Zaloguj się, aby obserwować  
qaz11

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky (STALKER: Czyste Niebo) - Temat ogólny

7137 postów w tym temacie

Mam pytanie czy jak jest się w jednej z frakcji to można dołączyć do innej ? Jak teraz jestem ze stalkerami to mogę dołączyć do "Powinności" i automatycznie opuszczę stalkerów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.03.2009 o 14:02, Hades King napisał:

Mam pytanie czy jak jest się w jednej z frakcji to można dołączyć do innej ? Jak teraz
jestem ze stalkerami to mogę dołączyć do "Powinności" i automatycznie opuszczę stalkerów?

Tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem sobie , po 5 minutach usunąłem , normalnie tragedia , jak mogłem to kupić i grać xD
I jeszcze jakieś mody tworzyć xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2009 o 20:16, Crew 900 napisał:

Zainstalowałem sobie , po 5 minutach usunąłem , normalnie tragedia , jak mogłem to kupić
i grać xD
I jeszcze jakieś mody tworzyć xD


Ciągle ta sama śpiewka :)
Nie nudzi Ci się narzekanie co chwila? ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2009 o 21:28, namiary znane napisał:

Narzeka i narzeka... a ludzie czekają..


Ja np. tylko na początku troszkę narzekałem,ale miałem prawo się zirytować,że dali do sprzedaży tak niedopracowaną grę i wycieli na dodatek podziemia Prypeci to już w ogóle było śmieszne,ale z czasem po którymś tam patchu z kolei przekonałem się do gry i zaczyna mnie coraz bardziej wciągać.Gram teraz drugi raz od nowa,specjalnie żeby rozegrać wojnę frakcji :) Gra dla mnie jednak kończy się na lokacji Czerwony Las,dalej już poziom gry gwałtownie spada.Do Czerwonego Lasu gra ma dobry klimat i wciąga mnie.Zaś polowanie na artefakty i ich kolekcjonowanie to sama przyjemność :D
Prosta nie skomplikowana fabuła sprawia,że przyjemnie się gra.Widać,że chcieli jednego uniknąć,to co było w SoC.Chodzi mi o bieganie w te i nazat,może dlatego wycieli bar,żeby nie biegać tyle z lokacji do lokacji,a tym bardziej żeby nie cofać się tyle w tył.Mówię tu o x16 i x 18,z resztą jak już były poboczne questy z cofaniem się to zawsze mamy przewodników,którzy umilą życie.Z resztą ulepszanie giwer też mi się strasznie podoba.Po długiej przerwie przekonałem się do gry,ale do SoC jej i tak brakuję bardzo dużo.
A teraz narzekania na jakieś tam bugi etc, nic nie dadzą,po co ludzie się starają robić te mody,żeby umilić innym rozgrywkę,a Ci jeszcze narzekają.Mi na ostatnim patchu bez modów gra się w zupełności przyjemnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../
Ale nudna lektura ;p

A do SoC brakuje, bo SoC to było coś nowego, do tamtej pory niewymyślonego. A CS to taka powtórka z rozrywki.

BTW, nie wiem czemu narzekają ludzie na niedoróbki, ja takowych nie zauważyłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy po wizycie w Jantarze da się przeszukać cały czerwony las..? Bo mnie bo odejściu kawałek na północ atakuje pijawka i nie daje się przejść dalej.. nie próbowałem jeszcze tylko szaleńczego biegu do posterunku Powinności.. A pijawki zabić się chyba nie da..

Sfera Marzeń.. Zona otwarta tak jak Vvardenfell w Morrowindzie.. Czyli S.T.A.L.K.E.R. a''la Morrowind to by pozwoliło wydobyć dużo z rozgrywki.. Dużo anomalii, wątki poboczne, może wrzucić jakieś pojazdy... właściwie to teoretycznie dużo zmieniać by nie trzeba było.. Większe możliwości ulepszeń można by dorzucić.. parę miasteczek, jakieś obozy.. Wiem że trudne ale nie niemożliwe..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 20:05, namiary znane napisał:

Czy po wizycie w Jantarze da się przeszukać cały czerwony las..? Bo mnie bo odejściu
kawałek na północ atakuje pijawka i nie daje się przejść dalej.. nie próbowałem jeszcze
tylko szaleńczego biegu do posterunku Powinności.. A pijawki zabić się chyba nie da..

Pijawa jest nieśmiertelna tylko teoretycznie, jest odporna na kule gdy używa kamuflażu(tak to dziwnie ustawiono), problem w tym, że żeby ja załatwić trzeba się poświęcić bo aby ją skłonić by opuściła pole maskujace trzeba dać jej szansę na atak, wtedy zrobi się widzialna i wrażliwa na kule -i wystarczy jeden celny strzał ze śrutówki...

Dnia 11.03.2009 o 20:05, namiary znane napisał:

Sfera Marzeń.. Zona otwarta tak jak Vvardenfell w Morrowindzie.. Czyli S.T.A.L.K.E.R.

nie ma za co Morka chwalić, Gothic był pierwszy i na dodatek bez ekranów ładowania (poza dwona wyjątkami).

Dnia 11.03.2009 o 20:05, namiary znane napisał:

a''la Morrowind to by pozwoliło wydobyć dużo z rozgrywki.. Dużo anomalii, wątki poboczne,
może wrzucić jakieś pojazdy... właściwie to teoretycznie dużo zmieniać by nie trzeba

Słuszna uwaga, w zasadzie pojazdy mają sens tylko i wyłącznie gdy świat jest otwarty tak jak w Gothic''u. Ale monotonii w stylu Morka bym grze nie życzył, już i tak S.t.a.l.k.e.r. za bardzo się na nim wzorował, Far Cry 2 poszedł jeszcze dalej i widać efekty:(

Dnia 11.03.2009 o 20:05, namiary znane napisał:

było.. Większe możliwości ulepszeń można by dorzucić.. parę miasteczek, jakieś obozy..

Jakby dorzucili wycięte tereny to już byłoby zauważalnie lepiej

Dnia 11.03.2009 o 20:05, namiary znane napisał:

Wiem że trudne ale nie niemożliwe..

Właśnie, już FC2 pokazuje, że bardzo trudno zrobić otwarty i zarazem "pełny" otwarty świat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi że nowy Stalker musi:
-mieć otwarty i duży świat jak Morrowind lub Gothic
-trochę większe możliwości ulepszeń
-parę ciekawszych broni do dodania
-więcej kombinezonów
-pojazdy
-dużo artefaktów pochowanych w anomaliach
-przy ogromie obszaru ciekawą fabułę
-możność kontynuowania gry po ukończeniu (nie wiem czy jest taka możliwość)
-to "coś" co do niego ciągnie
-poprawnie działające Wojny Frakcji lub coś podobnego..

Tyle do rozgrywki..
Z estetyki dorzuciłbym jeszcze może żeby bardziej widzialna była granica "Zona-świat zewnętrzny" po dojściu do końcowej bramki w Kordonie (tej za obozem wojska) nieco się rozczarowałem..

A jeśli świat będzie podzielony na sektory z wyznaczonymi przejściami pojazdów nie chce.. Jak będzie otwarty to dajcie mi Mi-24 z przyjaznym sterowaniem i kupuję grę.. oczywiście pewne ograniczenia niech będą.. Żeby nie było tak łatwo polecieć do reaktora.. jakaś strefa w stylu mózgozwęglacza wyznaczająca żelazną granicę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pełni otwarty świat nawet na najnowszych kompach to mrzonka chyba że pozbawić go praktycznie wszystkiego (zabudowań drzew itp, czyli zmniejszyć liczbę wielokątów do ogarnięcia przez silnik gry). Co do FC2 to tam naprawdę szerokość mapy jest wielkości połączonego kordonu i wysypiska lub samego kordonu tylko że drogi są kręte jak serpentynki i dlatego wydaje się że nie wiadomo ile przejechaliśmy. To raczej stalker ma bardziej otwarty świat. Stworzenie otwartego świata w stalkerze ma pewne ograniczenia, to rzeźba terenu i już sztuczne ograniczenia w postaci płotów i murów oraz to i pomiędzy kokacjami można upchnąć zupełnie nowe lokacje więc aby przejść z kordonu do elektrowni to było by co najmniej 10 lokacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 15:37, namiary znane napisał:

-możność kontynuowania gry po ukończeniu (nie wiem czy jest taka możliwość)

To miałoby sens tylko gdyby zastosowano gameplay w stylu The Crossing, znaczy gramy w Single z opcją dołączenia innych graczy do naszej gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziwnie to wygląda,stalkery oba mają tak dziwnie rozmieszczone te lokacje,przerwy między nimi mogłyby już tworzyć nowe tereny,nie potrzebnie są te loadingi między levelami.Otwarty 100 % teren jest najlepszym pomysłem.W stalkerach ta mapa mogłaby się zapełnić w 100%,a jak dla mnie jedynie 50 % terenu tam stworzyli,a mogli więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi się nie podoba to, że przechodząc z levelu do levelu "przeskakujemy" przez spory kawałek drogi. Jakieś kilkaset metrów czasami. Nie mówię już o przejściu z Czerwonego Lasu do Magazynów Wojskowych od strony starego piernika. Tam to jakieś 2 klocki będą. Co do zasobności Zony w lokacje to trzeba pamiętać, że znikł Bar, Dzicz, stary Czerwony Las oraz Prypeć i tereny w pobliżu elektrowni a chwilę przed premierą wycieli podziemia Prypeci. Gdyby zsumować poziomy z SoC i CS było by elegancko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2009 o 09:00, Bishoop napisał:


No dokładnie,ale poza tym,że już udałoby im się wsadzić wszystkie lokacje z SoC i CS mogliby każdy teren w Zonie zapełnić jakimś level,bo te puste tereny to aż bolą,czemu tego nie wykorzystują.Chociaż i tak dla mnie najlepiej by było jakby zrobili obszar nie z jednej ze stron tak jak w CS i SoC.
Tylko Zona w okół całej elektrowni,bo to też dziwnie wygląda,że zona zalała akurat tylko południową strefe od czarnobyla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też pamiętać, że z tego co mi wiadomo Czerwony Las miał być bardziej rozbudowany. Mianowicie według mnie zabrakło kopalni. Dużej kopalni coś w stylu z HL2:E2. Pozwolę sobie przytoczyć swojego posta z tematu z SoC dotyczącego hipotetycznego wyglądu Zony z czasów Oblivion Lost:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=16291&pid=12813.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować