Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wymagania sprzętowe Wiedźmina znane!

695 postów w tym temacie

No i to by było tyle jeśli chodzi o Wiedźmina :( Komp sprzed prawie 4 lat, a zanim zrobie upgrade to Wiedźmin 2 wyjdzie :P Brawa dla CDP za piękną grę, szkoda tylko że nie wszyscy polscy gracze nadążają...

Dobrze że zamiast zbierać na grę kupiłem sobie Wydanie Kolekcjonerskie Sagi o Wiedźminie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 22:26, lukas2491 napisał:

Aurora to stary silnik nie powinno być tak wysokich wymagań... optymalizacja
kodu się kłania...


Aurora, ale gruntownie przerobiona i z tego co pamiętam z jednego ze starszych wywiadów służy głównie do złożenia całości do kupy. Za grafikę odpowiada inny silnik, tak zapamiętałem.

A wymagania są, no cóż... dzisiejsze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Studio red mogło by zrobić programik testujący wymagania na danym sprzęcie. Jakieś nie grywalne demko wycinek np zamku z ludźmi chodzącymi wewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej boli brak obslugi athlonow XP. Jest to o tyle niezrozumiale, ze gry, ktore maja takie ograniczenie mozna policzyc na palcach jednej reki. "Brawo" cdp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 21:23, wladglad napisał:

# Procesor Intel Pentium 4 2,4GHz lub AMD Athlon 64 2800+
# 1024 MB RAM w przypadku Windows XP / 1536 MB dla Windows Vista
# Karta graficzna - 128 MB Video RAM, z obsługą DirectX 9 i Vertex Shader / Pixel Shader 2.0
(NVIDIA GeForce 6600 / ATI Radeon 9800)

Jesteście żałośni 9 mowa o komentarzach ) takie wymagania to pikuś co wy chcecie mamy 2007
rok
i czy wy macie pecety na Celeronach z 256 ramem i gf 440 no żal
śmiem był mówić ze takie wymagani 3-4 lata temu to były wysokie a teraz.. to nawet nie standard
już
amd 64 3200 6600GT i 2x15 ramu na tym jadę od ponad 3 lat z hakiem i jakoś nie widzę problemu
aby gra nie śmigała dodam iz ten mój zestaw to wart jest 500 zyla nie licząc komponentów wiec
.. puknijcie się w czoło stękając i witcher ma wysokie wymagania dziękuje i krytyki nie przyjmuje



W przeciwieństwie do idiotów chwalących się sprzętem i wklepujących coraz to bardziej dziwne konfigi... to nie o to przecież chodzi. Jak to się dzieje, że np inne śliczne graficznie gry ( Bioshock, Oblivion,itd.) mają zoptymalizowany kod i chodzą na nieporównywalnie niższych konfiguracjach a różnorakie pokraczne, nawasrtwione i po prostu w pośpiechu spartolone mają kosmiczny apetyt na sprzęt oferując bardzo niewiele. Ciekawy jestem porównania grafy z Witchera z przyszłym Falloutem III, 4 example. Mogę się założyć, że "wyczekiwane dzieło" CDP RED będzie leżeć i kwiczeć. Na szczęście - grafika to nie wszystko.
Aha, nie wszyscy gracze mają sponsoring od tatusia, mamusi, wujka, cioci lub dziadków :). Niektórzy muszą sobie zapracować na hobby, więc zanim zaczniecie pisać kolejne bzdury w stylu Athlon 800000+++++, 20 gb ram , 4 X GF9000 to się puknijcie w główkę i napiszcie ile FAKTYCZNIE was ten sprzęt kosztował. Ja na swój musiałem przeznaczyć moje prawie (żenujące swoją drogą) 3 wypłaty - nie każdy może sobie pozwolić na taki wydatek, mając jeszcze kogoś na utrzymaniu i zdaję sobie z tego sprawę, że ktoś kto się np. uczy i nie pochodzi z rodziny burżujów raczej nie zorgagizuje PLNów na wydatek rzędu 4000/ 5000 . A montowałem kompa z myśla o dx10 z Viśtą i superhipermegaultra nowej generacji gier. I co ? i g...o! Nie ma gier, powtarzam, nie ma gier które by coś pod dx10 pokazywały. Crysisa ciągle nie ma, a Halo2 wzbudził u mnie śmiech, Lostg Planet chodzi ładniej i szybciej na XP. Vista mi tylko przeszkadza i żre Ram. Na razie mnie to szczypie, ale już za rok pewnie zacznie się huśtać na coraz bardziej żarłocznych wymaganiach. I po co to było? Chłyt marketingowy M$ i producentów kart, jak ze skeczu Ani Mru Mru.
Proponuję jeszcze pisać jakiego długiego siusiaka macie, ile koni ma wasza bryka, jaki macie metraż posiadłości i konto w banku. OMG, ale prymitywizm. + owczy pęd za tym co nam wciskają producenci pod metką "nowe, lepsze, ładniejsze"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Drobny komentarz odnośnie wymagań.

Otóż podane wymagania, są niejako wymaganiami "gwarantowanymi" przez twórców. Niemalże do tego stopnia, aby nikt nie mogł nas pozwać w Stanach do sądu, że coś mu za słabo działa;)

A tak na serio, to jest w nich pewien margines bezpieczeństwa. Tzn nawet na kompie słabszym niż minimalny gra może całkiem spoko chodzić, ale np. za wyjątkiem kilku miejsc w grze, gdzie zacznie przycinać. Ale spokojnie będzie można całkiem komfortowo grać.

Oczywiście są pewne rzeczy "nienegocjowalne", np. karta z obsługą pixel shaderów 2.0, czy 8.5gb miejsca na hdd, czy najnowszy hotfix do visty, lub service pak do XPeków, czy 128mb RAM na karcie.

Ogólnie myślę, że wbrew wrażeniu, które można odnieść z całkiem wysokich speców, Wiedźmin jest naprawdę nieźle zoptymalizowany i płynność rozgrywki będzie miłym zaskoczeniem.

Tak więc myślę, że nie ma się co martwić na zapas. Pewnie po premierze pojawi się pewnie całkiem sporo postów, rekordzistów którzy grali na znacznie słabszych kompach, czy na max detalach sporo poniżej oficjalnych wymagań.

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 19:32, Voii napisał:

> Procesor Intel Core 2 Duo 2,13 GHz lub AMD X2 5600+
>
> I w tym momencie umarłem

Nie ma się czym przejmować. "mgiełkę'' ustawisz i wolniejszy procek powinien wydolić.


Spokojnie. I bez mgiełki gra zahula na jednordzeniowcu. Choc fakt dwurdzeniowce lubi:)

Sam bede gral na solo core 3,2 ghz :)

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 19:42, SlimPole napisał:

Ale po co był ten wał z zalecanymi? Teraz te zalecane stały się minimalnymi, a w tym czasie
gra była cały czas optymalizowana tak? LOL. W każdym razie z zamówienia muszę zrezygnować...
kurczę, myślałem że to będzie ostatnia nowa gra, którą uruchomię na swoim złomie ;(


Gra była optymalizowana i wyszło to naprawdę nieźle.

Średnie nieoficjalne wymagania były podane z empirycznie sprawdzonej konfiguracji testera i jego ustawień:)

Niemniej oficjalne wymagania pudełkowe rządzą się innymi prawami. Przy pewnych ustawieniach (min/max) gra na takim sprzęcie niejako MUSI dobrze chodzić, więc z natury rzeczy musza one mieć pewien margines bezpieczeństwa (jak wytrzymałość skrzydeł samolotu na przeciążenia;)

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 19:44, Grizzly. napisał:

W minimalnych wymaganiach jest napisane że XP potrzebuje 1024 MB ramu a vista 1536 MB. Dlaczego
vista potrzebuję więcej ramu ? To XP jest lepszy ?


Jest i to sporo. Jeszcze miesiąc temu, gdy nie było najnowszego hotfixa do Visty, kompatybilność Wiedźmina z vistą była sporym problemem. Na szczęście MS polatał trochę system. Stąd te wymagania najnowszej poprawki przy Viście.

Dnia 25.09.2007 o 19:44, Grizzly. napisał:

Ogromne są te wymagania, chyba niewielu graczy ma takie kompy. Wie może ktoś jak mniejwięcej
najtaniej stoi sprzęt umożliwiający granie na optymalnych wymaganiach ?


Wbrew pozorom nie tak dużo, ceny lecą na łeb na szyję...

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 19:45, Valkanis napisał:

Heh... ale wymagania, prawie niczym nie różnią się od Bioshocka (z tym, że on obsługuje dx10)
Wcześniejsze wymagania, które były "średnimi" okazały się minimalnymi... porażka :(


Tak jak pisałem, poprzednie były "zdjęte" z prawdziwej konfiguracji jednego z testerów z jego ustawieniami detali. I gra chodziła całkiem ok. Teraz po optymalizacji chodziła by na pewno jeszcze lepiej.

Oficjalne wymagania mają pewien margines. I ja przy 3,2ghz i 1mb ram i nowej Nvidii, którą planuje właśnie zakupić w miejsce 6600GT będę grał na całkiem podciągniętych detalach - trzeba będzie tylko wytestować które suwaczki można podkręcić, bo obciążają głównie kartę, a które obciążają bardziej procka i z tymi będę musiał być ostrożny. Ot, procedurka jak zawsze;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 19:46, heyboy napisał:

Ja mam tylko jedno jedyne pytanie do CDP. Jak się mają wymagania na średnie detale podane wcześniej
do wymagań podanych teraz? Trochę to dziwne, że średnie detale są teraz minimalnymi... Robicie
ludzi w bambuko i to już nie pierwszy raz. Niestety.


Nikogo nie robimy, co to to nie:) ..Oficjalne wymagania zatwierdzało Atari i ma ono w tym swoją politykę. Te które podaliśmy wcześniej były naszym empirycznym doświadczeniem, więc też są prawdą:) ..jak to się mówi, wolimy, aby zaskoczenie było pozytywne, niż negatywne;)

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 19:57, Selv napisał:

To jest serio? Wymagania są większe niż Obliviona - co imo jest niedopuszczalne. Na pokazówkach
grafika Wiedźmina nie jest w ogóle adekwatna do tych wymagań które WIĘKSZE niż Bioshocka!


Ależ wymagania Wiedźmina nie są większe od BioShocka, wręcz odrobinę niższe, nie wymagamy np. kart mających 512 ram na pokładzie przy max detalach.

Dnia 25.09.2007 o 19:57, Selv napisał:

O co chodzi jakby?!
Czyżby to jednak przekomiczne wymagania (bo Wiedźmin nie posiada super hiper grafiki ani jakiś
wyjątkowych /niespotykanych/ efektów drastycznie żrących ram/gpu/cpu) mają maskować całkowity
brak optymalizacji?


Optymalizacja jest zrobiona i co bardzo porządnie.

Sprawa jest dość prosta. Bioshock, nie musi generować zamieszkanego przez setki mieszkańców miasta, a każdy z nich mających wlasny rozumek i sprawy;) Mimo, że Wizyma jest podzielona na trzy dzielnice, to tak wielkiego miasta w grach RPG jeszcze nie było. Przyczyny są różne. Pejzarze po horyzont też mają swoje wymagania, tak jak efekty pełnoekranowe..

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2007 o 23:53, Mike napisał:

Ależ wymagania Wiedźmina nie są większe od BioShocka, wręcz odrobinę niższe, nie wymagamy np.
kart mających 512 ram na pokładzie przy max detalach.


Tyle, ze ja (i pewnie znaczna czesc graczy) nie bede mogl nawet odpalic wiedzmina na athlonie xp, kiedy to Bioshock chodzil na nim swietnie w high detalach w 1280x1024 (wraz z x1950pro).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować