Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie

Ehh...

Eee... mam pytanko, czy jeszcze się komuś zepsuła ta książka od daedry za wykonanie wszystkich zadań? Jak ją przeczytam to wypada mi z ekwipunku, ląduje na ziemi i jeszcze raz mogę jej użyć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co daje lepszy efekt:
Antyaliasing + blask czy samo HDR (razem tych dwóch rzeczy nie da się uruchomić a mój komputer i tak jest chyba za słaby).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.03.2009 o 17:36, Los Emilos napisał:

Co daje lepszy efekt:
Antyaliasing + blask czy samo HDR (razem tych dwóch rzeczy nie da się uruchomić a mój
komputer i tak jest chyba za słaby).


Kwestia gustu - mi się osobiście bardziej podoba gra z HDR, ale niektórzy nie mogą ścierpieć niewygładzonych krawędzi - sam sobie odpowiedz co wolisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. Ja tam zdecydowanie bardziej wole wygladzone krawedzie... choc bez zadnego problemu moge grac z HDR i AA, to jednak kiedys ustawilem sobie wszystko pod Bloom i tego sie trzymam - standardowe ustawienia HDR sa zbyt swiecace jak dla mnie (za duzo bialych plam powstalych z odbic), a nie chce mi sie grzebac w konfiguracji i to wszystko ustawiac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.03.2009 o 16:20, krl.krl napisał:

Tylko raz możesz jej użyć


No wiesz, mi się okazało, że (?)szybkości(?) mam chyba 273 po kilku użyciach. Fajny błąd. Pomaga, bo nie lubię długo chodzić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.03.2009 o 17:36, Los Emilos napisał:

Co daje lepszy efekt:
Antyaliasing + blask czy samo HDR (razem tych dwóch rzeczy nie da się uruchomić a mój
komputer i tak jest chyba za słaby).


Ja początkowo grałem z antialiasing a bez HDR-u, ale niedawno postanowiłem to zmienić i włączyłem HDR. Niby tak na próbę, bo chciałem tylko zobaczyć jak to będzie wyglądać i do starych ustawień już nie powróciłem. Nierówne krawędzie widać głównie na screenach a podczas gry nie rzucają się one już tak w oczy. Jeśli sprzęt Ci pozwala to polecam włączenie filtrowania anizotropowego choćby na 4x, daje to niesamowitego kopa grafice (zobacz na kostkę brukową na chodniku bez anizo i później z włączonym na x4).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie wziątku z podstacją bo zacząłem grać od początku:
Wybrałem sobie elfa wysokiego rodu ponieważ jednak najprzyjemniej mi się gra tą rasą w wersji TES a jako profesie Mag ponieważ wystarcza mi (wszystkie główne atrybuty są związane z magią) ale mam wielki problem ze znakiem zodiaku: 150 many ale brak jej odnowy albo znak maga i tylko 50 many ale za to odnowa. Z tego co mi wiadomo legalnie potem już tego nie odmienię a chciałbym aby grało mi się wygodnie. W Morku problemów z maną nie miałem ponieważ sam warzyłem sobie mikstury oraz przywoływałem zjawę dzięki której absorbowałem trochę energi a tutaj widzę tylko możliwość tworzenia mikstur ale nie wiem czy na początku będę w stanie warzyć jakieś silne. Wiem że wyszło z tego masło maślane ale jak ktoś to zrozumie mam nadzieję że rozwieje moje rady.

BTW na serii TES nie znam się zawsze było mi bliżej do Gothic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o mnie chodzi, to za każdym razem, gdy przechodziłem Obliviona, czy jako wojownik czy jako łucznik, za każdym razem alchemię wybierałem jako jedną z głównych umiejętności. Ćwiczyć ją niezwykle łatwo, składników wszędzie masa, więc bardzo szybko można wyćwiczyć tę umiejętność do poziomu 100. Po prostu zbierasz wszystkie kwiaty, grzyby, owoce, żywność jaką znajdujesz i robisz z nich mikstury. Nawet, jeżeli Ci się nie przydają, pozwalają zarobić sporo grosza ( do sprzedaży mikstur polecam tego alchemika ze Skingradu z gospody, bo ma niską umiejętność handlu i można sporo wytargować). Potem kupujesz sobie najlepszy sprzęt jaki znajdziesz (uwierz mi, warto zainwestować). Więc podsumowując, gdy osiągniesz wysoki poziom alchemii, o co nie trudno, i będziesz rozpoznawał cztery efekty każdego składnika, łatwo zrobisz mikstury przywracające manę. A nawet jeśli np. zabraknie Ci akurat składników, za zarobione na innych miksturach pieniądze kupisz u alchemików te pożądane. Poza tym, warto zdobyć dostęp na Uniwersytet magów. Nawet, jeżeli nie przejawiasz specjalnych umiejętności magicznych, możesz zaklinać przedmioty, które potem są nadzwyczaj przydatne. Ja, mając dosyć niski poziom zaklinania, stworzyłem artefakty, które stały się dla mnie bezcenne, a których na próżno mogłem szukać u kupców. Nie sprawdzałem, ale myślę, że w sprawie many również da się coś zdziałać zaklinaniem przedmiotów. Jedynym tego minusem jest cena, ale czego się nie zarobi dzięki alchemii. ;)
No, trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że pomogłem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

Hmm widzę,że zastanawiasz się nad znakiem Maga i Atronacha. Cóż z tych dwóch wybrałbym Atronacha, ale byś musiał mieć w zapasie jakąś broń, jednak jakby ci taka kombinacja maga bitewnego nie pasowała wybrałbym czeladnika (też znak dla magów ;] ), bo daje on premię 100% do magii, minusem jest,że zwiększa podatność na nią,ale z dobrym ekwipunkiem nie powinno to być aż tak dużym problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I dobrze że się rozpisałeś bo w taki razie widzę że mana nie będzie problemem chyba że na początku ale i tak na razie oleje wątek główny a będę się starał awansować w gildii magów oraz porozwijać postać zatem wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi za to przydało by się kilka fajnych "nie gryzących się ze sobą" modów.
Tyle razy zaczynałem grę, i nigdy jej skończyć nie mogłem bo zawsze zainstalowałem moda który zmuszał mnie do reinstalacji gry ^^

Mam już Qurlax tekstury czy jak to się tam piszę.
Ogólnie przydało by się kilka modów dodających sporo itemów (do kupienia, nic za darmo bo chodzenie na łatwizne mi się nie widzi), usunięcie level scalingu już sobie znalazłem, w wersji mini ^^

Co jeszcze byście polecili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oooo tak, ten stuff mnie w pełni satysfakcjonuje ! :)
Sprzętu już mi wystarczy ^^

Btw. Ten screen http://tnij.org/c0q6 Po prostu mnie rozłożył :D


Kolejne pytanko, kiedyś widziałem gdzieś na forum mod "Kółko na klucze", jest może ten mod jeszcze? Wszystkie linki jakie znalazłem wygasły :/
Nie chodzi mi tu o zmniejszenie ekwipunku, jak w BT modzie. Tylko zwinięcie wszystkich kluczy w jeden.
Albo coś takiego żeby dało się zwijać wszystkie kategorie w ekwipunku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i zaliczyłem zonka. Modzik ten wymaga Oscuro''s Oblivion Overhaul v1.34 beta 3
Co prawda OOO zmienia sporo tekstów w grze, ale nie w tym tkwi mój problem. A w czym? Ano w tym że nie mogę znaleźć wersji 1.34 ^^
Ciągle znajduje mi tylko 1.33
Mógł by ktoś zarzucić linkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2009 o 07:21, MTSMAFIOSO napisał:

No i zaliczyłem zonka. Modzik ten wymaga Oscuro''s Oblivion Overhaul v1.34 beta 3


Masz na mysli Arma? No to mod ten nie wymaga OOO, choc jest to zalecane. Ale w readme napisalem, ze OOO jest opcjonalne.
Wszelkie pliki esp z tego moda z OOO na koncu wymagaja OOO, ale reszta moze byc uruchomiona i uzywana bez tego moda.

Poza tym wczesniej wspomniales, ze uzywasz juz jakiegos moda w wersji light, ktory zmienia level scaling, a taki mod nie bedzie standardowo kompatybilny z OOO. Nie wspominajac o tym, ze mody do level scalingu zmieniaja rowniez tzw. "leveled lists", a to sprawia, ze moga byc rowniez konflikty z Arma - wtedy trzeba skorzystac z Wrye Bash i scalic te listy, by to dzialalo tak jak powinno. Jesli podasz nazwe tego moda, ktory uzywasz, to moze bede mogl podac wiecej szczegolowych informacji.

Dnia 06.03.2009 o 07:21, MTSMAFIOSO napisał:

Co prawda OOO zmienia sporo tekstów w grze, ale nie w tym tkwi mój problem. A w czym?
Ano w tym że nie mogę znaleźć wersji 1.34 ^^
Ciągle znajduje mi tylko 1.33
Mógł by ktoś zarzucić linkiem?


No bo to tak prosto nie dziala. To jest swego rodzaju quest bez zielonych strzalek ;]
Muszis po prostu podazac z linkami...
W readme do Arma jest link do oficjalnego forum, a tam po prostu "wystarczy" znalezc oficjalny watek OOO, w ktorym masz wszelkie linki, i jeden z nich prowadzi na tesnexus, skad mozesz sciagnac patch do wersji 1.34, innymi slowy tutaj:
http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=15256


tak czy inaczej jesli chodzi o Arma, to polecam raczej link na TESNexus:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=18417

dlatego, ze jest tam juz nowsza wersja tego moda (1.2) - ja sobie dalem juz z tym spokoj, ale paleczke przekazalem dalej ;] nowsza wersja jest rozwijana przez inne osoby: Corepc (ten ktory pracuje nad MMM odkad Martigen przestal modowac), dev_akm (ten od FCOM), oraz Vacuity (od Item Integration) - chlopaki kawal dobrej roboty wykonali, gdyz oprocz kilku poprawek, nowa wersja zawiera przynajmniej jeszcze raz tyle magicznych przedmiotow (ja stworzylem tylko przedmioty zwykle, a oni dodali jeszcze warianty magiczne - co powoduje, ze mod dodaje do gry w sumie kilka tysiecy przedmiotow w zwyklych i magicznych wariantach O_o)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2009 o 09:56, trollf napisał:

Wszelkie pliki esp z tego moda z OOO na koncu wymagaja OOO, ale reszta moze byc uruchomiona
i uzywana bez tego moda.

U mnie żaden plik z Arma nie ma OOO na końcu ^^

Dnia 06.03.2009 o 09:56, trollf napisał:

Poza tym wczesniej wspomniales, ze uzywasz juz jakiegos moda w wersji light, ktory zmienia
level scaling, a taki mod nie bedzie standardowo kompatybilny z OOO

Na razie nie używam NIC, bo zbieram na nowo mody, które pozwolą mi przejść grę od początku do końca :P
A używałem wersji light właśnie OOO które nie wprowadza nowych itemów czy questów, a tylko level scaling.

Dnia 06.03.2009 o 09:56, trollf napisał:

. Nie wspominajac
o tym, ze mody do level scalingu zmieniaja rowniez tzw. "leveled lists", a to sprawia,
ze moga byc rowniez konflikty z Arma - wtedy trzeba skorzystac z Wrye Bash i scalic te
listy, by to dzialalo tak jak powinno. Jesli podasz nazwe tego moda, ktory uzywasz, to
moze bede mogl podac wiecej szczegolowych informacji.

Z NORMALNĄ wersją OOO będzie to działać czy też trzeba "scalać listy" (bo nie wiem nawet o co chodzi, sam za modowanie nigdy się nie zabierałem)

Dnia 06.03.2009 o 09:56, trollf napisał:

Dzięki za link :)

Dnia 06.03.2009 o 09:56, trollf napisał:

tak czy inaczej jesli chodzi o Arma, to polecam raczej link na TESNexus:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=18417

Skoro tak mówisz - tak zrobię!

Btw. Znacie jeszcze jakieś mody typu Deadly Reflex czy Attack and Hide? Mody "Urealniające" rozgrywkę (według mnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcę wrócić do Obliviona i zapomniałem nazwę moda. Ulepszał on levelowane przedmioty wraz z wzrostem poziomu bohatera. Zna ktoś nazwę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2009 o 15:45, MTSMAFIOSO napisał:

U mnie żaden plik z Arma nie ma OOO na końcu ^^


No to pytanie czy masz zainstalowane Armamentarium Complete?
Jesli nie, to poszczegolne czesci maja wlasne pliki esp, ktore sa ze wszystkim praktycznie kompatybilne, ale za to masz kilka drobnych bugow, oraz przedmioty dostepne sa do kupienia tylko w kilku sklepach.
Natomiast Arma Complete jest niekompatybilne z poszczegolnymi czesciami i potrzebuje z nich tylko modele i tekstury. W zamian dostajesz kilka drobnych questow z artefaktami, oraz ogromna wiekszosc NPC uzywa tego sprzetu. No i tylko Arma Complete ma pliki dla OOO oprocz plugionow do standardowej gry.

Dnia 06.03.2009 o 15:45, MTSMAFIOSO napisał:

A używałem wersji light właśnie OOO które nie wprowadza nowych itemów czy questów, a
tylko level scaling.


Nie wiem jak Arma Complete bedzie dzialac w wersji light OOO, nigdy tego nie testowalem, tworzylem jedynie dla standardowej gry i dla pelnego OOO.

Dnia 06.03.2009 o 15:45, MTSMAFIOSO napisał:

Z NORMALNĄ wersją OOO będzie to działać czy też trzeba "scalać listy" (bo nie wiem nawet
o co chodzi, sam za modowanie nigdy się nie zabierałem)


W Oblivionie jesli dwa lub wiecej modow zmeinia to samo, to zmiany zaleza od kolejnosci wczytywania modow i ten wczytywany jako ostatni nadpisze zmiany z poprzednich modow.

Arma Complete zmienia listy ktore generuja przedmioty dla NPC i to samo robi OOO. W przypadku jesli nie uzywasz specjalnych wersji dla OOO, to jesli OOO bedzie wczytywane pozniej, to w grze prawie nie zobaczysz przedmiotow z Arma, a jesli Arma bedzie ostatnie, to blokowane beda przedmioty z OOO.
Czyli w takich przypadkach zawsze scala sie listy (no chyba, ze nie obchodzi cie blokowana zawartosc z jakiegos moda, ale wtedy po co go uzywac?). Polega to na tym, ze zmiany z obu lub wiecej takich modow zostaja "zsumowane" i przepisane do osobnego pliku, ktory jest wczytywany jako ostatni. Robi sie to wszystko w programie Wrye Bash generujac jego Bashed Patch.

Natomiast jesli masz OOO i korzystasz z plikow Arma Complete dla OOO to nie musisz scalac tych modow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś powiedzieć gdzie mogę kupić Obliviona w wersji z wszystkimi dodatkami? Chyba GOTY Edition się nazywa. Na PC oczywiście. Nigdzie nie mogę znaleźć, na allegro nie ma, na gram nakład wyczerpany. Oddzielnie też dużo drożej wychodzi i również ciężko znaleźć wszystkie 3 części gry. Nie wiadomo czy będzie jakaś nowa edycja tej gry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować