Zaloguj się, aby obserwować  
GRAMy

Konsul odpowiada - zadaj pytanie Tomkowi Gawlikowskiemu i Maćkowi Żmudzie-Adamskiemu z Techlandu!

449 postów w tym temacie

Witam!
Mam do Ciebie kilka pytań:
1. Czy to prawda, że grę Warhound robicie na dwóch silnikach graficznych (Chrome Engine 4 dla XP i Chrome Engine 5 dla Windows Vista)
2. Czy sprzedajecie Wasz silnik graficzny jakimś zagranicznym developer''om? Jak tak to mógłbyś zdradzić komu?
3. Kiedy coś usłyszymy od Was o Waszym nowym projekcie?
4. Czy macie w planach podbicie całej Kuli Ziemskiej? Tzn. czy chcecie wyrosnąć na takiego giganta jak choćby Activision lub na trochę mniejszego (gigancika?) jak np. Ubisoft ? Czy macie zamiar wydawać na świecie (a nie tylko w Polsce) Wasze gry jako Techland?
5. Czemu Wasz odział do spraw promocji gier nie "zagęszcza" atmosfery jak choćby to robił CDP+CDPR ze swoim Wiedźminem? Bez szumnych zapowiedzi i reklam raczej nic nie zwojuje się na świecie. Gry zapewne wyjdą na przełomie 2009-2010, a tu ani widu ani słychu. Już chyba pora, czyż nie?
6. Czy macie w planach produkcję jakichś symulatorów oprócz żużlu?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.Kiedy będą działały strony Dead island i Warhound już tydzień miną a tu nic.
2.Czy powstanie gra podobna do Call of Juarez,może to być nawet CoJ 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny panie Tomku. Muszę tutaj wyrazić swoje niezadowolenie związane z polityką PR prowadzoną przez Techland ( proszę to jednak potraktować jako konstruktywną krytykę ;))
Ja rozumiem, czekamy na DEAD ISLAND baaardzo długo i nie mamy ŻADNYCH wieści od was i robicie z tego tajemnicę jakby to powiedzmy WoW2 miał być ( chociaż nie wątpię, że gra będzie fenomenalna).
Rozumiem wiele rzeczy, na prawdę: podsycanie ciekawości itd.. Jednak CAŁKOWICIE nie rozumiem tej zagrywki ze stroną Dead Island. Przecież mamy rok 2008! (jeszcze), strony robi/updatuje się offline i wrzuca w jednej chwili. A z waszej strony zagrywka jak z początku lat 90 i internetu w Polsce: każdy chciał "wygryźć" kawałek dla siebie, jakby miało zabraknąć tego "wynalazka" i zakładał strony, a później o nich zapominał, lub były under construction właśnie... :/
Nie jest to dobra metoda na podsycenie ciekawości, to po prostu frustruje. Dobrą metodą był by na przykład licznik odliczający czas do zmiany contentu na stronce....Poza tym przez tą waszą "akcję" padło też forum DI. Pomyślcie, spotykają się tam ludzie którzy od paru lat "wierzą" w waszą produkcję, chociaż nic im nie mówicie, a teraz nawet nie mogą snuć domysłów co się stało. Ciekawe ilu z nich wróci? ( oczywiście, nie musicie się tym przejmować, bo im bliżej premiery, tym więcej ludzi usłyszy o waszej grze i przyjdzie więcej fanów,ale uważam, że jest to jakiś mały przejaw ignorancji i braku szacunku dla starych, wiernych fanów)
Nie jestem specjalistą od PR (to pana działka i pewnie nie łatwa robota ;)) ale wydaje mi się, że ta cała kampania "reklamowa" Dead Island, podąża trochę niewłaściwym torem.... Coraz bardziej niewłaściwym torem....
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

madridista2:
1. Tak, Tension jest w pełni zlokalizowane
2. Cóż, dla nas to nie jest kwestia TYLKO. Poza tym tak istnieją inne plany, ale o tych mówić na razie nie będziemy.
3. Na przełomie tego i nowego roku być może ukaże się coś nowego. Jednak nie jest to staregią wydawcy mówić "za dwa tygodnie pokażemy trailer" - to się po prostu robi...
junior17:
1. Pierwszę słyszę, że mamy taki silnik (CHE 5) :)
2. Tak nasz silnik jest również produktem na sprzedaż
3. Już wkrótce :) Trudno podać dokładną datę
4. To na prawdę plany na przyszłość :) Trudno teraz jednoznacznie stwierdzić czy chcemy być gigantyczni czy tylko bardzo duzi ;-)
5. Ponieważ wszystkie akcje promocyjne ZAWSZE są ustalane z partnerami. I nie przyzwyczajeni jesteśmy do akcji promocyjnych trwających ponad 5 lat. Lepiej zagęszczać atmosferę raz a dobrze niż ciurkać czymś przez dłuższy okres czasu.
6. Być może - myślimy o tym :)
Mazur PL:
1.Zmieniamy te strony, dlatego też aktualnie nie działają
2. Dziki Zachód to bardzo twórczy temat ...zobaczymy
Jam jest Jotem:
1. Sugerowana cena 169,90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dnia 24.11.2008 o 17:08, NITRO Techland napisał:

junior17:
1. Pierwszę słyszę, że mamy taki silnik (CHE 5) :)

Tak pisało w jednym z numerów FPP MegaZin. Czyli ta gra powstaje na jednej wersji Waszego silnika?

Dnia 24.11.2008 o 17:08, NITRO Techland napisał:

2. Tak nasz silnik jest również produktem na sprzedaż

A mógłbyś zdradzić kto kupił już Wasz silnik (oprócz City Interactive)?

Dnia 24.11.2008 o 17:08, NITRO Techland napisał:

3. Już wkrótce :) Trudno podać dokładną datę
4. To na prawdę plany na przyszłość :) Trudno teraz jednoznacznie stwierdzić czy chcemy
być gigantyczni czy tylko bardzo duzi ;-)

No, skoro w Polsce nie macie sobie równych - CDPR stworzył tylko jedną grę, fakt, że dobrą i się podniecają, jakie to oni doświadczenie już mają, PCF podobnie, Reality Pump i Metropolis to niska liga- jednym słowem RZĄDZICIE w Polce. Więc czemu byście nie mieli być najlepsi i najwięksi w Europie i na Świecie?

Dnia 24.11.2008 o 17:08, NITRO Techland napisał:

5. Ponieważ wszystkie akcje promocyjne ZAWSZE są ustalane z partnerami. I nie przyzwyczajeni
jesteśmy do akcji promocyjnych trwających ponad 5 lat. Lepiej zagęszczać atmosferę raz
a dobrze niż ciurkać czymś przez dłuższy okres czasu.

No niby tak, ale chyba nie zaczyna się reklamować swoich hitów na 2 tygodnie przed premierą? - <taki przykład>

Dnia 24.11.2008 o 17:08, NITRO Techland napisał:

6. Być może - myślimy o tym :)

Jako, że już Wasza firma ma doświadczenie z symulatorami, to ja czekam na symulator kolarstwa górskiego:)). Było by ciekawie...

Mam jeszcze kilka pytań:
1. Mógłbyś podać ile egzemplarzy gry Call of Juarez sprzedało się do tej pory na świecie? Prosiłbym o osobne wyniki USA i Europy.
2. Jako, że w dzisiejszych czasach w Polsce powstaje dosyć dużo developerów (tylko dość szybko rezygnują), to nie zastanawialiście się, żeby nie przygarnąć pod Wasze skrzydła jakiejś ambitnej ekipy?. Coś takiego jak zrobili panowie z BioWare "opiekując się" Demiurge Studios.
3. Czy Wasze gry będzie wydawał UbiSoft? (TAK/NIE)
I na koniec pytanie które mnie dręczy już od jakiegoś czasu:
4. Jak wszyscy wiedzą (było to napisane w kilku czasopismach) byliście w tym roku na GC, tyle, że na zamkniętych pokazach. Dlaczego więc żadne polskie czasopismo (nie wiem jak za granicą) nic nie napisało co pokazaliście?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.Czy planowaliście przenieść się na tworzenie gier rpg.
2.Czy Techland planuje założenie kolejnych stanowisk gdzieś za granicą.
3.Czy w trakcie robienia gry,do waszego ślinka są dodawane nowe rzeczy albo coś w tym stylu ;).
4.Czy do gier Warhound i Dead Isand będzie pełna wersja polska,czy kinowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

junior17:
Zawsze robimy grę tylko na jednej wersji naszego silnika (najnowsza odsłona to "4")

Niestety nie... :) Ale miej oczy szeroko otwarte

No trzeba być skromnym, ale co tam. Tak też uważam, że w Polsce jesteśmy liderem w kategorii developmentu gier. Inne firmy robią gry w inny sposób (dobrą grę długi czas, konwersje, lub proste budżetówki ale dużo i szybko). My staramy się tworzyć gry które mają szanse powodzenia na świecie, to znaczy muszą konkurować z produkcjami UBI, EA, Activision i Bethesdy - cóż proste to nie jest ale się staramy...i wychodzi nam to coraz lepiej :)

Oczywiście dwa tygodnie przed premierą nie :) Ale okres np. 6 miesięcy jest jak najbardziej ok :)

Eee...interesujący pomysł :) nie, serio fajny. Ja bym pograł. Tylko czy ktoś da Ci gwarancję, że tak jeszcze 500 000 osób kupi taką grę. Zawsze trzeba pamiętać, że gry robimy nie dla siebie, ale dla ludzi/klientów...

Na tą chwilę nie jestem w stanie Ci tego podać, CoJ cały czas się sprzedaje :). Ale w sumie na całym świecie od czasu premiery na pewno ponad 1 mln

Mamy taki projekt nazywany GDH http://development.techland.pl/viewpage.php?page_id=1

Ubi wydaje na świecie CoJ :)

Różnica polega na tym, że były to zamknięte pokazy dla wydawców. Pokazy dla dziennikarzy trudno nazwać zamkniętymi - i tak opinia publiczna o wszystkim się dowie :)

Mazur PL:
1. Robiliśmy już na prawdę różne gatunkowo gry: FPS, Symulatory, Strategie, Platformówki ... RPG''a jeszcze nie robiliśmy.
2. Firma cały czas się rozwija - zobaczymy
3. Tak ponieważ cały czas musimy być na bieżąco z najnowszymi trendami na rynkach
4. Zbyt szybko aby na to odpowiadać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kiedy będzie pan w stanie dać mniej więcej date premiery Fim Speedway Grand Prix 4? I mam pytanie czy FSGP 3 dobrze się sprzedawało za granica? No i czy w Polsce było tak jak oczekiwaliście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Coś ostatnio nie daję Ci spokoju:))

Dnia 25.11.2008 o 14:07, NITRO Techland napisał:

junior17:

Dnia 25.11.2008 o 14:07, NITRO Techland napisał:

Eee...interesujący pomysł :) nie, serio fajny. Ja bym pograł. Tylko czy ktoś da Ci gwarancję,
że tak jeszcze 500 000 osób kupi taką grę. Zawsze trzeba pamiętać, że gry robimy nie
dla siebie, ale dla ludzi/klientów...


Jeśli gra nie będzie kosztowała 139 - 169 zł, tylko np. ok 60-70 zł i będzie hucznie reklamowana przez Was i światowego Wydawcę i będzie naprawdę dobra a także nie będzie miała zabezpieczeń typu DRM, to sądzę, że wielu ludzi skusiłoby się na tą grę. Czemu? Bo jest innowacyjna, jeśli się nie mylę takiego produktu na świecie jeszcze nie było. Więc z samej ciekawości trochę osób by tę grę kupiło.

Dnia 25.11.2008 o 14:07, NITRO Techland napisał:

Na tą chwilę nie jestem w stanie Ci tego podać, CoJ cały czas się sprzedaje :). Ale w
sumie na całym świecie od czasu premiery na pewno ponad 1 mln


No i pod tym względem Techland znowu góruje nad supermega doświadczonym CDPR (To Pan Michał K. twierdzi, że CDPR takie jest). Dlaczego uważam, że macie nad nimi przewagę? Wystarczy spojrzeć na ostanie wydarzenia: CDPR przechwala się i trąbi na około, że w ciągu roku sprzedali 1mln The Witcher. Wam i Waszemu CoJ to zajęło pewnie dużej, ale przynajmniej nie chwalicie się wszem i wobec jacy to jesteście wspaniali. No i nie wydajecie żadnych ER.

Dnia 25.11.2008 o 14:07, NITRO Techland napisał:


Jeśli się nie mylę ten projekt zrzesza młode ekipy. A ja mam na myśli to czy Techland nie chciałby zaopiekować się i wypromować jedną najzdolniejszą i najambitniejszą ekipą?

Dnia 25.11.2008 o 14:07, NITRO Techland napisał:

Ubi wydaje na świecie CoJ :)


Tak wiem. A co z DI, CH2 i Warhound?

Dnia 25.11.2008 o 14:07, NITRO Techland napisał:

Różnica polega na tym, że były to zamknięte pokazy dla wydawców. Pokazy dla dziennikarzy
trudno nazwać zamkniętymi - i tak opinia publiczna o wszystkim się dowie :)


Trochę się na tym zawiodłem bo sądziłem, że coś wreszcie nowego pokażecie. A tu cisza...

No i standardowo:
1. Czy macie w planach robienie własnych imprez typu UbiDays?
2. Mam wrażenie, że nie za bardzo przykładacie się do optymalizacji Waszego silnika, tzn. grafika i fizyka na najwyższym poziomie ale wymagania coś chyba trochę za duże. Dobrze mi się wydaję? Jeśli tak to mógłbyś podać powód takiej a nie innej optymalizacji?
3. Czy tworząc Warhound kierujecie się - tak jak większość twórców- aby Wasz produkt był ładniejszy od Crysis''a? Czy wg. Was grafa spada na drugi plan i zajmujecie się przygodą?
4. Mógłbyś zdradzić w jaki sposób główny bohater gry Dead Island będzie się leczył?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2008 o 15:55, NITRO Techland napisał:

Nikt nic nie mówił o FSGP4... :]

Mogę zapytac, czy będzie kiedyś speedway w którym będą ligi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym odnieść się do sprawy traktowania Call of Juarez przez UbiSoft. Po pierwsze na Ubi Days (tych, które odbywały się w roku premiery CoJ na Xbox''a 360) CoJ na Xbox;''a nie był pokazywany. Dlaczego? Dla Ubi to nie jest ważna gra? No i kolejny przykład na lekceważący stosunek tej firmy do was. Na stronie www.ubi.com po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła ''call of juarze'' pojawia się tylko informacja o wersji na PC, nie ma ani słowa o wersji konsolowej? Czy oni traktują CoJ jako jakąś budżetówkę, która jest mało ważna i można ją olać?

Przeczytałęm w tym watku informację, że CoJ sprzedał się już w nakłądzie przekraczającym milion sztuk. moje pytanie, dlaczego nie było informacji oficjalnej na ten temat? Cd-P od razu podawało swoje wyniki sprzedaży, dzięki czemu dodatkowo reklamowali grę oraz zyskiwali na szacunku w oczach graczy. Dlaczego więc wy tego nie zrobiliście. Może byście wtedy uciszyli wielu graczy, dla który Techland i dobra gra nie chodzą w parze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dnia 25.11.2008 o 21:43, madridista2 napisał:

Przeczytałęm w tym watku informację, że CoJ sprzedał się już w nakłądzie przekraczającym
milion sztuk. moje pytanie, dlaczego nie było informacji oficjalnej na ten temat?

A po co mieliby trąbić na około?
>Cd-P od razu podawało swoje wyniki sprzedaży, dzięki czemu dodatkowo reklamowali grę
CDPR podnieca się już od premiery jacy to oni są wspaniali i jakiego nie zdobyli już doświadczenia w tworzeniu gier.
>oraz zyskiwali na szacunku w oczach graczy.
Nie wszyscy gracze szanują za takie "wybryki" producentów. Za jakiś czas pewnie usłyszymy, że Wiedźmin sprzedał się w ilości 1mln 10szt egzemplarzy. I wyjdzie kolejna Edycja BardzoRozszerzona. Lekka przesada...
>Dlaczego więc wy tego nie zrobiliście.
>Może byście

Dnia 25.11.2008 o 21:43, madridista2 napisał:

wtedy uciszyli wielu graczy, dla który Techland i dobra gra nie chodzą w parze.

Techland w przeciwieństwie do niektórych developerów idzie w parze z dobrymi grami. Chyba nie chcesz aby robili zabugowane gry (tak jak to CDPR zrobił z Wiedźminem) a później wypuszczali spatchowane wersje przechwalając się jacy to Oni wspaniali, gdyż załatali błędy. To jest obowiązek producenta naprawić błędy (najlepiej robić gry bez błędów) i nie robić z tego wielkiego "halo". Czy widziałeś gdzieś recenzję patchy do CoJ? - Pewnie nie. A widziałeś recenzję patcha do Wiedźmina? - Pewnie tak.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2008 o 16:10, junior17 napisał:

Witam!
> Przeczytałęm w tym watku informację, że CoJ sprzedał się już w nakłądzie przekraczającym

> milion sztuk. moje pytanie, dlaczego nie było informacji oficjalnej na ten temat?

A po co mieliby trąbić na około?

A po to, że zazwyczaj producenci mówią o tym, co zwiększa popularność gry (wiele ludzi kupuje nie to co dobre, a to co kupują inni ludzie). Zresztą taki wynik sprzedaży to na pewno powód do chwalenia się nim, zwłaszcza jak osttanio mówił o tym Cd-P w kontekście Wiedźmina. Techland by pokazał wtedy, że nie tylko ni potrafią robić w Polsce gry, któe kupuje milion osób.

Dnia 26.11.2008 o 16:10, junior17 napisał:

>Cd-P od razu podawało swoje wyniki sprzedaży, dzięki czemu dodatkowo reklamowali
grę
CDPR podnieca się już od premiery jacy to oni są wspaniali i jakiego nie zdobyli już
doświadczenia w tworzeniu gier.
>oraz zyskiwali na szacunku w oczach graczy.
Nie wszyscy gracze szanują za takie "wybryki" producentów. Za jakiś czas pewnie usłyszymy,
że Wiedźmin sprzedał się w ilości 1mln 10szt egzemplarzy. I wyjdzie kolejna Edycja BardzoRozszerzona.
Lekka przesada...

To już jest przesada, ale na pewno przesadą nie jest powiedzenie, że sprzedało się milion sztuk gry.

Dnia 26.11.2008 o 16:10, junior17 napisał:

>Dlaczego więc wy tego nie zrobiliście.
>Może byście
> wtedy uciszyli wielu graczy, dla który Techland i dobra gra nie chodzą w parze.
Techland w przeciwieństwie do niektórych developerów idzie w parze z dobrymi grami. Chyba
nie chcesz aby robili zabugowane gry (tak jak to CDPR zrobił z Wiedźminem) a później
wypuszczali spatchowane wersje przechwalając się jacy to Oni wspaniali, gdyż załatali
błędy. To jest obowiązek producenta naprawić błędy (najlepiej robić gry bez błędów) i
nie robić z tego wielkiego "halo". Czy widziałeś gdzieś recenzję patchy do CoJ? - Pewnie
nie. A widziałeś recenzję patcha do Wiedźmina? - Pewnie tak.

Dla mnie akurat Techland jest firmą dobrą i szanuję ich gry (a zwłaszcza Call of Juarez, które mam na Pc prawie od premiery gry i bardzo m isię ta gra podoba), ale niestety na różnych forach co chwilę czytam opinie niektórych graczy, że DI, Chrome 2 i Warhounds grami dobrymi nie będą, bo i CoJ i Xpand Rally i Chrome 2 i przede wszystki seriia FS GP grami dobrymi nie są. Ja się z tym nie zgadzam, ale niesttey są osoby mające odmienne od nas zdanie.

Dnia 26.11.2008 o 16:10, junior17 napisał:

Pozdrawiam

Ostanie słówko. Poinformowanie graczy, że gra sprzedałą się w nakładzie przekraczającym milion sztuk nie jest niczym dziwnym. Każdy tak robi, bo to zwiększa prestiż i szacunek do gry i jej producenta. Techland niestety nie robi tego i w moich oczach staje się firmą strasznie izolującą się od mediów. Wy byście najchętniej wyprodukowali w tajemnicy grę, a gracze dowiedzieli się o nich dopiero w dniu premeiry, gdy zobaczą je na półkach sklepowych. Tak jest z wrocławskim Techlandem. Sytuacja jest zupełnie inna z Tychlandem zajmującym się wydawaniem gier w Polsce, który ma w zwyczaju przekazywanie wielu informacji o swoich gra pzed ich premirą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1) Siema!!!
2) junior17:''''Mógłbyś zdradzić w jaki sposób główny bohater gry Dead Island będzie się leczył?"
Tez sie chialem o to spytac =D!
3) Swiat w DI ma byc open-world, wiec jak bedzie dzialal render (streaming) swiata?
4) Czy gra bedzie ladowala przy wejsciu do budynkow? (DI)
5) Cromas: "6)Da sie custom-mapki z CoJa DX9 przerzucic na DX10? Czy modderzy CoJa sa w stanie to zrobic tym edytorem, ktory jest dodany do CoJa?"
NITRO:"6. Zapytam - odpowiem"
Dowiedziales sie juz cos nowego?
6) Czy planujecie wydac DI w Niemczech? Bo mi sie wydaje ze dostaniecie powazne problemy z USK.
7) Jesli USK sie nie zgodzi na wydanie gry w Niemczech, to usuniecie pare animacij czy efektow zeby USK sie zgodzilo na wydnie gry?
8) Jakiej muzyki bedziecie uzywac w DI? Beda tez rytmy reggae?
9) Bedzie glowny bohater w DI mowil czy bedzie to tak jak np w FC2 albo Oblibvion ze nic nie bedzie slychac?


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować