Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie

Przepraszam za posta pod postem, ale jest okazja! W końcu udało mi się zainstalować poprawnie FCOM! :D
I już myślałem, że teraz to tylko radość i ogólna wesołość, ale jednak nie. Jest spory problem - w miejscach gdzie powinny być skrzynki czy jakieś tam inne pojemniki są wielkie żółte "cosie"... I najgorsze jest to, że nie wiem, który z modów to robi :/ Proszę o pomoc kogoś kto gra w FCOMa i wie o co chodzi :)
I mam też pytanie - czy teraz mogę doinstalować np. mody zmieniające interface, Midas spells albo exnems body? Czy to popsuje mi FCOM? I prosiłbym też o link do jakiegoś dobrego moda "zmieniacza" prędkości awansowania w skillach - mam co prawda Fran''s slower skills x1.5, ale i tak jest za szybko...a może tak powinno być w FCOM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2009 o 19:12, Benqiu napisał:

Przepraszam za posta pod postem, ale jest okazja! W końcu udało mi się zainstalować poprawnie
FCOM! :D
I już myślałem, że teraz to tylko radość i ogólna wesołość, ale jednak nie. Jest spory
problem - w miejscach gdzie powinny być skrzynki czy jakieś tam inne pojemniki są wielkie
żółte "cosie"... I najgorsze jest to, że nie wiem, który z modów to robi :/ Proszę o
pomoc kogoś kto gra w FCOMa i wie o co chodzi :)


Ja też tak miałem. Ten problem sprawiają nowe przedmioty (zbroje itd.). Po prostu usuń ten mod, który dodaje nowe itemy, a problem będziesz miał z głowy.

Dnia 01.01.2009 o 19:12, Benqiu napisał:

I mam też pytanie - czy teraz mogę doinstalować np. mody zmieniające interface, Midas
spells albo exnems body? Czy to popsuje mi FCOM? I prosiłbym też o link do jakiegoś dobrego
moda "zmieniacza" prędkości awansowania w skillach - mam co prawda Fran''s slower skills
x1.5, ale i tak jest za szybko...a może tak powinno być w FCOM?


Nie wiem do końca bo nigdy nie instalowałem ale myślę że możesz wgrać nowe mody. Ja naprzykład wgrałem mod ze smokiem zamiast konia i działam z FCOM bez żadnych problemów. Ale głowy nie dam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2009 o 19:12, Benqiu napisał:

Przepraszam za posta pod postem, ale jest okazja! W końcu udało mi się zainstalować poprawnie
FCOM! :D

A cóż to ten FCOM? Zdałem dziś wątek główny i zainteresowałem się modami. A na temat FCOMu na googlach są teksty w stylu:"Oblivion + FCOM = best game ever", "Oblivion is a good game but FCOM makes it 100x better". Co dodaje/zmienia ten mod?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2009 o 20:47, Daviochlebak napisał:

A cóż to ten FCOM? /ciach/. Co dodaje/zmienia ten mod?


FCOM to jak wcześniej już pisałem zestaw największych pluginów do Obka - Francesco leveled creatures/items, WarCry, Oscuros oblivion overhaul i Martigens Monster mod.
Razem mody te dodają nowe potwory, zbroje, broń, usuwają level scalling, sprawiają, że świat jest żywy, i w sumie to zmieniają całą grę - staje się ona bardziej wymagająca,ale też bardziej satysfakcjonująca.
Obejrzyj sobie ten trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Pd6G9zK4D5A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2009 o 20:56, Benqiu napisał:

FCOM to jak wcześniej już pisałem zestaw największych pluginów do Obka - Francesco leveled
creatures/items, WarCry, Oscuros oblivion overhaul i Martigens Monster mod.
Razem mody te dodają nowe potwory, zbroje, broń, usuwają level scalling, sprawiają, że
świat jest żywy, i w sumie to zmieniają całą grę - staje się ona bardziej wymagająca,ale
też bardziej satysfakcjonująca.
Obejrzyj sobie ten trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Pd6G9zK4D5A


Wow, wygląda naprawdę fajnie. Kupując Obliviona, napalony po uprzednim zdaniu Dark Messiaha wyobrażałem sobie, że to jest to samo tylko z otwartym światem. Jednak nie tego oczekiwałem. Ale mimo tego gra i tak mi się spodobała. Jak dla mnie to największą jej wadą jest poziom trudności. Wszystkich wojowników Areny pokonałem na pięści, a większość wrogów w całej grze ginęła od jednego ciosu mieczem. Czy ten zestaw pluginów robi z Obka większe wyzwanie? Czy zmienia wątek główny czy wprowadza tylko zadania poboczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2009 o 21:14, Daviochlebak napisał:

Wow, wygląda naprawdę fajnie. Kupując Obliviona, napalony po uprzednim zdaniu Dark Messiaha
wyobrażałem sobie, że to jest to samo tylko z otwartym światem. Jednak nie tego oczekiwałem.
Ale mimo tego gra i tak mi się spodobała. Jak dla mnie to największą jej wadą jest poziom
trudności. Wszystkich wojowników Areny pokonałem na pięści, a większość wrogów w całej
grze ginęła od jednego ciosu mieczem. Czy ten zestaw pluginów robi z Obka większe wyzwanie?
Czy zmienia wątek główny czy wprowadza tylko zadania poboczne?


Szczerze mówiąc to nie wiem czy coś to to robi z questami(ale raczej nie) - jednak na pewno nie będzie tak jak w podstawce. W czystym Obku wychodziłem z kanałów(początek gry) i biegłem do tych ruin naprzeciwko i rozwalałem wszystkich. W FCOM wyszedłem z kanałów pobiegłem do ruin i na plaży zaatakował mnie jakiś glutopodobny potwór, a jak bandyci mnie dopadli to pozostało mi tylko wczytywanie sejwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>/ciach/ W FCOM wyszedłem z kanałów

Dnia 01.01.2009 o 21:24, Benqiu napisał:

pobiegłem do ruin i na plaży zaatakował mnie jakiś glutopodobny potwór, a jak bandyci
mnie dopadli to pozostało mi tylko wczytywanie sejwa :)


Tylko obawiam się czy to wszystko do siebie pasuje, bo czy nie będzie tak, że pójdę sobie do lasu na grzybki to zaatakuje mnie skrzydlate, diaboliczne, rogowate monstrum? Rozumiesz? Po prostu martwi mnie, że na plaży tak sobie stał glutopodobny potwór. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01.01.2009 o 21:33, Daviochlebak napisał:

Tylko obawiam się czy to wszystko do siebie pasuje, bo czy nie będzie tak, że pójdę sobie
do lasu na grzybki to zaatakuje mnie skrzydlate, diaboliczne, rogowate monstrum? Rozumiesz?
Po prostu martwi mnie, że na plaży tak sobie stał glutopodobny potwór. ;)


Wiem o co Ci chodzi, ale niestety odpowiedzieć nie mogę, bo dopiero dzisiaj zacząłem w to grać, a jeszcze mam taki beznadziejny problem ze skrzynkami(pisałem wcześniej) i nie wiem jak go usunąć :/
Największą wadą FCOM jest to, że rudno go zainstalować i sprawić by działał poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2009 o 21:50, Benqiu napisał:


>

Dnia 01.01.2009 o 21:50, Benqiu napisał:

Wiem o co Ci chodzi, ale niestety odpowiedzieć nie mogę, bo dopiero dzisiaj zacząłem
w to grać, a jeszcze mam taki beznadziejny problem ze skrzynkami(pisałem wcześniej) i
nie wiem jak go usunąć :/
Największą wadą FCOM jest to, że rudno go zainstalować i sprawić by działał poprawnie.


Jeśli o potwory w FCOMie chodzi - to są one bardzo zróżnicowane, część z nich nie pasuje do lore. Z jednej strony, są na przykład szkieleciki małych stałocieplnych (dzieci ^.,,.^), płonące zombiaki, nieumarli legioniści, kilka odmian Impów (między innymi antyczne, oszalałe czy Implątka - każde z tych stworzeń walczy w zupełnie inny sposób, na przykład antyczne rzucają na siebie kameleona, oszalałe impy mają potężne czary etc.), z drugiej strony są przerośnięte, dosyć kolorowe pająki, dziwnie wyglądające larwy (Uberhulk), kolorowe (pomarańczowe, czerwone, brązowe, czarne) gobliny i kilka innych rzeczy nie pasujących do lore. Niektóre przedmioty również do lore nie pasują, jak chociażby bodajże celtycka tarcza (w uniwersum TES nie istniało nigdy coś takiego jak "Celtowie") czy Platynowe Monety (na Tamriel albo nie ma Platyny, albo nie została jeszcze zlokalizowana).

Co do trudności instalacji - jak dla mnie jest to mit, wystarczy trzymać się instrukcji ( http://fivefries.googlepages.com/fcominstallationguide , nieco gorsza wersja polska instrukcji tutaj: http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showtopic=41783 ) i nie powinno być jakichkolwiek problemów z modem, mnie instalacja zajęła jakieś dwie godziny, a nie znam się za dobrze na plug-inach.

To, czego najbardziej bym się obawiał w FCOMie to budzące mieszane uczucia zmiany w level scalingu. Z jednej strony, często natrafiałem na przeciwników silniejszych ode mnie (Gargulce na przykład - mają 400 HP i tak silny atak, że postać na pierwszym poziomie praktycznie zabijają jednym ciosem), których można pokonać mają większy poziom, z drugiej strony - znaczna część stworzeń (gobliny) leveluje razem z graczem, więc im wyższy poziom gracza, na tym silniejsze odmiany goblinów będzie on natrafiał w ruinach.

Ze względu na level scaling nie udało mi się przejść jednego z questów - rekomendacji dla Gildii Magów w Leyawiin. Przyczyna? W forcie, w którym trzeba było znaleźć pewien przedmiot, znajdowało się pełno kapitanów marauderów, nie sposób było ich ominąć. Dałbym sobie spokój, gdyby nie okazało się, że w środku są także przyjaźnie nastawieni do gracza przemytnicy walczący z marauderami. Niestety po chwili okazało się, że marauderzy wymordowali wszystkich przemytników i wroga horda rzuciła się na mnie. Mimo, że miałem 17 poziom, to szans praktycznie nie miałem żadnych.

Jak dla mnie level scaling w FCOMie zbyt przeszkadza w grze, wolę samo Oscuro''s Oblivion Overhaul, które czyni świat gry niemal całkowicie statycznym - jeżeli gracz wejdzie do ruin i spotka gobliny, które udało mu się z łatwością pokonać, to za kilkanaście poziomów będzie je powalał jednym ciosem. Jeżeli gracz wlezie do fortecy na krańcu Cyrodiil i znajdzie tam przeciwnika, którego nie może pokonać - wystarczy zdobyć kilka/kilkanaście poziomów i tam wrócić. Jeśli gracz znajdzie w jaskini warty 8.000 sztuk złota zaklęty hełm, to znalazł go tam nie dlatego, że hełm został tam umieszczony losowo, ale dlatego, że twórca moda zdecydował się na umieszczenie go w tym miejscu. I tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę, utknąłem w jednym miejscu, mam misje żeby dostać sie do domu Agarmira ale ten cały czas jest w domu i nie moge do niego wejść... Co trzeba zrobić żeby w końcu z niego wylazł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj włamać się od jego domu, ale uważaj, jeśli nie umiesz dobrze posługiwać się wytrychami, postaraj się nazbierać lub kupić ich jak najwięcej. Postaraj się też, żeby żaden strażnik cię nie zauwarzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2009 o 14:33, capral napisał:

Może spróbuj włamać się od jego domu, ale uważaj, jeśli nie umiesz dobrze posługiwać
się wytrychami, postaraj się nazbierać lub kupić ich jak najwięcej. Postaraj się też,
żeby żaden strażnik cię nie zauwarzył.



ale nie mam opcji włamywania, jak podchodze do drzwi to mam tylko komunikat że Agamir jest w domu, a drzwi są zaryglowane od wewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2009 o 14:24, Drizzt Drow napisał:

Mam prośbę, utknąłem w jednym miejscu, mam misje żeby dostać sie do domu Agarmira ale
ten cały czas jest w domu i nie moge do niego wejść... Co trzeba zrobić żeby w końcu
z niego wylazł?


Na pewno siedzi całą dobę w domu? Próbowałeś czekać po godzinie (chyba klawisz T, jak dobrze pamiętam)?
Poza tym zdaje mi się, że w Oblivionie postaci nie tylko działają wg planu dnia, ale nawet tygodnia, więc w ostateczności by trzeba było czekać przy jego chacie cały tydzień... W końcu musi wyjść do knajpy czy coś w tym rodzaju :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2009 o 14:56, KoLoS napisał:

Na pewno siedzi całą dobę w domu? Próbowałeś czekać po godzinie (chyba klawisz T, jak
dobrze pamiętam)?
Poza tym zdaje mi się, że w Oblivionie postaci nie tylko działają wg planu dnia, ale
nawet tygodnia, więc w ostateczności by trzeba było czekać przy jego chacie cały tydzień...
W końcu musi wyjść do knajpy czy coś w tym rodzaju :)



czekam mnóstwo czasu, czekałem wieczorem, czekałem w nocy, w dzień, gadałem z Jensine która mi to zleciła, gadałem z kupcem Thoronirem, któremu mam udowodnić że sprzedaje kradzione towary... i nic! bydlak cały czas siedzi w domu, jakiś bug czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2009 o 15:03, Drizzt Drow napisał:

czekam mnóstwo czasu, czekałem wieczorem, czekałem w nocy, w dzień, gadałem z Jensine
która mi to zleciła, gadałem z kupcem Thoronirem, któremu mam udowodnić że sprzedaje
kradzione towary... i nic! bydlak cały czas siedzi w domu, jakiś bug czy co?


http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Unfriendly_Competition - tutaj jest cały opis przejścia tego questa (po angielsku)

Jeśli już podsłuchałeś konwersację Thoronira i Agarmira to potem go trzeba śledzić, a następnie się włamać do domu. Przetłumaczyłem dla Ciebie fragment o porach jego nieobecności.
Wychodzi o różnych porach zależnie od dnia tygodnia: w weekend (Loredas and Sundas) nie ma go od 8 rano do 8 wieczór; od Morndas do Turdas wychodzi zaraz przed 4 popołudniu i wraca o 8 wieczorem a w Fredas wychodzi o 5 wieczór na dwie godziny.

A jeśli nie będzie wychodzić... hmmm, to nie wiem :/ Wiem, że mi się udało wykonać tę misję bez żadnych patchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cały czas wciskałem T i po 2,3,4 godziny czekałem, w końcu po kilku godzinach gry chyba trafiłem na odpowiedni moment że go nie było i mogłem wytrychem sie włamać... :/ bez sensu to troche, ale ważne że sie udało.
Jeszcze jeden drobiazg, po chwili mnie strażnik zatrzymuje za włamanie, jak pójde do więzienia to mi potem wyskakuje że trace -1 umiejętnosci, rozumiem że jak mu zapłacę to umiejętności nie trace?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować