Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Akcelerator fizyki? A po co?

54 postów w tym temacie

hm no dobrze ale czy będą w stanie jednocześnie liczyć fizyke i grafike? bo przynajmiej na początku trzeba będzie pewnie wybierać. albo fizyka albo akcelerowana grafika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek

ATI - reagując na zapowiedzi wprowadzenia przez firmę AGEIA pierwszego akceleratora fizyki - ogłosiło, że jego układy graficzne już od jakiegoś czasu są zdolne do obliczeń związanych z fizyką. I że tylko kwestią czasu jest komercyjne wykorzystanie tych możliwości.

Przeczytaj cały tekst "Akcelerator fizyki? A po co?" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale akcelerator fizyki formy AGEIA oblicza TYLKO fizyke a karty graficzne fizyke i grafike. Zastosowanie takiego akceleratora PsyhX zapewni owiele lepszą fizyke i interaktywnośc z otoczeniem niz same karty graficzne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to bardziej bajer niż coś co na dłuższą metę się przyda . Weźmy takiego hl2 on ma wystarczającą jakość fizyki i wczle do jego obsługi niepotrzebna jest karta fizyczna ani lepsza graficzna ( mająca dużo potoków pxs vsh)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radeon1>>> musze przyznać racje:] Zawsze coś wymyslą zeby sobie ułatwic prace:/:/ Np. jakby sie przylozyli to optymilizacji kodu gier to nie potrzeba by bylo tylu modeli kart i tyle kasy wydawać na nowe karty co i tak góra rok pociągnoł:/:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh. Zaczyna sie. Gry teraz beda mialy naprawde wspaniala fizyke.. taak - Half-Life 4, Doom 15, Fifa 2023... A gdzie miejsce na marne techniczne, albo chociaz po prostu przyzwoite... ale za to innowacyjne i ultragrywalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2005 o 22:10, Loonatyk napisał:

Heh. Zaczyna sie. Gry teraz beda mialy naprawde wspaniala fizyke.. taak - Half-Life 4, Doom 15, Fifa 2023... A gdzie miejsce
na marne techniczne, albo chociaz po prostu przyzwoite... ale za to innowacyjne i ultragrywalne?

obawiam się że w muzeum (obym sie mylił)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedynym sensownym rodzajem gier, w którym takie urządzenie mogłoby w pełni rozwinąć skrzydła i pokazać swoją siłę, jest symulator lotu. A że na tym rynku panuje lekka susza, raczej nie wróżę pomysłowi wielkiej przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze znajdzie sie taka grupa zapaleńców, która odważy się na zrobienie takiego Chłopaki Nie Płaczą, która technologicznie nic nie zwojuje, ale za to grywalność... mniam. Poza tym tu nie tylko mowa o powrocie do slabych technologii - ale przede wszystkim o ciaglej sequelizacji. Juz zdecydowanie wole remake''i, bo w takie Pirates! czy Prince of Percia: SoT grało się przednio!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prince of Persia SoT nie jest remake''iem. No i dobry sequel nie jest zły.:) Szczerze mówiąc, to nie wierzę, żeby fizyka w pecetowych kartach ATi była liczona - po prostu wymagałoby to innej konstrukcji silnika gry, niż gdyby tą samą grę odpaloano na kartach nVidii (chyba że i GPU nVidii mają taką możliwość). Prędzej coś takiego się stanie na X360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile razy slysze komentarze na temat np. CoD2 "slaba/przestarzala/denna grafika nic z tego niebędzie" ludzie a gdzie grywalność. Temu wszystkiemu jesteśmy winni my sami. Sami tak gadamy ze grafa to wszystko. A to nieprawda. Dobrze ze są jeszcze ludze co sądzą tak jak ja:]:]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem grafika jest po prostu najbardziej eksponowana z oczywistych względów i właśnie dlatego wygląda to wszystko tak, jakby była najważniejsza. Pokazanie fabuły i grywalności nie jest możliwe, dlatego do promocji gry wybiera się grafikę i fizykę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2005 o 22:28, Szaromir napisał:

Szczerze mówiąc, to nie wierzę, żeby fizyka
w pecetowych kartach ATi była liczona - po prostu wymagałoby to innej konstrukcji silnika gry, niż gdyby tą samą grę odpaloano
na kartach nVidii (chyba że i GPU nVidii mają taką możliwość). Prędzej coś takiego się stanie na X360.


Jeśli ATI coś takiego wprowadzi to raczej nie trzeba będzie długo czekać na odpowiedź NVIDII. Zresztą ja problemu nie widzę - po prostu na takiej karcie fizyka bylaby liczona szybciej i byłaby większa ilosć fps. Posiadacze kart NVIDII mogli by spokojnie grać, tyle że musieliby sie liczyć z mniejszą szybkością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze wprowadzenie porzadnej fizyki w grach moze byc mala rewolucja. Wyobrazam sobie np.porzadne odwzorowanie zachowania cieczy, wytrzymalosci scian i calych budynkow. Wyobrazmy sobie np. FPSa z misja w okolicahc tamy. Naszym zadaniem jest podlozenie ladunkow wybuchowych w odpowiednich miejscach tak, aby doprowadzic do przerwania zapory. Odpowiedni algorytm obliczalby nacisk wody i wytrzymalosc tamy i w zaleznosci od skutecznosci naszych dzialan przerywal tame, albo nie. Wydaje mi sie, ze tego typu obliczenia wymagalyby sporej mocy obliczeniowej, wiec byc moze taki "zewnetrzny" akcelerator bylby (pzynajmniej na poczatku) potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silent Storm to było coś. Pocisk z pistoletu grzązł w ścianie. Pocisk z karabinu ją przebijał i rykoszetował w pomieszczeniu, raniąc wroga. Dobrze podłożony ładunek wybuchowy zawalał budynek. Można było z karabinu maszynowego zrobić dziurę w podłodze i zeskoczyć nią na dół. Trafiony pociskiem z mocnego karabinu snajperskiego żołnierz siłą impetu wybijał szybę i wypadał przez okno. Każda kryjówka była dobra tylko tak długo, dopóki wróg jej nie zniszczył siłą ognia. Dobra, realistyczna fizyka, to coś, czego w grach akcji aktualnie najbardziej mi brakuje. Pamiętacie Red Faction? Gra była przeciętna, ale silnik GeoMod był niesamowity z możliwością przerabiania krajobrazu wedle życzenia. A możliwości taktyczne w multiplayu!... Ostatnio grałem w demo Call of Duty 2. Jak to wygląda, gdy seria z Brena nie zostawia nawet zadrapania na glinianym dzbanie?! Porządnej fizyki nie robią, bo im się nie chce. Grafikę wspomagają możliwości kart graficznych, więc to można dopracować. Może jeśli karty będą wspomagały fizykę, to może pojawi się ona w grach, tak, jak powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować