Zaloguj się, aby obserwować  
GRAMy

Konsul odpowiada - zadaj pytanie Danielowi Sadowskiemu z CD Projekt RED!

112 postów w tym temacie

Witam,

Po pierwsze - nie miałem jeszcze okazji, więc niniejszym gratuluje naprawdę dobrej gry. Przyznam bez bicia, nie spodziewałem się że będzie trzymać tak dobry poziom :)
(choć moje drugie podejście będzie na hard - na koniec Geralta można zbyt mocno przegiąć :P)
Jedyne ostrzejsze zastrzeżenie - wymagania sprzętowe. Stara wyzima w ogniu potrafiła mi zarwać na A64 X2 5600, 4GB RAM i nVidii 8800 GTS 640MB... przyznam że zaskoczył mnie ten fakt.

No ale przejdę do pytań:
1) Co sprawiło że wymagania sprzętowe są przegięte miejscami? Np. część filmów + wspomniana wyżej stara Wyzima w ogniu... (Przyznam że na patchu 1.3 jeszcze nie grałem - jeśli sprawa jest nieaktualna, to proszę o info ;p).
2) Czy jest jakakolwiek szansa wydania Wiedźmina pod Linuksa? Mam tu na myśli np. rozwiązanie, o które swego czasu pokusił się BioWare, wydając same binarki Neverwinter Nights w wersji Linuksowej, do których wystarczyło jedynie dorzucić resztę gry na zasadzie kopii spod Windows. Rozumiem że jest to dodatkowa zabawa dla programistów, ale skoro bazujecie na silniku Aurora, to jak widać jest to wykonalne, prawda? :)
(Chociaż po przeczytaniu wątku od początku mam wrażenie że .NET i brak natywnej obsługi DirectX pod leniuchem może się okazać kwestią nie do przeskoczenia...)
3) Edycja rozszerzona - czy wiadomo tak mniej więcej z grubsza kiedy się ukaże? Czerwiec? Lipiec? Sierpień? ;-) W jakiej fazie prac jesteście w tej chwili? Czy opóźnienie jest kwestią poprawek programistycznych, czy może głównie dialogów itp?

Pozdrawiam,
K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2008 o 20:39, szymonsen napisał:

Ja mam pytanie z innej beczki... :) Jak wygląda kształcenie programisty? Droga jaką ktoś
musi przebyć, żeby nadawać się na programistę. Czy to odpowiednie liceum i studia, czy
może kursy programowania + nauka we własnym zakresie? A jak wyglądała Twoja droga? ;)
Pozdrawiam.

Nauka we własnym zakresie plus studia. :) Ja dodatkowo miałem trochę szczęścia bo udało mi się trafić na fantastycznego informatyka w podstawówce od którego dużo się zdążyłem nauczyć. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2008 o 21:34, Krondar napisał:

No ale przejdę do pytań:
1) Co sprawiło że wymagania sprzętowe są przegięte miejscami? Np. część filmów + wspomniana
wyżej stara Wyzima w ogniu... (Przyznam że na patchu 1.3 jeszcze nie grałem - jeśli sprawa
jest nieaktualna, to proszę o info ;p).

Wyzima z Aktu 5 jest przykładem wyciskania z Aurory dosłownego maksimum, dlatego też lokacja troszkę więcej wymaga od samego sprzętu.

Dnia 28.04.2008 o 21:34, Krondar napisał:

2) Czy jest jakakolwiek szansa wydania Wiedźmina pod Linuksa?

Nie planujemy żadnej konwersji Wiedźmina na linuxa. Aurora było mocno przez nas modyfikowana i ponowna konwersja zajęła by nam zbyt dużo czasu, którego nie możemy na ten proces przeznaczyć. :)

Dnia 28.04.2008 o 21:34, Krondar napisał:

3) Edycja rozszerzona - czy wiadomo tak mniej więcej z grubsza kiedy się ukaże? Czerwiec?
Lipiec? Sierpień? ;-) W jakiej fazie prac jesteście w tej chwili? Czy opóźnienie jest
kwestią poprawek programistycznych, czy może głównie dialogów itp?

Głównym powodem jest chęć wydania edycji równocześnie na całym świecie. Data premiery powinna być ujawniona wkrótce - tego typu informacje zostawmy do przekazania PR''owi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiedźmin był pierwszym projektem,zresztą bardzo rozbudowanym, więc nic dziwnego, że zespół potrzebował pewnego "gotowca", na którym oparta była gra i który był stale rozbudowywany.Czy tworząc nowe gry CDProjekt RED będzie się opierał na narzędziach zaczerpniętych od innych producentów (tak jak w Wiedźminie Aurora od BioWare)? Czy RED posiada zaplecze finansowe/technologiczne na stworzenie w pełni autorskiego silnika? Czy są prowadzone nad prace i czy mają one wg Was sens?
Słyszałem, że RED ma się skupić na tworzeniu gier RPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2008 o 18:13, macned napisał:

Wiedźmin był pierwszym projektem,zresztą bardzo rozbudowanym, więc nic dziwnego, że zespół
potrzebował pewnego "gotowca", na którym oparta była gra i który był stale rozbudowywany.Czy
tworząc nowe gry CDProjekt RED będzie się opierał na narzędziach zaczerpniętych od innych
producentów
(tak jak w Wiedźminie Aurora od BioWare)? Czy RED posiada zaplecze finansowe/technologiczne
na stworzenie w pełni autorskiego silnika? Czy są prowadzone nad prace i czy mają one
wg Was sens?

Niestety, ale na żadne z powyższych pytań nie mogę udzielić odpowiedzi, gdyż zbytnio dotyczą one naszych przyszłych planów. Dopiero gdy będziemy gotowi ujawnić co planujemy dalej, pojawią się odpowiedzi na te i wiele innych pytań... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeszcze nie mam Wiedźmina ale mam zamiar kupić wersję rozszerzoną. Grałem w demo i mam problem z wyświetlaniem grafiki. Zastanawia mnie to, czy u kogoś też się pojawił i czy ten problem został rozwiązany w jakimś patchu lub też proszę o podanie możliwych przyczyn tego problemu i jego rozwiązania. Mam GeForce 7900 GTO 512 MB na wysokich ustawieniach jakości i płynnie mi chodzi. Chodzi o to, że jak przechodzi się w dialog, grafika ulega zmianie w taki sposób, że obraz wygląda jakby miał mniejszą rozdzielczość, rozmycie, ogólnie gorszą jakość. Po wyjściu z dialogu pozostaje taka sama zła grafika w grze. Jedynie zmiana rozdzielczości gry lub jej ponowne uruchomienie przywraca dobrą grafikę. Jeśli trzeba mogę przesłać zrzuty ekranu dla porównania. Dziękuję z góry za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć!

Otóż mam takie pytanie: Chciałbym w przyszłości zajmować się tym co Pan, ale co muszę zrobić żeby dostać się do tak prestiżowego zespołu. Mam 13 więc wydaje mi się, że dużo czasu przede mną. W tym przypadku mam 7 lat do wykształcania się (dobrze mówię?). Co muszę umieć? i Z czego się uczyć? A i jeszcze mam małe pytanie jakie studia Pan poleca w zakresie informatyki ( tworzenia gier)?

Pozdrawiam
Morowis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2008 o 12:07, pawciop napisał:

Witam, jeszcze nie mam Wiedźmina ale mam zamiar kupić wersję rozszerzoną. Grałem w demo
i mam problem z wyświetlaniem grafiki. Zastanawia mnie to, czy u kogoś też się pojawił
i czy ten problem został rozwiązany w jakimś patchu lub też proszę o podanie możliwych
przyczyn tego problemu i jego rozwiązania. Mam GeForce 7900 GTO 512 MB na wysokich ustawieniach
jakości i płynnie mi chodzi. Chodzi o to, że jak przechodzi się w dialog, grafika ulega
zmianie w taki sposób, że obraz wygląda jakby miał mniejszą rozdzielczość, rozmycie,
ogólnie gorszą jakość. Po wyjściu z dialogu pozostaje taka sama zła grafika w grze. Jedynie
zmiana rozdzielczości gry lub jej ponowne uruchomienie przywraca dobrą grafikę. Jeśli
trzeba mogę przesłać zrzuty ekranu dla porównania. Dziękuję z góry za odpowiedź.

Ciężko mi od ręki podać jakąkolwiek przyczynę takiego problemu, gdyż jeszcze z czymś takim się nie spotkaliśmy. Przekazałem info do QA. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2008 o 15:56, Morowis napisał:

cześć!

Otóż mam takie pytanie: Chciałbym w przyszłości zajmować się tym co Pan, ale co muszę
zrobić żeby dostać się do tak prestiżowego zespołu. Mam 13 więc wydaje mi się, że dużo
czasu przede mną. W tym przypadku mam 7 lat do wykształcania się (dobrze mówię?). Co
muszę umieć? i Z czego się uczyć? A i jeszcze mam małe pytanie jakie studia Pan poleca
w zakresie informatyki ( tworzenia gier)?

Jedyną sensowną radą jaką mogę udzielić jest to: pisać gierki - najpierw małe, potem większe, najpierw 2D, potem jakieś 3D... Uczyć się C++ i DirectX''a. Studia średnio uczą programowania gier, a nawet jeśli to i tak najwięcej uczysz się potem we własnym zakresie - najlepiej jest liczyć na samego siebie, a nie na studia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pytanie odnośnie praktyk dla studentów w Redzie. Jestem studentem trzeciego roku informatyki na politechnice we Wrocławiu i od paru lat dla zabawy pisze różne rzeczy w C++ w oparciu o SDL, a w tym roku zabrałem się za DirectX. 3d max też obcy mi nie jest chociaż to co powstaje można określić jako programmer art i nic więcej :P Czy takie umiejętności wystarczą żeby dostać się do Was na praktyki na wakacje (o ile oczywiście coś takiego przewidujecie) ??

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daniel "DanDraver" Sadowski nie będzie już Konsulem CD Projekt RED, w związku z tym zakończył dyżury na forum gram.pl. Zamykam więc wątek, dziękując DanDraverowi za pięć miesięcy spędzonych na konsulacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować