Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sagi Baldur's Gate i Icewind Dale w serii eXtra Klasyka Gold!

745 postów w tym temacie

Dnia 15.07.2007 o 15:20, hans olo napisał:

> I przede wszystkim, perfekcyjnie łączy papierowe pobudzenie wyobraźni z komputerowym przedstawieniem.

> No i zmiata BG 9i wszystko inne też, shit - z książek nawet znalazłem AŻ 1, która choćby
zbliżyła
> się do tego cudownego poziomu). Tak więc, miłego off-topu o Gothic, DE czy czym tam,ja
wracam
> do Miasta Drzwi...
Heh. PT to w ogóle nie jesttemat do dyskusji. Jest po prostu najlepszy i tyle. Ale niestety
nie jest tak modowalny jak BG. BG to w tej chwili ogromna scena modowa, która wciąż wydłuża
żywot tej gry o kolejne dziesiątki godzin i setki bajerów. Natomiast PT zaliczyłem juz wiele
razy i na wiele sposobów i brakuje mi właśnie takiego rozszerzenia jej możliwości. Radykał
powie, że jemu nic więcej nie potrzeba, ale ja bym chętnie spróbował czegoś co by tą grę rozbudowało
o choćby jeden większy quest. Jak by nie posmakowało to trudno się mówi samego PT by to nie
zabiło.

Więc mów mi radykał:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/
Jeśli fabuła ci się spodobała, to polecam poczytać książkę Gwiazdozbiór Kata (nie dlatego, że fabuła podobna, broń Boże! po prostu świetna, i też jest motyw z ''brakiem'' w duszy... Mimo że dopiero pod koniec)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 13:54, HONS napisał:

Powtórzę zatem moje pytanie do CDP z 9 strony tego tematu.

Nie widzę na str. 9 żadnego twojego postu. Napisz, o jakie pytanie chodzi.

Dnia 15.07.2007 o 13:54, HONS napisał:

Dlatego mam pytanie do wydawców - czy IWD 2 w tej nowej Sadze różni się czymś od IWD 2 wydawanego
w Extra Klasyce Next?? Czy są może jakieś mody to dwójki? Jkaieś specjalne materiały dodatkowe?
Soundtrack? Teraz w zasadzie nie wiem czy znaleźć w sklepie IWD 2 czy poczekać i kupić nową
Sagę IWD.

IWD 2 ukazał się parę lat temu w Nowej eXtra Klasyce (starsza seria, wycofana ze sprzedaży), w neXt go już nie było - szanse na znalezienie go w sklepach są niewielkie IMHO. Nie jestem pewna, czy w ogóle były tam jakieś materiały dodatkowe... Sprawdzę jutro w pracy dokładnie. Za to w Sadze będą mody do IWD 2. Gnilson podał listę w geesie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 10:31, Be-Yacz napisał:

> Ale Gothic niewiele ma wspólnego z RPG. I nie mówię tego tylko dlatego, że jestem fanem
gier
> bioware''u, ale dlatego, że grywam w storytellingi (Dawniej Młot i AD&D 2, teraz już tylko

> cyberpunk i gry z WoD) i Gothic mi ich absolutnie nie przypomina pod żadnym względem.
Bo co? Bo niema tak rozwiniętego systemu rozwoju postaci? Heh. Dla mnie RPG to przedewszystkim
wybory. I te w Gothicu są.

Muszę zgodzić się z Hansem Olo i Gnilsonem. Seria Gothic, podobnie jak inne "erpegopodobne" gierki pokroju Dungeon Siege, Diablo, Blood Magic it. to nie są prawdzwe RPGi. Ja gram w komputerowe gry RPG dokładnie 10 lat, zaczałem od gry Ishar 3, potem Albion, Daggerfall, Fallout a następnie Baldur''s Gate. Gry RPG były w świetnej formie, aż przyszedł Gothic i strasznie spłycił ideę komputerowej gry RPG, począwszy od prościutkiego zestawu statystyk po nieporęczne sterowanie. Taki objaw "konsolowatości" wsród gier RPG, które coraz bardziej stawać się miały zręcznościowe. Gothic był zwiastunem tego, niestety Oblivion też trochę poszedł w te ślady :( Natomiast prawdziwe gry cRPG powinny posiadać:
- złożony świat, z własną historią, zaleznościami fabularnymi, mitologią, historią, rasami i klasami które wiążą się ściśle ze specyfiką świata
- rozbudowane statystyki i rozwój postaci będący czymś wiecej niż tylko kilkoma statystykami i paskiem życia oraz many. Tutaj najlepiej właśnie wypadają gry stworzone na podstawie systemu AD&D (a potem D&D) gdzie wszystko trzyma się kupy, jest zbudowane na solidnych podstawach logicznych wziętych z papierowego D&D. Minusem tego jednak jest to, że gry stworzone na bazie tego systemu mają dość grube instrukcje wyjaśniajace całą złożoność mechaniki d20 D&D ;)
- jako taki nieliniowy rozwój fabuły - nie ma nic gorszego niż przechodzenie gry sposobem od punkt A do B, od B do C i tak do końca, gdzie czeka wielki boss. Subquesty, możliwość udzielania się w jakiś gildiach, możliwość podążania w różnych kierunkach i robienia tego co się chce, a nie konieczne brniecia do finału to podstawa dobrej gry RPG. Świetnie tutaj sprawdza się seria Elder Scrolls, gdzie własnie te założenia są jakby esencją tej serii gier. Niestety duża część polskich graczy najeżdza na Morrowind, wytykając mu właśnie ową wolność wyborów i poruszania się po świecie. Ale o tym już pisano setki postów i artykułów w klimacie wojny Gothic vs. Morrowind

Nie chcę tutaj rozpoczynać żadnej wojny i krytykować zwolenników serii Gothic czy Dungeon Siege (w końcu każdy ma swój gust, a poza tym nie to jest tematem tej dyskusji), jednakże chciałem w swoim poście zaznaczyć, aby nie stawiać np. gry Gothic razem z Baldur''s Gate, serią Might & Magic, Morrowind czy Fallout. Charakterystyczne jest na przykład to, że starsi gracze grajacy w cRPG od wielu lat, a raczej sprzed epoki akceleratorów 3D, nadal kochają stare, ale jare gierki, w których nie jest ważna grafika, ale klimat, rozwój postaci, świat gry i przede wszystkim fabuła. Twórcy Gothic chcieli przybliżyc gry RPG szerokiej masie graczy (w latach 90-tych nie były one bardzo popularne), i to im się udało, ale kosztem pójścia w stronę "konsolowatości" gier cRPG. Mam tylko nadzieję, że nie jest to stały i nieodwracalny kierunek, a wśród gier RPG znajdzie się miejsce zarówno dla jednych, jak i dla drugich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hons
Są mody do IWD2 :-) Undead Targos, IWD2 Tweak Pack, Cleric Deities i jeszcze jakieś itempacki.

Reszta ;)
Faktycznie, Torment zamiata. Chociaż mody są, to niewielkie. Była kiedyś na necie dostępna taka paczka PL modów, którą zresztą robił mój kumpel - Coin. Były to przetłumaczone mody zebrane w jedną kupę ;) Pamiętam, to były tam jakieś dodatkowe questy itp. Ale raczej nic wielkiego.
http://modlist.pocketplane.net/index.php?ax=list&cat_id=15
Tutaj macie dział modlisty (ang) traktującej o modosławach do Tormenta.

No a faktycznie, najbardziej modowalne jest BG2. I nie ma bata. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 15:29, HONS napisał:

Muszę zgodzić się z Hansem Olo i Gnilsonem. Seria Gothic, podobnie jak inne "erpegopodobne"
gierki pokroju Dungeon Siege, Diablo, Blood Magic it. to nie są prawdzwe RPGi.

Niewiem co Gothic ma wspólnego z Dungeone Siegem czy Diablo ale to pozostanie twoją słodką tajemnicą :). Ja nienawidze wręcz Baldurów, ID, czy Morrowindów, bo te gry niemają charakteru. Za to Torment, Fallout, Gothic, Deus Ex, czy choćby System Shock 2 to naprawde świetne RPG! Tak się składa, że ja w RPG gram już naprawde długo, Bladura jedynke kupiłem zaraz po premierze. Śmieszy mnie również to, że Morrowind to dla ciebie RPG, a Gothic nie. Gothic ma w sobie dużo więcej RPGowości niż Morrowind. W Morku wolność wyborów? Fabuła sztampowa do bólu, questy rozwiązuje się praktycznie wszystkie na jedno kopyto. Bohaterowie płytcy i bez osobowości. Świat ogromny ale elementy w nim zawarte powtarzają się do znudzenia. Dla mnie w RPG liczy się przedewszystkim wolność wyboru i klimat, a nie statystyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 15:38, Be-Yacz napisał:

> Muszę zgodzić się z Hansem Olo i Gnilsonem. Seria Gothic, podobnie jak inne "erpegopodobne"

> gierki pokroju Dungeon Siege, Diablo, Blood Magic it. to nie są prawdzwe RPGi.
Niewiem co Gothic ma wspólnego z Dungeone Siegem czy Diablo ale to pozostanie twoją słodką
tajemnicą :). Ja nienawidze wręcz Baldurów, ID, czy Morrowindów, bo te gry niemają charakteru.
Za to Torment, Fallout, Gothic, Deus Ex, czy choćby System Shock 2 to naprawde świetne RPG!
Tak się składa, że ja w RPG gram już naprawde długo, Bladura jedynke kupiłem zaraz po premierze.
Śmieszy mnie również to, że Morrowind to dla ciebie RPG, a Gothic nie. Gothic ma w sobie dużo
więcej RPGowości niż Morrowind. W Morku wolność wyborów? Fabuła sztampowa do bólu, questy rozwiązuje
się praktycznie wszystkie na jedno kopyto. Bohaterowie płytcy i bez osobowości. Świat ogromny
ale elementy w nim zawarte powtarzają się do znudzenia. Dla mnie w RPG liczy się przedewszystkim
wolność wyboru i klimat, a nie statystyki.

Tzn. Deus Ex i SS2 to cRPG, ale Gothic nie :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 15:31, Gnilson napisał:

Hons
Są mody do IWD2 :-) Undead Targos, IWD2 Tweak Pack, Cleric Deities i jeszcze jakieś itempacki.

Tyle to ja wiem. Jestem dość częstym bywalcem na CoB i BGiF (do klanu nie należę, bo nie chce mi się, mody pewnie też bym po tworzył gdyby nie mój leń :)) i wiem o tym, ale jak sam dalej piszesz, jest ot bardzo symboliczna reprezentacja, zupełnie jak Kenia na zimowych igrzyskach olimpijskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 15:44, lothar-mb napisał:

Chłopaki,nie chcę sie wtracac, ale moze by tak na temat ? :P

No właśnie :). Nie widze związdku z tematem w teoim poście :).

Oki, to żeby było na temat. Trudno mi sobie jakoś wyobrazić, jakie kolejne gry będą ukazywały się w EK Gold. Wszystkie najlepsze tytuły zostały już wydane, więc jedynym moim typem jest Arcanum. Napewno nadałby się też Torment, ale podobno są wielkie problemy z prawami. Czyżby seria EK Gold miała zakończyć swoje istnienie na dwóch tytułach? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 15:47, Be-Yacz napisał:

> Chłopaki,nie chcę sie wtracac, ale moze by tak na temat ? :P
No właśnie :). Nie widze związdku z tematem w teoim poście :).

Oki, to żeby było na temat. Czyżby
seria EK Gold miała zakończyć swoje istnienie na dwóch tytułach? :)

Dobre pytanie :) Czy CDP ujawni co potem zostanie wydane z Extra Złotej Serii?? Ja bym chętnie widział tam Rome: Total War Złota Edycja. Skoro Medievala odkupiliście od Lema, to może Rome też wydacie??

=> Hans Olo
Słusznie zauważyłes, że troszkę biednie wygląda reprezentacja dodatków do Sagi Icewind Dale. Modów trochę mało, a co z resztą? Czy na płytce będą mapy, soundtracji, grafiki, tapety itp? Szkoda, że nie ma moda umożliwiającego grę w jedynkę na engine dwójki, ale taki w pełni działajacy mod dopiero musi powstać ;)

Pozdrawiam, Halavar z forum Orion-Tokra ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 15:57, HONS napisał:

=> Hans Olo
Słusznie zauważyłes, że troszkę biednie wygląda reprezentacja dodatków do Sagi Icewind Dale.
Modów trochę mało, a co z resztą? Czy na płytce będą mapy, soundtracji, grafiki, tapety itp?
Szkoda, że nie ma moda umożliwiającego grę w jedynkę na engine dwójki, ale taki w pełni działajacy
mod dopiero musi powstać ;)

Niom. Nie mówiąc już o PT.

Dnia 15.07.2007 o 15:57, HONS napisał:


Pozdrawiam, Halavar z forum Orion-Tokra ;)

Nioch nioch. Witam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj najlepiej właśnie wypadają gry stworzone na podstawie systemu

Dnia 15.07.2007 o 15:29, HONS napisał:

AD&D (a potem D&D) gdzie wszystko trzyma się kupy, jest zbudowane na solidnych podstawach logicznych
wziętych z papierowego D&D.

WRONG! Nie D&D! Przypomnij sobie, na jakim systemie były te naprawdę kultowe gry RPG? D&D 3.0? NIE! Na AD&D2.0! Bo takiego KOTORa zapamiętają głownie fanie SW, a NWN to tylko w multi istnieje, tak jak i sequel. Za to BG2 czy Torment są dzisiaj kultowe, osławione, UBÓSTWIANE:). I większość niebezpodstawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IWD jest cholernie ciężko modowalne. I kiedy do BG2 modów jest 300, to do IWD2 tylko 30. I są to głównie item packi. Chociaż polecam (po angielsku, no i jeszcze BETA) IWD2 Npc Project, który wprowadza do gry drużynę w której są bantery, romanse itp. :)

Czy zasady D&D są logiczne? Nie powiedziałbym. Ale w papierowym RPGu sprawdzają się całkiem nieźle. Sam jestem fanem AD&D''ka (czyli jak kolega dobrze wytłumaczył - 2 edycji), grałem w niego. Grywalne toto jest no i fajne :D

A mod taki jest in progress. IWD1TuTu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IWD jest cholernie ciężko modowalne. I kiedy do BG2 modów jest 300, to do IWD2 tylko 30. I są to głównie item packi. Chociaż polecam (po angielsku, no i jeszcze BETA) IWD2 Npc Project, który wprowadza do gry drużynę w której są bantery, romanse itp. :)

Czy zasady D&D są logiczne? Nie powiedziałbym. Ale w papierowym RPGu sprawdzają się całkiem nieźle. Sam jestem fanem AD&D''ka (czyli jak kolega dobrze wytłumaczył - 2 edycji), grałem w niego. Grywalne toto jest no i fajne :D

A mod taki jest in progress. IWD1TuTu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2007 o 16:13, Bartold-1991 napisał:

Tutaj najlepiej właśnie wypadają gry stworzone na podstawie systemu
> AD&D (a potem D&D) gdzie wszystko trzyma się kupy, jest zbudowane na solidnych podstawach
logicznych
> wziętych z papierowego D&D.
WRONG! Nie D&D! Przypomnij sobie, na jakim systemie były te naprawdę kultowe gry RPG? D&D 3.0?
NIE! Na AD&D2.0! Bo takiego KOTORa zapamiętają głownie fanie SW, a NWN to tylko w multi istnieje,
tak jak i sequel. Za to BG2 czy Torment są dzisiaj kultowe, osławione, UBÓSTWIANE:). I większość
niebezpodstawnie.

Zapomniałem o jeszcze jednym: D&D 3.0 i 3.5 są już tak rozrośnięte w sferze walki, że granie w to to nieustanna szarpanina ze 100-stronną instrukcją i 2 razy większym manualem (vide NwN2 i Temple of Elemental Evil, chociaż Temple było takie z założenia i można mu przebaczyć). Po prostu zamiast grać, grzebię się w mechanice. Natomiast w 2.0 było jeszcze miejsce na umowność, magia wysokolevelowa była naprawdę potężna a gracz skupiał się na fabule, świecie, klimacie, SENSOWNYCH questach - zamiast pieprzyć się z mechaniką. O to chodzi w RPGach? O komplikację? Setki tabelek? Chyba nie, więc proponuję powrót do BG2 i Tormenta w sprawie rozwoju postaci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2007 o 14:24, lordfett napisał:

> Znalazłem takie portrety

Przecież to arty z Neverwinter Nights ;)


Masz racje dodałem je z rospędu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować