Zaloguj się, aby obserwować  
RobeN

Kart Graficznych Kącik (informacje, porównania)

30553 postów w tym temacie


Dnia 02.06.2015 o 16:10, ziptofaf napisał:

Temperatura zaraz po zamknięciu nie jest zbyt dobrym miernikiem. Najlepiej mieć coś co
działa w tle i zobaczyć średnie wyniki po zakończonej rozgrywce.


Który programik takie coś robi? GPU-Z?
Można ewentualnie zwiększyć prędkość fan speed? Np. w fs?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 16:31, lis_23 napisał:

Który programik takie coś robi? GPU-Z?

A może i GPU-Z, prawdę mówiąc nie jestem pewny. Na pewno benchmark w OCCT, też nielicho obciąża grafę i wyświetla temperaturę w trakcie. Byleby mieć go ustawionego jako aktywne okno bo inaczej ma limit 30 klatek na sekundę.

Dnia 02.06.2015 o 16:31, lis_23 napisał:

Można ewentualnie zwiększyć prędkość fan speed? Np. w fs?

Ale... po co? ;(
Jeśli uważasz że lepiej niż Nvidia wiesz jakie należy dać ustawienia wiatraków to możesz ustawić je w tryb manualny i sobie poustawiać takie prędkości jakie tylko chcesz. Tylko że wtedy prawdopodobnie przestaną dynamicznie reagować na zmiany temperatury. Coś za coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 22:10, Ichvander napisał:

czy takie cos jest mozliwe? 260X przescigajaca 980? Inna sprawa, jakie przelozenie mialoby
to na gry..


Jakbyś zajrzał do tematu o upgradzie kompa to wypowiadałem się na ten temat:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=92&pid=71266

W skrócie - Radeony od 7xxx wspierają najwyższy poziom zgodności z DX12 a Geforce''y maksymalnie poziom drugi.
Co oznacza że tak długo jak masz pamięć w karcie tak długo możesz wywoływać dalsze funkcje. W tym przypadku GeForce 980 dobija do limitu Tier 2 i kończy pracę. R7 260X i R9 290X nie mają takich limitów i jadą tak długo aż zabraknie im mocy obliczeniowej.

Przełożenie w grach? Żadne. Chyba że trafi ci się tytuł który ma wykonywać ponad milion wywołań na sekundę (skądinąd - DX11 ma limit na poziomie 10000 bodajże).

A ogólnie o DX12 możesz sobie poczytać tutaj, są też wstępne wyniki wydajności w aplikacjach graficznych:
http://gamingbolt.com/directx-12-analysis-new-rendering-features-executeindirect-performance-comparisons
Miejscami całkiem fajne, jak się naprawdę postarać to potrajasz liczbę klatek :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Nie wiem czy to dobry temat.. ale zapytam, może ktoś będzie wiedział.

Otóż - korzystam sobie z DSR dostępnego poprzez sterownik do karty graficznej [GF 770 GTX] i podbijam rozdzielczość w niektórych grach do 2715x1527. Gry działają dobrze, wszystko wygląda cacy, ładnie to to zastępuje AA w grach. Jest tylko jeden problem - interfejs w większości gier się nie skaluje, tj. robi się przeraźliwie mały, razem z napisami, do których odczytania przydałby się mikroskop.. Domyślam się, że ten sam problem by występował jakbym miał monitor fabrycznie obsługujący rozdzielczość powyżej fullHD..

Tu pojawia się moje pytanie - można to jakoś obejść? W sensie wymusić na grze by ta przeskalowała elementy interfejsu do wyższej rozdzielczości? Coś na wzór tego co można zrobić z interfejsem Windowsa w sekcji ''ekran'' w ''panelu sterowania''?

Kojarzę, że kiedyś czytałem coś chyba na ten temat o pliku konfiguracyjnym [?] wrzucanym do katalogu gry który wymuszał na grze takie właśnie skalowanie interfejsu do wyższych rozdzielczości niż fullHD, ale nigdy tego sam nie wykorzystałem [więc nie wiem czy to działa], a nie mogę nic na ten temat teraz znaleźć. Gdyby ktoś coś o tym wiedział, albo miał inny sposób - będę wdzięczny!

Pozdrawiam,
Cierpik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Temat w sumie dobry ale obawiam się że nie można ci tutaj za bardzo pomóc. Interfejs gry jest jej częścią - czasem sami twórcy umożliwiają edycję tego parametru, także przez plik konfiguracyjny. Wtedy się da.

Ale bardzo często się nie da i tutaj ci żadne pliki nie pomogą - chyba że pełnoprawne mody do konkretnego tytułu które dodają taką możliwość. Tylko że to jest różny proces dla każdej z gier z osobna i do większości produkcji takie dodatki nie powstały.

Metody "ogólnej" raczej też nie ma - co niby miałoby definiować "interfejs" w grze? To przecież taki sam element jak postacie/budynki/tekstury. Często nawet jest w 3D tak jak one. Bardzo na upartego poprzez zabawę z plikami .dll i pewną wiedzą programistyczną można tak wyedytować grę by jakąś część ekranu powiększyć. Tylko że to jest właśnie "część ekranu'' (różna dla każdej gry), całość będzie raczej działać tylko w aplikacjach zgodnych z DX9/10 a i... będzie wyglądać paskudnie (bo to jest tak jakbyś walnął zoomem), poza tym będzie niedokładne.

W przypadku pojedynczych większych ekranów (powyżej FullHD) problem zanika - sam ekran jest bowiem odpowiednio fizycznie większy. Co innego próba upchnięcia 2560x1600 na monitorku 22" a co innego na takim których tych cali ma 28".

Skądinąd - to co robisz to zasadniczo jest AA. Nie tyle je zastępuje co stanowi odmianę AA, SSAA konkretnie (choć SSAA nie powoduje problemów z interfejsem jako takim - generuje np. scenę o wielkości 3840x2160 i po prostu pomniejsza ją dwukrotnie do 1920x1080 co przy okazji usuwa większość brzydkich krawędzi. Bardzo energożerne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Mówiąc o interfejsie chodziło mi głównie o wszelkie okna dialogowe, minimapy, okienka jednostek z ich statystykami, panele z rozkazami dla jednostek itp. - problem jest najbardziej dotkliwy w strategiach [np. Supreme Commander, Civ 5], ale też grach RPG w trakcie rozmów [np. Mars War Logs], gdzie często gęsto nie widać napisów bo są tycie.

Ekran mam ogółem duży [ 27'' ], tylko z rozdziałką fullHD i chciałem to w pewnym sensie zniwelować przy pomocy właśnie DSR z założeniem, że przy okazji będzie można wyłączyć wbudowane w grę opcje AA, które czasami nie niwelują schodków na niektórych krawędziach, co DSR ładnie czyni przy porównywalnym [choć trochę większym] obciążeniu sprzętu i oddziaływaniu na ilość FPS. No ale coś za coś.

Ogółem, skoro niewiele da się zrobić bez dodatkowego grzebania w plikach gry - czego, nie będę ukrywał, nie umiem robić - to trzeba będzie szukać najsensowniejszej zwiększonej rozdziałki, żeby wszystko było nieprzesadnie pomniejszone.

W każdym bądź razie, dzięki za szybką odpowiedź!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2015 o 09:45, Cierpik182 napisał:

Mówiąc o interfejsie chodziło mi głównie o wszelkie okna dialogowe, minimapy, okienka
jednostek z ich statystykami, panele z rozkazami dla jednostek itp. - problem jest najbardziej
dotkliwy w strategiach [np. Supreme Commander, Civ 5], ale też grach RPG w trakcie rozmów
[np. Mars War Logs], gdzie często gęsto nie widać napisów bo są tycie.


No to problem nierozwiązywalny w żaden uproszczony sposób. Bo jak pisałem - potencjalnie da się zrobić coś co ci po prostu powiększy dany fragment ekranu. Nawet da się go pewnie tak zmapować żeby odpowiednio działała na nim myszka (bo to że on na ekranie będzie większy nie oznacza że będzie większy w rzeczywistości). Tylko że mowa o elementach interfejsu które raz się pokazują a raz nie a to zmienia postać rzeczy - takie coś to się da zrobić ale permanentnie. Więc miałbyś takie coś:
http://puu.sh/iaEQY/117ded92fb.jpg
Albo i gorzej bo jeśli danego elementu interfejsu w danej chwili nie ma widocznego to masz po prostu paskudnie powiększony fragment gry.

Innej w miarę prostej (choć nie jestem pewny czy są aplikacje które to robią, pewnie potrafiłbym samemu taką zrobić w 2-3 dni ale jak widać - to chyba bardziej by przeszkadzało niż pomagało) i uniwersalnej metody nie znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Ok, rozumiem. W takim razie nie ma co kombinować tylko liczyć że twórcy gier będą sami uwzględniali takie opcje w swoich tytułach.

Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie sprawy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 15:17, lis_23 napisał:

Co do GPU-Z - nie da się zrobić fotki, gdy jest on włączony, więc tylko spiszę:


Da się normalnie wykonać zrzut ekranu z GPU-Z klawiszem PrintScr na klawiaturze.

Pokaż, jak to u Ciebie wygląda.

20150603132308

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03.06.2015 o 13:23, leven napisał:



Da się normalnie wykonać zrzut ekranu z GPU-Z klawiszem PrintScr na klawiaturze.

Hmmm ... u mnie na pulpicie się nie dało, wyskakiwał jakiś komunikat. Na tle przeglądarki nie próbowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2015 o 13:34, lis_23 napisał:

Hmmm ... u mnie na pulpicie się nie dało, wyskakiwał jakiś komunikat. Na tle przeglądarki
nie próbowałem.


Uruchom Nasze forum dla przykładu i uruchom GPU-Z "sensors".

Poczekaj z minutkę, żeby zegary zeszły do 2D.

Po tej minutce wykonaj zrzut ekranu klawiszem PrtScr i otwórz fotkę w paincie.

Fotkę daj na forum do wglądu.


Może karta trzyma cały czas 3D i masz "dość wysokie" temperatury w IDLE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2015 o 23:55, lis_23 napisał:

Tak to wygląda, uruchomiony filmik na necie:


No widzisz, masz aktywny profil 3D.

Dla tego karta ma takie "dziwne" odczyty temperatury.

Wszystko jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2015 o 19:14, Net_com napisał:

Co polecicie do 600zł? Grafika ma pracować z i3 4170. Ogólnie szukam nie dla siebie więc
mogę przekonać, żeby poczekać do premiery gtx950.


I tak zrób.

Teraz nie kupuj karty, tylko czekaj na GTX950.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.08.2015 o 18:55, leven napisał:

Teraz nie kupuj karty, tylko czekaj na GTX950.

Są już jakieś przecieki dot. specyfikacji? Interesuje mnie rpzede wszystkim czy zwykły gtx950 będzie szybszy niż 750ti.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

750TI: 16 ROP/40TMU/640SP.

950: 32ROP/48TMU/768SP.

Ma być wersja z 4GB pamieciami i taką wersję należy kupić.

2GB jest za mało, co widać po GTX960.

20150813024748

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2015 o 02:47, leven napisał:

2GB jest za mało, co widać po GTX960.

Hmm. Można polemizować*. O ile było widać, że 2gb ram może powodować spadki fps.
To jednak "naturalny" fps, też nie był jakiś przebogaty. Więc i tak wypadałoby ciąć.
Przy jeszcze słabszej karcie pokroju GTX 760 to już w ogóle nie wygląda.
Dodatkowo te 2x więcej pamięci pociągnie za sobą koszt. Jeżeli ma być to karta tania...
To ta pamięć będzie stanowiła solidny % ceny tej karty.
Zostaje generalnie już tylko argument, aby z detali ciąć wszystko inne oprócz tekstur.
W pewnym sensie ma to jakiś sens i uzasadnienie. Pytanie, tylko na ile.

* Choć kiedyś jeszcze przed wyjściem GTX 760 i samych gier które robiły różnice >2gb broniłem takiej opcji.
Ale jednak dzisiaj wygląda to tak sobie i "mądry" byłem tylko w części ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować