Zaloguj się, aby obserwować  
Skie

Wiedźmin 2 - sugestie, marzenia i pobożne życzenia

179 postów w tym temacie

No i waszmościowie, grę skończyłem - i warto było! Bawiłem świetnie, a końcowa animacja - mhmmmm... rewelacyjna.
Mam do gry jednak kilka ale. Bo mogła być lepsza. I nie chodzi mi tu o techniczne fajerwerki czy niedociągnięcia - mi, zwlaszcza plastycznie, gra bardzo się podobało (ach te upalne pola... czy brzeg jeziora...). Chodzi mi przede wszystkim o fabułę... Chciałbym, żeby ten temat stał się wymianą naszych myśli i pomysłów na nowego ''Wiedzmina'', ktorego mam nadzieje, panowie z CDP Red już gdzieś tam powoli szykują ;)

UWAGA - z założenia, temat roić się będzie od spoilerów. Czytać na własną odpowiedzialnosć!

Moje propozycje ulepszeń to:
1) Porwana fabuła. Np. na samym wstępie, gdy Geralt pojawia się na podgrodziu... Nie moznaby tam wstawić jakies krotkiej animacji, ukazującej jak Geralt schodzi z gór, czy cos w tym stylu? Albo gdy dowiadujemy sie,ze Adda znowu jest strzygą. Filmik ukazujacy jej ponowną przemianę... Ja wiem, ze mozna sie domyslic co się stalo. Ale takie krotkie wstawki jeszcze bardziej wciagałyby w historię. Brakowało mi też jakiejs takiej naprawde krwawej bitwy, pamietacie np. scene z ostatniego tomu sagi, na schodach... Kolejne fale przeciwnikow, koniecznosc wykorzystywania terenu itd.
2) Skoro juz przy wstawkach jestesmy - wiecej! I najlepiej renderowanych, jak intro i outro. I dostep do nich z poziomu menu, zeby moc pokazywac kumplom :)
3)Zadania - nie narzekam, roznorodne i ciekawe, smieszne i straszne. Moze wiecej takich, przy ktorych trzeba pomyslec, zeby nas dziennik za rękę nie prowadził. No i niestety, wiekszosc da sie rozwiazac w tylko jeden sposob...
4) System walki - podobal mi sie. Bardzo efektowny, tylko niestety, łatwy. Na poziomie srednim wlasciwie zadna walka nie stanowila wyzwania. A jak sie zaczeło stosowac eliksiry... Bardzo mi sie podobaly ciosy specjalne np. dobijanie po ogłuszeniu - i fajnie ze inni wrogowie grzecznie czekali az skoczymy rzezac ich kompana ;). Takie troche jak z filmow samurajskich.
5) Alchemia - ciekawa! Moze faktycznie przydałby sie jakis sposob sortowania ekwipunku jednakowoż ;)
6) wiecej opcji wydania pieniedzy. Pod koniec gry mialem 10k (zwlaszcza po tym, jak Foltesta ograłem w kosci) i zupelnie nie bylo co z nimi robic... Zawsze mnie to draznie w crpg.
7) Karty nie tylko miłych pań, ale tez potworów - zdobywane za zabicie x liczby maszkar... Bo wiecie, ja tyle tych biednych utopcow utłkłem, ze cos z tego chciałbym miec. Jakis bonus ;)

a na koniec

7) Po ukonczeniu gry - dostep do trybu specjalnego: dostepny jest caly swiat gry, przy karczmach mamy wiedzminskie zlecenia. I sobie chodzimy i walczymy z losowo generowanymi maszkarami. Dla przyjemnosci
8) Po ukonczyniu gry - dostep do trybu arena. Mamy postac wiedzmina i ustalamy z kim i w jakiej ilosci chcemy walczyc. Zwyciestwo daje nam talenty i kase. Itd...

To tyle moich pomyslow - mam nadzieje, ze temat sie przyjmie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem właśnie taki temat założyć jednak znalazłem już istniejący i dobrze ;)

Pomysły na fabułę:

Myślę, że nadal sterowanie jedną postacią było by na miejscu. Myślałem nad tym kim, bo nie koniecznie Geraltem. Świat Sapkowskiego jest tak duży, że można wybrać inną postać i dać Geralta jako np 2 plan.
Teraz, żeby zachować styl rozwijania umiejętności postaci trzeba pomyśleć jaka to miała by być postać. Np taka Triss się raczej nie nadaje. Przecież nie powtórzylibyśmy motywy z utratą pamięci. Wymyśliłem, że Alvin, Ciri lub inny uczeń Triss, Geralta lub innej postaci mógłby być bohaterem Wiedźmina 2. Szkolenie postaci od dziecka na wiedźmina bądź nie koniecznie dosłownie szkolenie mogło by być ciekawym pomysłem. Nie rozstajemy się z naszymi bohaterami z książek ponieważ ciągle są przy nas uczą nas, dają postęp w fabule. My natomiast poznajemy jak to jest ze strony ucznia. Nasz bohater w kolejnych aktach mógłby być starszy, dojrzalszy. Kolejne akty zaś mogły by przesuwać czas nawet o kilka lat wprzód. Co do postaci to chętnie bym zagrał żeńską postacią. Wiemy z książek, że czymś na miarę wiedźmina była Ciri, zresztą nie koniecznie przecież głównym bohaterem musi być wiedźmin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się nie zgodzę. w grze zatytułowanej "Wiedźmin" bohatrem MUSI być wiedźmin, inaczej będzie nielogiczne. Chyba że zmienimy tytuł na "Uczeń wiedźmina" czy "Uczeń czarodziejki" itp. Przede wszystkim w ewentualnych kolejnych częściach czy też dodatkach rozwinąć bardziej fabułę dodać intryg, perypetii, miejsc. Świat Sapkowskiego jest bardzo rozległy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tylko wątpię czy Gerald mógłby być bohaterem części 2. Chyba, że jakiś pomysł na ponowne osłabienie go ktoś wymyśli ;) Dlatego myślę, że Alvin albo Ciri (przyszli wiedźmini) mogli by być głównymi bohaterami ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tez uwazam, ze przy calej mojej sympatii dla Geralta, czas dac mu odpocząć nieco. Jako mentor, NPC moze... A swiat jest bogaty - fakt. Bohaterem wcale nie musi byc wiedzimin, choc tego sie pewnie wszyscy spodziewają. Granie np. czarodziejem tez bylo by ciekawe, wojownikiem takim jak Bonhart czy Cahir, albo lucznikiem (Milva, driady itd).
A co do nazwy - Wiedzmin jako tytul, to juz jest marka. Zawsze mozna dac podtytul...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myśle że można by było zrobić grę na postawie książki, lub ciekawostka nie wiemy co Geralt robił zanim go znależli w lesie (no chyba że na końcu gry coś sie wyjaśnia) wiec możnaby 2 część osazić właśnie w tych 5 tajemniczych latach. Co o kart postaci i potworów mamy karty potwów w bestiariuszu:) pozatym można zbierać szczątki (np.mózg utopca:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

acha teraz przyszło mi na myśl coś jeszcze. Zamiast świata podzielonego na kolejne części (z których nie sie wyjśc na otwartą przestrzeń i chodzić do wybranych lokacji wtedy gdy chcemy) lepiej zrobić jeden duży świat po którym można sie poruszać jak np w Falloucie(mapka) albo Gothicu (otwarty teren).tylko z taką grafika chyba żaden komp tego nie pociągnie:) ale za pare lat kto wie??:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do sugestii jakoby bohaterem miała być inna postać niż wiedźmin to wyrażam stanowcze NIE!! i to nie dlatego że by nie było fajnie ale wiedźmin to wiedźmin i w takiej grze bohaterem musi być postać tej profesji. Może np. Uczeń Geralta ( i sam Biały Wilk występował by tym samym w grze a gracz mógłby ustawić relacje uczeń-mistrz i byłby genialny wątek poboczny:D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UWAGA TREŚĆ POSTA ZAWIERA SPOILERY
Wiecie właściwie to już chyba wiadomo co nieco o kontynuacji Wiedźmina.Przeszliście grę??No to zważcie waszmościowie że ten bandyta z którym walczył Geralt w filmie na koniec gry też był takim mutantem jak Geralt bo miał pionowe źrenice i szybkość poruszania się wiedźmina.Jakby tego było mało to przypominam że niejaki Alvin czyli dziecko którym Geralt się zaopiekował znika podczas ataku Wiewiórek na wioskę w IV akcie.I można dodać że medalion z dwimerytu który daliśmy Alvinowi dziwnym trafem znajdujemy u Wielkiego Mistrza na koniec gry.Warto też dodać że mistrz ten próbuje nas przekonać do siebie naszymi własnymi słowami.Tak więc już macie materiał na dodatek bądź Wiedźmina 2:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Haha, dobry temat :).


Moja sugestia brzmii tak - popracujcie nad interaktywnością z martwym otoczeniem i systemem walki, to gra zostanie RPG-iem stulecia.

Mimo złożoności prowadzenia pojedynków taki system jest dosyć prosty i znacznie mniej emocjonujący od chociażby tego znanego z Gothiców. A co dopiero Jedi Academy!

Druga rzecz to interakcja - byłem zdziwiony, że Wiedźmin nie potrafi skoczyć tam gdzie chce, wspiąć się czy wykonać innych banalnych czynności, które wydają się być oczywiste w grach ze sterowaniem TPP.


edit
No i jeszcze kwestia ładowania mapy (minuta na kilkupokojową lokację? absurd) i starczy :].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2007 o 13:19, Skie napisał:

(...) Granie np. czarodziejem tez bylo by ciekawe, wojownikiem takim
jak Bonhart czy Cahir, albo lucznikiem (Milva, driady itd).


o nagą driadą chętnie bym zagrał ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2007 o 16:13, marcinshinoda napisał:

gra wyszła tydzień temu a już o nastepnej czesci myśląxP


Dokładnie ja jeszcze się nie nacieszyłem pierwszą xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2007 o 16:06, Skie napisał:

To tyle moich pomyslow - mam nadzieje, ze temat sie przyjmie!


Jak już zakładasz temat to powinieneś sprawdzić czy ktoś cię nie uprzedził, w tym przypadku ktoś to zrobił... http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=26138


Co do tematu (jakby co):

Najpierw będą dodatki (bo taka moda teraz panuje), i dopiero potem można się spodziewać W2... ;)


Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować