kris2005a

CD-ACTION

38291 postów w tym temacie

Dnia 29.07.2007 o 20:42, Forgotten napisał:

> Wyobraź sobie że nie wszyscy mają szybki internet, proszę ja ciebie...
lol i to jest wina gry;p?
Nie.


Pomyśl chwilę. To od dziś mamy przestać się czepiać ceny gry? To że jakaś gra kosztuje 200 złotych(takie np. Halo 2) to nie jest wina gry, ale pisze się ją w "minusach" bo dla potencjalnego klienta mogą to być ważne informacje. Tak samo Steam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.07.2007 o 20:42, Forgotten napisał:

> Wyobraź sobie że nie wszyscy mają szybki internet, proszę ja ciebie...
lol i to jest wina gry;p?
Nie.

Raczej wina twórców , a nie gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hłe, czas coś napisać, co mnie nurtuje...
Na początku mówię, że jestem fanem CD-Action. Zacząłem je kupować w styczniu 2002 roku, kiedy nawet nie miałem komputera. Po 4 miesiącach doczekałem się swojej pierwszej maszyny. Od razu odpaliłem Sheep - pełniaka dodawanego do do ww. numeru. Do czasu, aż zdobyłem mojego PCta nie patrzyłem na CDA, jak na magazyn o grach, tylko jak na gry z grubym pisemkiem dołączanym za friko. Dopiero po tym zacząłem wczytywać się w recenzje, zapowiedzi, NL, AR(miałem wtedy 10 lat, chlip). Pokochałem to pisemko, to była jedyna prasa, którą kupowałem(prócz książek). Głównym daniem dla mnie były recenzje, potem na deserek GW(AR było zwykle przy okazji doczytywane). Co tu dużo mówić - zawsze we wtorek fruwałem do sklepu z dwoma dyszkami, aby zdobyć moje pisemko.
Dobra, koniec o nudnej przeszłości. Aktualnie CDA coraz mniej mnie wciąga(nie wiem, bez powodu, ale dalej chętnie je czytam). Kiedyś wydawało mi się, że recenzje są idealnie wyważone. Teraz czuję niedosyt, jest przepych artworków(tak, zwykle ich jest więcej, niż screenów, vide AR z aktualnego numeru), a brak mi tekstu.
Zgadzam się z Derem(der?), że można było napisać więcej. Zaraz odezwą się głosy: "w każdej recenzji można wyciągnąć dodatkowe znaczki pisząc o bzdetach". Tak, zgadza się, ale zdziwił mnie chociażby brak minusów, które chyba każdemu rzuciły się w oczy. Przykłady? Proszę bardzo: dziwny system mulitplayer(jeśli to jest MMORG, to ja jestem bozia... brak opcji whisper, co zmusza do korzystania z Xfire, aby odnaleźć kumpla, brak zmieniania dyskryptów i parę innych), wszelakie błędy na kartach Nvidii(Allor pewnie ma Radeona, więc ok), oraz parę innych. Zainteresowanych zapraszam do tematu Test Drive, gdzie można spotkać sfrustrowanych graczy, recytujących błędy, oraz problemy z save''ami. Gdy otwieram recenzję, zwykle jakiegoś hiciora, okazuje się, że jest na 6 stron. Fajnie, będzie co czyta... I tak kończę zdanie, widząc artworki lub screeny na pół strony. Tu Smuggler by pewnie powiedział to, co z AR: "Czasem jeden screen powie więcej niż 1000 słów". No właśnie, czasem. Zwykle i tak czytamy: "Gra w akcji wygląda o wiele lepiej, niż na screenach!" Jaki jest tego sens? Wtedy może lepiej opisać, co redaktor widział, a nie ''spławia'' nas, odsyłając do screenów, które nie pokazują pełni piękna rozrywki. Ludzie, litości...
Druga sprawa, która mnie bardziej śmieszy, niż nurtuje: zmiana nazwy działu Ludzie & ludziska. Pomijając fakt, że nazwa mocno średnia... Ale to moje subiektywne zdanie, zresztą nazwa nawet pasuje do tych głupich listów. Wracając do sedna sprawy: czytam sobie jak zwykle, a tu... LoL. Ekhm, da się przeżyć internetowy slang w recenzjach i odpowiedziach, ale zmiana nazwy działu na tak głupi tytuł... Fakt, to subiektywna opinia, ale myślę, że takich osób, których się to nie podoba, jest więcej. Taki czytelnik to wredna istotka, przeżywa sprawy, co się dzieje w jej kochanym pisemku, a także przyzwyczaja się do tego, jaka jest, obierając swój ideał. Pomijając fakt, że Smugg później się musi męczyć tłumacząc, że coś musi się zmieniać, ale... to krok wstecz. Pierwszy komentarz Smugga, strona 144: "Ludzie & ludziska, czyli LOL - i jest kompromis". Tak było, ale stronę dalej widzę LoL i sam nie wiem, co myśleć.
Poza tym, rysunki Pana Lenca nie są w ogóle śmieszne(a niektóre żałosne, robione na ilość, nie na jakość), ale nie mam ochoty o tym teraz pisać. Rysunek w "Schwytanych w sieci" w aktualnym numerze - śmiać się, czy płakać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.07.2007 o 21:55, Nadrill napisał:

jest na 6 stron. Fajnie, będzie co czyta... I tak kończę zdanie, widząc artworki lub screeny
na pół strony. Tu Smuggler by pewnie powiedział to, co z AR: "Czasem jeden screen powie więcej
niż 1000 słów". No właśnie, czasem. Zwykle i tak czytamy: "Gra w akcji wygląda o wiele
lepiej, niż na screenach!" Jaki jest tego sens? Wtedy może lepiej opisać, co redaktor widział,
a nie ''spławia'' nas, odsyłając do screenów, które nie pokazują pełni piękna rozrywki. Ludzie,
litości...


Co ma takiego opisać? Grafike? Jak on niby ma opisać grafike w akcji? Powiedzieć ile polygonów i pikseli znajduje sie na screenie obok? Jak chcesz wiedzieć jak gra wygląda w akcji to ściągnij demo/kup gre jak recka cie zachęciła. Jak patrzysz na gre w akcji, a potem na screena, to opisz komus kto nie widział gry w akcji na podstawie screena grafike. Jedyne co przychodzi do głowy to "no wiesz, tak jak na screenie tylko bardziej/ładniej/lepiej", ale czy jest sens tak pisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi powiedz, czy screen wielkości pudełka papierosów może oddać dynamikę i klimat gry? Czy na screenie będzie widać poruszające się liście/trawę? Czy w ogóle screen po bliskim kontakcie z Photoshopem oddaje rzeczywisty poziom grafiki? Czy gra składa się tylko z grafiki, skoro poświęca się jej aż pół miejsca na recenzję, dając screeny, które i tak nie oddają jej w pełni? Zawalenie pisma screenami to pójście na łatwiznę i najlepszy sposób, aby najniższym kosztem dobić do tych 150 stron...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.07.2007 o 22:12, tajgun92 napisał:

Co ma takiego opisać? Grafike? Jak on niby ma opisać grafike w akcji? Powiedzieć ile polygonów
i pikseli znajduje sie na screenie obok?


Geez, dobrze wiesz, o co chodzi. Jest wiele sposobów, aby opisać, co się widzi. Widoki, kolorki, animacja... takie rzeczy można fajnie ubrać w słowa... o ile się chce. Kiedy już się pisze, że screeny nie oddają piękna gry, można odpuścić sobie te screeny, lub dać coś humorystycznego(nie chodzi mi o rzucenie skrina i naciągany dowcip ''hehe, ale mu leb oderwało'', ale np. śmieszny błąd, lub dziwna gęba npca), albo jakąś fajną tabelkę z spostrzeżeniami innego redaktora.

Jak chcesz wiedzieć jak gra wygląda w akcji to ściągnij

Dnia 29.07.2007 o 22:12, tajgun92 napisał:

demo/kup gre jak recka cie zachęciła.


Tia, jeśli będą dopicowane skriny w Fotoszopie i dopisek "w grze wygląda lepiej", bez bogatszego opisu, co jest na ekranie, to ma się nijak do zachęty nabycia gry. Zresztą, nie każdy producent wypuszcza dema.

>Jak patrzysz na gre w akcji, a potem na screena, to opisz

Dnia 29.07.2007 o 22:12, tajgun92 napisał:

komus kto nie widział gry w akcji na podstawie screena grafike. Jedyne co przychodzi do głowy
to "no wiesz, tak jak na screenie tylko bardziej/ładniej/lepiej", ale czy jest sens tak pisać?


Tak, ale screeny to dopełnienie opisu wyglądu gry, jak dla mnie. Jeśli redaktor ma mnie odsyłać do screena, żebym sam sobie ocenił grafikę, a od siebie niewiele doda, to jaki jest w tym sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.07.2007 o 13:24, Nadrill napisał:

takie rzeczy można fajnie ubrać w słowa... o ile się chce.


No właśnie: o ile sie chce. To zależy od autora recki. Jak chce to opisze na pół strony piękno grafiki, a jak uzna, że to niepotrzebne to pomija opis i daje screena. Poza tym często grafika jest przeciętna i nie ma o czym pisać.

Dnia 30.07.2007 o 13:24, Nadrill napisał:

Jak chcesz wiedzieć jak gra wygląda w akcji to ściągnij
> demo/kup gre jak recka cie zachęciła.

Tia, jeśli będą dopicowane skriny w Fotoszopie i dopisek "w grze wygląda lepiej", bez bogatszego
opisu, co jest na ekranie, to ma się nijak do zachęty nabycia gry. Zresztą, nie każdy producent
wypuszcza dema.


No dobrze, ale chyba nie kupujesz gry tylko dlatego, ze ma ładna grafe. Na gre składa sie jeszcze muzyka, klimat, grywalnosc itd. i autor recenzji moze uznac, ze te elementy są wazniejsze i to właśnie je opisuje.

Dnia 30.07.2007 o 13:24, Nadrill napisał:

>Jak patrzysz na gre w akcji, a potem na screena, to opisz
> komus kto nie widział gry w akcji na podstawie screena grafike. Jedyne co przychodzi do
głowy
> to "no wiesz, tak jak na screenie tylko bardziej/ładniej/lepiej", ale czy jest sens tak
pisać?
>

Tak, ale screeny to dopełnienie opisu wyglądu gry, jak dla mnie. Jeśli redaktor ma mnie odsyłać
do screena, żebym sam sobie ocenił grafikę, a od siebie niewiele doda, to jaki jest w tym sens?


Na przykład po to rzeby (jak sam pisałeś) "dać coś humorystycznego". Albo rzeby pokazać np. ciekawy czar, lokacje itd. mimo, że screen nie odda piękna gry to i tak mozna na nim zobaczyć cos więcej niz grafike.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.07.2007 o 18:01, tajgun92 napisał:

No właśnie: o ile sie chce. To zależy od autora recki. Jak chce to opisze na pół strony piękno
grafiki, a jak uzna, że to niepotrzebne to pomija opis i daje screena. Poza tym często grafika
jest przeciętna i nie ma o czym pisać.

Biorąc pod uwagę, że screeny zajmują ok połowy strony przeznaczonej na recenzję, mógłby to zrobić, gdyby tylko mu się chciało... albo gdyby potrafił :]. Dodać screena każdy potrafi, ciekawie opisać to co widzi już nie.
A jeśli grafika jest przeciętna i nie ma o czym pisać, to po co screeny?

Dnia 30.07.2007 o 18:01, tajgun92 napisał:

No dobrze, ale chyba nie kupujesz gry tylko dlatego, ze ma ładna grafe. Na gre składa sie jeszcze
muzyka, klimat, grywalnosc itd. i autor recenzji moze uznac, ze te elementy są wazniejsze i
to właśnie je opisuje.

Skoro grafika wcale nie jest ważna, to czemu screenom poświecą się tyle miejsca? :)
Mu chodzi o fuszerkę - danie screena to pójście na łatwiznę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2007 o 01:01, rob006 napisał:

Biorąc pod uwagę, że screeny zajmują ok połowy strony przeznaczonej na recenzję, mógłby to
zrobić, gdyby tylko mu się chciało... albo gdyby potrafił :]. Dodać screena każdy potrafi,
ciekawie opisać to co widzi już nie.


Tu sie zgadzam. Ale to, ze nie potrafi opisać tego co widzi nie znaczy, ze nie umie pisac recenzji.

Dnia 31.07.2007 o 01:01, rob006 napisał:

A jeśli grafika jest przeciętna i nie ma o czym pisać, to po co screeny?


A gdyby nie było screenów byłoby lepiej? Nie kazdy jest obdarzony bujną wyobraźnią. Niektórzy czytają piękny opis i od razu maja przed oczami wygląd tej gry, a inni nie są w stanie sobie tego wyobrazić i musi zobaczyć screena żeby mieć jakieś pojęcie o grafice. Poza tym dla mnie screeny to miły dodatek do recki, ale to już kwestia gustu ;)

Dnia 31.07.2007 o 01:01, rob006 napisał:

> No dobrze, ale chyba nie kupujesz gry tylko dlatego, ze ma ładna grafe. Na gre składa
sie jeszcze
> muzyka, klimat, grywalnosc itd. i autor recenzji moze uznac, ze te elementy są wazniejsze
i
> to właśnie je opisuje.
Skoro grafika wcale nie jest ważna, to czemu screenom poświecą się tyle miejsca? :)
Mu chodzi o fuszerkę - danie screena to pójście na łatwiznę.


Gdybyś ty bez przerwy musiał pisac recenzje to po 50,100,1000 też by ci sie znudzilo. I wtedy spojrzałbyś na to z drugiej strony i doszedł do wniosku, ze wrzucenie tego screena zamiast bogatego opisu to wcale nie taki głupi pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

Tu sie zgadzam. Ale to, ze nie potrafi opisać tego co widzi nie znaczy, ze nie umie pisac recenzji.

Opis grafiki należy do elementów pisania recenzji - jesli nie potrafi jej opisać, to nie potrafi pisać recenzji.

Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

A gdyby nie było screenów byłoby lepiej? Nie kazdy jest obdarzony bujną wyobraźnią. Niektórzy
czytają piękny opis i od razu maja przed oczami wygląd tej gry, a inni nie są w stanie sobie
tego wyobrazić i musi zobaczyć screena żeby mieć jakieś pojęcie o grafice. Poza tym dla mnie
screeny to miły dodatek do recki, ale to już kwestia gustu ;)

Ale niektórzy obdarzeni bujną wyobraźnią i woleliby przeczytać opis grafiki, a nie zostać odesłani do screena. Skoro CDA szczyci się ogromną ilością stron, a fani wychwalają długość tekstów, to czemu nie opisują grafiki?
I żeby nie było - sam nie przepadam za długimi wywodami na temat grafiki, ale odesłanie do screenów to przykład zwykłego lenistwa. :)

Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

Gdybyś ty bez przerwy musiał pisac recenzje to po 50,100,1000 też by ci sie znudzilo. I wtedy
spojrzałbyś na to z drugiej strony i doszedł do wniosku, ze wrzucenie tego screena zamiast
bogatego opisu to wcale nie taki głupi pomysł.

To nie jest głupi pomysł, to jest cwany pomysł. Niewielkim nakładem sił można zapełnić stronę i pominąć opis grafiki.
Poza tym tu chyba najważniejsze jest to, czy opisy nudzą czytelników, a nie redaktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.07.2007 o 13:02, rob006 napisał:

Teraz mi powiedz, czy screen wielkości pudełka papierosów może oddać dynamikę i klimat gry?
Czy na screenie będzie widać poruszające się liście/trawę? Czy w ogóle screen po bliskim kontakcie
z Photoshopem oddaje rzeczywisty poziom grafiki? Czy gra składa się tylko z grafiki, skoro
poświęca się jej aż pół miejsca na recenzję, dając screeny, które i tak nie oddają jej w pełni?
Zawalenie pisma screenami to pójście na łatwiznę i najlepszy sposób, aby najniższym kosztem
dobić do tych 150 stron...

czy to wszystko oznacza ze cda sie stacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

Tu sie zgadzam. Ale to, ze nie potrafi opisać tego co widzi nie znaczy, ze nie umie pisac recenzji.


Też się zgadzam. Ale to nie oznacza, że nie umie pisać recenzji, tylko jest leniwy, lub myśli, że zdjątka wystarczą.

Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

A gdyby nie było screenów byłoby lepiej? Nie kazdy jest obdarzony bujną wyobraźnią. Niektórzy
czytają piękny opis i od razu maja przed oczami wygląd tej gry, a inni nie są w stanie sobie
tego wyobrazić i musi zobaczyć screena żeby mieć jakieś pojęcie o grafice. Poza tym dla mnie
screeny to miły dodatek do recki, ale to już kwestia gustu ;)


Nikt tu nie mówi o zlikwidowaniu screenów, tylko o zmniejszeniu ich objętości. Kupuję teraz pisma konsolowe, aby zaspokoić głód pisemek o grach(2 najpopularniejsze pisma na rynku o konsolach). Tam screeny są rozmiaru tych, z artyukułu o EA3. Mi to pasuje, gdyż dobrze widać, a czasem kosmicznie wielkie fotki się rozmazują. Nie mówię, że CDA cały czas daje duże screeny, bo te np. z recenzji DiRTA są ok(tylko jest ich o wiele za dużo), ale ss z Halo 2 na stronie 55 to przesada.

Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

> > No dobrze, ale chyba nie kupujesz gry tylko dlatego, ze ma ładna grafe. Na gre składa

> sie jeszcze
> > muzyka, klimat, grywalnosc itd. i autor recenzji moze uznac, ze te elementy są wazniejsze

> i
> > to właśnie je opisuje.


Dobra, ale ja w kwestii opisywania grywalności, klimatu, etc. nie mam nic do zarzucenia. Mi chodzi cały czas o przesyt artów i screenów, oraz zwykle nikłego opisu grafiki.

Dnia 31.07.2007 o 13:05, tajgun92 napisał:

Gdybyś ty bez przerwy musiał pisac recenzje to po 50,100,1000 też by ci sie znudzilo. I wtedy
spojrzałbyś na to z drugiej strony i doszedł do wniosku, ze wrzucenie tego screena zamiast
bogatego opisu to wcale nie taki głupi pomysł.


Wrzucenie screena to niegłupi pomysł. Wrzucenie artworka to niegłupi pomysł. Wrzucenie artów, screenów, śmiesznych screenów oraz jeszcze artworków to głupi pomysł. Można tak zrobić, ale to recka na odwal się.

Tak przy okazji: Smuggler w AR pisał, że redaktor wybiera sobie, na ile chce recenzję. Yhy, nieraz było opisywane, że musi wyciągnąć jeszcze praę znaków, bo miał zrobić reckę(na pół strony, stronę, 2, 3 itd.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2007 o 16:25, Oskar 1994 napisał:

Kiedy wyjdzie CD-Action 08/07 ?? Wiem że wychodzi we wtorki ale u mnie dzisaj jeszcze go nie
byłonie wiem może za mała miejscowość ;/ ??


Widać, że nie czytasz wstępniaków. Niestety.
Następny numer ukaże się 07.08.07.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2007 o 16:31, Nadrill napisał:

> Kiedy wyjdzie CD-Action 08/07 ?? Wiem że wychodzi we wtorki ale u mnie dzisaj jeszcze
go nie
> byłonie wiem może za mała miejscowość ;/ ??

Widać, że nie czytasz wstępniaków. Niestety.
Następny numer ukaże się 07.08.07.


Dzięki czyli we wtorek za tydzień xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczęły się przecieki:) Macie linka : http://www.cdaction.pl/agora/viewtopic.php?t=19757
Pierwszą grą będzie Defender of the Crown: Heroes Live Forever. Podobno remake gry z Amigi, szczerze powiedziawszy nie grałem w nią nigdy (bądź sobie nie przypominam:P)
Drugą grą będzie Stalingrad PL. Nic nigdy nie słyszałem o tej grze, mam nadzieję, że gra pozytywnie mnie zaskoczy (tak jak i całhy numer:P).
Następne przecieki jutro (dzisiaj - już po północy:P), szkoda że się nie dowiem następnych tytułów od razu, tylko przy kupowaniu CDA, bo nad morze wyjeżdżam. Z drugiej strony może to dla mnie być jeszcze większa niespodzianka:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie te przecieki nie za ciekawe. Dwie bądź co bądź leciwe gierki, z czego pierwsza jest praktycznie nieznana. Druga to zapewne marny klon Sudden Strike''a czy Blitzkriega umieszczona niegdyś w Rewolucji Cenowej. Daliby jakąś oryginalniejszą grę. Ja najbardziej bym chciał No One Lives Forever 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.08.2007 o 11:31, FlankerD napisał:

Kolejną grą jest Sanitarium, jeśli dobrze kojarze jest to horror z 1998 roku.

Żadnego Sanitarium nie ma! Dopiero odgadnięte były Defent of Crown i Stalingrad, a trzecią grę próbują zgadnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się