Zaloguj się, aby obserwować  
qaz11

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky (STALKER: Czyste Niebo) - Temat ogólny

7137 postów w tym temacie

Stabilna jak stabilna, ale nadal nie pokwapili się z naprawieniem faction wars, super AI i "naprowadzanych laserem" granatów.

Meh, nie można mieć wszystkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrzę jest już nowy patch to ściągam. Po instalacji czytam, że save z starszej wersji działają myślę sobie fajnie bo sprawdzę czy mi jeden bug zniknął, a tu jaka niespodzianka. po wczytaniu obojętnie jakiego save wywala mnie do pulpitu i wyskakuje bugtrap, podczas gdy w tamtej wersji miałem tylko dwa bugtrapy, a przeszedłem grę.
po prostu śmiech na sali ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w całym swoim życiu, zrobiłeś choć jedną rzecz idealnie(czyt. tak żeby NIKT na świecie nie miał powodów do narzekania) to czuje przed Tobą wielki respekt.

Nie można mieć wszystkiego. Jeżeli chcesz aby wszystko było super, to może od razu zabierz się do robienia gry i zobacz że czasem nie da się czegoś naprawić. Zawsze można się czegoś uczepić, w mojej wersji żaden z problemów opisanych w tym temacie nie wystąpił, nie licząc tych granatów, które faktycznie są zbyt dokładnie rzucane.

A co do samej gry to napiszę, że jest super, jest lepsza od jedynki, ale nie na mojego PC :P
Jak pójdzie na full detalach w FullHD z DX10 dopiero uznam ją za genialną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2008 o 15:32, Kavzor12 napisał:

Patrzę jest już nowy patch to ściągam. Po instalacji czytam, że save z starszej wersji
działają myślę sobie fajnie bo sprawdzę czy mi jeden bug zniknął, a tu jaka niespodzianka.
po wczytaniu obojętnie jakiego save wywala mnie do pulpitu i wyskakuje bugtrap, podczas
gdy w tamtej wersji miałem tylko dwa bugtrapy, a przeszedłem grę.
po prostu śmiech na sali ;)

save''y masz z 1.5.04?
u mnie działają normalnie (miałem save''a, po którego wczytaniu w 1.5.0.4 mnie wywalało, w nowszej wersji mi poszedł i parę innych rzeczy zaczęło działać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2008 o 15:43, StasiekPL napisał:

save''y masz z 1.5.04?
u mnie działają normalnie (miałem save''a, po którego wczytaniu w 1.5.0.4 mnie wywalało,
w nowszej wersji mi poszedł i parę innych rzeczy zaczęło działać)


save''y mam z 1.5.04
to jest pewnie kwestia szczęścia i pechu, zresztą i tak zamierzałem grać od nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam już najnowszego patcha, za chwilę zaczynem grę a teraz dam wam listę zmian:


V1.5.05

Stan gry

1.5.04 Zapisane stany gry będą kompatybilne z patchem 1.5.05.

Zmiany w grze:

- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przewodnik nie był w stanie doprowadzić gracza do Kordonu. Było to spowodowane faktem, iż autozapis nie zapisywał wszystkich danych. W sytuacji, kiedy taki stan gry był odgrywany, nie dało się ukończyć gry i trzeba było rozpoczynać ją od samego początku.
- Naprawiono błąd związany z pobocznymi zadaniami (dostarczanie przedmiotów). Po zapisaniu/odegraniu stanu gry strzałka wskazywała nie tego NPC, co trzeba.
-Zmieniono nagrodę za opuszczenie mostu w Czerwonym Lesie
- Zmieniono nagrodę za zabicie wrogów na stacji benzynowej w bazie Wolności.
- Naprawiono rozmowę z technikiem Wolności. Po podjęciu pobocznego zadania, było niemożliwe zabranie się/ukończenie zbierania dysków.
- Naprawiono błąd, który powodował, że PDA źle wyświetlał statystki ugrupowań.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że liczba pocisków w po modyfikacji polegającej na dodaniu granatnika była wyświetlana błędnie.
- Zlikwidowano błąd, który sprawiał spadek liczby wyświetlanych klatek na sekundę (FPS-ów), kiedy kursor przesuwał się po nagłówkach mapy w PDA.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gra wyłączała się, kiedy zapisywano stan gry podczas sceny śmierci NPC.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że źle obliczał się ciężar, kiedy dokonywano usprawnień lub przyłączano artefakty.
- Naprawiono błąd, który czasami błędnie wskazywał siły frakcji w statystykach w PDA.
- Usunięto błąd powodujący wyłączanie się gry podczas ładowania zapisanego stanu gry z powodu błędu przy zapisie w trakcie scen z potworami i uzbrojonych w granaty NPC.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że błędnie podawana była ilość amunicji w trakcie przeszukiwania ciał.
- Poprawiono błąd powodujący, że jeden NPC był wrogo nastawiony, natomiast cała jego frakcja zachowywała się neutralnie lub po przyjacielsku.
- Naprawiono kilka mniej ważnych błędów HUD-a, plecaka, PDA i menu głównego.
- Naprawiono usterkę powodującą wyrównanie wartości handlowej przedmiotów, które zdobywało się po przeszukiwaniu zwłok.
- Usunięto błąd, który pozwalał graczowi na opuszczenie Strefy w wodnej części gry (pierwsza wizyta na Bagnach).
- Zmieniono system nagradzania za przyłączanie się do ugrupowań.
- Inaczej wynagradzano za niszczenie baz różnych frakcji.
- Wyeliminowano usterkę, która powodowała wyjście do systemu podczas rozmowy z wrogimi technikami.
- Dodano umiejętność ulepszania GP37, korzystając z pomocy techników z frakcji Wolność i Bandytów.


Gra wieloosobowa

- Dodano możliwość banowania i wyrzucania graczy z rozgrywki, korzystając z ich GUID (numeru seryjnego), w związku z nazwą użytkownika i adresem IP.
- Naprawiono kilka błędów w czacie w grze wieloosobowej. Wcześniej w niektórych okolicznościach nie można było wpisywać następujących liter: A, Z, X, C, V.
- Usunięto dużą liczbę błędów, które utrudniały pracę klienta gry wieloosobowej i powodowały awarie serwerów.
- Dodano filtr adresów IP (dla rozgrywek w niektórych podsieciach)

Poprawki naniesione do skryptu:

- smart_terrain.script:227: attempt to index local ''obj'' (a nil value)
- smart_terrain.script:1003: attempt to index field ''?'' (a nil value)
- sim_combat.script:950: attempt to index a nil value
- sim_board.script:688: attempt to index local ''obj'' (a nil value)
- smart_terrain.script:288: attempt to call method ''clear_smart_terrain'' (a nil value)
- bind_monster.script:72: attempt to index field ''?'' (a nil value)
- xr_effects.script:1607: attempt to index field ''?'' (a nil value)
- ! [LUA][ERROR] ERROR: There is no task with entity_id(_g.script:973: bad argument 2 to ''format'' (string expected, got nil))
- ! [LUA][ERROR] ERROR: error. val_smart_terrain_5_0_freedom_antenna(_g.script:973: bad argument 2 to ''format'' (string expected, got nil))
- fixed crash (task_objects.script:2231: attempt to call global ''blowout_hit_with_pp_and_cam_effectors'' (a nil value))
- fixed crash (ERROR: Invalid AI map at kamp point [mar_smart_terrain_6_8_kamp_1](_g.script:973: bad argument 2 to ''format'' (string expected, got nil)))
- fixed crash (sim_combat.script:429: attempt to index local ''comander'' (a nil value))
- fixed crash (task_objects.script:580: attempt to concatenate field ''id'' (a nil value))


V1.5.04

Zmiany:
MultiSample Anti Aliasing
Dodano nowe osłony.
Lepsze dynamiczne oświetlenie.
Balans walki: część wrogów silniejsza.
Zmiany balansu ekonomicznego.
Dodano cele drugorzędne.
Zmieniono część animacji w grze wieloosobowej.
Lepsze sortowanie przedmiotów w PDA/
Można rozmawiać z postaciami bez chowania broni.
Dodano opis skrytki podczas zakupu informacji o niej.
Dodatkowe informacje do dymków wyświetlanych w PDA.
Zmieniono towar u części handlarzy.
Zmieniono balans symulacji.
Dodano możliwość odzyskania rzeczy po obrabowaniu na wysypisku. Tylko część pieniędzy jest zabierana.
Dodano nagrody za dołączanie do frakcji.
Zmieniono system filtrowania wiadomości w PDA.
Dodano flary w Limańsku i Czerwonym Lesie.
Zwiększono nagrodę za schwytanie wroga w wojnach frakcji.
Nazwy zapisów gry nie mogą zawierać nawiasów kwadratowych.
Dodano zlokalizowane komunikaty w konsoli i hudzie.
Dodano pasek wytrzymałości do hudu.
Dodano możliwość przekładania amunicji za pomocą dwukliku.
Dodano autozapis po filmiku początkowym.
Dodano przedmioty do tajnych lokacji na bagnach.
Dodano możliwość ulepszania egzoszkieletu przez Powinność.
Dodano możliwość ulepszania AC-96/2 przez Wolność.
Zwiększono liczbę pieniędzy, którą ma handlarz u bandytów.
Zwiększono prawdopodobieństwo otrzymania zadania zwrotu przedmiotu w kordonie\, agropromie i magazynach.
Usunięto niezniszczalność snajpera w opuszczonym szpitalu.
Podczas emisji gracz nie traci kontroli jeśli jest ukryty.
Zwiększono obrażenia potworów od granatów.
Ulepszono ceny kamizelek i amunicji.

Poprawki:
Optymalizacja (ok. 5%).
Ogólna stabilność gry.
Naprawiono błędy zapisywania, które powodowały częste crashe podczas długich gier.
Zwiększono prędkość wczytywania o ok. 10-15%.
Naprawiono błąd z emisją.
Usunięto błąd, który powodował że postacie biegały z aktywnymi granatami w ręku.
Naprawiono losowe włączanie muzyki, wyłączonej w menu.
Poprawiono błędy skrytek, takie jak znikanie przedmiotów.
Naprawiono błąd z celami misji.
Poprawiono błędy części celów drugorzędnych.
Poprawiono algorytmy przewodników. Dostępne jest teraz więcej lokacji.
Poprawiono błąd, który powodował że gracz stawał się wrogiem czystego nieba.
Poprawiono punkt startu gracza w lokacjach.
Poprawiono detektor i jego działanie z anomaliami i artefaktami.
Poprawiono nagrodę w bazie Powinności.
Małe poprawki w PDA i menu multiplayer.
Naprawiono błąd, który powodował crash przy przyłączeniu się do Powinności.
Poprawiono animację śmierci mutantów.
Poprawiono przedmioty w skrzynkach.
Poprawiono drzewa i ich zachowanie względem kul. Teraz przebija je karabin maszynowy.
Ulepszono wygląd części obszarów pod wpływem anomalii.
Ulepszono wygląd części stalkerów Wolności.
Poprawiono błędy tekstowe.
Poprawiono błędy, które uniemożliwiały ulepszanie części przedmiotów.
Poprawiono błąd, który powodował że nie dało się używać granatów.
Postacie nie dają już celów drugorzędnych podczas ataków i obrony obozów.
Niektórzy handlarze mają teraz ulepszone bronie w ofercie.
Dodano schrony przed emisjami w Mrocznej Dolinie.
Poprawiono błąd aktywacji detektora
Poprawiono spadek FPS w głównym menu.
Poprawiono double super-sampling buffering.
Poprawiono błąd z noktowizorem, który działał po zdjęciu kombinezonu.
Poprawiono wygląd fontów pod DX10.
Poprawiono błędy przypisywania klawiszy w opcjach.
Poprawiono historię drużyn.
Poprawiono błędy związane ze zbyt dużą liczbą amunicji w obozach, co powodowało crashe gry.
Poprawiono błędy z zapisanymi stanami gier, które powodowały wiele losowych błędów podczas gry.
Naprawiono błąd, który powodował że handlarz bandytów zabierał pieniądze za ukończenie misji przejęcia pchlego targu.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał przejście do głównej misji w Limańsku bez ukończenia misji dla Czystego Nieba z przejęciem mostu.
Poprawiono błąd zapisu w tej misji.
Poprawiono błąd, który powodował crash podczas konwersacji z dowódcą wolności w bazie najemników.
Poprawiono ścieżki patroli w magazynach wojskowych - powodowały crashe.
Poprawiono błąd, który pojawiał się podczas rozmowy z dowódcą Wolności po przyniesieniu PDA i zamknięciu za szybko okna rozmowy.
Naprawiono błąd podczas napadu.
Poprawiono błąd który powodował że inżynier Wolności nie zabierał PDA przyjaciela.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał pracę "pogadaj z szalonym Napr" jeżeli wypuszczono już kopaczy z obozu.
Poprawiono błąd w kordonie który powodował że karabin strzelał mimo, że strzelec już nie żył.
Naprawiono błąd, który powodował crash podczas wejścia do Mrocznej Doliny.
Naprawiono błąd, który powodował crash jeżeli za wcześnie wysadzi się bazę najemników.
Poprawiono różne losowe crashe.
Poprawiono błędy w wojnach frakcji.
Drużyny nie opuszczają punktów kontrolnych.
Poprawiono błąd, który powodował crasha przy próbie wczytania ostatnio zapisanej gry przy braku zapisów.
Naprawiono błąd z podwójnym wyrzucaniem przedmiotu przy otwartym oknie ekwipunku.
Naprawiono błąd, który powodował za wczesną aktywację przejść pomiędzy poziomami.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykonanie misji "Zabij ślepe psy" jeżeli kopacz sam je zabił.
Poprawiono błąd, który powodował crasha jeśli przyniosło się za mało przedmiotów w ramach misji.
Naprawiono błąd, który powodował crasha gdy wszyscy członkowie zespołu który dał misję graczowi umierają.
Poprawiono częste crashe serwera i klienta w grze multiplayer.
Poprawiono błąd, który powodował znikanie ulepszeń broni, gdy odeszło się od nich daleko.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zniknięcie informacji, że gracz opuścił teren.
Poprawiono błędy związane z emisjami, w tym crashe.

Gra wieloosobowa
Dodano mapę Baza naprawcza
Zmieniono balans gry wieloosobowej.
Poprawiono błąd ze wskaźnikiem zdrowia, spowodowany użyciem medkitu podczas bycia niezniszczalnym.
Poprawiono błąd z ekwipunkiem, który występował po śmierci w różnych w trybach gry.
Naprawiono błąd, który powodował pauzę po połączeniu klienta.
Ulepszono menu zakupów.
Poprawiono wsparcie dla BattleEye.
Poprawiono system uaktualnień.
Poprawiono niewłaściwe informacje o błędach.
Poprawiono błąd z przenoszeniem przedmiotów w plecaku.
Poprawiono rozproszenie pocisków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No widać że duże poprawki.
Już ściągam i zobaczymy.

Dobrze że myślą o Polakach i że patch jest kompatybilny z wersją PL oraz że nie trzeba zaczynać gry od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2008 o 17:05, Crew 900 napisał:

DO 1.5.05 JEST WŁAŚNIE MAŁO POPRAWEK , CHYBA NIE ZAUWAŻYŁEŚ NIŻEJ V1.5.04

O. No ale wiesz nie liczy się ilość tylko jakość.

Mówisz że do 1.5.04 było tego dużo ale i tak były błędy. No cóż zobaczymy.


A wiesz czy patch 1.5.05 ma w sobie poprzednie patche? Czy wystarczy tylko jeden czy trzeba wszystkie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie jest doskonały, jesteśmy jedynie ludźmi i tak dalej.

Nie wymagam perfekcyjności, a jedynie grywalnego produktu, który miast doprowadzać do szewskiej pasji posłuży jako umilacz wolnego czasu. Wymienione przeze mnie błędy są jak najbardziej do naprawienia, a twórcy mieli wystarczająco dużo czasu, by skorygować zarówno A-Life jak i resztę aspektów gry.

Zapewne skończy się na tym, że twórcy ograniczą zakres patchy do usprawniania MP, a cała reszta spocznie w rękach community. Brzmi znajomo?


EDIT: Sigh, to miała być odpowiedź na post Natchana. Forum znowu stroi fochy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no luzik, upierać się nie będę. Mam angielską EK, więc i tak mnie to nie dotyczy, stwierdziłem tak po prostu czytając posty właśnie tutaj...Heh poza tym bardzo się cieszę, że napisałeś, ze sie mylę, a nie że jestem idiotą jak poprzedni kolega forumowicz ^_^
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czym różni się "Patch V1.5.05 for the retail version (56 MB)" od "Patch V1.5.05 for the download version (57 MB)"?

Który mam ściągnąć do wersji PL.

PS: I jak nadal crashe występują po patchu?

PS2: Czy chodzi o to że pierwsza jest dla pudełkowej wersji, a ta druga dla elektronicznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i znów musieli sprawę spieprzyć .
Teraz prawie w ogóle nie mogę używać sprintu , na normalnej drodze biegnie się tak jakby się biegło po wodzie , czyli tak wolno i skakać nie mogę :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.09.2008 o 18:02, Crew 900 napisał:

No i znów musieli sprawę spieprzyć .
Teraz prawie w ogóle nie mogę używać sprintu , na normalnej drodze biegnie się tak jakby
się biegło po wodzie , czyli tak wolno i skakać nie mogę :|


A ty znowu musisz na wszystko narzekać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować