Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Red Alert 3 - pierwsze szczegóły

36 postów w tym temacie

pepsi

PC, PS3 i X360 to platformy, na które trafi Red Alert 3. Rozgrywka będzie nastawiona na tryb kooperacji, a użytkownicy otrzymają trzy frakcje do wyboru - Sowietów, aliantów i trzeci, niespotykany dotąd odłam. Te i inne szczegóły na temat znakomicie zapowiadającego się RTS-a Electronic Arts zdradził Chris Corry.

Przeczytaj cały tekst "Red Alert 3 - pierwsze szczegóły" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem trzecią stroną mają być Japończycy, ale nie jest to potwierdzone. A sama gra bardzo przypomina Tiberium Wars. Ciekawe jak rozgrywka zostanie zbalansowana....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech nadal męczą ten stary biedny silnik graficzny? Mogliby popracować nad nowym. Do tego dziwne, że narzazie, screeny prezentują gorszą grafikę niż ma C&C3. Mam nadzieje, że dużo pozmieniają, bo jak na razie to wygląda jak mod do Generale a nie nowa gra :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Screeny zapowiadają się ciekawie, nie powiem. Już widać dwie nowe rzeczy: aliancka baza na wodzie i tesla shipy ;P Reszta na razie z tego zapowiada się znajomo.

I tryb kampanii widzę też nowy. Ciekawe tylko na ile to się uda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Red Alert musi wyglądać jak kreskówka? Jedynka wyglądała podobnie do C&C, dwójka i Yuri''s Revenge wyglądały bardziej jak Dune II niż jak C&C, a teraz otrzymujemy trójkę, która sprawia wrażenie rysowanej ręcznie.

Na dodatek (czepiam się) położenie cieni się nie zgadza (sądząc po palmach na drugim screenie, źródło światła znajduje się na górze ekranu, czyli na "północy"; tymczasem w przypadku statków Tesli wydaje się być na "południu", a cień dużej jednostki Aliantów wygląda, jakby była ona oświetlona ze "wschodu"), ja rozumiem, że dynamiczne oświetlenie może być trudne w implementacji, ale bez przesadyzmu.

No cóż, zobaczymy co tym razem nam zaserwują. C&C3 wyszło nawet nieźle, może i tu się uda... Tylko ta grafika:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdury gadasz o RA2 i dodatku, one nigdy nie byly podobne do Dune, chyba pamięć cię zawodzi, dwójka właśnie była kreskówkowa, kolorowa i przerysowana i właśnie do tego nawiązuje 3. A tak wogóle to tylko beta, a co do silnika to akurat jest dobre rozwiązania nie wyobrażam sobie żeby RTS z seri C&C miał wymagania sprzętowe porównywalne z np. World in Conflict.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A Dune II niby nie była kreskówkowa? Była. I właśnie o tym mówię. W "jedynce" sprzęt wyglądał jeszcze w miarę realnie, a dwójka to po prostu Cartoon Network i Jetix. Podobnie jak wspomniana Dune II, gdzie wszystko było takie okrąglutkie, kolorowe itp.

EDYTKA: Co do silnika, to oczywiście masz rację: byłoby strasznie, gdyby gra wydana w 2008 roku nie wyglądała jak coś sprzed 10 lat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.02.2008 o 10:22, Ringno5 napisał:

A Dune II niby nie była kreskówkowa? Była. I właśnie o tym mówię. W "jedynce" sprzęt
wyglądał jeszcze w miarę realnie, a dwójka to po prostu Cartoon Network i Jetix. Podobnie
jak wspomniana Dune II, gdzie wszystko było takie okrąglutkie, kolorowe itp.


Co do Dune to jednak raczej nie jest umyślne działanie, lecz wynik tego, w jakich czasach powstawała i jakie były możliwości sprzętowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to ja pamiętam czasy, kiedy do gier typu rts i crpg nie trzeba było super wypasionego kompa, dla rynku pecetowego będzie lepiej, kiedy gry będą miały rozsądne wymagania sprzętowe pozwalające na komfortową grę dla wielu a nie dla nielicznym, dzięki temu będą się lepiej sprzedawać a nie z kończą tak jak COD4 czy Crysis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że trudno nie zauważyć podobieństw między widocznymi na drugiej fotce czołgami (lewa strona ekranu), a takim np. Siege Tankiem z Dune II ( http://noah.hearle.com/images/screens/Dune2-Ordos-Raider-Streak.jpg <- prawa dolna ćwiartka ekranu) - zaokrąglone kształty, kolorki...

Nie mówię, że jest to jakaś straszna tragedia. Ale skoro C&C odeszło od czasów współczesnych (C&C: Tibeiran Dawn) do klimatów mocno zabarwionych sci-fi (ale nadal trzymających się Ziemi - C&C: Tiberian Sun), a następnie zrobiło z serii krzyżówkę Supreme Commandera i StarCrafta (jak będę chciał się mechami pobawić, to właśnie w SupComa zagram...), dlaczego seria Red Alert nie może trzymać się w miarę możliwości realiów drugiej połowy XX i pierwszej XXI wieku?? Czy tu też zaraz pojawią się obcy, którzy wszystko i wszystkich będą kosić? Po diabła? Chcę Jaki, przeprowadzające naloty na piechotę, chcę MiGi, niszczące budynki, Tanyę Adams i jej dwie czterdziestkipiątki... To właśnie jest kwintesencja Red Alert, a nie technologia rodem z kosmosu.

Co do wymagań sprzętowych, to ja też pamiętam dawne czasy, i np. to, że z braku pamięci wielu moich znajomych właśnie w Dune II nie mogło zagrać, a żeby ruszyć takie np. Wizardry VII, musieli robić boot disk, bo również pamięci brakowało. I jakoś nie przeszkadzało to tym grom stać się popularnymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Krusty: Co masz na myśli? CoD4 sprzedaje się lepiej nić Crysis. Pierwszy tytuł jest multiplatformowy drugi nie.
I nie rozumiem dlaczego się czepiacie grafiki (chodzi o detale jak np. cienie), przecież to nawet nie jest wersja alpha, takie błędy w tak wczesnej wersji to właściwie pikuś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.02.2008 o 10:50, Ringno5 napisał:

Co nie zmienia faktu...


To tylko piksele, ale jeśli chodziło tobie o to http://lh3.google.com/_7TJhtiZEHpE/RrMbAmLU15I/AAAAAAAAAUA/J_V9M_AvSU4/s800/dune2_00 7.jpg to rzeczywiście podobnie jak u ruskich czołgów można doszukać się podobieństwa.

>... To właśnie jest kwintesencja Red Alert,

Dnia 15.02.2008 o 10:50, Ringno5 napisał:

a nie technologia rodem z kosmosu.


Rozumiem, ale trochę się mylisz, jak widać twórcy postanowili się trzymać tego, co Westwood wykreował w 2 a nie w 1, bo właśnie te wszystkie "szalone" projekty były esencją dwójki. Zresztą wydaje mi się, że już dawno było mówione, że świat Tiberium jest tym poważnym a Red Alert tym z jajem.

Dnia 15.02.2008 o 10:50, Ringno5 napisał:

Co do wymagań sprzętowych...


Też prawda ale wtedy konsole nie były tak silne jak dzisiaj, zresztą ktoby pomyślał jeszcze niedawno że COD4 w wresji PC sprzeda się w marnych 600 tys. egzemplarzy a na konsole w 4 mln.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodziło, choć na mapie ten czołg wygląda troszkę inaczej (bardziej okrągły się wydaje) niż na rysunkach z fabryki czy portu kosmicznego.

Co do świata "z jajem", to oczywiście coś w tym jest (jak powiedział sadysta wyciskając żabę), choć pojawiło się to już w Red Alert: Counterstrike, gdzie znalazły się dwa mało poważne elementy:
1) misja "Soviet Soldiers Chitzkoi and Volkov" (czy jakoś tak), w której kierowaliśmy praktycznie niezniszczalnym superżołnierzem i jego równie niezniszczalnym Szarikiem (żołdak jednym strzałem rozwalał większość pojazdów, o piechocie nie wspominając).
2) atak gigantycznych mrówek, będący ukrytą minikampanią - kierując jednostkami Aliantów trzeba było w ciągu 4 misji (o ile mnie pamięć nie myli) dotrzeć do opuszczonej bazy, odbudować ją, obronić, a następnie zagazować mrowiska.

Jedynka, jako podstawka, była bardzo poważna, i nie zawierała elementów humorystycznych (no dobra, może poza szpiegiem mówiącym z wyraźnie szkockim akcentem...) i właśnie coś podobnego chciałbym zobaczyć w trójce. W przeciwnym wypadku dojdziemy w końcu do sytuacji, w której z Red Alert zrobi się RTS w świecie Giants: Citizen Kabuto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować