Zaloguj się, aby obserwować  
Hi_my_name_is

Mass Effect PC - temat ogólny

6123 postów w tym temacie

Ten trailer nieżle mnie podjarał tym bardziej że nie skasowałem save ów z jedynki. Już nie moge sie doczekac tych targów E3. Chyba nawet wiem jaka bedzie główna strona nastepniego CD ACTION.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UWAGA
sorry że pisze post pod postem ale zauwazyłem pewna bardzo ważna rzecz w ostatnim trailerze, a mianowicie------NORMANDIA ZOSTANIE ZNISZCZONA!!!! jęsli mi nie wierzycie to obejrzcie koncówke tego traileru. Lokacje które zobaczycie na 100% pochodzą z wnętrza normandii!!!, wiem bo przeszedłem jedynkę 6 razy i znam cały statek na pamięć. Ciekawie się zapowada, wyglada na to że szepard zostanie bez swojego niesamowitego i niewykrywalnego statku. Z jednej strony szkoda mi bardzo normandii, była przecież najlepszym statkiem Przymierza, lecz z drugiej strony będzie jeszcze ciekawiej bo teraz szepard będzie musiał liczyc tylko na siebie a nie na swój statek. A co do traileru to może będzie jakaś misja związana z lataniem na tych ścigaczach w cytadelii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2009 o 22:17, Gosu napisał:

Nie wierze ze z AA x 16 i wszystkim na maxa gra Ci ladnie chodzi, skoro u mnie potrafi
stanac na 1-2 sek z 4 gb ramu ddr 3 i radeon 4780. A Mass effect dziala i zawsze dzialal
bez problemow. A co do klimatu, jak dla mnie muzyka i lokacje w ME sa bardzo klimatyczne,
a w G3 wszedzie jest tak samo, mimo ze przeszedlem 1 i 2 czesc, 3 jest nudna, zostawilem
ta gre na 40 poziomie bo nie mam zamiaru grac na sile.

Dla mnie cRPG musi być w klimacie fantasy i może dlatego wole Oblivion''a i Gothic. Jeśli chodzi o muzykę to ze wszystkich gier w jakie grałem najlepszej pasowała mi ta skomponowana przez Rosenkranz''a, no oprócz GTA: Vice City ale tam były po prostu prawdziwe piosenki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2009 o 12:00, Los_Emilos napisał:

Dla mnie cRPG musi być w klimacie fantasy i może dlatego wole Oblivion''a i Gothic. Jeśli
chodzi o muzykę to ze wszystkich gier w jakie grałem najlepszej pasowała mi ta skomponowana
przez Rosenkranz''a, no oprócz GTA: Vice City ale tam były po prostu prawdziwe piosenki.


No widzisz - u mnie na przykład RPG NIE może być fantasy... :) I przez to niestety mam mocno zawężony wybór tego typu gier. Jedyne co mi podpasowało to KotORy, Mass Effect, Fallout 1 i 2. Jade Empire było już na pograniczu ale grało się fajnie. Choć podobnie jak ME to zbytnio RPGowe nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.05.2009 o 22:16, marekl1975 napisał:

Mam dziwny problem z grą. Gdy wczytuję zapisaną grę, to wiesza mi się komputer. Wgrałem
najnowszego patcha i nic. Za każdym razem musiałbym zacząć całą grę od nowa.


Mam ten sam problem. Zazwyczaj kiedy chcę wczytac zapisany stan gry, komp się wiesza i jedynym ratunkiem jest reset. Czasami za 3-4 razem uda się wczytać. Czasem też gra wiesza się na filmikach i przechodzeniu z lokacji do lokacji. EK, gra jest spatchowana, sterowniki sciągnąłem najnowsze do grafiki (GF 8600GT). Procek nie jest najnowszy (Athlon XP 3000+), ale gra bez problemu działa na max ustawieniach w rozdziałce 1920x1080. Na wszelki wypadek zmniejszyłem ustawienia na średnie, ale też nie pomaga. Jakieś rady??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2009 o 14:01, Mychaa napisał:

Mam ten sam problem. Zazwyczaj kiedy chcę wczytac zapisany stan gry, komp się wiesza
i jedynym ratunkiem jest reset. Czasami za 3-4 razem uda się wczytać. Czasem też gra
wiesza się na filmikach i przechodzeniu z lokacji do lokacji.


Gra jest pod tym względem fatalnie przeniesiona z konsoli. Najprawdopodobniej zakleszczają się (mają złe priorytety działania) wątki dekodowania filmu (ekranu ładowania) podczas działania wątku ładowania lokacji gry.
Być może swoje dorzuca do pieca procedura antypirackiej autoryzacji gry.

Tobie to pewnie nic nie mówi, ale sprowadza się do tego, że podczas ładowania poszczególne elementy gry konkurują ze sobą o czas procesora. Jeżeli procedura ładowania trwa ponad 4 sekundy, to gra zaczyna wchodzić w zakleszczenie. Jest to niemal reguła przy wznawianiu gry ponieważ wtedy gra z ostatniego zapisu wczytuje wszystkie możliwe dane (jest ich najwięcej), co automatycznie przedłuża czas wczytywania do maksymalnego.

Najpierw napiszę co zrobić, żeby unikać zakleszczenia, a potem jak wyprowadzić z niego grę.

- Podczas uruchomienia gry, kiedy pojawia się splash - co zwykle trwa jakieś 15-20 sekund możesz wcisnąć ctrl+ald+del, co pokaże menedżera zadań. Przechodzisz na zakładkę procesy, znajdujesz taki proces: ~e5.0001 (prawdopodobnie securom) i prawym klawiszem ustawiasz mu priorytet wysoki lub "czasu rzeczywistego". Natomiast dla procesu Mass Effect.exe ustawiasz "poniżej normalnego". Mass Effect Launcher można olać lub ustawić mu "niski", żeby nie przeszkadzał.
To powoduje, że jeżeli nastąpi zakleszczenie ładowania gry to będziesz mógł o wiele łatwiej przełączyć się do Windows (zamiast resetowania całego systemu lub długiego czekania).

- Jest jeszcze postępowaniE alternatywne - zupełnie odwrotne do powyższego. Process Mass Effect.exe oraz ~e5.0001 przełączamy na priorytet wysoki lub nawet czasu rzeczywistego. Dzieki temu na niektórych komputerach jest szansa, że wątek ładowania mając wyższy priorytet nad odtwarzaniem video (co nie jest całkowicie pewne) załaduje się zanim zakleszczenie będzie mogło się pojawić.
Zależy to jednak od typu procesora, ilości rdzeni oraz typu karty graficznej

- Podczas ekranu ładowania wciśnij kilka razy klawisz Enter oraz ESC. To powoduje wmieszanie się do procesu ładowania wątku odczytującego klawisze klawiatury, który to wątek ma najwyższy priorytet w całym systemie. Znacznie zwiększa się szansa na szybkie załadowanie gry przez zaburzenie procesu prowadzącego do zakleszczenia.


A teraz co zrobić, żeby mimo zawieszenia nadal grać.
Po pierwsze potrzeba trochę cierpliwości. Jeżeli gra się zawiesi, to spowalnia się również kod odpowiedzialny za odrysowywanie ekranu oraz odtwarzanie dźwięku. To z tego powodu wydaje nam się, że program nieodwołanie padł. Ale tak nie jest!
Po prostu poszczególne elementy czekają na siebie wzajemnie.
Kiedy ekran ładowania zamiera należy JEDEN RAZ nacisnąć Alt+Tab, albo ctrl+ald+del.
Początkowo żadnej reakcji nie będzie widać. Dopiero po 10-60 sekundach ekran przełączy się do Windows. Ale czas ten należy liczyć od momentu gdy dźwięk przestanie być słyszalny, a ekran całkowicie zamrze (wtedy system rozpoznaje aplikację jako "brak odpowiedzi" i nadaje jej minimalny priorytet).
Następnie należy spróbować czy przycisk "Start" otwiera i zamyka menu Windows. Jeżeli tak, to znaczy, że system przejął wszystkie zasoby ekranu i dźwięku. Jeżeli nie, to czekamy lub jeden raz wciskamy nieśmiertelne ctrl+alt+del.

W takiej sytuacji gra jest już uwolniona od zabugowanej grafiki i dźwięku. Powinna więc już mieć załadowany cały stan gry i jest gotowa do kontynuacji. Należy więc wcisnąć znowu Alt+Tab, albo za pomocą menedżera zadań przełączyć się do Mass Effect (ważne jest, żeby nie zrobić tego dwa razy lub parzystej liczby).
Efektu nie będzie widać od razu, ale trzeba poczekać ok. 30-60 sekund zanim gra odbierze od systemu wszystkie zasoby graficzne i dźwiękowe. Można w tym czasie raz nacisnąć ESC (ale nie jestem pewien czy to coś zmienia).
Kiedy "automagicznie" odtworzy się ekran zobaczymy najprawdopodobniej menu komputera misji, z którego można wyjść i grać dalej tak jakby nie było żadnych problemów.

To nie jest rozwiązanie optymalne, ale skuteczne, bezpieczniejsze i na pewno szybsze od prób resetowania komputera i ładowania 3-4 razy. Na pewno też oszczędza naszych nerwów, które są cenniejsze niż gra czy komputer.
Niestety za taki stan najprawdopodobniej odpowiada firma Demiurge, która przenosiła grę z konsoli. I zrobiła to do kitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasem nie wiadomo kogo wybrać do drużyny na konkretną misję. Gra próbuje w tym pomoc wyświetlając które postaci mają umiejętności wojskowe, techniczne i biotyczne. Ale to często nie wystarcza.
Można również pogubić się jakie umiejętności rozwijać u jakich postaci. W tym celu może przydać się poniższa tabelka (wersja polska) oraz kilka wynikających z niej wniosków.

Na przykład dość szybko dostajemy pierwsze zadanie rozprawienia się z wrogimi biotykami. Mają oni umiejętności, których pokonanie na początkowych poziomach jest dość trudne i nie wiadomo jak się zabrać do tego, żeby było najłatwiej.
Z poniższej tabelki wynika, że potrzebna nam będzie przynajmniej trochę rozwinięta umiejętność "redukcja". Do tego więc potrzebni będą nam Garrus lub Tali. Należy więc wykonać zadania, które pozwolą dość szybko przyłączyć do drużyny przynajmniej jedną z tych postaci.

Inny przykład. Każdy członek drużyny ma poza Wrexem umiejętność "Pierwsza pomoc". Nie ma więc sensu jej rozwijać jeżeli Shepard będzie ją rozwijać, albo nie ma sensu rozwijać jej u wszystkich - wystarczy u 2 lub 3 postaci.

Trudne walki z Biotykami lub Gethami ujawniają przydatność rozwijania u Tali umiejętności Hakowanie SI oraz redukcji, co w połączeniu z wyszkoleniem jej w strzelbach powoduje, że staje się bardzo przydatnym uczestnikiem wielu ciężkich akcji. Jedna i druga umiejętność nie wymaga kontaktu wzrokowego Tali z wrogiem, więc można poczekać na ich wynik. Dość często sytuacją jest, że wariujący boss rozwali wszystkich swoich kompanów, a wtedy słabego i uszkodzonego wystarczy już tylko dobić.

Liara wraz z jej unikalną umiejętnością "rzut", "osobliwość" i strzelbą Sheparda lub granatami daje niezrównane możliwości rzezi dużych ilości nacierających wrogów.

Z liczby przedstawicieli konkretnych ras wynika, że najbardziej poszukiwanym typem niezłego pancerza będzie lekki pancerz dla człowieka.

20090518213816

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.05.2009 o 13:45, Olamagato napisał:

To nie jest rozwiązanie optymalne, ale skuteczne, bezpieczniejsze i na pewno szybsze
od prób resetowania komputera i ładowania 3-4 razy. Na pewno też oszczędza naszych nerwów,
które są cenniejsze niż gra czy komputer.
Niestety za taki stan najprawdopodobniej odpowiada firma Demiurge, która przenosiła grę
z konsoli. I zrobiła to do kitu.



Dzięki wielkie za instrukcję. Jak tylko wrócę dzisiaj z pracy sprawdzę czy działa :).

A teraz co zrobić, żeby mimo zawieszenia nadal grać.
Ta część instrukcji niestety u mnie się nie sprawdza. Gra po zawieszeniu nie chce wyjść do pulpitu. alt+ctrl+del tez nie dziala. Tzn slychac dzwieki z windowsa, ale okienko managera nie przebija sie przez czarny ekran, a na czuja raczej nie ma co probowac. Wylaczam kompa przyciskiem POWER na klawiaturze. Lepsze to nisz reset.

Gra jest naprawde świetna i szkoda by było ją odstawić. Na wszelki wypadek musiałem zacząć grę na najniższym poziomi trudności, żeby nie ginąć za często :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie potrzebuje pomocy Jestem na Ilos za zadanie mam dotrzeć do przekaźnika po filmiku przedstawiającym atak na cytadele mam 40 sekund na dotarcie do przekaźnika No to pruje przed siebie niezwracając uwagi na przeciwników i tu pojawia sie mój problem bo nidiabła nie mogę wyrobić sie w czasie najdalej udaje mi sie dostać pod podjazdy przekaźnika i brakuje mi czasu przejście sie zamyka Czy ja coś przeoczyłem jest na to jakiś sposób jak sobie tam poradziliście ? Dzięki za pomoc Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2009 o 09:41, L33T napisał:

Masz wjechać mako do przekaźnika :)

Dzięki za chęci ale chyba jasno napisałem ze nie zdążam do niego dojechać w czasie tych 40 sekund ;-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2009 o 15:53, DevilQ napisał:

> Masz wjechać mako do przekaźnika :)
Dzięki za chęci ale chyba jasno napisałem ze nie zdążam do niego dojechać w czasie tych
40 sekund ;-(


Mi się udało za pierwszym razie. Jak zaczyna się odlicznie gaz do dechy i niezatrzymywać cię. Przeciwników olać tylko jechać. Mi zostały 2 sekundy jak wjeżdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2009 o 15:53, DevilQ napisał:

Dzięki za chęci ale chyba jasno napisałem ze nie zdążam do niego dojechać w czasie tych 40 sekund ;-(

Położyć cegłę na klawiszu "W". ;D
Gdzieś musisz robić jakiś błąd w sterowaniu. Może jedziesz gdzieś zbyt długą trasą zamiast ścinać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2009 o 19:06, Mychaa napisał:

alt+ctrl+del tez nie dziala. Tzn slychac dzwieki z windowsa, ale okienko
managera nie przebija sie przez czarny ekran, a na czuja raczej nie ma co probowac.
Wylaczam kompa przyciskiem POWER na klawiaturze. Lepsze to nisz reset.

Ile czasu czekałeś na pojawienie się grafiki Windows? Jeżeli nie wywaliłeś wszystkiego z autostartu i zbędnych usług, to może się okazać, że zamiast czekać minutę będziesz musiał poczekać ze 3-4 minuty. Cierpliwość naprawdę jest tu potrzebna.
Możesz dla pewności stworzyć w panelu sterownika grafiki skrót klawiszowy na reset GPU (przywrócenie ustawień wyświetlania lub coś podobnego).
Skoro działa klawisz Power, to znaczy, że system reaguje prawidłowo, tylko problem jest z oddawaniem i przyjmowaniem zasobów graficznych.
I jak napisałem trwa to dłuuugo. Naprawdę długo.

Dnia 20.05.2009 o 19:06, Mychaa napisał:

Na wszelki wypadek musiałem zacząć grę na najniższym poziomi trudności, żeby nie ginąć za często :).

Nie zauważyłem, że podałeś już na czym grasz i z jakimi ustawieniami.
GF 8600 GT ma zazwyczaj 256 MB, czasem 512 MB.
Jest to o wiele za mało na rozdzielczość 1920x1200 (lub 1920x1080). A to dlatego, że w normalnych warunkach systemu musi uzupełniać pamięć z głównej pamięci RAM, która jest często o 200-500% wolniejsza. Druga sprawa. Athlon XP 3000+ - nie było takiego procesora. Chyba, że jest to przemianowany Sempron 3000+. Tak czy inaczej jest to procesor dla ME niesamowicie wolny. Jest wręcz poza granicą wymagań nawet gdy system jest ekstremalnie odchudzony. Ja też czasem odpalam grę na Athlonie XP 2500+@3200+, ale robię to na XP z drakońsko wyrżniętymi usługami systemowymi i programami rezydentnym wyrzuconymi w niebyt. Każdy najmniejszy robak czy każdy najmniej robiący wirus destabilizuje tę grę do postaci niegrywalnej.
Tak więc nie ma się czemu dziwić, że gra Ci staje. Prawdopodobnie odtworzenie ekranu może zajmować jej lub systemowi kwadrans, godzinę lub może nawet dłużej.

Tak więc co do rad - najpierw odchudzenie systemu (jeżeli to Vista, to będzie problem bo ten system zabiera czas procesora dużo bardziej od XP). Po drugie - żadnych pozycji w autostarcie - w tym monitora programu antywirusowego w trayu (bez obawy, to tylko monitor - czyli "pokazywacz"), po trzecie natychmiastowe zejście z poziomą rozdzielczością gry do 1440 lub mniej, wywalić niestandardowe filtry Directshow takie jak fddshow (np. pakiet K-lite) - można też w ustawieniach dodać Masseffect.exe do listy nieobsługiwanych programów (mi to niezbyt działa).
Dopiero wtedy masz szansę sprowadzić grę do poziomu jednego zakleszczenia w ciągu całego dnia grania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2009 o 18:42, Olamagato napisał:

Położyć cegłę na klawiszu "W". ;D
Gdzieś musisz robić jakiś błąd w sterowaniu. Może jedziesz gdzieś zbyt długą trasą zamiast
ścinać?

Zgadzam sie z toba trzeba poprostu dac gaz do dechu co pewien czas także nie zaszkodzi podskoczyc aby pociski wroga cie nie uszkadzały jak dojechalem do konca to za pierwszym razem zostało mi chyba 8 s.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.05.2009 o 18:51, Olamagato napisał:

Ile czasu czekałeś na pojawienie się grafiki Windows? Jeżeli nie wywaliłeś wszystkiego
z autostartu i zbędnych usług, to może się okazać, że zamiast czekać minutę będziesz
musiał poczekać ze 3-4 minuty. Cierpliwość naprawdę jest tu potrzebna.


1,5h to chyba wystarczająco długo :). Raz zostawiłem kompa na wypadek gdyby gra zaskoczyła i nic.

Dnia 21.05.2009 o 18:51, Olamagato napisał:


> Na wszelki wypadek musiałem zacząć grę na najniższym poziomi trudności, żeby nie
ginąć za często :).
Nie zauważyłem, że podałeś już na czym grasz i z jakimi ustawieniami.
GF 8600 GT ma zazwyczaj 256 MB, czasem 512 MB.
Jest to o wiele za mało na rozdzielczość 1920x1200 (lub 1920x1080).


Nie ma znaczenia na jakiej rozdzielczości gram, problem występuje nawet na 1024x768

Dnia 21.05.2009 o 18:51, Olamagato napisał:

Druga sprawa. Athlon XP 3000+ - nie było takiego procesora.


Tu drobna pomyłka
Athlon 64 3000+ Venice podkrecony do 2,4Ghz jesli dobrze pamiętam

Dnia 21.05.2009 o 18:51, Olamagato napisał:

Chyba, że jest to przemianowany Sempron 3000+. Tak czy inaczej jest to procesor dla ME
niesamowicie wolny. Jest wręcz poza granicą wymagań nawet gdy system jest ekstremalnie
odchudzony. Ja też czasem odpalam grę na Athlonie XP 2500+@3200+, ale robię to na XP
z drakońsko wyrżniętymi usługami systemowymi i programami rezydentnym wyrzuconymi w niebyt.
Każdy najmniejszy robak czy każdy najmniej robiący wirus destabilizuje tę grę do postaci
niegrywalnej.
Tak więc nie ma się czemu dziwić, że gra Ci staje. Prawdopodobnie odtworzenie ekranu
może zajmować jej lub systemowi kwadrans, godzinę lub może nawet dłużej.


Na razie sprzętu wymieniac nie będę, Crysis, FEAR 2, czy FAR CRY 2 na rozdzielczości 1920x1080 chodzi bez problemu, to i ME powinien.
Rozwiązałem własnie problem z przechodzeniem do pulpitu kiedy gra się zawiesi. Wystarczy uruchomić jakąś aplikację przed uruchomieniem gry. Może to być okno notatnika, cokolwiek, byleby uruchomić go przed grą. Wtedy po zawieszce alt+ctrl+del i alt+tab działa normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2009 o 19:55, Mychaa napisał:

Wystarczy uruchomić jakąś aplikację przed uruchomieniem gry. Może to być okno notatnika, cokolwiek, byleby uruchomić go przed grą. Wtedy po zawieszce alt+ctrl+del i alt+tab działa normalnie.

Sprawdź czy nie wystarczy sam menedżer zadań (ctrl+alt+del). W każdym razie to pozwoli Ci jakoś grać.
Co do powolności sprzętu - dotyczy oczywiście ME i jego słabego technicznie przeniesienia na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2009 o 18:42, Olamagato napisał:

> Dzięki za chęci ale chyba jasno napisałem ze nie zdążam do niego dojechać w czasie
tych 40 sekund ;-(
Położyć cegłę na klawiszu "W". ;D
Gdzieś musisz robić jakiś błąd w sterowaniu. Może jedziesz gdzieś zbyt długą trasą zamiast
ścinać?


Ścinać raczej niema jak bo to prosta droga cały czas przed siebie Ale już sobie poradziłem aczkolwiek problem był nader dziwaczny zaważyłem ze grafika troszkę przycina na tym odcinku do pokonania co znacząco wydłużało czas pokonania dystansu a jeszcze dziwaczniejsze i trudne do uwierzenia jest to ze licznik czasu sie nie przycinał dlatego nie mogłem wyrobić sie w czasie Rozwiązaniem problemu okazało sie zmniejszenie ostawień grafiki i po tym zabiegu dojechałem za pierwszym razem i nawet zostało mi 5 sekund w zapasie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem z grą na samej instalacji po instalacji wyświetla się żę nie została zainstalowana bo wystąpił błąd

zainstalowałem 2 raz to samo ...... nc help mam gre z pk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam
Kiedyś ktoś zamieszczał linka do dokumentu w formacie .pdf zawierającego wszystkie systemy i i planety które można odwiedzić z okienkami do odhaczenia, dla tych, którzy koniecznie chcą zwiedzić każdy możliwy do zwiedzenia w grze zakątek kosmosu... Niestety nie umiem znaleźć tego posta ( sprawdziłem 40 stron wstecz już) Czy ktoś mógłby ponownie dać linka do tego arkusza? Byłbym wdzięczny
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować