Falconer

Routery

1333 postów w tym temacie

Dnia 12.06.2011 o 10:40, Kosmitus napisał:

Routera nigdy wczesniej nie miałem przez co mało o nich wiem więc przydała by mi się
mała pomoc. Potrzebuję router, najlepiej niedrogi, do którego będę mógł podłączyć PC
i X360 (a w przyszłości możliwe PS3). Dobrze też gdyby miał WiFi, bo przydało by się
dla mojego PSP. W domu mam internet ADSL od Netii. Jakieś propozycje?

ADSL, aneks A, polecam linksys. Jest jeszcze kilka dobrych marek, ale jednak linksys dla użytkownika domowego zazwyczaj zbiera najlepsze opinie, całkiem zasłużenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam w domku przy stacjonarkach dwa routery linksysa, jeden to starszy model (wifi na "b,g"), a drugi nowszy model (z "n"-ką, szybszy). Powiem, że generalnie nie mam z nimi żadnych problemów, wszystko śmiga szybko i stabilnie. Prędzej sypie się coś przez mojego dostawcę netu niż coś się z samymi w sobie routerami dzieje. Drogie przesadnie też nie były, jakieś 100-150zł sztuka kosztowały z tego co pamiętam bo to już dość daaawno było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z routerem D-Link DIR-600. Mianowicie, router podłączony chyba dobrze, wszystko sie świeci wg instrukcji, wifi działa, komp wykrywa wifi, sieć założona, ale internetu jak nie było tak nie ma. I na laptopa i na stacjonarnym. Wyskakuje nie można sie połączyć z stroną, a sieć jest. Wydaje mi sie, że dobrze wpisałem IP do konfiguracji routera. Użyłem IP z cmd/ipconfig all. Co może być nie tak z tym netem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam router Thomson TCW710.
Chciałbym dokupić do niego lepszą, większą antenę, bo fabryczna jest zdecydowanie za krótka, przez to po drugiej stronie domu siła sygnału i prędkość (przy routerze do 1000kB/s, a po drugiej stronie domu jest dużo gorzej) jest słaba.
Nie znam sie na routerach, a na allegro jest bardzo wiele anten. Jest też bardzo duża rozbieżność cen, 5zł za 38cm antene montowaną bezpośrednio do routera i nawet 60zł za antene na podstawce, są też jakieś dookólne (czym różnią się te różne rodzaje?) Nie wiem czy warto tyle płacić i czy odczuję różnicę, jestem w stanie zapłacić nawet 60zł, jeżeli różnica jest spora.
Nie wiem też jak sprawdzić czy dana antena wejdzie do mojego routera, czy wszystkie mają te same wejście czy gdzieś na urządzeniu jest napisany rodzaj???
Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jestem prawie całkiem zielony jeżeli chodzi o routery
Mam aktualnie dość słaby router firmy thompson (standard b/g) i mam sporo za mały zasięg internetu w domu, kupiłem do niego inną dużą antenę, ale zasięg się prawie nie poprawił dlatego planuję więc kupić nowy w standardzie (b/g/n).
Mam, więc sporo pytań
1. W sklepie pytałem się czemu routery w standardzie n są takie tanie (70zł). Dowiedziałem się, że jest kilka wersji, 150 lub 300 (rozumiem, że chodzi to jakie łącze jest w stanie router obsłużyć, ilość Mbit???), te 150 to podobno tylko podrasowane g i nie daje dużo lepszego zasięgu niż standardowe g, więc powinienem kupić wersje 300. Czy to co powiedzieli mi w sklepie to prawda?
2. Mój laptop, jeżeli chodzi o sprzęt sieciowy ma takie coś (nie wiem o co tu chodzi, nie znam się, czy to są karty sieciowe czy coś innego?), dane wziąłem z jakiejś strony
:: Łączność
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (10/100/1000MBit), Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter (bgn)
Czy mój laptop w pełni wykorzysta możliwości routera w standardzie [300] n?
3. Jak bardzo jeżeli chodzi o zasieg/siłę zasięgu różni się router danej firmy w wersja z 1 antenką, dwoma czy trzema. Czy warto dopłacić trochę i zamiast wersji z 1 anteną kupić wersję z trzema. Może lepiej sprawdzi się jedna ale za to duża antena, 38cm firmy pentagram wersja 9db czy coś takiego...
4. Z ciekawości, czym różni się dobry router za 250zł (wersja 300 n z 3 antenkami) od takiego za 500-800zł?
5. Czy korzystając z mojego ipoda, który ma kartę sieciową w standardzie g, odczuję różnicę w zasięgu kupując ten nowy router

Proszę o odpowiedzi to dla mnie bardzo ważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ojej, przypomniałem sobie jeszcze dwa pytania, skopiuję poprzednie i dodam dwa

Dobra, jestem prawie całkiem zielony jeżeli chodzi o routery
Mam aktualnie dość słaby router firmy thompson (standard b/g) i mam sporo za mały zasięg internetu w domu, kupiłem do niego inną dużą antenę, ale zasięg się prawie nie poprawił dlatego planuję więc kupić nowy w standardzie (b/g/n).
Mam, więc sporo pytań
1. W sklepie pytałem się czemu routery w standardzie n są takie tanie (70zł). Dowiedziałem się, że jest kilka wersji, 150 lub 300 (rozumiem, że chodzi to jakie łącze jest w stanie router obsłużyć, ilość Mbit???), te 150 to podobno tylko podrasowane g i nie daje dużo lepszego zasięgu niż standardowe g, więc powinienem kupić wersje 300. Czy to co powiedzieli mi w sklepie to prawda?
2. Mój laptop, jeżeli chodzi o sprzęt sieciowy ma takie coś (nie wiem o co tu chodzi, nie znam się, czy to są karty sieciowe czy coś innego?), dane wziąłem z jakiejś strony
:: Łączność
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (10/100/1000MBit), Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter (bgn)
Czy mój laptop w pełni wykorzysta możliwości routera w standardzie [300] n?
3. Jak bardzo jeżeli chodzi o zasieg/siłę zasięgu różni się router danej firmy w wersja z 1 antenką, dwoma czy trzema. Czy warto dopłacić trochę i zamiast wersji z 1 anteną kupić wersję z trzema. Może lepiej sprawdzi się jedna ale za to duża antena, 38cm firmy pentagram wersja 9db czy coś takiego...
4. Z ciekawości, czym różni się dobry router za 250zł (wersja 300 n z 3 antenkami) od takiego za 500-800zł?
5. Czy korzystając z mojego ipoda, który ma kartę sieciową w standardzie g, odczuję różnicę w zasięgu kupując ten nowy router
6. Widziałem 2 podobne routery, tej samej firmy, oba działają w standardzie do 300mbit "n" różniły się tym, że jeden miał w specyfikacji
Interfejs LAN: 4x 10/100/1000BaseT
Interfejs WAN: 1x 10/100/1000BaseT
a drugi
Interfejs LAN: 4x 10/100BaseTX
Interfejs WAN: 1x 10/100BaseTX
Co to oznacza?
7. Co oznacza że router ma wbudowany modem i funkcję voip
8. Biorę internet 8mbit z lokalnej kablówki, na ceneo muszę wybrać przeznaczenie routera, czy jest to DSL, ADSL czy jeszcze coś innego i co to wvogóle oznacza?

Proszę o odpowiedzi to dla mnie bardzo ważne.Wiem, że mam dużo pytań, ale przed zakupem muszę posiadać podstawowe informację...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sorry, że 3 post, ale zapomniałem napisać, że kabel przez który łączę się z internetem to taki wkręcany kabel (jak on się nazywa, bo nie wiem jaki rodzaj wejścia ma mieć router ktory kupie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

Mam aktualnie dość słaby router firmy thompson (standard b/g) i mam sporo za mały zasięg
internetu w domu, kupiłem do niego inną dużą antenę, ale zasięg się prawie nie poprawił
dlatego planuję więc kupić nowy w standardzie (b/g/n).

To co nazywasz routerem, to urządzenie sieciowe składające się typowo z:
1. opcjonalnego modemu DSL lub ADSL (powszechne występowanie w wielu modelach)
2. opcjonalnego firewalla sprzętowego (dzisiaj standard)
3. routera
4. switcha
5. access pointa (AP) pracującego w standardzie 802.11b, 802.11g lub 802.11n
Idąc w kolejności od typowego połączenia z dostawcą internetu po kablu.
Ciebie interesuje tylko składnik nr 5 zadając pytanie o zasięg.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

1. W sklepie pytałem się czemu routery w standardzie n są takie tanie (70zł). Dowiedziałem
się, że jest kilka wersji, 150 lub 300 (rozumiem, że chodzi to jakie łącze jest w stanie
router obsłużyć, ilość Mbit???), te 150 to podobno tylko podrasowane g i nie daje dużo
lepszego zasięgu niż standardowe g, więc powinienem kupić wersje 300. Czy to co powiedzieli
mi w sklepie to prawda?

To bzdura. Zasięg nie ma wiele wspólnego ze standardem komunikacji 802.11 (a,b,g,n). Zasięg ma natomiast wiele wspólnego z mocą i wielkością anteny AP oraz takimi przeszkodami jak ściany, stropy oraz kątami pod jakimi stoją w stosunku do nadajnika i odbiornika. Generalnie im więcej przeszkód i stoją pod kątem najbardziej zbliżonym do ok. 45 st. (tak jak samoloty typu Stealth) tym gorzej. Największą tłumienność mają ściany betonowe, potem cegła, szkło i na końcu najsłabsze mają drewno i regipsy oraz szklana wełna. Przy odpowiednio pechowym ustawieniu odbiornika i nadajnika można utracić sygnał z AP już w odległości 2 m od anteny (sic!). Np. bardzo przeszkadza nadajnik przy ścianie w jednym pomieszczeniu i odbiornik w innym też przy ścianie, ale prostopadłej do pierwszej. Dlaczego?
Fale radiowe przenikają przez ściany, ale i odbijają się od nich podobnie jak promień światła w pomieszczeniu z brudnymi szybami.
Dlatego idąc bezpośrednio mają po drodze dwie ściany pod kątem 45 st. kątowych, więc obie odbijają fale pod kątem prostym (przez co te odbite nigdy nie trafią do odbiornika) oraz załamują wytłumione fale idące dalej. Wytłumienie jest skumulowane. Załamanie jest wtedy pod kątem ok. 22 st., co przy dwóch ścianach po sobie daje znowu ok. 45 st., więc za drugą ścianą fale nie dość, że drastycznie osłabione, to jeszcze trafiają poza odbiornik.
A teraz druga droga - za pomocą odbicia od ścian - wymaga to aż trzech odbić zanim sygnał trafi do odbiornika, ciągle pamiętając, że odbicie jest niewielkim procentem fali która przechodzi na wprost i jeszcze jest tłumiona - a więc ma potrójne skumulowane wytłumienie będące skutkiem odbić.
W efekcie zero użytecznego sygnału.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

2. Mój laptop, jeżeli chodzi o sprzęt sieciowy ma takie coś (nie wiem o co tu chodzi,
nie znam się, czy to są karty sieciowe czy coś innego?), dane wziąłem z jakiejś strony
:: Łączność
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (10/100/1000MBit), Atheros AR5B97 Wireless Network
Adapter (bgn)

Pierwsze to gigabitowy przewodowy adapter sieciowy , a drugie to bezprzewodowy adapter sieciowy. Ten ostatni obsługuje wszystkie typowe standardy komunikacji WIFI.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

Czy mój laptop w pełni wykorzysta możliwości routera w standardzie [300] n?

Na to wygląda.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

3. Jak bardzo jeżeli chodzi o zasieg/siłę zasięgu różni się router danej firmy w wersja
z 1 antenką, dwoma czy trzema.

Tym, że wersje na kilka antenek mogą mieć kilka różnych access pointów. Czyli prościej mówiąc mają więcej niż jeden adapter sieci bezprzewodowej. Można więc skonfigurować do 3 niezależnych od siebie sieci bezprzewodowych w różnych standardach komunikacyjnych i zasięgach (można skombinować różne anteny, w tym kierunkowe). W trybie n jet możliwe również skonfigurowanie kilku różnych anten do utworzenie jednego połączenia o większej przepustowości (to tak samo ja użyć np. 3 kabli fast ethernet aby przesłać dane z prędkością 300 mb/s). Jeden AP z jedną antenką pozwala przesłać dane z przepustowością ok. 54 mb/s). W wieloantenowym trybie n może to być 150 lub 300 mb/s.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

Czy warto dopłacić trochę i zamiast wersji z 1 anteną kupić wersję z trzema.

O ile potrzebujesz więcej sieci wifi niż jedną w konkretnym standardzie lub masz wszystkie urządzenia pracujące w trybie n. Trzeba pamiętać, że pasmo radiowe dla wifi jest ograniczone do kilku zaledwie kanałów, które zachodzą na siebie. Typowo ustawia się 6 i 11 bo tylko wtedy są one od siebie całkowicie odseparowane. W trybie n zarządzanie kanałami jest automatyczne.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

Może lepiej sprawdzi się jedna ale za to duża antena, 38cm firmy
pentagram wersja 9db czy coś takiego...

Być może. Są również wzmacniacze antenowe, którymi można moc nadawania tak bardzo podnieść, że pozwolą na komunikację do 2 km na wolnym powietrzu na antenie do-okólnej bez utraty prędkości transmisji (oczywiście po obu stronach). Ale nie radziłbym stawiać sobie anteny z takim sygnałem przy łóżku.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

4. Z ciekawości, czym różni się dobry router za 250zł (wersja 300 n z 3 antenkami) od
takiego za 500-800zł?

Ceną? :)
Zwykle jednak firmą i czasem średniej pracy bez awarii (te urządzenia chodzą 24/7, więc jest to trochę istotne).

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

5. Czy korzystając z mojego ipoda, który ma kartę sieciową w standardzie g, odczuję różnicę
w zasięgu kupując ten nowy router

Jeżeli AP będzie działał w trybie 802.11n, to zapomnij o komunikacji z ipodem. Możesz AP przełączyć w tryb 802.11g, ale wtedy wszystkie inne nowsze urządzenia zdegradują swoje transmisje do trybu g.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

6. Widziałem 2 podobne routery, tej samej firmy, oba działają w standardzie do 300mbit
"n" różniły się tym, że jeden miał w specyfikacji
Interfejs LAN: 4x 10/100/1000BaseT
Interfejs WAN: 1x 10/100/1000BaseT
a drugi
Interfejs LAN: 4x 10/100BaseTX
Interfejs WAN: 1x 10/100BaseTX
Co to oznacza?

Jeden ma w sobie switcha fast ethernet (100 mb/s), a drugi gigabit ethernet (1000mb/s). Różnica jest taka, że jeżeli między dwoma takimi urządzeniami przesyłasz po kablu Ethernet jakieś kilkaset MB danych, to na pierwszym będzie to trwało ok. 2 minuty, a na drugim ok. 12 sekund.

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

7. Co oznacza że router ma wbudowany modem i funkcję voip

Pozwala on łączyć się z internetem przez kabel telefoniczny za pomocą sygnału DSL lub ADSL. Wtedy odpada potrzeba osobnego modemu, który trzeba podłączyć do urządzenia z routerem.
Maksymalna przepustowość DLS, to ok. 2 mbit/s. Czyli denna nawet w porównaniu do wi-fi. Modem ADSL jest dodatkowo asymetryczny, czyli o wiele więcej ściąga niż wysyła.

Typowo od gniazdka tel. idzie modem dsl, z niego kabelek Ethernet do gniazda WAN routera, z niego kabelek Ethernet do switcha, a z tego jedno z wyjść kabelkiem do Access Point, a pozostałe do kompów po kablu Ethernet.
Jedno urządzenie mające wszystko oszczędza Ci miejsce, czas i frustrację.
Za to konfiguracja tylu różnych urządzeń składowych miesza się na jednej stronie Web, więc laicy się w tym błyskawicznie gubią sądząc, że to jest jedno bardzo skomplikowane urządzenie, a nie kilka dość prostych.

Funkcja VOIP, to "voice on internet protocol", czyli nic innego jak to samo co oferuje Skype - pozwala na rozmowę telefoniczną przez ten router za pomocą protokołu internetowego. Często z tego korzystają wirtualni dostawcy internetu na nędznych aluminiowych łączach DSL od TP, które normalnie pozwala tylko wybrać między telefonem, a internetem (na zasadzie albo-albo). VOIP pozwala podłączyć zwykły telefon do takiego routera i udawać prawdziwe analogowe połączenie telefoniczne (oczywiście podczas rozmowy internet mocno zwalnia lub wręcz traci połączenie).

Dnia 16.07.2011 o 22:45, 1096 napisał:

8. Biorę internet 8mbit z lokalnej kablówki, na ceneo muszę wybrać przeznaczenie routera,
czy jest to DSL, ADSL czy jeszcze coś innego i co to w ogóle oznacza?

Powinieneś wziąć urządzenie bez jakiegokolwiek modemu bo dostawca, czyli kablówka zwykle daje swój modem kablowy (jest wiele różnych modeli obsługujących różne rodzaje transmisji kablowych), który współdzieli sygnały przez zwykłe koncentryczne kable telewizyjne.
Urządzenia wielofunkcyjne typu router typowo nie ma żadnego modemu kablowego. Wyjście z modemu kablowego w standardzie Ethernet łączy się z wejściem WAN routera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, czy dobrze zrozumiałem
Ap w standardzie n nie podniesie mi zasięgu, to dlaczego dokupiona antena do tego starego nie powiększyła zasięgu tez (pentagram, 38cm, 9dbi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2011 o 10:08, 1096 napisał:

Dobra, czy dobrze zrozumiałem
Ap w standardzie n nie podniesie mi zasięgu, to dlaczego dokupiona antena do tego starego
nie powiększyła zasięgu tez (pentagram, 38cm, 9dbi)

Bo połączenie jest dobre (mniej błędów = szybsza transmisja) jeżeli polepszasz sygnał idący z obu stron. Każde urządzenie typu AP czy adapter sieciowy to urządzenie nadawczo-odbiorcze. Jeżeli polepszysz antenę tylko z jednej strony to najczęściej polepszasz głównie jej odbiór. A nic Ci wielkiego nie przynosi polepszenie odbioru po stronie, która więcej nadaje niż odbiera (w typowym połączeniu internetowym, bo po LAN idzie po równo, np. zależnie od kierunku kopiowania danych).
Żeby polepszyć nadawanie musisz zwiększyć moc nadajnika. Czyli, żeby było lepiej, to musisz po obu stronach polepszyć zarówno odbiór. jak i nadawanie. Po obu stronach polepszyć anteny (i ewentualnie moc nadajników). Polepszenie jednostronne tylko w bardzo niewielu przypadkach polepszy zauważalnie transmisję.
Jednak najpewniejszym sposobem jest sprawienie, żeby obie anteny nawzajem się "widziały" bez przeszkód między nimi (np. między piętrami można wywalić anteny poza elewację. Jeżeli jest to niemożliwe, to takie ich umiejscowienie aby między nimi była tylko jedna przeszkoda pod kątem najlepiej prostym (najcieńsza ściana, brak załamań i odbić, czyste tłumienie) i o niskiej tłumienności (regips, szyba, drewno).

Natomiast co do zasięgu. Transmisja pozbawiona zakłóceń leci w trybie g z maksymalną prędkością 54 mb/s. W trybie n-150 są dwie antenki z których każda transmituje z prędkością ok 75 mb/s. W trybie n-300 masz trzy antenki z których każda transmituje ok. 100 mb/s. Ale pamiętaj - dopóki nie ma zakłóceń. Przy wytłumionym sygnale pojawia się coraz większa ilość błędów transmisji, więc efektywny zasięg maleje. Ponieważ w trybie n są to dwie lub trzy niezależne transmisje, więc zasięg ten maleje nieco wolniej niż w trybie g. Urządzenie łapie sieć kiedy jakość sygnału jest powyżej pewnego minimalnego progu błędów. Wydaje się więc różnym osobom jakby to zasięg był większy w trybie wieloantenowym podczas gdy naprawdę danych do przesłania jest więcej, więc nieco więcej dociera ich nie zniekształconych. Zmiana więc trybu g na n tylko dla subiektywnego polepszenie samopoczucia, że ma się większy zasięg to samo oszukiwanie siebie. Transmisja przy progu wzajemnej "słyszalności" przez oba urządzenia jest bardzo wolna, mimo że jakby z dalszej odległości można ją nawiązać. A same AP pracują cały czas na wymuszonej korekcie danych, co nie wydłuża ich żywotności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam
Posiadam modem Motorola SB5100 i internet w sieci kablowej i jestem zmuszony do podłączenia routera na wifi.
Prosił bym o podanie jakiegoś dobrego modelu powiedzmy do 80 zł i opisanie krok po kroku co należy do czego podpiąć i jak mniej więcej skonfigurować. Do routera potrzebna jest karta sieciowa na USB, czy w zestawie już jest to urządzenie ?
z góry dzięki za pomoc, jestem zielony w tych sprawach, a do tej pory miałem podłączenie poprzez kabel, który się uszkodził, a "wyrywanie" listw z podłogi nie wchodzi w grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm chyba nikt nie odpowie na moje powyższe pytanie, ale to nic ;)
Już mniej więcej się zorientowałem co i jak, tylko w większości "poradników" piszą, żeby skonfigurować na początku router poprzez podłączenie go kablem do komputera... tyle, że ja nie mam karty sieciowej i będę miał tylko wi-fi na USB. I gdy skonfiguruję to wi-fi, to będę mógł się połączyć z routerem za pomocą tego wi-fi ? Jeśli robił to ktoś, to jak to się odbywa ?
dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2011 o 15:50, Kermit napisał:

Hmm chyba nikt nie odpowie na moje powyższe pytanie, ale to nic ;)
Już mniej więcej się zorientowałem co i jak, tylko w większości "poradników" piszą, żeby
skonfigurować na początku router poprzez podłączenie go kablem do komputera... tyle,
że ja nie mam karty sieciowej i będę miał tylko wi-fi na USB. I gdy skonfiguruję to wi-fi,
to będę mógł się połączyć z routerem za pomocą tego wi-fi ? Jeśli robił to ktoś, to jak
to się odbywa ?
dzięki

Można konfigurować Router przez Wi-Fi ale IMO jest to nie wygodne. Po każdym restarcie musisz czekać aż się połączysz z routerem. Ale spokojnie, da się:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Który z tych AP będzie najlepszy?
http://www.ovislink.com/newovislink/Products/Wireless/WL-5460AP/WL-5460AP.asp
http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=18&pl1_id=1&pl2_id=5
http://www.tp-link.com/pl/products/productDetails.asp?class=&content=spe&pmodel=TL-WA500G
Osobiście skusiłbym się na TP-LINKa (bo najtańszy), kwestia dostępności w sklepach w mojej okolicy jest kluczowa, bo pilnie potrzebuję kupić AP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.08.2011 o 18:04, Blackhand napisał:

Który z tych AP będzie najlepszy?
http://www.ovislink.com/newovislink/Products/Wireless/WL-5460AP/WL-5460AP.asp
http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=18&pl1_id=1&pl2_id=5
http://www.tp-link.com/pl/products/productDetails.asp?class=&content=spe&pmodel=TL-WA500G
Osobiście skusiłbym się na TP-LINKa (bo najtańszy), kwestia dostępności w sklepach w
mojej okolicy jest kluczowa, bo pilnie potrzebuję kupić AP.

ja mam tego tp-linka i sprawuje się dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, bo właśnie jego kupiłem (w ciemno, bo dopiero teraz jestem na forum). Niestety przy konfiguracji musiałem nieco odstąpić od żelaznych reguł bezpieczeństwa, np. musiałem zostawić włączone rozgłaszanie SSID (bo inaczej jeden z laptopów nie znajdował sieci). Zobaczymy, czy u mnie też się będzie dobrze sprawował.
Tak czy siak - dzięki :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie mam pytanie, żeby się już upewnić:
Do podziału internetu radiowego idącego kablem R-SMA potrzebuję dwóch access pointów, z których jeden będzie ustawiony w trybie client? Przyznam się, że się na tym kompletnie nie znam ale myślę, że z poradnikami, które znalazłem sobie poradzę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 15:09, faraoneek23 napisał:

Takie mam pytanie, żeby się już upewnić:
Do podziału internetu radiowego idącego kablem R-SMA potrzebuję dwóch access pointów,
z których jeden będzie ustawiony w trybie client? Przyznam się, że się na tym kompletnie
nie znam ale myślę, że z poradnikami, które znalazłem sobie poradzę :)


Dokładnie tak. Nie musisz kupować takich samych AP - te z możliwości pracy w trybie klienta są zwykle droższe, a potrzebujesz tylko jednego takiego, jako drugi wystarczy zwykły bezprzewodowy router.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się