorowanie tegoż z premedytacją.


po twoich wypowiedziach nie tyle zaczynam sadzic, ze tego nie zrozumiesz, ale to, ze po prostu nie chcesz tego zrozumiec ;p
sek w tym, ze dla duzej czesci osob (mowie przede wszystkim o modderach) Oblivion to nie gra, ale DEMO mozliwosci tego co mozna zrobic w edytorze - to edytor i inne narzedzia sa tu glownymi aktorami, a gra jest tylko scena gdzie odbywaja sie rozne przedstawienia...

Dnia 27.05.2008 o 11:11, Meledictum napisał:

Inna rzecz, że czasem nawet Bethesda wydaje się nieco "ignorować" lore w swoich grach,
ale jestem to w stanie jako tako zaakceptować, w końcu taki Oblivion był tworzony przez
kilkudziesięciu (jeżeli nie kilkuset) stałocieplnych, a za Argonian (w sensie: lore)
odpowiedzialnych jest tylko jeden albo dwóch.


i do tego ten jeden albo dwoch sa oczywiscie Argonianinami z lusek i kosci... i oczywiscie Curie-Sklodowska tez byla Argonianinem... ;D

Dnia 27.05.2008 o 11:11, Meledictum napisał:

Argonianin z Jet Packiem? xP


o! to by bylo nawet niezle :] Argonianin a''la Boba Fett ;]

Dnia 27.05.2008 o 11:11, Meledictum napisał:

Obserwacja wiąże się nierozłącznie z czekaniem. xP


Obserwacja jest aktywna, czekanie jest bierne ;p

Dnia 27.05.2008 o 11:11, Meledictum napisał:

Ogólnie twoja odpowiedź śmierci rasizmem... oraz ssakiem. Idź się ussaczyć!(nie mam jeszcze
pomysłu co to może oznaczać, ale groźnie brzmi... może jeszcze do tego podać mleczko?
I futerko? xD)


to nie rasizm, ja po prostu nie wkrecilem sobie filmu, ze jestem przedstawicielem wyimaginowanej cywilizacji ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...:::SPOILER:::......:::SPOILER:::......:::SPOILER:::......:::SPOILER:::...

Pomoże ktoś? Nie wiem co tu trzeba zrobić? To zadanie z odszukaniem tarczy krzyżowca w KOTN.

...:::SPOILER:::......:::SPOILER:::......:::SPOILER:::......:::SPOILER :::...

20080527173847

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SPOILER:

nad tymi skrzyniami pojawiaja sie symbole przedmiotw jakie tam trzeba wlozyc, w kazdej musi byc inny przedmiot
ze srodkowej skrzyni wyciagasz losowy przedmiot i jesli wiesz do ktorej skrzyni go wlozyc to go tam kladziesz, a jesli nie wiesz to wkladasz do jakiejkolwiek i znow stajesz na platformie, zapamietujesz kolejny symbol jaki sie pojawia nad dana skrzynia i wyciagasz kolejny losowy przedmiot ze srodkowej skrzyni - mozesz to zrobic w pamieci, ale jak na kartce to wszystko sobie narysujesz bedzie ci znacznie prosciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2008 o 17:56, trollf napisał:

SPOILER:

nad tymi skrzyniami pojawiaja sie symbole przedmiotw jakie tam trzeba wlozyc, w kazdej
musi byc inny przedmiot
ze srodkowej skrzyni wyciagasz losowy przedmiot i jesli wiesz do ktorej skrzyni go wlozyc
to go tam kladziesz, a jesli nie wiesz to wkladasz do jakiejkolwiek i znow stajesz na
platformie, zapamietujesz kolejny symbol jaki sie pojawia nad dana skrzynia i wyciagasz
kolejny losowy przedmiot ze srodkowej skrzyni - mozesz to zrobic w pamieci, ale jak na
kartce to wszystko sobie narysujesz bedzie ci znacznie prosciej


oki dzięki działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować