Zaloguj się, aby obserwować  
Abomek-b

Gotyx - Temat Ogólny

5 postów w tym temacie

Przeszedłem przez nowicjat. Nawet ciekawie to wyglądało. Rzucają cię pomiędzy granice mocarst, ty jeszcze niespecjalnie wiesz o co chodzi. Popełniasz te swoje błędy przez 5 dni noobprotection, a poźniej logujesz się i dowiadujesz, że ktoś cię z osady wywlókł.

Przynajmniej teraz mogłem sam wybrać religię. (daje plusy w gospodarce i militariach) Wybrałem islam (mają m.in. +60% do ataku)

***

BTW:

Religia
Każde z księstw należy do wyznawców jednej z następujących religii: katolicyzmu, prawosławia, islamu lub rodzimowierstwa (religia ta skupia w sobie wszystkie rodzime wyznania takie jak na przykład Świętowid, itp..). Księstwo wybiera swoją religie przy zakładaniu swojej pierwszej osady wówczas też zostaje dołączone do jednego z istniejących związków. W jednym związku mogą być tylko księstwa jednego wyznania. Związki różnych wyznań nie mogą być w stanie sojuszu.
Atakując osadę, która ma inną religię otrzymuje się 20% wzrost sił.
Władca może zmienić religię jedynie wówczas jeśli nie jest w żadnym związku. Zmiana religii wiąże się z dużym wzrostem niezadowolenia w osadach księstwa i buntami osad.

Bonusy gospodarcze:
Katolicyzm - zbiera o 20% więcej ziarna
Islam - wytwarza o 60% więcej owiec, 60% więcej koni, mniejsze niezadowolenie przy szkoleniu wojska, mniejsze koszty utrzymania dworzan
Prawosławie - wydobywa o 80% więcej kamienia, 20% przyrost populacji ludzi
Rodzimowierstwo - zbiera o 100% więcej talarów, ponosi o połowę mniejszy koszt utrzymania kapłanów w talarach, o 10% szybsze karawany

Bonusy militarne:
Katolicyzm +15% atak +5% obrona
Islam +60% atak
Prawosławie +30% obrona
Rodzimowierstwo +10% atak +15% obrona

***

Jak, ktoś dopiero zaczyna grę to niech ustawi las minimalny na 30-60 i dorobi drwali do poziomu 30 luda (nie zapomnijcie żeby była odpowiednia ilość tartaków, 1 tartak lub farma obsługuje 10 ludzie) i wysyła ich do karczowania lasu(w zakładce kolonizacja i nazwa osady | las można poznać po zielonych plamach na polu obok naszej osady [muszą do siebie przylegać])

Dalej 15 farm i 150 kmiotków. Jak ktoś doszedł do tego momentu to niech pisze na forum. :)

***

Karczowanie
Jest to dodatkowy sposób zdobycia drewna, a także jedyny sposób do wykarczowania lasu na sąsiednim polu. Po wykarczowaniu lasu, powstaje wolne miejsce, na którym można kolonizować, albo może w sposób losowy założyć nową osadę gracz wchodzący do gry. W czasie karczowania mogą nas spotkać miłe i złe rzeczy. Oprócz drewna można znaleźć inne surowce (ubrania, żelazo, kamień), zwierzęta (konie, owce), ale także zarazić się wścieklizną od wiewiórek (w tym przypadku rośnie niezadowolenie w osadzie), czy też spotkać zbójów (zabijają część drwali). O wyniku karczowania gracz dowiaduje się od razu.

***

4 pory roku
W grze występują 4 pory roku takie jak lato, jesień, zima i wiosna. Każda pora roku trwa 20 tur. Mają one bezpośredni wpływ na produkcje ziarna przez farmy i prawdopodobieństwo udanej kolonizacji. Latem produkcja ziarna i prawdopodobieństwo udanej kolonizacji są największe zimą natomiast najmniejsze.

***

http://gotyx.pl/zasady.html


PS. Wkleiłem dla leniwych część zasad gry, niterudno rozpoznać, które jes które. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe, gra ktoś jeszcze na forum w Gotyxa? Ja się podpisuję pod księstwem "Abbadons". ;)
Wg mnie głównym atutem tej gry jest brak "pokemonów" i wszelakiej maści dzieci. Jest to spowodowane tym, iż mechanika gry jest dla nich zbyt skomplikowana. Jednocześnie dla przeciętnie inteligentnej osoby wszystko jest proste do ogarnięcia, tylko jakoś dzieci odstrasza. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować