Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Games Convention 2007 - Fallout 3 - ściśle tajne

206 postów w tym temacie

Grafika - ładna.
Kilmat - może będzie super.
Gra - może będzie fajna ...

ale ... to nie będzie FALLOUT !
Ludzie niech się ta gra nazywa jakkolwiek, nawet: "Post-Nuklearna gra FP(P/S) z elementami RPG" czy Fallout: FPS ...
ale TO NIE JEST FALLOUT, tym bardziej "3". Zniszczyli taki tytuł ...

Nawet jak się ludziom (czyt. tym co nie grali w F1-F2) spodoba to wątpie, żeby żaden wieli fan Fallouta przełknął takie znieważenie gry, a tym samym wielkich fanów serii, toż to już Fallout: BoS, który był po części zniewagą serii jest setki raz lepszy.

Czeeeemu, psują wszystkie tytuły ... Settlers, Fallout, SimCity ... czemu nie mogą sobie nazwać swoich debilnych pseudo gier innymi tytułami tylko wydają szmat kasy, aby tylko pogrzebać tytuł ;(

Kochałem serię F, spędziłem przy obu pierwszych częściach ponad setke godzin przemierzając pustynie wzdłóż i wszerz szukając ukrytych skarbów, odkrywając kazdy zakątek mapy i szukając sposóbów na zdobycie amunicj (zwłaszcza MFC do samochodu ;) )i i wykonanie jak możliwie największej ilości questów, nie wspominając o perkowaniu postaci i innych smaczkach ... a teraz co widzę ? Idź->zabij->pogadaj->idź->zabij->pogadaj ... gdzie skille doctor/science/itd, gdzie możliwości przejścia gry na dziesiątki sposóbów w tym wielu bezkrawawych, gdzie możliwość zagadania przeciwnika .. gdzie to jest ? chlip
Fallout RIP <- tak powinni to nazwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 17:54, Bezimek napisał:

@ Uspatente


No i bardzo dobrze, że masz takie a nie inne zdanie, które szanuje. Ale przeczytaj swoją wypowiedź, a tej persony, z którą wdałem sie niepotrzebnie w polemikę i porównaj poziom języka i argumentacji. Nie byłem jedynym w tym temacie, do kogo się doczepił. A zawsze myslałem, że graczy cechuje bądź co bądź jakaś tolerancja :) To moja wina, że Fallout będzie taki jaki jest? Na mnie i innych, którym ta gra się podoba (tzn. Fallout 3) trzeba wylewać swe frustracje związane z rozczarowaniem? Z nikim się nie spoufalam ani nie obrażam, wiekiem też nie imponuje (2 z przodu jest :) Czytam różne wypowiedzi na temat tej gry. Jest fanem tej serii i darzę ją wielką sympatią i szacunkiem , ale nie jestem w niej bezgranicznie zaślepiony. Dla mnie bardziej wiarygodne są słowa od twórców niż "gdybania" i domysły nawet jeśli są nieprawdziwe ;) Zaczekam na jej wydanie - demo jak czytam baaardzo mało prawdopodobne - poczytam kilka recenzji, posty na forum PO ukazaniu się gry, być może przed zakupem "wysępię" od kogoś :) i WTEDY wydam werdykt.
...a odnośnie Obliviona kliknijcie w "Oblivion temat ogólny" i poczytajcie posty PRZED wydaniem tej gry - marudy można policzyć na palcach jednej ręki :)), a wszyscy się ślinią i pieją peany na jej cześć - ciekawe dlaczego odnośnie Fallouta jest odwrotnie ;)
...to była ironia -> znowu będą niedomówienia i gromy na moją skromną osobę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 20:00, Uspatente napisał:

> @ Uspatente

No i bardzo dobrze, że masz takie a nie inne zdanie, które szanuje. Ale przeczytaj swoją wypowiedź,
a tej persony, z którą wdałem sie niepotrzebnie w polemikę i porównaj poziom języka i argumentacji.

Hahaha, tak, to ja jestem tym zlym bo to JA podalem linki do historii Fallouta i FAQ Fallouta 3 :D Dlatego, ze to ja dysponowalem czyms wiecej niz pustymi slowkami.
Wlasnie wygrales caly internet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 21:26, Sephirath napisał:

Podłe ;-)

Wiesz co, chyba tym jednym słowem najlepiej określiłeś całą sytuację. Po prostu pojechałeś, jak to się mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 20:59, Hra'ko'lothanek napisał:

Hahaha, tak, to ja jestem tym zlym bo to JA podalem linki do historii Fallouta i FAQ Fallouta
3 :D Dlatego, ze to ja dysponowalem czyms wiecej niz pustymi slowkami.
Wlasnie wygrales caly internet.


Myślałem, że zakończyliśmy dyskusję...
Z ciekawości przejrzałem stare posty nt. Fallout 3. Człowieku! Ty jesteś Alfą i Omegą Fallouta! Normalnie chodzącą encyklopedią i wyrocznią! Kłócisz się ze wszystkimi, którzy nie podzielają twojego nieomylnego osądu. We wszystkich tematach nt. Fallout 3 na gram.pl ty masz ostatnie oczywiście jedynie słuszne zdanie. Na dodatek nie przebierasz w słowach - obrażasz innych, nie liczysz się z cudzą opinią. Załóż jakąś stronę o Fallout 1 i 2 i tam emanuj swoją nieokiełznaną wiedzą na temat tego postapokaliptycznego uniwesum. Na dodatek chyba wątpisz w inteligencję forumowiczów-falloutowców, bo w kółko podkreślasz ten nieszczęsny link. Zapewniam cię, że każdy ciekawy informacji nt. gry znalazł ją wpisując frazę Fallout w Google, w tym także twoje chyba jedyne źródło informacji. Poza tym wiem co dla ciebie jest największym brakiem w F3 - brak możliwości strzelania miedzy oczy i krocze - cóż za głębia fabularna cRPG kryje się za takimi możliwościami! Krytykujesz wszystko i wszystkich za frustracje spowodowaną niezaspokojeniem TWOICH żądań wobec gry. Porównując Obliviona do Daikatany sam dajesz przykład swojej ignorancji. Nie potrafisz dać żadnej sensownej kontrargumentacji, zamiast tego ubliżasz i piszesz jakieś "zapchajznaki" - "hahaha", "trollować" do tego te "synusie", "człenie", "misie"... Będziesz miał dużo roboty z "uświadamianiem" tych wszystkich nieoświeconych, że tylko ty masz rację odnośnie osądzania co Fallout, a co nie, bo pozytywnych postów przybywa i ludzie mają w nosie opinię takiego zarozumialca.
Żegnam i do niezobaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy widze komentarze w stylu: "To nie bedzie Fallout! Przerobiony Oblivion ze spluwami! Jak to nie ma widoku izometrycznego ?!" itp. to mam juz tego dosc.

Ja sie wychowalem na Falloutach, sa to moje ulubione gry, dzieki nim zainteresowalem sie calym tematem swiata postapokaliptycznego w grach, filmach, ksiazkach. Znam kazdego questa z obu czesci, przeszedlem je wiele razy, ubostwiam system walki, kocham ten klimat lat 50. Naprawde, uwielbiam Fallouta.

I przez jakis czas komentowalem Fallouta 3 tak samo. Ze to nie to samo, ze nie bedzie widoku z gory, walka inna... Po jakims czasie doszedlem do wniosku ze te detale nie maja kompletnie zadnego znaczenia.

Ludzie, gry ida do przodu ! Jak sobie wyobrazacie zrobienie teraz nowoczesnej gry w rzucie izometrycznym ? To wygladaloby po prostu niedzisiejszo i przestarzale. Poza tym taki widok znacznie ogranicza mozliwosci gracza. Osobiscie uwazam ze zmiana widoku na FPP/TPP to bardzo dobre posuniecie, pozwoli na lepsze utozsamienie sie ze swoja postacia i lepsza walke. To w jakiej formie widzimy nasza postac nie ma zadnego znaczenia, to jest tylko detal.

A walka? Ufam Bethesdzie ze wie co robi, ponoc calkiem niezle wyszedl im ten system walki. Tryb Real-time? Jestem jak najbardziej za, bedzie niezle wygladac, i ma byc realistycznie. System V.A.T.S. ? Jeszcze lepiej, polaczenie turowki i realtime, dla zwolennikow walki turowej.

Jak na razie niemal wszyscy ludzie ktorzy narzekaja na fallouta 3 wspominaja wlasciwie wylacznie o sprawach technicznych lub drugorzednych - ustawieniu kamery czy systemie walki. Czy to rzeczywiscie jest tak wazne? Czy graliscie w Fallouty dla rzutu izometrycznego czy systemu walki? Bo mi sie wydaje ze w tego rpga gra sie dla fabuly, swiata, postaci, klimatu. Jezeli przeszkadzaja wam te detale, to jacy z was fani fallouta?

Poza tym, czy pamietacie wypowiedz jednego z tworcow Fallouta 1? Ze "wylacznie ograniczenia techniczne sprawily ze gra byla w rzucie izometrycznym i 2d". FALLOUT OD POCZATKU MIAL BYC FPP.
Swiat idzie do przodu, dzisiaj gra zrobiona w stylu fallouta 1 czy 2 by nie przeszla. Owszem, zagrali by w to hardkorowi fani (w tym ja), ale czy reszta nowych graczy, ktorzy byli jeszcze mali kiedy my zagrywalismy sie w Fallouty zagraloby w Fallouta 3 w takiej staroswieckiej wersji ? Nie sadze, raczej by ja wysmiali. Gry robi sie dla wszystkich, a nie wylacznie dla fanów.

I dlaczego jest tyle negatywnych komentarzy odnosnie bethesdy? Nie pamietacie Daggerfalla? Morrowinda (osobiscie go nie lubie ale szanuje )? Obliviona ? Bethesda umie robic gry, zna Fallouta, wsrod tworcow Fallouta 3 jest wiele fanow tej serii, i widac ze Bethesda podchodzi do tej gry powaznie i z zapalem.

To bedzie conajmniej bardzo dobra gra, kto wie czy nie najlepsza z serii. Jestem tego pewien na 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 22:45, Enzo_0 napisał:

To bedzie conajmniej bardzo dobra gra, kto wie czy nie najlepsza z serii. Jestem tego pewien
na 100%.

Aż tyle optymizmu? Ja wolę jeszcze poczekać z opiniami, choć cieszy mnie, że moi autorzy, dość doświadczeni recenzenci przecież, wyszli zadowoleni z pokazu. Najciekawsze jest to, że widzę tu mnóstwo osób, które nie widziały demówki gry i nie czytały najwyraźniej tekstu - bo cały czas powtarzają te same, stare zarzuty, które nijak się mają do tego, w co można było w Lipsku pograć. Choć nie grali, to oni i tak po prostu wiedzą lepiej. Swego czasu napisałem felietony na ten temat ogólnie - http://www.gram.pl/felieton.asp?id=1522 i szczegółowo - http://www.gram.pl/felieton.asp?id=1535. Po prostu ręce opadają jak liście jesienią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytalem twoje felietony, trafiles w samo sedno. Czasami mam wrazenie ze ludzie woleliby gdyby wogole nikit nigdy nie zrobil Fallouta 3.

A optymizm wzial sie stad - mimo ze Oblivion to byla w duzym stopniu sieka, mimo ze liniowa, mimo ze troche bugow miala... To zagrywalem sie w nia jak dziki. Zarywalem nocki, gralem po kilkanascie godzin dziennie, ostatecznie zrobilem wszystkie questy w grze, wiec jezeli w najgorszym wypadku bedzie to "Oblivion w swiecie Fallouta" to i tak sie uciesze, bo wtedy gra bedzie mi sie jeszcze bardziej podobala niz Oblivion (z powodu świata gry). A jezeli bedzie to cos wiecej (jak zapowiadaja tworcy) - rozbudowana, nieliniowa i klimatyczna gra, to panie i panowie - mamy pretendenta do tronu króla crpg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:


Myślałem, że zakończyliśmy dyskusję...
Z ciekawości przejrzałem stare posty nt. Fallout 3. Człowieku! Ty jesteś Alfą i Omegą Fallouta!
Normalnie chodzącą encyklopedią i wyrocznią! Kłócisz się ze wszystkimi, którzy nie podzielają
twojego nieomylnego osądu. We wszystkich tematach nt. Fallout 3 na gram.pl ty masz ostatnie
oczywiście jedynie słuszne zdanie. Na dodatek nie przebierasz w słowach - obrażasz innych,
nie liczysz się z cudzą opinią. Załóż jakąś stronę o Fallout 1 i 2 i tam emanuj swoją nieokiełznaną
wiedzą na temat tego postapokaliptycznego uniwesum. Na dodatek chyba wątpisz w inteligencję
forumowiczów-falloutowców, bo w kółko podkreślasz ten nieszczęsny link. Zapewniam cię, że każdy
ciekawy informacji nt. gry znalazł ją wpisując frazę Fallout w Google, w tym także twoje chyba
jedyne źródło informacji. Poza tym wiem co dla ciebie jest największym brakiem w F3 - brak
możliwości strzelania miedzy oczy i krocze - cóż za głębia fabularna cRPG kryje się za takimi
możliwościami! Krytykujesz wszystko i wszystkich za frustracje spowodowaną niezaspokojeniem
TWOICH żądań wobec gry. Porównując Obliviona do Daikatany sam dajesz przykład swojej ignorancji.
Nie potrafisz dać żadnej sensownej kontrargumentacji, zamiast tego ubliżasz i piszesz jakieś
"zapchajznaki" - "hahaha", "trollować" do tego te "synusie", "człenie", "misie"... Będziesz
miał dużo roboty z "uświadamianiem" tych wszystkich nieoświeconych, że tylko ty masz rację
odnośnie osądzania co Fallout, a co nie, bo pozytywnych postów przybywa i ludzie mają w nosie
opinię takiego zarozumialca.
Żegnam i do niezobaczenia.

Jeszcze mnie tutaj zobaczysz- niestety, nic na to nie poradzisz :< Ale milo wiedziec, ze z nas dwoch potrafisz wskazac tego, ktory o Falloucie COS wie.


A teraz inny delikwent

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

Ludzie, gry ida do przodu ! Jak sobie wyobrazacie zrobienie teraz nowoczesnej gry w rzucie izometrycznym ?

Brednia, jedna wielka brednia.
Jesli naprawde w to wierzysz to chce zobaczyc jak na forum Blizzarda przekonujesz ludzi, by nie robili go w rzucie izometrycznym. Przeciez to bedzie klapa! To przestarzale!
Koles! Czy ty w ogole znasz historie gierek? Myslisz, ze real-time i fpp jest nowe, albo chociaz nowsze od tur i izo?
Nie masz o niczym pojecia. http://en.wikipedia.org/wiki/Akalabeth

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

Osobiscie uwazam ze zmiana widoku na FPP/TPP to bardzo dobre posuniecie, pozwoli na lepsze utozsamienie sie ze swoja postacia i lepsza walke.

To bardzo swietnie, ze TOBIE sie podoba. Szkoda, ze jest to wbrew temu co tworcy FO1 zrobili z Fallouta!

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

A walka? Ufam Bethesdzie ze wie co robi, ponoc calkiem niezle wyszedl im ten system walki.

Tak, tak, w koncu jak wiadomo walka w oblivionie nie byla nudna i schematyczna, gdzie tam.

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

System V.A.T.S. ? Jeszcze lepiej, polaczenie turowki i realtime, dla zwolennikow walki turowej.

Widac, ze nie odrobiles lekcji. VATS nie ma nic z tur. To aktywna pauza. Baldur''s Gate tez jest dla ciebie turowy?
Albo Earth 2150?

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

Jak na razie niemal wszyscy ludzie ktorzy narzekaja na fallouta 3 wspominaja wlasciwie wylacznie o sprawach technicznych lub drugorzednych - ustawieniu kamery czy systemie walki.

Ty czytasz posty czy gadasz tak o sobie? Dalem cholerny link, w ktorym TWORCY FALLOUTA mowia, ze widok i trybk walki NIE SA sprawami drugorzednymi! To bylo postanowione pierwsze, izometryczny widok i turowy system walki mialy priorytet w Falloucie!

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

Czy graliscie w Fallouty dla rzutu izometrycznego czy systemu walki?

Gralem w Fallouta bo byl swietny jako calosc- zalicza sie tez system walki, rzut i inne rzeczy.
A ty dlaczego grales w Fallouta?

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

Bo mi sie wydaje ze w tego rpga gra sie dla fabuly, swiata, postaci, klimatu. Jezeli przeszkadzaja wam te detale, to jacy z was fani fallouta?

Jesli ty nawet nie wiesz co tworcy Fallouta o nim mowili, co jest dla niego wazne, co bylo priorytetem, to co z ciebie za fan?

Dnia 27.08.2007 o 22:37, Uspatente napisał:

Poza tym, czy pamietacie wypowiedz jednego z tworcow Fallouta 1? Ze "wylacznie ograniczenia techniczne sprawily ze gra byla w rzucie izometrycznym i 2d".

O KUR... O boze, wiedzialem, ze przez ten cholerny amatorski artykul w CDA narobia sie tacy nowi fani. Wiec cos ci uswiadomie ty wielki znawco i fanie Fallouta. Ten tekst byl Geminiego a z niego taki tworca Fallouta jak ze mnie papiez.
Moze wkleje co NAPRAWDE powiedzial jedne z tworcow Fallouta:
"Leonard Boyarsky: I don’t know how I would have felt about making FO3 anything but isometric and turn based. We did have an extremely high budget idea for another approach, but even in that scenario combat was isometric and turn based."
Dalszej czesci posta nie komentuje. Wyszla na jaw twoja wielka fanowskosc i znajomosc w temacie. Podaj sobie reke z Uspatente

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To juz przechodzi z Flame''a na trollowanie.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

Brednia, jedna wielka brednia.
Jesli naprawde w to wierzysz to chce zobaczyc jak na forum Blizzarda przekonujesz ludzi, by
nie robili go w rzucie izometrycznym. Przeciez to bedzie klapa! To przestarzale!
Koles! Czy ty w ogole znasz historie gierek? Myslisz, ze real-time i fpp jest nowe, albo chociaz
nowsze od tur i izo?


Zapomniales podac o jaka gre Blizzarda chodzi, podjerzewam ze o Diablo. Znam historie "gierek" ale to sie w tej chwili ma nijak do tematu Fallouta 3. Niekoniecznie nowsze, ale jak juz mowilem, wg mnie daje wiecej mozliwosci, wzmaga immersje gry i pasuje do rpg. Wg mnie jest to lepsze od izometrycznego rzutu. Oczywiscie dla mnie jest to wciaz mniej istotne od samej rozgrywki, fabuly itp.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

To bardzo swietnie, ze TOBIE sie podoba. Szkoda, ze jest to wbrew temu co tworcy FO1 zrobili
z Fallouta!


Czy gry nie maja prawa sie zmieniac ?

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

Tak, tak, w koncu jak wiadomo walka w oblivionie nie byla nudna i schematyczna, gdzie tam.


Coz kazdy ma inna opinie. Mi sie podobala, czulo sie uderzenie metalu o metal, sile ciosu. Kiedy walczylem to czulem satysfakcje. Masz prawo do innego zdania.

A poza tym co ma walka w oblivionie do walki w falloucie? Kompletnie inna sprawa.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

Widac, ze nie odrobiles lekcji. VATS nie ma nic z tur. To aktywna pauza. Baldur''s Gate tez
jest dla ciebie turowy?
Albo Earth 2150?


Doskonale wiem na czym polega VATS, po prostu tak sie wyrazilem, nie musisz czepiac sie slowek. Mi taki system walki pasuje, chetnie to zobacze w akcji. Fajna rzecz, dwie wersje walki, jedna na wieksze umiejetnosci gracza a druga na umiejetnosci naszej postaci. Zalezy co kto lubi.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

Ty czytasz posty czy gadasz tak o sobie? Dalem cholerny link, w ktorym TWORCY FALLOUTA mowia,
ze widok i tryb walki NIE SA sprawami drugorzednymi! To bylo postanowione pierwsze, izometryczny
widok i turowy system walki mialy priorytet w Falloucie!


To samo moge powiedziec o tobie - czytasz posty? Chodzi mi o drugorzedne elementy GIER ogolnie, a nie procesu tworzenia gier. Piszesz jakby dla ciebie najwazniejsza rzecza w grze byla kamera i system walki.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

Gralem w Fallouta bo byl swietny jako calosc- zalicza sie tez system walki, rzut i inne rzeczy.

A ty dlaczego grales w Fallouta?



Glownie dla klimatu i settingu. Walka to drugi plan, choc musze przyznac ze byla fajna, ale za prosta.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

Jesli ty nawet nie wiesz co tworcy Fallouta o nim mowili, co jest dla niego wazne, co bylo
priorytetem, to co z ciebie za fan?


Alez przepraszam, nie wiedzialem ze musze czytac rozne wywiady, relacje zakulisowe itp. zeby byc fanem. Strasznie zaluje ze wogole smialem sie do ciebie odezwac, o najwiekszy fanie Fallouta w Polsce. Jakos wystarczyly mi gry i Fallout Bible.

Dnia 27.08.2007 o 23:12, Hra'ko'lothanek napisał:

O KUR... O boze, wiedzialem, ze przez ten cholerny amatorski artykul w CDA narobia sie tacy
nowi fani. Wiec cos ci uswiadomie ty wielki znawco i fanie Fallouta. Ten tekst byl Geminiego
a z niego taki tworca Fallouta jak ze mnie papiez.
Moze wkleje co NAPRAWDE powiedzial jedne z tworcow Fallouta:
"Leonard Boyarsky: I don’t know how I would have felt about making FO3 anything but isometric
and turn based. We did have an extremely high budget idea for another approach, but even in
that scenario combat was isometric and turn based."
Dalszej czesci posta nie komentuje. Wyszla na jaw twoja wielka fanowskosc i znajomosc w temacie.
Podaj sobie reke z Uspatente


Heh, widze ze lubisz jechac po ludziach.

Dzieki za zacytowanie Boyarskiego, rzeczywiscie nie wiedzialem ze jego slowa zostaly zle zrozumiane. Poza tym, nie czytam CDA od wielu lat, przeczytalem to gdzies w necie :).

A te teksty w stylu "nie masz o niczym pojecia, nowy fanie, jaki z ciebie fan, twoja wielka fanowskosc" itp. to sobie daruj, troche to dziecinne. Nowy fan? Gralem w ta gre zaraz po premierze i do tego momentu instalowalem i przechodzilem ja wiele razy. Ale juz przestanmy, to zaczyna byc jak licytacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

To juz przechodzi z Flame''a na trollowanie.

Fakt, gdy sa 3 strony tematu a niektorzy nie czytaja zadnej z nich to naprawde zasluga geniuszu.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

> Brednia, jedna wielka brednia.
> Jesli naprawde w to wierzysz to chce zobaczyc jak na forum Blizzarda przekonujesz ludzi,
by
> nie robili go w rzucie izometrycznym. Przeciez to bedzie klapa! To przestarzale!
> Koles! Czy ty w ogole znasz historie gierek? Myslisz, ze real-time i fpp jest nowe, albo
chociaz
> nowsze od tur i izo?

Zapomniales podac o jaka gre Blizzarda chodzi, podjerzewam ze o Diablo.

Co ty na Starcrafta 2? Jest izometryczny, tak dla twojej wiadomosci.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

Znam historie "gierek" ale to sie w tej chwili ma nijak do tematu Fallouta 3. Niekoniecznie nowsze

"To wygladaloby po prostu niedzisiejszo i przestarzale. "
To napisales jakby wygladal FO3 w izo i z turowym systemem walki. Jesli izo i tury sa przestarzale to co z FPP i real-timem, ktory jest jeszcze starszy?

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

wg mnie daje wiecej mozliwosci, wzmaga immersje gry i pasuje do rpg. Wg mnie jest to lepsze
od izometrycznego rzutu. Oczywiscie dla mnie jest to wciaz mniej istotne od samej rozgrywki,
fabuly itp.

O tak, immersja, slowo klucz. Tak jak dla idiotycznych politykow USA "11 wrzesnia", dla nazistow "hail hitler" tak dla bethesdy i niektorych ''fanow'' "immersja".
Maly sekret- widok ma bardzo malo do tej waszej calej immersji. Gracz czuje, ze jest w grze, gdy swiat, ktory go otacza jest wiarygodny. A teraz powiedz mi, wiarygodne jest to, ze nie bedzie mozna wnerwiac swojego tatusia w FO3? A czy wiarygodne jest to, ze dzieci i niektore NPC beda niesmiertelne? O kurde, bethesda sama sobie psuje imersje w FO3!

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

> To bardzo swietnie, ze TOBIE sie podoba. Szkoda, ze jest to wbrew temu co tworcy FO1 zrobili

> z Fallouta!

Czy gry nie maja prawa sie zmieniac ?

Jest takie cos jak jadro gry- Fallout po wieki mial byc izometryczny i turowym, Starcraft i jego sequele- zawsze RTS-y, Diablo - zawsze hack ''n slash.
Myslisz, ze z Diablo 3 zrobia nagle strategie turowa bo gry sie zmieniaja? Obudz sie.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

> Tak, tak, w koncu jak wiadomo walka w oblivionie nie byla nudna i schematyczna, gdzie
tam.

Coz kazdy ma inna opinie. Mi sie podobala, czulo sie uderzenie metalu o metal, sile ciosu.
Kiedy walczylem to czulem satysfakcje. Masz prawo do innego zdania.

Satysfakcje? Blok > atak i powtorzyc.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

A poza tym co ma walka w oblivionie do walki w falloucie? Kompletnie inna sprawa.

Nie zauwazyles, kto zrobil oblivionia i kto robi FO3?

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

> Widac, ze nie odrobiles lekcji. VATS nie ma nic z tur. To aktywna pauza. Baldur''s Gate
tez
> jest dla ciebie turowy?
> Albo Earth 2150?

Doskonale wiem na czym polega VATS, po prostu tak sie wyrazilem, nie musisz czepiac sie slowek.
Mi taki system walki pasuje, chetnie to zobacze w akcji. Fajna rzecz, dwie wersje walki, jedna
na wieksze umiejetnosci gracza a druga na umiejetnosci naszej postaci. Zalezy co kto lubi.

Ja lubie tury- i g***o dla mnie. Dziekuje. Widac faceci z bethesdy nie sa na tyle utalentowani jak tworcy Tacticsa czy Arcanum- nawet tam byl i turowy tryb walki i w czasie rzeczywistym.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:


Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

To samo moge powiedziec o tobie - czytasz posty? Chodzi mi o drugorzedne elementy GIER ogolnie,
a nie procesu tworzenia gier. Piszesz jakby dla ciebie najwazniejsza rzecza w grze byla kamera
i system walki.

Chyba czegos nie rozumiesz- nie gadamy o grach OGOLNIE. Gadamy o Falloucie. Tury i izo mialy priorytet, nie swiat, nie fabula, nie postacie, nie Vault Dweller, nie Master- celem tworcow nie bylo stworzyc post-apokaliptycznego crgp''a, tylko crpg''a z turowym systemem walki i izometrycznym widokiem.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

Alez przepraszam, nie wiedzialem ze musze czytac rozne wywiady, relacje zakulisowe itp. zeby
byc fanem. Strasznie zaluje ze wogole smialem sie do ciebie odezwac, o najwiekszy fanie Fallouta
w Polsce. Jakos wystarczyly mi gry i Fallout Bible.

Jesli ci sie nie chcialo to przykro mi- ale jesli nie czytales a wpadasz i probujesz ludziom wmowic totalna bzdure to nie licz, ze ludzie to lykna jak mlode karpie.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:


Heh, widze ze lubisz jechac po ludziach.

Tak, po takich, ktorzy juz udowodnili, ze nie wiedza o czym mowia.

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

Dzieki za zacytowanie Boyarskiego, rzeczywiscie nie wiedzialem ze jego slowa zostaly zle zrozumiane.
Poza tym, nie czytam CDA od wielu lat, przeczytalem to gdzies w necie :).

I bylo podpisane "to sa slowa jednego z tworcow Fallouta" czy sam sobie to dodales?

Dnia 27.08.2007 o 23:42, Enzo_0 napisał:

A te teksty w stylu "nie masz o niczym pojecia, nowy fanie, jaki z ciebie fan, twoja wielka
fanowskosc" itp. to sobie daruj, troche to dziecinne. Nowy fan? Gralem w ta gre zaraz po premierze
i do tego momentu instalowalem i przechodzilem ja wiele razy. Ale juz przestanmy, to zaczyna
byc jak licytacja.


Jesli masz zamiar pisac glupoty i liczysz na to, ze nikt sie nie skapnie i tych glupot nie wytknie to sie grubo mylisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Co ty na Starcrafta 2? Jest izometryczny, tak dla twojej wiadomosci.


No bo jest rtsem, to chyba oczywiste, nie wyobrazam sobie rtsa w innej kamerze. Wyjatkiem jest Battlezone 1 i 2.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

To napisales jakby wygladal FO3 w izo i z turowym systemem walki. Jesli izo i tury sa przestarzale
to co z FPP i real-timem, ktory jest jeszcze starszy?


Tutaj juz koncze minitemat co jest starsze i co lepsze. Ja uwazam tak, ty inaczej.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

O tak, immersja, slowo klucz. Tak jak dla idiotycznych politykow USA "11 wrzesnia", dla nazistow
"hail hitler" tak dla bethesdy i niektorych ''fanow'' "immersja".
Maly sekret- widok ma bardzo malo do tej waszej calej immersji. Gracz czuje, ze jest w grze,
gdy swiat, ktory go otacza jest wiarygodny. A teraz powiedz mi, wiarygodne jest to, ze nie
bedzie mozna wnerwiac swojego tatusia w FO3? A czy wiarygodne jest to, ze dzieci i niektore
NPC beda niesmiertelne? O kurde, bethesda sama sobie psuje imersje w FO3!


Ekhm, najpierw sie buntujesz o kamere i walke, potem mowisz mi ze grasz raczej dla calosci gry a nie dla detali, a teraz znowu wracasz do takich rzeczy jak wnerwianie ojca i niemiertelni npc.

Mi ta niesmiertelnosc nie przeszkadza za bardzo, bo przeciez jakbym zabil jakas glowna postac w grze to i tak nie moglbym dokonczyc jakies waznego glonwego questa i musialbyc zrobic loada. Nie wiem po co grac jezeli chcesz zabic jakas kluczowa postac. Bo tak byloby realnie? Mozliwe, ale wtedy fabula i cala motywacja do grania stracilaby sens.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Jest takie cos jak jadro gry- Fallout po wieki mial byc izometryczny i turowym, Starcraft i
jego sequele- zawsze RTS-y, Diablo - zawsze hack ''n slash.
Myslisz, ze z Diablo 3 zrobia nagle strategie turowa bo gry sie zmieniaja? Obudz sie.


I znowu popadasz w skrajnosc. Diablo 3 w strategie ?! Jak to sie ma do sytuacji Fallouta 3? Bo z tego co wiem to dalej to bedzie rpg. Skoro ty popadasz w skrajnosci to moze ja tez sprobuje: dla ciebie "jadrem" Fallouta miala byc jego izmoetrycznosc i turowosc? Czyli pasowaloby gdyby Fallout 3 bylby turową grą strategiczna w widoku izometrycznym? Bo przeciez skoro te dwa elementy sa dla ciebie najwazniejsze...

To chyba jasne ze chodzi mi o lekkie zmiany w grach, a nie zmiany gatunku. Dlatego Fallout Tactics nie nazywal sie Falloutem 3, bo to nie bylo rpg tylko gra taktyczna w stylu Jagged Alliance.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Satysfakcje? Blok > atak i powtorzyc.


Tak, tak wygladala walka, nie musisz mi powtarzac. Polaczanie animacji, dzwiekow i grafiki sprawily ze walka sprawialia mi przyjemnosc. Jezeli ci sie nie podobala to ok, szanuje twoje zdanie.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Ja lubie tury- i g***o dla mnie. Dziekuje. Widac faceci z bethesdy nie sa na tyle utalentowani
jak tworcy Tacticsa czy Arcanum- nawet tam byl i turowy tryb walki i w czasie rzeczywistym.


Po prostu musieli sie na jakis tryb walki zdecydowac i wybrali widok fpp, a w takim widoku walki tueowej raczej nie zrobisz. No, moze zrobisz ale to by nie wyszlo dobrze. Nie da sie zrobic gry zeby kazdemu pasowala. Jakby zrobili Fallouta 3 turowo to tez by to nie pasowalo duzej grupie ludzi. To normalne, kazdy ma inny gust.

Apropo Arcanum - swietna gra, chyba drugi crpg po Falloutach. Tylko ze walka w Arcanum to zly przyklad. Tragicznie prosta i nudna - w trybie turowym w pozniejszym etapie gry trwa wiecznosc, a w trybie real time prawie nie ma sie kontroli nad walka i wyglada jak Benny Hill :).

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Chyba czegos nie rozumiesz- nie gadamy o grach OGOLNIE. Gadamy o Falloucie. Tury i izo mialy
priorytet, nie swiat, nie fabula, nie postacie, nie Vault Dweller, nie Master- celem tworcow
nie bylo stworzyc post-apokaliptycznego crgp''a, tylko crpg''a z turowym systemem walki i izometrycznym
widokiem.


W takim razie szkoda, myslalem ze ich celem byl klimat i swiat. Dalej ich wielbie za Fallouta 1 i 2, ale zeby celem stworzenia gry bylo ustawienie kamery i system walki? Troche niepowazne.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Jesli ci sie nie chcialo to przykro mi- ale jesli nie czytales a wpadasz i probujesz ludziom
wmowic totalna bzdure to nie licz, ze ludzie to lykna jak mlode karpie.


Wywiady i zakulisowe cytaty i pogloski nie maja wplywu na nasza jałową dyskusje. Liczy sie gra, a nie to co za nią stoi.

>Tak, po takich, ktorzy juz udowodnili, ze nie wiedza o czym mowia.

I znowu mowisz to samo...

>I bylo podpisane "to sa slowa jednego z tworcow Fallouta" czy sam sobie to dodales?

Tak, bylo podpisane ze to jeden z gosci od Fallouta 1 i 2. Nie moja wina, wina tego kto to zamiescil na tamtej stronie.

Dnia 27.08.2007 o 23:57, Hra'ko'lothanek napisał:

Jesli masz zamiar pisac glupoty i liczysz na to, ze nikt sie nie skapnie i tych glupot nie
wytknie to sie grubo mylisz


Nie wiem o jakich glupotach mowisz, i juz niewiele mnie to obchodzi.

Ta rozmowa do niczego nie prowadzi, ja twierdze tak, a ty inaczej i nic tego nie zmieni. Nie ma sensu sie klocic o to kto ma racje, bo pewnie w 100% nie ma jej nikt. Ja juz ta dyskusje skonczylem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PS: Pewnie cos jeszcze napiszesz w odpowiedzi, ale mozesz sobie to darowac, nie wazne co napiszesz i tak nie odpowiem, to po prostu nie ma juz sensu. I prosze, nie napisz w nastepnym poscie ze nie odpowiadam na twoje argumenty bo zrozumialem ze masz racje - to byloby dziecinne, a mam przeczucie ze bys tak napisal. Skonczylem rozmowe i wszystkie argumenty zostaly juz przedstawione. Nic nowego sie nie pojawi.

Dobranoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

No bo jest rtsem, to chyba oczywiste, nie wyobrazam sobie rtsa w innej kamerze. Wyjatkiem jest
Battlezone 1 i 2.

A Fallout jest crpgiem, ktory emuluje rpgi pen & paper- takie P&P na kompie- i tez nie grasz w gry P&P z widokiem FPP tylko z izometrycznego.
Podalem to w jednym z linkow, nie czytales? Nieladnie.
y?

Podalem chyba link do crpga w FPP i real-timem z 1980, hm? A najstarsza gra komputerowa? Pong- i jak, jest turowa czy real-time?

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Ekhm, najpierw sie buntujesz o kamere i walke, potem mowisz mi ze grasz raczej dla calosci
gry a nie dla detali, a teraz znowu wracasz do takich rzeczy jak wnerwianie ojca i niemiertelni
npc.

Gdybys nie zauwazyl, to ty (no i Todd i tacy tam, ale to oni sa idiotami) mowisz, ze FPP jest lepsze dla imersji- wiec gdzie ta imersja jest teraz? Prawda jest taka, ze niewazne jaka bedzie kamera, jesli swiat jest niewiarygodny to wasza swieta imersje szlag trafi.
Jak grasz w rpgi na papierze, jesli uzywasz figurek? Jak na nie patrzysz? Z widoku izometrycznego, nie ty jestes figurka i nie patrzysz jej oczami. Ty jestes obserwatorem i kierujesz swoja postacia, tak jak w poprzednich Falloutach. Jaka szkoda, ze panowie ze Bethesdy zapomnieli o tym drobnym fakcie, bo- tak wlasnie- papierowe rpgi tez byly jedna (i to jedna z wiekszych) inspiracji do stworzenia crpga.
Wiecej do przeczytania w linku, ktory podalem.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Mi ta niesmiertelnosc nie przeszkadza za bardzo, bo przeciez jakbym zabil jakas glowna postac
w grze to i tak nie moglbym dokonczyc jakies waznego glonwego questa i musialbyc zrobic loada.

Oh, jaka szkoda, twoje odgrywanie adwokata diabla mogloby byc calkiem fajnie, gdyby znowu tworcy Fallouta wczesniej o tym nie pomysleli.
To ciekawe, piszesz, ze grales w Arcanum, ze wspaniale. A wiesz co jest jeszcze w nim wspanialego? Ze mimo tego, ze zabijesz jakas "wazna" postac (taka, ktora bethesda uczynilaby niesmiertelna) to dalej mozesz ukonczyc gre. Zabijesz Gilberta Batesa- masz jego dziennik.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Nie wiem po co grac jezeli chcesz zabic jakas kluczowa postac. Bo tak byloby realnie? Mozliwe,
ale wtedy fabula i cala motywacja do grania stracilaby sens.

Ta, patrz wyzej. Cos kiepsko ci idzie z obeznaniem w temacie.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:



I znowu popadasz w skrajnosc. Diablo 3 w strategie ?! Jak to sie ma do sytuacji Fallouta 3?

Tak- Fallout 1 i 2- crpgi. Fallout 3- action-rpg, a dobrze wiemy, ze action-rpgi to wyrodne dzieci fpp-kow, do ktorych rpgi nawet sie nie chca przyznawac.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Bo z tego co wiem to dalej to bedzie rpg.

Znowu, obeznanie w temacie

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Skoro ty popadasz w skrajnosci to moze ja tez sprobuje:
dla ciebie "jadrem" Fallouta miala byc jego izmoetrycznosc i turowosc?

Masz klopoty z czytaniem? Dla tworcow Fallouta. Ekhm, moze male nieporozumienie. Ja nie jestem tworca Fallouta. Leo Boyarsky, Tim Cain, Josh Sawyer- oni sa glownymi tworcami Fallouta. To dla nich izo i tury sa jadrem, a jesli o to chodzi, ich slowa sa swiete.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Czyli pasowaloby gdyby Fallout 3 bylby turową grą strategiczna w widoku izometrycznym? Bo przeciez skoro te dwa elementy sa dla ciebie najwazniejsze...

Znowu, nie dla mnie. A wystarczylo przeczytac linki, ktore podalem, ech....
Szkoda, ze jesli gra jest strategia turowa to juz nie jest crpgiem, inaczej moze bys trafil

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

To chyba jasne ze chodzi mi o lekkie zmiany w grach, a nie zmiany gatunku. Dlatego Fallout
Tactics nie nazywal sie Falloutem 3, bo to nie bylo rpg tylko gra taktyczna w stylu Jagged
Alliance.

O, no widzisz, lapiesz! I dlatego ja i wielu innych uwazamy, ze to co robi bethesda nie powinno nazywac sie Fallout 3.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

> Ja lubie tury- i g***o dla mnie. Dziekuje. Widac faceci z bethesdy nie sa na tyle utalentowani

> jak tworcy Tacticsa czy Arcanum- nawet tam byl i turowy tryb walki i w czasie rzeczywistym.


Po prostu musieli sie na jakis tryb walki zdecydowac i wybrali widok fpp, a w takim widoku
walki tueowej raczej nie zrobisz.
No, moze zrobisz ale to by nie wyszlo dobrze.

Wizardry... Chociazby Wizardry 8. Ach, obeznanie w temacie

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Nie da sie zrobic gry zeby kazdemu pasowala. Jakby zrobili Fallouta 3 turowo to tez by to nie pasowalo
duzej grupie ludzi. To normalne, kazdy ma inny gust.

Co ty gadasz? Fallout od zawsze byl turowy- jesli ktos nienawidzil tur to wniosek byl prosty- Fallout nie byl gra dla niego. Teraz bedziemy mieli Fallouta, ktorego duzo fanow nie bedzie chcialo nawet tknac patykiem ale za to fani Halo sie uciesza bo nie ma juz tur.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:


W takim razie szkoda, myslalem ze ich celem byl klimat i swiat. Dalej ich wielbie za Fallouta
1 i 2, ale zeby celem stworzenia gry bylo ustawienie kamery i system walki? Troche niepowazne.

Tylko, ze jakos nie przeszkadzalo im to w zrobieniu fantastycznego swiata z dobra fabula- tylko, ze priorytety byly inne.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:


Wywiady i zakulisowe cytaty i pogloski nie maja wplywu na nasza jałową dyskusje. Liczy sie
gra, a nie to co za nią stoi.

To co za gra stoi wplywa na to jaka ona bedzie.

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:


Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Tak, bylo podpisane ze to jeden z gosci od Fallouta 1 i 2. Nie moja wina, wina tego kto to
zamiescil na tamtej stronie.

Tak, z ciekawosci, masz link?

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:


Nie wiem o jakich glupotach mowisz, i juz niewiele mnie to obchodzi.

Np. o tym twoim "jeden z tworcow mowil, ze Fallout mial byc FPP, nawracajcie sie bracia i siostry". Tak, tak, wiem, ty jestes niewinny, ty tylko gdzies to przeczytales. Hej, ale zgadnij kto to tutaj pierwszy napisal? To chyba byles ty!

Dnia 28.08.2007 o 00:25, Enzo_0 napisał:

Ja juz ta dyskusje skonczylem.

Oh jaka szkoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2007 o 03:06, Hra'ko'lothanek napisał:

nie grasz
w gry P&P z widokiem FPP tylko z izometrycznego.

Hej, może offtopuję, ale zafascynowałeś mnie - mógłbyś mi powyższe wyjaśnić? Ten rzut izometryczny w papierowym RPG? Grywam od 1986 roku - chyba za krótko, bo ni w ząb nie rozumiem o co Ci chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2007 o 05:36, Lucas the Great napisał:

> nie grasz
> w gry P&P z widokiem FPP tylko z izometrycznego.
Hej, może offtopuję, ale zafascynowałeś mnie - mógłbyś mi powyższe wyjaśnić? Ten rzut izometryczny
w papierowym RPG? Grywam od 1986 roku - chyba za krótko, bo ni w ząb nie rozumiem o co Ci chodzi...



Chodzi mi o to, jak patrzysz na figurki, jak je widzisz. Czy jestes oczami figurki, czy widzisz je z ukosa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Enzo_0

" A walka? Ufam Bethesdzie ze wie co robi, ponoc calkiem niezle wyszedl im ten system walki. Tryb Real-time? Jestem jak najbardziej za, bedzie niezle wygladac, i ma byc realistycznie. System V.A.T.S. ? Jeszcze lepiej, polaczenie turowki i realtime, dla zwolennikow walki turowej "

VATS nie ma nic wspólnego z turn base combat. Proszę aby nie rozsiewać, za pracownikami Besty, takich herezji. VATS to real time with pause . Tylko tyle . Zresztą VATS to sam system celowania , ruchy postac,uniki etc następują poza rzeczonym systemem.

" Poza tym, czy pamietacie wypowiedz jednego z tworcow Fallouta 1? Ze "wylacznie ograniczenia techniczne sprawily ze gra byla w rzucie izometrycznym i 2d". FALLOUT OD POCZATKU MIAL BYC FPP. "

Taką głupotę powiedział jakiś czas temu "redaktor" z CDA a wyszła ona (pierwotnie) z ust jednego z pracowników Betsy Emila albo Peter-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować