Zaloguj się, aby obserwować  
GRAMy

Konsul odpowiada - zadaj pytanie Danielowi Sadowskiemu z CD Projekt RED!

112 postów w tym temacie

W imieniu własnym oraz CD Projekt RED witamy wszystkich w wątku dedykowanym Konsulowi tej właśnie firmy - Danielowi Sadowskiemu. To tutaj będzie on odpowiadał na zadane przez Was pytania związane z wykonywaną przez niego pracą. Jeśli nie jesteście pewni czym zajmuje się nasz gość, zachęcamy do lektury notatki znajdującej się pod tym adresem: http://www.gram.pl/konsule.asp#kon25
Tam również znajdziecie informacje o porach dyżuru Konsula, podczas którego będzie on udzielał odpowiedzi na Wasze zapytania.

Bądźcie jednak wyrozumiali, gdyż udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania z czysto technicznego punktu widzenia (ograniczony czas) nie jest możliwe. Pamiętajcie również, aby pytania były artykułowane możliwie jasno i klarownie.

DanDraver odpowiada na pytania dotyczące powstawanie Wiedźmina od strony technologicznej i szeroko pojęty game development. Zajmuje się programowaniem silnika, a od niedawna również 3D.

Życzymy Wam miłych i owocnych chwil spędzonych z Konsulami!

Z pozdrowieniami,

Ekipa gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc zadam pytanie o grafice Wiedźmina, grafika mi sie naprawde bardzo podobała[nic nie mam jej do zarzucenia] ale czy dałoby sie z tego silnika "wykrzesać" jeszcze lepszą grafe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na czym dokładnie polega ograniczenie silnika odnośnie liczby modeli/tekstur NPCów w Wiedźminie (przez co nie możecie ich dodać więcej) i czy planujecie jemu jakoś zaradzić, aby powtarzalność postaci nie była tak rzucająca się w oczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kasia Kuczyńska nie potrafiła mi odpowiedzieć więc może ktoś odpowiedzialny za grafikę da radę :) Czy do D''jinniego który wychodzi za dwa tygodnie będzie można importować całkiem nowe modele, jeśli tak to jakie będą obługiwane formaty? (3ds, max?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej:)
Od czego zaczynałeś programowanie i przygodę z 3D? Jak się dostałeś do CDP RED? Czy aby się dostać pokazywałeś jakieś demka czy coś w tym rodzaju?:)
Dlaczego Wiedźmin nie jest pisany w OpenGL?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2008 o 17:08, trombocylek napisał:

Kiedy możemy doczekać się patcha 1.03 i co on będzie wnosił?

Kolejnym update''m gry będzie dopiero Edycja Rozszerzona, która jest planowana na 16 maja. Do tego czasu nie planowane są inne patche. Wcześniej pojawi się jedynie Live (czyli D''jinni) (14 marca). :)

>Na czym dokładnie polega ograniczenie silnika odnośnie liczby modeli/tekstur NPCów w Wiedźminie (przez co nie >możecie ich dodać więcej)
Ograniczenia są czysto wydajnościowe - są ustalone pewne granice, których trzeba się trzymać, bo inaczej gra nie działałaby płynnie. :)

>czy planujecie jemu jakoś zaradzić, aby powtarzalność postaci nie była tak rzucająca się
>w oczy?
Tak. W pdf''ie który opisuje zawartość Edycji Rozszerzonej jest wymieniony "system różnicowania postaci" (silnikowo nazywany "CDS" - "Character Differentiation System"). I ten właśnie systemik sprawi, że powtarzalność postaci będzie się trochę mniej zauważalna. :)

>Więc zadam pytanie o grafice Wiedźmina, grafika mi sie naprawde bardzo podobała[nic nie mam jej do >zarzucenia] ale czy dałoby sie z tego silnika "wykrzesać" jeszcze lepszą grafe?
Z każdego silnika teoretycznie da się "wykrzesać" coś więcej. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2008 o 20:06, Bobo napisał:

Hej:)
Od czego zaczynałeś programowanie i przygodę z 3D?

Uuuu, stare dzieje. Zaczęło się właściwie od starego dobrego Atari 65XE (które notabene, do dziś posiadam i do dziś działa), na którym pisałem sobie jakieś bardzo drobne rzeczy w BASIC''u. A potem to już jakoś z górki poszło... :)

Dnia 27.02.2008 o 20:06, Bobo napisał:

Jak się dostałeś do CDP RED? Czy aby
się dostać pokazywałeś jakieś demka czy coś w tym rodzaju?:)

Pokazywałem swoją inżynierkę pisaną w DirectX''ie ( http://www.daniel-sadowski.com/nyx/ - dla zainteresowanych). :)

Dnia 27.02.2008 o 20:06, Bobo napisał:

Dlaczego Wiedźmin nie jest pisany w OpenGL?

Ponieważ nie warto już pisać komercyjnych gier w OpenGL. DirectX jest po prostu lepiej rozwinięty, lepiej supportowany, no i - co też jest w jakimś stopniu ważne - jest wykorzystywany przez większość studiów w branży. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2008 o 10:20, mr.Nowak napisał:

Czy będzie następca/kolejna część Wiedźmina??

Na dzień dzisiejszy jesteśmy skupieni na Edycji Rozszerzonej Wiedźmina, więc za wcześnie mówić o jakichkolwiek kolejnych projektach. :)

Dnia 28.02.2008 o 10:20, mr.Nowak napisał:

Jeszcze jedno czy będziecie poprawiać mimikę postaci??

Tak, mimika będzie poprawione w Edycji Rozszerzonej. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2008 o 22:06, Dragomir Shercz napisał:

Mam pytanie odnosnie waszego edytora:
Mianowicie jak go zrobiliscie. Mowiles juz ze jest robiony w UML''u. No i wlasnie dokladnie
w jakim programie to robiles?

Akurat w D''jinniego miałem praktycznie zerowy wkład, był on tworzony przez nasz zespół toolowców. A był pisany tak jak reszta Wiedźmina w Visual Studio .NET. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2008 o 18:14, Gufs napisał:

Kasia Kuczyńska nie potrafiła mi odpowiedzieć więc może ktoś odpowiedzialny za grafikę
da radę :) Czy do D''jinniego który wychodzi za dwa tygodnie będzie można importować
całkiem nowe modele, jeśli tak to jakie będą obługiwane formaty? (3ds, max?)


-----------------
Trochę może odwrotnie. To z maxa (jeśli się ma odpowiednie pluginy) eksportuje się do D`jiniego (format *.mdl)
W sumie wystarczy przekopiować nowe pliki do odpowiedniego katalogu w grze i D`jini je widzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Mam pytanie. Chciałbym zostać w przyszłości twórcą gier może nawet programistą. Czy gdybym się na to zdecydował i gdybym poszedł do liceum a później na studia informatyczne. Czy to właśnie w w liceum i na studiach nauczono by mnie programować? Czy idąc do takich szkół muszę mieć jakieś podstawy z zakresu programowania? A może uczą wszystkiego od podstaw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2008 o 11:36, P.G. napisał:

Czy to właśnie w w liceum i na studiach nauczono by mnie programować? Czy idąc do takich
szkół muszę mieć jakieś podstawy z zakresu programowania? A może uczą wszystkiego od
podstaw?


Raczej nie licz na to, że ktoś w liceum czy nawet na studiach nauczy Cię tego. Jeśli faktycznie chcesz zostać programistą, to weź sprawy w swoje ręce i ucz się sam. Najlepiej od razu w praktyce - czyli pisząc drobne programy. Jako pomoce naukowe polecam google i ewentualnie jakieś dobre książki. No i całą masę dobrych chęci i motywacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.03.2008 o 17:18, gothicerofan napisał:

1.co ma zawierać wersja rozszerzona ?? oprócz poprawek , ma zawierać zmiany w fabule
jakie ??

Zerknij na poniższego pdf''a, w którym jest dokładnie opisane co będzie zawierała edycja rozszerzona.
http://www.thewitcher.com/resources/upload/img/news/2008/02/Wiedzmin_E dycja_Rozszerzona_fact_sheet%20_2_.pdf
Ale tak w skrócie, to żadnych zmian fabularnych nie będzie. Będą dostępne jedynie dwie nowe krótkie przygody.

Dnia 01.03.2008 o 17:18, gothicerofan napisał:

2. Czy będzie Wiedźmin2 ??

Tak jak wcześniej już napisałem, za wcześnie jeszcze rozmawiać o jakichkolwiek kolejnych projektach. Na razie jesteśmy skupieni na edycji rozszerzonej. :)

>3. czy w w wersji rozszerzonej będzie rozwiązana tajemnica tego asasyna co nas atakuje w outro ??
Wersja rozszerzona nie zawiera kontynuacji fabuły Wiedźmina (ani jakichkolwiek innych zmian fabularnych) - więc nie. :)

>W jakiej wersji jezykowej będzie edytor D''jinni?
Z tego co mi wiadomo tylko w angielskiej. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować