Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin bije wszelkie rekordy sprzedaży!

221 postów w tym temacie

No i dobrze dzięki Wiedźminowi Polska jest jeszcze bardziej rozsławiona w zakresie gier. Wiedźmin - polska gra na podstawie polskiej prozy polskiego pisarza no ia aby tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.12.2007 o 22:52, Dark Demon napisał:

Dołączam się do pytania kolegi wyżej. Jak wygląda sprzedaż Wieśka za granicami naszego kraju?
Nie widziałem dotąd żadnych informacji na ten temat...


Dane ze swiata mamy wciaz mocno niekompletne. Wciaz nie mamy potwierdzonych danych za listopad. Mamy jedynie nasze estymacje. Ktore zreszta pojawily sie w sieci w jednym z artykulow.

Zreszta chyba nie bedziemy sie rozdrabniac i puscimy info dopiero w styczniu, jak beda dane za caly 2007. Bardzo celujemy w pewna w polowie okragla cyfre i jak ja osiagniemy to bedzie to fajny news:)

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2007 o 17:13, Lander81 napisał:

Zgadzam sie z tym ze Kryku nie ma racji Halo 3 jest raz ze mocno przereklamowane( aż kipie
marketingiem), dwa ze to jest całkiem inna gra, i nie ma co porównywać sprzedaży.
Wiedzmin jest reklamowany ale kto zagrał wie ze tego produktu nie trzeba reklamować,gra jest
po prostu super i widać w niej kawał dobrej roboty oraz zaangażowania całej ekipy twórców.
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony że nasz rodzimy produkt odnosi sukcesy sprzedaży i że
mamy wreszcie czym pochwalić na zachodzie.
Uważam że trzeba swoje chwalić a nie jakieś tam Halo, Kryku powinien kibicować Witcherowi nawet
jak mu nie przypadł do gustu bo od niego zależy nasz dalej rozwijający sie rynek growy

Osobiście gratuluję całej ekipie twórców oby tak dalej chłopaki



Ad1. Jedyna różnica pomiędzy Halo 3 a Wiedźminem jest taka, że pierwsza gra została póki co wydana tylko na Xbox''a 360 (na PC też będzie za rok albo dwa), a druga została wydana na PC. I to jest cała różnica bo jeśli porównuje się wyniki sprzedaży to gatunek gry nie ma znaczenia. Halo 3 podobnie jak Wiedźminem nie jest grą ani przełomową ani świetną, po prostu ma gęste zastępy fanów, które wystarczająco mocno "krzyczą" i dobre zaplecze finansowe gwarantujące silną kampanię promocyjną.

Ad2. Idąc dalej tokiem Twojego myślenia, jeśli dajmy na to polska firma będzie produkować samochody, które nie będą mi się podobały wizualnie i w których nie będzie mi się przyjemnie poruszać to mimo wszystko mam taki sobie kupić i głosić wszem i wobec, że to jest dobre bo to jest z Polski? Niezbyt logiczne podejście do sprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2007 o 09:57, ktosik napisał:

W Anglii gra odniosła tak wspaniały sukces, że cena została zredukowana z 35 funtów do 18 i
to już z wliczonym w cenę kosztem przesyłki.


To rzeczywiscie ciekawa informacja. Wyjasnimy to z Atari, gdyz absolutnie nie powinno sie to zdarzyc.

Dnia 13.12.2007 o 09:57, ktosik napisał:

To chyba i w Polsce już pora na obniżenie sugerowanej
ceny detalicznej 99,90 zł tym bardziej, że gra dość szybko znalazła się w obiegu wtórnym .


Czekajacych na obnizki musze rozczarowac. Cena gry w Polsce nie bedzie na razie obnizona. W perspektywie w jakiej planujemy nasze działania (do końca pierwszego półrocza 2008). Gra na 100% nie będzie miała zmienionej ceny! Uważamy, że ceny zaczynające się od 79.90 to naprawdę dobra oferta i przystępna cena. I nie widzimy powodów aby ją bardziej obniżać.

Dnia 13.12.2007 o 09:57, ktosik napisał:

A to ostrzeżenie o możliwości całkowitego wyczerpania zapasów gry, całkowicie kompromituje
dystrybutora.


Z tym się nie zgodzę. Może niezbyt dokładnie to napisaliśmy w newsie. Ale chodzi o wyczerpanie nakładu w CD Projekt. Co de facto juz nastapilo kilka dni temu. Na obecnosc w sklepach przeklada sie to tak, ze w czesci z nich do swiat moze Wiedzmina zabraknac. Jednak szansa znalezienia go w innym sklepie nadal bedzie spora. No chyba, ze naprawde sprzedaz wyjatkowo podskoczy i caly rynek sie wyczysci. Co nie jest az tak bardzo prawdopodobne, ale tez nie wiadomo na ile wplynie demo z GW na tempo sprzedazy.

Powodow dla ktorych na razie nie planujemy dodrukow mamy kilka. Przede wszystkim jednak wierzymy, ze jesli ktos bardzo bedzie chcial kupic gre. To mimo, ze moze jej zabraknac np. w najwiekszych Empikach, czy MMach, to jednak ja dostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 14:50, Solmath napisał:

Taaa... 8 tygodni na rynku a są jeszcze osoby które nie dostały dodatków do EK... Powód do
dumy. Jak dla mnie to najpierw powinny się wywiązać ze wszystkich obietnic a potem chwalić
się statystykami... :/


Fakt nie powinno byc takich osob. Nie wiem nawet czy sa. Slyszalem tylko (jakies 2 tyg temu), ze rzeczywiscie kilkanascie osob nie dostalo wszystkiego gdyz zaginalo kilkanascie medalionow i nie mozna bylo doslac tym pechowcom dodatkowych elementow. Mam nadzieje, ze sprawa juz sie zakonczyla. A jesli nie, to ze DOK jest w stalym kontakcie z tymi osobami.

Pozdr
M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 14:51, Ringno5 napisał:

CD Projekt z przykrością informuje, że światowy sukces gry Wiedźmin, z przyczyn niezależnych
od dystrybutora, został przełożony na przyszły rok. O dokładnej dacie sukcesu poinformujemy
w ciągu 2 lat.

Ech, żebyście tak gry wydawali, jak potraficie się chwalić, to byłoby super.


Tez bym sie cieszyl. Trzeba jednak pamietac, ze dystrybutor jest tylko malutkim ogniwem posrednim. I bardzo zaleznym od poprzedniego koleczka w lancuszku. Niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 14:58, Rzezim napisał:

Najbardizej podoba mi się to zdanie" W związku ze zbliżającymi się świętami i wzmożonym zapotrzebowaniem
na tytuł, dystrybutor gry uprzedza o możliwości całkowitego wyczerpania zapasów gry Wiedźmin."

Fakt niezbyt szczesliwie zostalo to sformulowane. Tak naprawde chodzilo o to, ze gra skonczyla sie u nas na magazynie i nie realizujemy na razie dalszej sprzedazy hurtowej. Co moze przelozyc sie na fakt, ze gra moze nie byc dostepna w czesci sklepow, zwlaszcza w Empikach i MMach. Bo nie na to, ze zniknie kompletnie zewszad.

Pozdr.
M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2007 o 15:00, hehe napisał:

niezadowolonych graczy i dlatego tak długo trwał ten cyrk z EK. Dla CDP większym priorytetem
była zapewne sprzedaż nowych gier, a nie zadowolenie tych co już zapłacili. Może nie było to
fair, ale tak wygląda smutna rzeczywistość.


Naszym priorytetem jest zadowolenie klientów. Wszystkich. Stad staraliśmy się jak moglismy zadość uczynić problemom. Miedzy innymi rozdajac kupony o wartosci cwierc miliona zlotych, co nawet w ksiegach calego CDP jest calkiem widoczna sumka...

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>nie dziwota, że tak ładnie się rozchodzi.

Dnia 11.12.2007 o 16:26, szymonsen napisał:

PS. 90000 * 80 zł= 7200000zł.


Prawie prawda;) niestety rownanie nie jest skonczone;)

7 200 000 / 1.22 (odejmujemy VAT 22%) = 5 900 000 * 0.8 (bardzo zgrubnie usredniony koszt zwiazany ze sprzedaza detaliczna, czyli marze sklepow) = 4 700 000

od 4.7 trzeba jeszcze odjac koszt fizycznej produkcji, a jak wiemy pakiecik wypasiony, wiec mnozymy jeszcze 90 000 * koszt produkcji (no tu juz konkurencji nie bede podpowiadal;)

Od tego odejmujemy jeszcze inne wydatki, typu marketing, i zostaje nam sumka. Niestety juz nie tak imponujaca.

A z niej jeszcze sporo idzie do autorow. W koncu narobili sie snad gra ogromnie i wydali na nia do pazdziernika 22 mln zlotych. A do dzis juz pewnie sporo wiecej, bo wciaz prace trwaja, patche, dema, toolset itp.

No i na koncu koncow zostaje cos w CDP. No niestety bardziej to jest "cos" niz suma z poczatku rownania;)

Pozdr.
M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 16:40, reykan napisał:

No cóż, największe triumfy Wiedźmin święci w kraju, ale za granicą raczej próżno go szukać
na jakimś TOP 10:D Jak wypuszczą sequel to może więcej graczy z zagranicy się skusi.


A nieprawda w anglii byl na topce ogolnokrajowej przez 6 tygodni. Dzielnie walczyl z wypychajacymi go tuzami typu CoD4, Crysis, Simsy, Football Managerami i Pesami (wiadomo Anglia). W wielu sklepachh byl na topkach nawet na 2,3 miejscu.

Chociaz, rzeczywiscie slabo Atari postaralo sie o promocje w sklepach internetowych. Niestety.

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2007 o 23:01, Mike napisał:

No i na koncu koncow zostaje cos w CDP. No niestety bardziej to jest "cos" niz suma z poczatku
rownania;)

Pozdr.
M.

Ale nie zaprzeczysz, że to ''coś'' aż tak małe nie jest... ;)
A jak to jest ze sprzedażą za granicami naszej pięknej ojczyzny? Z zagranicy też dostajecie jakiś ''grosik'', nie? ^^
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2007 o 22:52, Mike napisał:

Fakt niezbyt szczesliwie zostalo to sformulowane. /ciach/


Tych nieforutnie sformułowanych zdań i gestów po premierze Wiedźmina było naprawdę dużo (przyjamniej moim zdaniem).

W wymiarze sprzedażowym w Polsce - Wiedźmin to sukces.
W wymiarze wizerunkowym dla CDP - porażka.

Przyglądając się z boku to ciekawy materiał na case study.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 16:46, Jaro7788 napisał:

Na początek należy zauważyć, że mało która recenzja zagraniczna ocenia Wiedźmina na ponad 90%
- z pewnością twórcy oczekiwali, że to raczej osiemdziesiątki będą rzadkością. Nie mówią o
tym, ale sami zobaczcie - gram.pl wspomina praktycznie tylko o wynikach sprzedaży, a nie o
kolejnej superocenie w jakimś znanym zagranicznym serwerze. Ale niestety jest inaczej. Najbardziej
ubolewam nad tym, że mimo wieloletniej produkcji, przeniknęło tyle bugów, które wytyka praktycznie
każdy recenzent. No i zwykła wersja amerykańsko-angielska w ogóle nie umywa się do świetnego
polskiego wydania. Na Internecie mówi się o Witcherze dużo rzadziej niźli o Crysisie, Call
of Duty 4 czy ProStreecie.


Gram mowi niewiele. Ale wystarczy zagladac na thewitcher.com :) Ostanio dodany najwiekszy magazyn w Stanach. PC Gamer US, 90% oraz nagroda Editors Choice.

Nie twierdze, ze Wiedzmin ma same idealne oceny. Angielski Gamer dal cos 60% (w ogole jakas dziwna prawidlowosc, cos anglielskim recenzentom gra nie podeszla). Jednak srednia na gamerankings 81% nie jest zla, tym bardziej, ze uwzglednia glownie serwisy anglojezyczne.

Ocen bardzo wysokichtez jest sporo, nagrod tez.

Zreszta największe na swiecie sa 3 serwisy o grach (pod względem popularności, choć gamespot tez jest niekwestionowanym liderem opiniotworczosci):

1. Gamespot - ocena 8.5 -> naprawde mega sukces, bo GS jest surowy, i gier od 8.5 w zwyz na peceta w tym roku to bylo lacznie kilkanascie!
2. IGN, tez 8.5, ale rowniez nagroda "editors choice"
3. Gamespy, ocena 90% + nagroda redakcji "editors choice"

Oczywiscie, nie ma sie co dziwic, ze wiecej sie pisze o Crysisie, PeSie czy Cod4. Poczekajmy jednak jak bedziemy wypuszczac kolejne produkty, wszystkie wspomniane maja dluga historie na rynku i sa tuzami. M.in. dlatego, ze mialy po X czesci lub inkarnacji przed soba. My, mimo wszystko jednak jestesmy debiutantami. Zarowno jako team, jak i firma, a nawet to i jako kraj. Ktory w duzej skali projektach growych tez tradycji nie ma.

Dnia 11.12.2007 o 16:46, Jaro7788 napisał:

z USA - spotkać można m.in. Nowozelandczyków, Holendrów i Niemców, którzy pewnie też są ciekawi,
jaką to grę stworzyli pierwsi na świecie fani Gothika.


W tym jest najwieksza sila Wiedzmina, mimo, ze nie mial on az takiej szumnej kampanii jak wspomniane gry, zaskoczyl on wielu graczy tak pozytywnie, ze wzajemnie polecaja sobie gre. A warto dodac, ze RPGi sprzedaja sie bardzo dlugo. I starzeja sie stosunkowo powoli. Wiec naprawde wierze, ze krok po kroku wydepczemy nalezny nam sukces:)

Pozdr.
M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>(zeby wiedziec

Dnia 11.12.2007 o 17:55, Xzwart napisał:

czy CDProjekt juz zbankrutowal...)


:-)

Za dlugo jestesmy na rynku (12 latek ponad! :)
zeby sie o wlasne sznuruwki potknac na smierc;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 18:09, crypto.crk napisał:

Pfff... nie ma co wierzyc CDP...marketingowy belkot...skad wiecie ze tyle sprzedali?
Rzucanie hasel jest dobre z marketngowego punktu widzenia.


To nie byly hasla tylko konkretne fakty. A tu jednak mamy pewna zlota zasade. Nigdy nie oszukujemy
(jak i nie robimy miliona innych nieciekawych rzeczy, ktore zdarzaja sie rodzimym firmom:).

Oczywiscie trzeba przyjac to na wiare. Tak dlugo jak nie ma oficjalnych organizacji zliczajacych sztuki.
Jak w Anglii np.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2007 o 23:15, Mike L napisał:

O, a jak przedstawiciel CD Projektu skomentuje "Wiedźmina bijącego wszelkie rekordy" w świetle
Skoków arciarskich 2002 sprzedanych w 220 tysiącach egzemplarzy i 170 tys. The Sims 2?
Co to znaczy "wszelkie rekordy" w takim razie? :)
Życzę Wiedźminowi jak najlepiej, ale jednak propogandę macie konkretną. ;)


Widze, ze temat wraca jak bumerang, wiec oto moje dwa wyczerpujace chyba temat posty z forum gier online:
1.
"Masca -> pare drobnych uwag (jakos nie wiedzialem jak je jakos tam bezporednio przy artykule umiescic;)

Po pierwsze wypada czytac dokladniej. W naszym newsie jest mowa o "najszybciej sprzedajacej sie grze w kraju"! A nie najwiekszym z bestsellerow ze wszystkich kategorii cenowych i o dowolnej dlugosci sprzedazy. I w tej kategorii Wiedzmin jest bezkonkurencyjny. Mozna sie zzymac, no ale faktow sie nie zmieni.

A jesli mowimy o skokach, ktorymi Wasze wydawnictwo lubi wypunktowac jako najwiekszym bestsellerem w Polsce to warto zauwazyc, ze poza innym segmentem cenowym (my nie porownujemy nigdy z grami premierowymi np. eXtra Gier, z których rekordowe mialy 80tys nakladu), z tego co pamietam skoki byly gazeta, a wrecz byly darmowym dodatkiem do gazety, z caloscia opodatkowana 7% VAT;) Po czym latwo poznac czy gra czy gazeta (gry maja 22% VAT;)

oczywiscie pewnym zartem i naduzyciem by bylo takie twierdzenie, choc formalnie pewnie bylo by poprawne, ze w tej kategorii zwyciezca jest demo Wiedzmina, ktore rozeszlo sie dzis w ponad 500 tys egzemplarzy. Tez bylo darmowym dodatkiem do gazety;)

Co do simsow. Ciekaw jestem jak EA liczy dokladnie te ilosci. Zreszta pogadamy za 3 lata;) "

2.
"masca -> sorry, jakos tak na skroty skojarzylem, ze skoro polecasz artykul z tak malo popularnego miejsca w netcie to musisz byc w ekipie ktora go redaguje i najczesciej na nim bywa i czytuje:) plus pamietalem, ze tam pracowales, lat temu rzeczywiscie bardzo wiele.

Co do Skokow. To chodzilo mi glownie o to, ze jest im znacznie blizej do pism niz do normalnych gier. Po pierwsze cenowo, to niemalze tyle co CDA (a tam tez sa pelne gry:) i nawet blizej do tej wyborowej za 1.5 pln''a niz do ceny 99plnow. Wiec pisanie o skokach jako grze bijacej rekordy sprzedazy uwazam, za naprawde spore naduzycie. Zwlaszcza, ze z tego co pamietam, formalnie Skoki, to nie gra, tylko czasopismo, z dolaczona gratis gra (tak jak CDA ze swoimi pelnymi wersjami, czy wrecz Gazeta z demem Wiedzmina - w nakladzie 600tys:). Z tego wzgledu mialy obnizomny VAT do 7%. Dodatkowo rozprowadzane byly jak pisma. Naprawde blizej im do pism niz do premierowych gier. Mysle, ze wiedzmin, jako darmowy dodatek do pisma za 19.99 mialby szanse "w segmancie pism z darmowymi grami na coverach";) pobic nowy rekord ilosciowy. No ale zostal wydany jako gra a nie darmowy dodatek i o tym jest mowa w newsie:)

Jesli chodzi o tresc naszego newsa, nie wiem sam jaka byla dokladnie, na wielu stronach jest on zacytowany w ten sam sposob, wiec domniemuje, ze takie bylo jego zrodlo

"CD Projekt z przyjemnością zawiadamia, że Wiedźmin bije w Polsce wszelkie rekordy sprzedaży! Gra RPG na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego jest najszybciej sprzedającym się tytułem w historii polskiego rynku gier.

Dotychczasowy rekord wśród tytułów premierowych należał do gry Heroes of Might and Magic V, która sprzedała się w imponującej liczbie 58 tysięcy egzemplarzy. Wiedźmin znacząco podniósł poprzeczkę - do dziś (a więc w ciągu ok. 8 tygodni) zakupiono ponad 90 tysięcy kopii gry, a jej popularność wciąż jest bardzo wysoka. Produkt studia CD Projekt RED pobił również rekord otwarcia sprzedaży, który dotychczas należał do HoMM V (w ciągu pierwszych 4 dni produkt nabyło 12,5 tysiąca klientów, dla porównania Wiedźmin znalazł 35 tysięcy nabywców w 3 dni)..."

Warto zauwazyc, ze jest wyraznie napisane, ze wyraznie jest napisane, ze bije rekordy sprzedazy i jest najszybciej sprzedajaca sie gra w historii, oraz, ze chodzi o wydania premierowe. Czyli naklady ktore trafiaja do sprzedazy w dniach premiery. Sims moze i mial 160k, ale zaloze sie, ze ani ich pierwsze 1, czy 3 miesiece sprzedazy nie byly wieksze niz Wiedzima jak i ich naklad premierowy. Mysle, ze byl on znaczaco mniejszy nawet niz Homma5, ktorego do dzis sprzedalo sie znacznie wiecej niz wspomniane premierowe 58k (nie mam niestety w glowie tej ilosci).

Simsy bedziemy porownywac jak produkty beda mialy bardziej zblizone szanse pod względem czasu sprzedazy. Wtedy napiszemy, ze pobil wszelkie rekordy sprzedazy na Polskim rynku. Jestem pewien, ze wczesniej czy pozniej to nastapi:)

Mam nadz, ze redaktorzy Axela tu zagladaja i nie pojawi sie w nowym Playu kasliwa notka, jak to piszemy nieprawde w naszych newsach;)

Pozdr.
M. "

Pozdrawiam:)
M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2007 o 21:02, Amadeusz1 napisał:

Propaganda CD Projektu zdaje się nie mieć końca. Nie wiem, czy ta krótkowzroczna praktyka ma
na celu zwabienie klientów do kupna itd. Wiem jedno: te informacje są nieprawdziwe, ponieważ
pierwsza część Skoków Narciarskich z numerkiem 2002 sprzedała się w liczbie 220 TYS. EGZEMPLARZY!!!
Totalna arogancja i zarozumialstwo. Skoki narciarskie sprzedały się w takiej liczbie w ciągu
niecałego kwartału, więc to co panowie i panie z CD Projektu piszą, jest po prostu żenujące...


Powyzej wyjasnienie.
M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2007 o 22:49, Mike napisał:

Tez bym sie cieszyl. Trzeba jednak pamietac, ze dystrybutor jest tylko malutkim ogniwem posrednim.
I bardzo zaleznym od poprzedniego koleczka w lancuszku. Niestety.


Ale chyba nie będziesz próbował mnie przekonać, że owo malutkie pośrednie ogniwo nie podawało trzech różnych (i często niekoniecznie ze sobą zgodnych) wersji przełożenia premiery GoW? Najpierw problem z certyfikacją mastera, potem z zabezpieczeniem, a ostatni komunikat stwierdza, że jednak chodziło o coś zupełnie innego, czyli problemy z tłoczeniem. Ja oczywiście rozumiem problemy, ale skoro praktycznie każdy wasz partner (czy to firma logistyczno-spedycyjna, czy firma zajmująca się tłoczeniem, czy wreszcie ludzie zajmujący się obserwowaniem, jak farba schnie na pudełkach Wiedźmina) daje ciała, to chyba powinniście poważnie się zastanowić z kim podpisujecie umowy. I zwolnić w trybie natychmiastowym ludzi, którzy do tej pory odpowiadali za podpisywanie umów z tymi firmami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ringno5 -> nasi partnerzy maja nas czesto dosyc, a my ich. I calkiem czesto ich zmieniamy, gdy nie daja sobie rady. Czym na forum publicznym nie ma sie co chwalic.

W sprawie GoW, problemow bylo multum, gdyby nie upor naszej zalogi i postawienie na bacznosc lub zaspamowanie wszystkich swietych z MS i Epica, niemalze wlacznie z Billem;) (ale juz bez zartow wlacznie z glownym szefem Epica), GoWa w ogole by w Polsce w tym roku nie bylo. W sumie to nie wiem, czy juz wszystko pokonane i w koncu bedzie.

Oczywiscie, to bardzo przykre, ze w takiej sytuacji jestesmy tymi ktorym na temacie najbardziej zalezy, a i tak dodatkowo dostaniemy po glowie. Taka niewdzieczna nasza rola. Coz samo zycie.

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować