• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
Akashi

Wiedźmin - oficjalny temat Pomocy Technicznej

Pytanie

Jeżeli masz jakiś problem z zainstalowaniem gry Wiedźmin, albo uruchamiasz grę i pojawia Ci się czarny ekran lub gdy nie masz zielonego pojęcia czemu nagle pojawia się jakiś komunikat podczas gry to ten temat powstał właśnie z myślą o Tobie.

W tym temacie możesz zgłaszać swoje problemy dotyczące wszystkich problemów z instalacją, uruchomieniem czy działaniem gry Wiedźmin.

Zachęcamy także do czytania postów poprzedników. Możliwe, że jakiś użytkownik napotkał się na taki sam problem jak Ty i umieścił we wcześniejszych postach rozwiązanie problemu.
Co może zaoszczędzić czasu oczekiwanie na odpowiedz.

Temat ten poświęcony jest tylko problemom związanych z kwestiami technicznymi, wszystkie inne rozmowy na temat gry proszę prowadzić w temacie:
Wiedźmin (The Witcher) - temat ogólny” pod poniższym linkiem: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=851&tpage=1

Oczywiście przed zgłoszeniem jakiegoś problemu proponujemy najpierw upewnić się, że dany problem nie został opisany w naszej bazie Pomocy Technicznej pod poniższym linkiem: http://www.gram.pl/pomoc_lista.asp?g=895 oraz czy posiadany komputer spełnia minimalne wymagania gry, a także czy posiada najnowsze sterowniki.

Wymagania gry znajdują się pod poniższym linkiem jeżeli macie jakieś wątpliwości czy gra będzie wam działać sprawdźcie najpierw wymagania zanim zaczniecie zadawać kolejne niepotrzebne pytania: http://www.gram.pl/pomoc_problem.asp?g=895&p=1798
Jeżeli konfiguracja komputera nie spełnia minimalnych wymagań niestety nie ma szans by gra się uruchomiła czy działała prawidłowo.

Wszystkie posty nie związane z problemami czy kwestiami technicznymi będą usuwane!!!

W przypadku problemów związanych z zamówieniami oraz dostawą zamówionych w sklepie gram.pl proszę kontaktować się z obsługą sklepu poprzez formularz kontaktowy: http://www.gram.pl/kontakt_formularz.asp?r=4 lub telefonicznie (022) 519-69-68

Więcej informacji na temat sklepu znajdziecie na stronie http://www.gram.pl/sklep_pomoc.asp

Wymagania gry
minimalne:

Microsoft ® Windows ® XP Service Pack 2, Vista (System Operacyjny musi posiadać dostępne aktualizacje)
Procesor: Intel Pentium 4 2.4GHz lub AMD Athlon 64 +2800
Pamięć RAM: 1024 MB RAM w przypadku Microsoft ® Windows ® XP / 1536 MB dla Microsoft ® Windows ® Vista
Karta graficzna: 128 MB Video RAM, z obsługą DirectX9 Vertex Shader/ Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce 6600 / ATI Radeon 9800)
8.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Karta dźwiękowa zgodna z DirectX 9.0c
Napęd DVD

zalecane:
Microsoft ® Windows ® XP Service Pack 2, Vista (System Operacyjny musi posiadać dostępne aktualizacje)
Procesor: Intel Core 2 Duo 2.13 GHz lub AMD X2 5600+
Pamięć RAM: 2 GB RAM Karta graficzna: NVIDIA GeForce 7900 GTX / ATI Radeon X1950 PRO
8.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Karta dźwiękowa zgodna z DirectX 9.0c
Napęd DVD


Pozdrawiamy
Zespół Pomocy Technicznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3273 odpowiedzi na to pytanie

  • 0

Zastanawia mnie też jedna sprawa - dlaczego nie widzę w swoich opcjach AA*4 (podobno część graczy tak ustawiła) ?? Mam tylko do wyboru razy 2... Nie wie ktoś czym to może być spowodowane? Być może jeszcze ktoś oprócz mnie ma tylko taką opcję do wyboru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 19:08, Wojtas11111 napisał:

Kupiłem Wiedźmina a mój komp to : Intel Pentium 4 2,7 GHz, 512 RAM i Radeon x300/x550 z
256 MB oraz Win XP SP2
. Gra nawet na najniższych detalach tnie mi się niemiłosiernie a
wczytywanie lokacji zajmuje ok.5 min. Co mam zrobić? Może problem tkwi w niaktualnych
sterownikach? Prosiłbym o pomoc.

Dokup sobie jeszcze jedną 512 :) To na pewno tego problem w minimalnych dokładnie piszę 1GB:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 20:15, dur napisał:

patch wyszedł. Dojscie przez launcher gry. Znane sa notes?


5. Najważniejsze poprawki wersji 1.1
======================================================

Poprawki rozgrywki i tekstu:
- Naprawiono problemy dotyczące rozwoju niektórych umiejętności i zdolności.
- Naprawiono problemy związane z blokowaniem fabuły.
- Naprawiono problemy cyklu dnia i nocy druidów w Rozdziale 5.
- Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5.
- Poprawki dotyczące sygnetów (niektóre sygnety gracz otrzymywał dwa razy).
- Naprawiono niespójność fabuły dotyczącą Erkyna w Rozdziale 3.
- Poprawki lokalizacyjne wskaźnika wzrostu doświadczenia.
- Eliksir mutagenny - nowe poprawki wyświetlania komunikatu.
- Poprawiono przedmioty w animacjach jedzenia.
- Naprawiono zachowanie sprzymierzeńców Geralta względem potworów.
- Łowca głów nie jest już Agentem Smithem (nie powiela się). Panie Geralcie, tęskniliśmy za panem...
- Echinopsy i archespory używają teraz własnych kolców, a nie strzał.
- Poprawki do składników alchemicznych uzyskiwanych z niektórych potworów.
- Krypta Kruka - poprawki geometrii i modeli przedmiotów.
- Poprawiono kilka miejsc przeznaczonych do medytacji, w których nie była ona możliwa.
- Poprawiono niespójność fabuły w zadaniu z Berengarem.
- Berengar nie zniknie na oczach gracza, gdy gracz oszczędzi mu życie.
- Mnóstwo poprawek lokalizacyjnych (niektóre z nich nie będą działać ze starymi zapisami gry!).

Poprawione błędy w kodzie:
- Naprawiono wszystkie zdiagnozowane problemy ze stabilnością i zamykaniem się gry.
- Naprawiono kilka błędów związanych z graniem przy pomocy klawiszy WSAD i myszki.
- Naprawiono problemy związane z użyciem klawiszy Alt-Tab (zamykanie i zawieszanie się gry, blokowanie kursora).
- SI: NPC nie ścigają już przeciwników których nie ma.
- SI: kilka poprawek w grze w pokera.
- Poprawiono wyświetlanie czasu działania eliksiru Kot.
- Upuszczane przedmioty są teraz bardziej rozproszone.
- Poprawiono efekty wizualne broni podczas dialogów.
- Gdy gracz używa szybkiego wczytywania, pojawia się okienko potwierdzenia.
- Poprawiono pojawiające się informacje tekstowe w niższych rozdzielczościach (na przykład 800x600).
- Wszystkie przeczytane książki mają teraz odpowiedni komentarz w opisie.
- Poprawiono animację siedzenia kilku postaci, które siedziały obok krzesła.
- Poprawki związane z liniami dialogowymi i opcjami rozgrywki przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Zapisywanie stanu gry zablokowane w czasie gdy rzucamy znak Aard.
- Dźwięk: poprawka związana z odgłosami szczurów w trybie zminimalizowanym.
- Poprawki związane z używaniem klawiszy Alt-Tab podczas przerywników filmowych.
- Naprawiono problemy związane z ponownym pojawianiem się przedmiotów w przechowaniu.
- Naprawiono problemy z efektem Zamieci w przerywnikach filmowych i dialogach.
- Poprawiono efekt toksyczności przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Poprawki ciosów kończących - czasami nie pojawiała się animacja.
- Podczas wyjmowania nieznanego przedmiotu ze składu, użytkownik nie może już zobaczyć nazwy eliksiru.
- Poprawiono zapis gry w ciasnych miejscach (czasami gracz był teleportowany po wczytaniu).

Poprawki grafiki i dźwięku:
- Wyzima Klasztorna: ok. 30 poprawek fizyki; poprawione beczki; ok. 10 poprawek dekoracji.
- Kaer Morhen: poprawki dzikiej zwierzyny.
- Kanały: poprawki śpiących postaci; ok. 5 poprawek właściwości przedmiotów; ok. 10 poprawek rozmieszczenia szkieletów.
- Wyzima Klasztorna/Płonąca Wyzima: chorągiew na wieży nie jest już czarna.
- Stare Dworzyszcze: Poprawki w celu lepszego poruszania się Kościeja.
- Poprawki dekapitacji mutantów. To znaczy... brak tejże.
- Poprawki fizyki wilkołaka.
- Stojak na kolczugę ma teraz powierzchnię kolizji (gracz ani bohaterowie niezależni nie mogą przez niego przechodzić).
- Poprawki jasności Celiny we wnętrzach.
- Poprawki oświetlenia rycerzy Zakonu.
- Poprawki wyglądu chleba przy animacji jedzenia.
- Bardziej szczegółowy model wozu z koniem w początkowych przerywnikach filmowych.
- Poprawiono wpis w Dzienniku dotyczący krypt.
- Dziecko w przerywniku filmowym w epilogu nie wygląda już jak źle pozszywany młody Frankenstein.
- Stara kobieta i krasnoludy - poprawione animacje bezczynności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam!
Znalazłem na jakimś forum dla programersów.

Skopiuj ten vcredist na dysk c, a we właściwościach mojego komputera wybierz "zaawansowane", tam przycisk "zmienne środowiskowe" i tymczasowo zmień ścieżki temp i tmp na np. C:\temp\.
Zadziałało:D!
Tam mówił koleś że to jest spowodowane ścieżką ze zbyt dużą liczbą spacji czy coś... Ale działa, zobaczymy jak teraz Wiedźmin.

Niemniej dzięki za starania Akashi, jak możecie dodajcie to rozwiązanie do bazy pomocy technicznej;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 20:46, kusanagi napisał:

Witajcie,

mam pytanie do szczesliwcow, ktorzy juz pogrywaja: czy Wiedzmin oferuje tryby ekranowe wide
screen, az do 1920x1200 ? ...jezeli nie to...bye Geralt...


Czytałem gdzieś, że obsługuje, tak więc nie masz się raczej co bać ;). Ja sam gram na panoramie przy 1440*900.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

czy punkt o lokalizacji oznacza, ze musze zaczac grac od poczatku? Czy moge kontyunowac gre na tych saveach majac swiadomosc ze sie napis moze sypnac od czasu do czasu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mój problemik jest taki: Gram sobie chwile, a czasem uda się dłuższą chwilę i nagle najczęściej w przerywnikach filmowych ale w normalnej grze też, nagle obraz staje w miejscy po prostu się zacina, a po chwili głos zaczyna się przycinać i zaraz po tym zaczyna jakby "pierdzieć" i nie ma na to innej rady jak zresetowac kompa bo czekanie aż się "odetnie" nic nie daje ponieważ to się przycina na dobre. Mam w ogóle tak z każdą grą obojętnie jaką. Mój komp na spokojnie spełnia wymagania Wiedźmina bo działa mi na najwyższych ustawieniach i sie nie tnie. Czy może mam za stare sterowniki do karty dźwiękowej lub graficznej ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 20:52, Spinner13 napisał:

> Witajcie,
>
> mam pytanie do szczesliwcow, ktorzy juz pogrywaja: czy Wiedzmin oferuje tryby ekranowe
wide
> screen, az do 1920x1200 ? ...jezeli nie to...bye Geralt...

Czytałem gdzieś, że obsługuje, tak więc nie masz się raczej co bać ;). Ja sam gram na panoramie
przy 1440*900.


No, mam nadzieje, bo moj LCD 24'' ma natywna rozdzielczosc 1920x1200, wszystko ponizej natywnej sie rozmydli (jak to na LCD''kach)...jutro ide kupic, jak sie okaze, ze nie ma 1920x1200 to bede musial...dokupic do Wiedzmina drugi, mniejszy monitor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A ja mam problem z dźwiękiem na Viście. Otóż wiadomym jest, że w tym systemie została wycięta warstwa bezpośredniej komunikacji ze sprzętem dźwiękowym. Creative załatwił to jednak wydając coś takiego jak Alchemy. Po włączeniu gry na Viście i X-Fi nie mamy możlwości wyboru EAXa. Problem usiłowałem rozwiązać tworząc na pałe dodając do katalogów gry pliki restaurującymi dźwięk, które tworzy Alchemy. Mam potworne trzaski i zacinający się dźwięk podczas dialogów. Jeśli ktoś z CD Projekt wie o co chodzi, prosiłbym o pomoc - być może kwestia odpowiednich ustawień w Alchemy. Po drugie. Posiadam GeForce 8800GTS 320 MB. Karta bardzo ładnie generuje grafike z drobnymi przerwami podczas scen zbiorowych i walk, potrafi zwolnić do 2-3 klatek na sekundę. Jest na to jakieś wyjście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie jest następujący błąd.Po uruchomieniu komputera uruchamia się deinstalator Wiedźmina.Na szczęście można anulować.Z samą grą na razie problemów nie ma, ale grałem krótko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Co do następnego patcha... to proszę o optymalizację kodu na bagnach Wyzimy. Bo jak w max detalach gra się kopie na Core Quad, 4gb ram i 8800gtx, to znaczy, że coś jest nie halo :)

Ja rozumiem, że to fajnie sobie wpisać do CV "Stworzyłem grę, która zabiła 8800ultra", ale trochę optymalizacji naprawdę nie zaszkodzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

mam pytanie do twórców gry, jak to jest z obsługą procesorów wielordzeniowych?? mam viste x64 i podczas gry widzę ze obciążony jest tylko 1 rdzeń ba 100% 2gi 2-4% , czy gra nie korzysta z wielordzeniowości?? jak tak czy zostanie to poprawione w kolejnych patchach??

zapomniałem dodać mam Core 2 Duo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam mały problemik!! Polega on na tym ze w grę mogę grac na MAX detalach ale jeżeli mam włączona trawę to gra sie przycina nawet jezeli ustawie ja na najnizszy poziom, natomiast kiedy zostanie wylaczona gra sie ze az milo!!
I tu rodzi sie pytanie czy to wina sprzętu czy tez gra potrzebuje patcha?! Za odpowiedź z góry dziękuję!!

Moj komputer:

Intel Pentium IV 3,2 GHz z HT
2 GB Ramu
X850XT z 256mb i 256bit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 20:41, BioZ napisał:

Mam!
Znalazłem na jakimś forum dla programersów.

Skopiuj ten vcredist na dysk c, a we właściwościach mojego komputera wybierz "zaawansowane",
tam przycisk "zmienne środowiskowe" i tymczasowo zmień ścieżki temp i tmp na np. C:\temp\.

Jestem Twom dłużnikiem - po tym sposobie wiedźmin chodzi :)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 20:17, Spinner13 napisał:

LK30 mam w związku z Twoją radą prośbę - mianowicie czy mógłbyś mi wysłać link do tych
poprawek, bo ja żadnych oprócz tej podanej przez CDP nie mogę znaleźć, natomiast system nie
wyszukuję mi żadnych aktualizacji... Acha i jeszcze jedno czy mógłbyś mi powiedzieć na jakich
ustawieniach grasz (tylko prosiłbym o dokładne informacje - co na maxa a co zmniejszone i oczywiście
w jakiej rozdziałce) ??


Gram w rozdziałce 1920x1200, wszystko jest na maksa oprócz trawy, bo nie wiedzieć czemu z trawą jest problem:))) (mam ją na niskich)
Jeżeli chodzi o aktualizacje to zrób tak: Strat->Dodatki systemu windows ultimate (musisz być on-line) i masz dodatki opcjonalne oraz dodatki ważne->ściągnij ważne.
Jeżeli nie masz żadnych ważnych do ściągnięcia to znaczy że już masz ściągnięte:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

gra po spatchowaniu wysypala sie do windowsa przy quick saveie. Jeszcze troche pracy jest przy naprawianiu błędów

Czy savey sprzed patcha beda dzialac na patchu? Tzn czy mozna grac dalej na starych saveach czy musi sie zaczac od poczatku bo moga byc problemy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 25.10.2007 o 23:02, Lord Jamnik napisał:

Gra po zainstalowaniu patcha i poprawki do Visty nadal się wysypuje! Może ktoś w końcu coś
na to poradzi???

Potwierdzam, problem nadal wystepuje. Vista 32 bit, wszystkie poprawki zainstalowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować