Zaloguj się, aby obserwować  
SinClers

Windows Seven - Temat Ogólny

4025 postów w tym temacie

No to dzialalo na zasadach takich, ze wersja byla legalna jesli byla preinstalowana na kompie, ktory kupujesz w sklepie...

Ale skoro sie wyjasnilo i mozna samemu instalowac to ja jestem za. Jak mi sie skonczy okres testowy w marcu to sobie zakupie ktora wersje. Na razie inne wydatki mam ;)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś tu mówi, że Microsoft wypuszcza nielegalne oprogramowanie? Wersja OEM powinna być teoretycznie dołączana jedynie do nowych komputerów i tylko z nimi powinna być wykorzystywana. A to, że bez problemu można ją dostać na Allegro to już inna sprawa. Kwestia ta wydaje się sporna i jeszcze zapewne pojawią się różne głosy w dyskusji na ten temat, no ale co zrobić.

Edit: troszkę się spóźniłem ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2009 o 21:24, zerohunter napisał:

Dziwnie to zrobili;p


To nie producenci systemu tak zrobili tylko jest to ograniczenie adresowania 32bitowego i po prostu przy użyciu 32 bitów więcej pamięci się nie zaadresuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie grałem w Crysis Warhed i powiem że jest taka różnica grania względem WIN XP:
gra się 10 krotnie szybciej wczytuje, na średnich detalach chodzi jak na zwykłych w XP
i ogólnie mniej zamula. Nie wiem jak to się dzieje skoro siódemka jest bardziej wymagająca ale takie są fakty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tetra gramaton- pisalem parenascie postow wyzej odnosnie dx11,temu tak sie dzieje ze dx11 poprawia wstecz pozostale dx i mamy wzrost klatek w grach od 10 procent nawet do 30.albo i wiecej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Mam problem z nowymi Okienkami. Dostałem 7 w ramach upgrade''u z Lenovo, zainstalowałem(jako upgrade na Viste) i niestety zepsute pierwsze wrażenie. Mianowicie okna mi pływają, zacinają się, zostawiają "smugi"- nie wiem jak to nazwać. Wygląda to, jak gdyby nie było sterowników do karty graf.(Ale oczywiście są). Da się to jakoś naprawić? W Viscie czegoś takiego nie było. Reinstalacja sterowników grafiki nie pomogła. A grać w gry mogę, bez żadnych artefaktów. Laptop to Lenovo Y550.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.12.2009 o 23:09, LESZ3u napisał:

A czy ktoś tu mówi, że Microsoft wypuszcza nielegalne oprogramowanie? Wersja OEM powinna
być teoretycznie dołączana jedynie do nowych komputerów i tylko z nimi powinna być wykorzystywana.
A to, że bez problemu można ją dostać na Allegro to już inna sprawa. Kwestia ta wydaje
się sporna i jeszcze zapewne pojawią się różne głosy w dyskusji na ten temat, no ale
co zrobić.

Edit: troszkę się spóźniłem ;P


Jakiś czas temu (ze 2-3 lata). Microsoft zmienił zasady licencji OEM i teraz wersja Windows OEM może być legalnie sprzedawana bez żadnego podzespołu HardWare. Po instalacji Windows w wersji OEM wysyła do centrali Twoją konfiguracje sprzętu i A Twój klucz do programu jest przypisywany do płyty głównej (możesz zmienić podzespoły kompa z wyjątiem płyty głównej.) I o to tu chodzi. Swoją drogą, Microsoft zrobił dobry krok w strone klientów, bo 300zł za wersje OEM to nie 700zł za Box. Różnica duża, a kompa nie wymienia się co rok.


p.s. sprawe płyty głównej też się da obejśc. Jak się ona spali, to wystarczy skontaktować się z MS Polska, wysłać im zaświadczenie z serwisu i aktywują nam naszego Windowsa OEM na nowym kompie. Ale musi być usterka stwierdzona. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zerohunter-Mozna wykorzystac te 750mega ramu co system 32 bit nie widzi z 4 giga,a mianowicie robimy dysk wirtualny z tej czesci ramu i tam ustawiamy plik wymiany,mamy wiec teoretycznie 4 giga.i szybszy odczyt z pliku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2009 o 09:49, Morte napisał:

zerohunter-Mozna wykorzystac te 750mega ramu co system 32 bit nie widzi z 4 giga,a mianowicie
robimy dysk wirtualny z tej czesci ramu i tam ustawiamy plik wymiany,mamy wiec teoretycznie
4 giga.i szybszy odczyt z pliku.


Tak, ale zanim cokolwiek wchodzi do pliku wymiany jest przechowywane w pamieci operacyjnej i dopiero kiedy jej zabraknie wykorzystywany jest plik wymiany. Nie wiem czy system 32 bity bedzie w stanie takie cos wykorzystac, gdy swap wladujemy na utworzona partycje w pamieci ram.
Kiedys robilem "ramdisk" i tam wklepywalem tymczasowe pliki internetowe. To jest dobry pomysl, bo tymaczasowy plik internetowy nie zasmieca dysku. Jednak, po restarcie komputera wszystko przepada :((

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2009 o 09:49, Morte napisał:

zerohunter-Mozna wykorzystac te 750mega ramu co system 32 bit nie widzi z 4 giga,a mianowicie
robimy dysk wirtualny z tej czesci ramu i tam ustawiamy plik wymiany,mamy wiec teoretycznie
4 giga.i szybszy odczyt z pliku.

Druga sprawa to taka gdzie my wykorzystamy te 3-4gb? Ja na laptopie mam 3gb i win 7pre 32 bit i nawet grając w wymagający tytuł nie zauważyłem żeby brało mi więcej jak 2gb ramu. Vista to co innego sam system Ultimate zżerał 1,5gb podczas gdy ten 800mb czyli prawie jak xp;o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.12.2009 o 06:47, TetraGramaton napisał:

Właśnie grałem w Crysis Warhed i powiem że jest taka różnica grania względem WIN XP:
gra się 10 krotnie szybciej wczytuje, na średnich detalach chodzi jak na zwykłych w XP
i ogólnie mniej zamula. Nie wiem jak to się dzieje skoro siódemka jest bardziej wymagająca
ale takie są fakty.


To nie jest tak, że Win 7 jest jakoś szczególnie bardziej wymagający, większość ludzi po prostu rzuca okiem, ile wykorzystuje np. pamięci RAM i wpadają w panikę, że "XP lepszy, Siódemka zżera kilkaset MB już na starcie!". Zapominają, że system po prostu lepiej pamięcią zarządza - na bieżąco ładuje do niej dane, by zapewnić szybszy do nich dostęp, w przypaku uruchomienia jakiejś aplikacji udostępnia jej tyle RAM, ile to możliwe.

Co do wątpliwości niektórych - "po coż nam 64-bit, skoro 3GB wystarczy". Po pierwsze - problemy choćby z Empire TW wynikały z faktu, że twórcy uderzyli z hukiem w 32-bitowa barierę 2GB.
Oto, co na ten temat ma choćby Brad Wardell, prezes Stardock i dlaczego ich nadchodzący Elemental:War of Magic będzie wydany w wersjach 32 i 64 bit w jednym pudełku:
http://forums.elementalgame.com/371164

"You’d think before a PC game developer decided to “dumb down” their game they’d look at the sales of other games that went down that path.

If you want to make a simplified, “mainstream” game make it for the console and be done with it. But if you’re making a PC-specific game, take advantage of what the PC can do and make the game you want to make along with look at what the people who buy these games want.

Speaking of PC advantages – the new version of Havok apparently supports 64-bit Windows. This is a big deal because it means we should be able to make a native 64-bit version of Elemental.

Why does that matter? Because memory limitations are a big deal in PC games. Even Galactic Civilizations II (2006) was hitting the 2 gigabyte limit. It’s not about the graphics but rather the scale/scope of the game. If I want to have immense sized maps or incredible amounts of detail, I don’t need a mega machine for that but I do need to be able to address a lot of memory.

Hopefully, everyone who has been upgrading to Windows 7 has been careful to get 64-bit because the quicker we migrate to 64-bit, the more the PC (as a platform) offers again to game developers.

Consider this: The XBOX 360 has 512MB of RAM. Even the “next gen” console is likely only to offer say 1GB of memory, maybe 2GB for cost purposes. So being able to address massive amounts of memory will allow PC game developers to do new and interesting things that we can’t currently do because of the memory limitations.

Hopefully, that will help encourage developers to not to feel the need to “dumb down” their game.

Just my 2 cents."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 15.12.2009 o 10:40, Misquamaqus napisał:

Tak, ale zanim cokolwiek wchodzi do pliku wymiany jest przechowywane w pamieci operacyjnej
i dopiero kiedy jej zabraknie wykorzystywany jest plik wymiany. Nie wiem czy system 32
bity bedzie w stanie takie cos wykorzystac, gdy swap wladujemy na utworzona partycje
w pamieci ram.
Kiedys robilem "ramdisk" i tam wklepywalem tymczasowe pliki internetowe. To jest dobry
pomysl, bo tymaczasowy plik internetowy nie zasmieca dysku. Jednak, po restarcie komputera
wszystko przepada :((


No tak,gdyby tak było to by było super :D jakby win po zapełnieniu ramu dopiero plik wym. wykorzystywał . tak nie jest , zapisuje i tu i tu tak mniej więcej 70 % do ramu 30% do pliku( niestety) i wiele osób decyduje sie w ogóle plik usunąć by wszystko do ramu szło,(w przypadku gier plik musi być)ale nawet jeśli by było jak piszesz(tak teoretycznie) to ten dysk wirtualny z ramu działa na takiej samej zasadzie jak plik wymiany na dysku twardym, przecież my ustawiamy ten plik na pamięci ram (tej niewidocznej przez system) ale już widocznej jako wirtualny dysk więc to jest to samo.można również plik wymiany ustawić na pendrivie tzw ready boost ,czyli znowu przyspieszamy plik wymiany bo z pamięci flash (szybszej ) dane są odczytywane i tak dalej i tak dalej ,ale jak napisał ważną rzecz Witcher1990 po co to ,nie ma sensu tego juz robić ,3 giga ramu 4 giga to aż nadto ,ale jak zadał pytanie forumowicz co mozna zrobic z tą niewidoczną częścią ramu to po prostu odpowiedziałem :)) tylko to można zrobić i jest to dobre dla wydajności systemu,.. a dane wiadomo ze będą znikac po wyłączeniu kompa przecież ten dysk wirtual.działa jak ram i tylko sie nadaje do pliku wymiany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic do Twojej wypowiedzi, tylko mam watpliwosc czy system 32 bit potrafi zrobic taki myk przy 4 gb pamieci ram ?
Jezeli mozna wykorzystac te nieuzytkowane mhz ramu wlasnie tworzac ramdisk dla plikow tymczasowych, to byloby to bardzo sympatyczne.
Ja to robilem majac 2 gb na xp 32 bit, wiec nie wiem jak mam to porownac teraz do takich pojemnosci jak 4 gb :), tym bardziej, ze od wiosny siedze na win 7 64.
Tutaj tworzenie ramdisku jest bezcelowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Misquamaqus- oczywiscie ze mozna ,przeciez jesli pisze cokolwiek na forum gdzie czyta to sporo ludzi to musze byc pewny w 100 procentach co pisze,a poza tym,ta porada byla takze w magazynie komputerowym :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.12.2009 o 07:45, Morte napisał:

Misquamaqus- oczywiscie ze mozna ,przeciez jesli pisze cokolwiek na forum gdzie czyta
to sporo ludzi to musze byc pewny w 100 procentach co pisze,a poza tym,ta porada byla
takze w magazynie komputerowym :D


Mysle, ze jak ktos nie sprobuje, to nie poczuje "" :)

Zrobic sobie dla proby "ramdisk", ale nie instalowany jako program, tylko dodany jako nowe urzadzenie. Zawsze mozna sie takiego delikwenta pozbyc bez mieszania w systemie. Wrzucic tam plik tymaczasowy internetowy i poprostu uzytkowac komputer. Czy wszystko bedzie szybciej chodzic czy nie, wyjdzie w praniu :)

Opisow utworzenia "ramdisku" jest sporo, wiec nie bede mieszac, ale pokaze, gdzie szukac plikow internetowych tymczasowych.
Ostatnie male okienko po prawej, nie posiada utworzonego "ramdisku" bo go nie utworzylem, ale gdyby byl, to wlasnie tam nalezy przeniesc tymczasowy plik internetowy.

Tak od siebie dodam, ze nie warto przenosic tymczasowych plikoe TEMP z zmiennych srodowiskowych do "ramdisku" poniewaz przy instalacji wiekszych plikow system zaczyna robic sie nieznosny i trzeba kombinowac.

20091216090343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2009 o 09:03, Misquamaqus napisał:

Tak od siebie dodam, ze nie warto przenosic tymczasowych plikoe TEMP z zmiennych srodowiskowych
do "ramdisku" poniewaz przy instalacji wiekszych plikow system zaczyna robic sie nieznosny
i trzeba kombinowac.

Osobiście ja tego nie robiłem i nie będę robił bo to jest niepotrzebne,komp śmiga ,gry także więc nie ma sensu,jak mam 4 G ramu (widoczne 3,25 G ) to wystarczy, niedługo kupie win 7 64 bit więc będzie 4, ale nie wiem czy my sie rozumiemy ,ja piszę o ustawieniu pliku wymiany na tym ramie ,nie by tam zapisywać samemu pliki tymczasowe itp. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2009 o 19:22, Morte napisał:

Osobiście ja tego nie robiłem i nie będę robił bo to jest niepotrzebne,komp śmiga ,gry
także więc nie ma sensu,jak mam 4 G ramu (widoczne 3,25 G ) to wystarczy, niedługo kupie
win 7 64 bit więc będzie 4, ale nie wiem czy my sie rozumiemy ,ja piszę o ustawieniu
pliku wymiany na tym ramie ,nie by tam zapisywać samemu pliki tymczasowe itp. :)


Rozumiemy sie.
Plik wymiany juz odrzucilem dawno.
Nie ma sensu wrzucac swapa do ramu na sile, skoro jest tam zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować