Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ośmiordzeniowy Nehalem w 2009 roku

30 postów w tym temacie

Octo-core?! Jeszcze trochę i każdy będzie mógł zbudować własnego terminatora w domu, jak tak dalej pójdzie:/
Niby powinniśmy się cieszyć z postępu itd, tylko dlaczego mój portfel nie jest taki happy?:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesadzają już z tymi procesorami.Jeszcze nie na dobre zagościy 4 rdzenia, a już zapewne będzie ch 2 razy więcej.
Ale w końcu to postęp.
Może wkrótce zbudują komputer ala MATRIX :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno w PS3 procesor Cell rowniez ma 8 rdzeni ,ale jak widac w grach nie do konca procesor jest glowna sila napedowa.Z kolei 16 rdzeni mogloby byc wykorzystane w nauce ,chocby biorac pod uwage mozliwosci Folding@Home i obliczenia wykonywane przez Cell na calym swiecie.Watpie zeby takie procki byly wykorzystywane w grach ,czy obrobce grafiki przez kilka najblizszych lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowinka jak najbardziej fajna :-) Ale jednak gracz w tej chwili nie zrobi użytku z 4 rdzeni tak naprawdę, a 8? No cóż, może dla potężnych firmowych maszyn tak, do domu tylko jak ktoś lubi mieć wszystko co najnowsze, a to znaczy jednocześnie, że ma na to odpowiednie fundusze.
Tak czy siak, ciekawe czasu minie zanim będzie można dokonać zakupu jednego z takich procesorów, jakie Intel kiedyś pokazał - chodzi o prototyp, ale w pełni funkcjonalny, CPU, który miał bodajże 80 rdzeni, albo jakoś tak :--) DUŻO :--)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2008 o 10:03, Azreix napisał:

No fajnie, że jest postęp itp. ale ostatnio to wszystko idzie tak szybko, że nie opłaca się
kupować, bo ''''zaraz będzie nowsze''''.

Właśnie dlatego, że "zaraz będzie nowsze", czy też raczej "bo już jest nowsze", warto kupować sprzęt. W tym momencie mamy procesory czterordzeniowe z kosmicznymi zegarami, których żaden nie-profesjonalny użytkownik nie wykorzysta. Co nam to dało? Dwurdzeniowce w śmiesznych cenach. Co nam dadzą octo-core? Quad-core w przystępnych cenach w momencie, kiedy cokolwiek zacznie wykorzystywać ich moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie moge sie zdecydować na upgrade kompa bo co chwile czytam tylko, ze zaraz niedługo będzie nowe lepsze itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do pierwszych 2 postow - zbudowanie tego typu ukladu na procesorach znajdujacych sie w przecietnych domowych blaszakach czy nawet na duzych firmowych serwerach to raczej mozliwe nie jest. do tego potrzebne sa sieci neuronowe, a te nie sa ani tanie, ani latwe do skonstruowania;P po wiecej informacji odsylam na najblizsza politechnike, kierunek automatyka i robotyka;)

co do tego, ze go nie wykorzystamy... cos mi sie zdaje, ze jak nawet pojawi sie za 18 miesiecy, w polowie 2k9 to beda juz gry, ktore obsluza spokojnie 4 rdzenie - inne beda mogly sie zajac operacjami z tla, a to znaczy, ze te obslugujace gre nie beda dodatkowo obciazone, a to daje nam wiekszy framerate:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No no zapowiada się prawdziwa potęga jestem ciekaw cy amd wypuści jakieś procki by dorównać Intelowi w 2009.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"cieszy fakt, że tempo rozwoju ani na chwilę nie zwalnia." ..tylko skąd brać na to pieniądze??!! czterordzeniowca jeszcze żaden przeciętny gracz nie jest w stanie wykorzystać w 100%, a na horyzoncie już widać 16-tordzeniowe potwory.. i wy sie z tego cieszyćie? ..no może i tak, jeśli macie na to hajs, albo urzywacie komputerów firmowych na których testujecie coraz to nowsze gry. ja nie mówie że należałoby zaprzestać tworzenia nowych technologii, mówie jeno że należałoby postarać sie ( studia developerskie ) wykorzystać wszelkie opcje jakie daje nam dzisiajsza technologia, bowiem można napisać ( i to nie jeden ) silnik na którym można oprzeć gry które oferować nam będą takie efekty o jakich można tylko pomarzyć, ale developerom i wydawcom gier nie chce sie zadać ciut większego trudu by podziałać z kodem gry tylko za porozumieniem z firmami tworzącymi nowe układy graficzne i procesory karzą nam przesiadać sie na nowe technologie które jak wiadomo drogie są jak ch**. może mnie ten problem zaczyna przerastać, a może chcąc kupić nowy sprzęt nie wiem na co sie zdecydować ( co i za ile ), zamierzem kupić solidny dwurdzeniowy procesor ( przynajmniej tak do tej pory myślałem ) i GF8800gt 512mb, ale obawiam sie że w chwili kupna ( ba!, obawiam sie, wiem o tym ) będzie to sprzęt przestarzały.. co tu począć? fakt jest faktem, ktoś nas robi w balona i przy tym nieźle zarabia!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko jak te osiem rdzeni wykorzystać. Już cztery to bardzo dużo i nie wiem, czy są w pełni obsługiwane obecnie, a co dopiero osiem. No, ale jak zwykle- pożyjemy zobaczymy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie ale jedyny pożytek dla mnie z tego to obniżka dwurdzeniówek. Niech do diaska napiszą taki silnik abym mógł się cieszyć z posiadania takiego potwora. Podobno SupCom i silnik Crysisa obsługuje taki sprzęt. A UE3? Jest super zoptymizowany to po co mu takie coś:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyobraźcie sobie, że dwa takie procesory działające na platformie Skulltrail będą łącznie miały 32 wątki i 16 rdzeni. Brzmi jak sci-fi. Kto to wykorzysta? Na pewno nie przeciętny użytkownik. Ale cieszy fakt, że tempo rozwoju ani na chwilę nie zwalnia.
zorza najwyraźniej nie zauważył że 32 wątkowe, 8 rdzeniowe procesory T1 firma Sun stosuje w swoim sprzęcie od jakiś dwóch lat. 64 wątkowe też są, (model T2) choć trochę młodsze. żeby było jeszcze ciekawiej procki T1 są bardzo energooszczędne. Tak więc na te 32 wątki nikt nie musi czekać na 2009 rok :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten ośmio-rdzeniowiec prawie na pewno bezie moim następnym prockiem, o ile nie będzie tylko edycji Extreme która kosztuje po 3 tysiące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka ilość rdzeni naprawdę budzi ogromne wrażenie.

Jak człowiek niegdyś zachwycał się jedno rdzeniowymi procesorami w technologii 64bitów, tak teraz już mu nie wystarczą nawet cztery rdzenie :P Ehh, ten postęp techniki moim zdaniem idzie za szybko. Nie wiem po co tak to się dzieje, w końcu dwu rdzeniowe procesory w 100% wystarczają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować