Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Funcom: Age of Conan nie przebije popularnością WoW-a

39 postów w tym temacie

Dnia 19.03.2008 o 14:28, Pafun napisał:

AoC ma we wrześniu wyjść w polskiej wersji językowej wydanej przez CDP. Czy jak kupie
w maju wersję angielską to bez problemu i za darmo będę mógł ściągnąć patch polonizujący
grę, czy będę zmuszony do zakupu gry po raz drugi w polskiej wersji?
Co do WoW''a to ja już sam nie wiem kto w to gra prócz kupy opętanych Chińczyków ;-)


No niestety, ale także cała masa ludzi w Europie i Stanach :) Chińczyków akurat nie jest aż tak duży % w WoWie :)

A co do popularności WoW vs AoC to mam wrażenie, że część ludzi zagra w AoC jak wyjdzie, ale w momencie wyjścia WotLK wrócą masowo do WoWa i na tam się skończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku trzeba im przyznać rację. Trzeba być realistą, wiadomo przecież że popularność WoW nie zawdzięcza jedynie swojej jakości. W tej chwili tym co napędza tą grę jest jej popularność. Mało kto zdecyduje się na inne MMO kiedy znajomi spędzają mnóstwo czasu na graniu i rozmowach o WoW. W MMO przecież pociąga szczególnie możliwość grania z jak największą liczbą osób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze znaczek 18+ odciagnie dzieci NEO od AoC i dlatego wlasnie bedzie miec mniej graczy, bo 9mln osob, ktore graja w WoW to dzieci Neo, a reszta to Chinczycy i Koreanczycy ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2008 o 20:47, Kris_bla napisał:

Moze znaczek 18+ odciagnie dzieci NEO od AoC i dlatego wlasnie bedzie miec mniej graczy,
bo 9mln osob, ktore graja w WoW to dzieci Neo, a reszta to Chinczycy i Koreanczycy ;-)


Nie ma to jak obiektywna wypowiedz znawcy tematu.

Swoja droga, kto by pomyslal, ze na starosc przyjdzie mi zostac Chinczykiem. Mnie oraz bandzie "dzieciakow" w liczbie 60-ciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2008 o 21:40, Jester napisał:

Nie ma to jak obiektywna wypowiedz znawcy tematu.


Zadna wypowiedz nie jest obiektywna ;-P, a w WoW gralem rok z kawalkiem tak dla jasnosci ;-P

Dnia 19.03.2008 o 21:40, Jester napisał:

Swoja droga, kto by pomyslal, ze na starosc przyjdzie mi zostac Chinczykiem. Mnie oraz
bandzie "dzieciakow" w liczbie 60-ciu.


Bo pewnie niedlugo 11 mln id.. tzn graczy bedzie w WoW, to moze Ty jestes razem z "banda" w tym nowym milionie, ktorego tu nie wymienilem ;-P

AoC rulez tak BTW ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... w sumie i tak nie mam nic do roboty to moge pospamowac

Dnia 19.03.2008 o 22:45, Kris_bla napisał:

Zadna wypowiedz nie jest obiektywna ;-P, a w WoW gralem rok z kawalkiem tak dla jasnosci
;-P


Oczywiscie, ze nie jest. Ale wypowiadajacy powinien miec choc minimalna wiedze w danym temacie. Skoro grales rok to wnioskuje ze na chinskim serwerze. Wtedy sie nie czepiam.

Dnia 19.03.2008 o 22:45, Kris_bla napisał:

Bo pewnie niedlugo 11 mln id.. tzn graczy bedzie w WoW, to moze Ty jestes razem z "banda"
w tym nowym milionie, ktorego tu nie wymienilem ;-P


Gram od bety.

Dnia 19.03.2008 o 22:45, Kris_bla napisał:

AoC rulez tak BTW ;-)


Jeszcze nie rulez bo jeszcze jej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2008 o 15:42, ROTFL napisał:

Age of Conan wcale nie zapowiada się na trudniejsze od WoW''a, natomiast kolorowy świat
nie ma wiele wspólnego z wiekiem graczy, wręcz odwrotnie - niemal każdy dzieciak (w tym
przypadku mowa oczywiście o np. 12-latkach, nie chodzi o 4-5 letnie dzieci) chce grać
w gry brutalne, gdzie leje się krew i dzięki którym mogą poczuć się jak dorośli, przyszpanować
przed kolegami, albo po prostu takie gry im pasują. Sam jak byłem mały grałem w Dooma
i Wolfa (9-10 lat), teraz jest podobnie, koledzy z klasy mojej młodszej siostry grają
w GTA III, CoD''a 4 i inne podobne gry. No i nie przesadzaj, że WoW nie wymaga absolutnie
żadnych umiejętności od gracza (kolejny co na 99% nie grał i opiera się na zasłyszanych
opiniach), może nie jest to poziom złożoności dorównujący pvp GW, ale jest też daleki
od niewymagającego żadnych umiejętności. Napisz jeszcze, że "kolorowy i przyjazny" Warcraft
III nie wymaga żadnych umiejętności (a i rozwój postaci jeszcze prostszy niż w WoWie
;P) i będę miał z czego się pośmiać ;). Swoją drogą skąd to przekonanie, że 12-latkowie
potrzebują prostych gier i nie potrafią grać? Sam mam 19 lat, ale nie próbuję się wywyższać
nad innymi przy pomocy wieku. Pamiętam jak kiedyś w GW w gildii mieliśmy monka, który
naprawdę świetnie leczył i miał miejsce zapewnione w każdym gvg, wszyscy gracze mieli
ok. 17-20 lat, co zresztą można było poznać po głosie na TS''ie, no ale ten monk początkowo
nie odzywał się na nim w ogóle, bo podobno miał zepsuty mikrofon. Jak gildia się poznała
na jego umiejętnościach, to powiedział że ma 11 lat i zaczął gadać na TS''ie. Okazało
się że 11-latek grał lepiej niż wielu starych wyjadaczy.



Hej,
Może zacznę od tego, że dwa lata - od początku WoW''a w niego grałem, na amerykańskich serwerach. Wyraziłem tak krytyczną opinię właśnie dlatego, że się na nim zawiodłem ;) Uczestniczyłem i w raidach, i sporo bawiłem się na pvp. Co do trudności gry, w momencie gdy możesz mieć przedmioty zbliżone jakością do raidowych przez zwykłe farmowanie ileś-set/tysięcy razy potworów pojedynczych, lub w 5-osobowych instancjach, wniosek nasuwa się sam. Poza tym, jak sam trafnie przyznałeś, 11-latek może nauczyć się gry lepiej niż wielu starych wyjadaczy.A w przypadku W3 - porównania nie ma ;) Jeśli grałeś w W3 (najlepiej jeszcze uwzględnić dodatek TFT), a ponadto trochę chociaż zainteresowałeś się "lore" świata Warcrafta, to wiesz jak bardzo WoW pojechał po klimacie, fabule i "epickości" gry. Ponadto W3 wymaga strategii i nie tyle szybkiego naciskania poszczególnych umiejętności, tylko rozeznania się w sytuacji, odpowiedniego zagospodarowania surowcami i myślenia w ogóle.
Odnośnie realiów gry. Chodzi tu o to, że świat bardziej realistyczny, ponury i "dorosły" stuprocentowo może docenić oraz zrozumieć tylko w miarę dojrzały psychicznie gracz. Natomiast w nieco bajkowym WoW-ie brak głębi, drugiego dna, tego, co jest tak ważne w grach zbliżonych do RPG-ów.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2008 o 00:14, Jester napisał:

Ehhh... w sumie i tak nie mam nic do roboty to moge pospamowac


Skoro tak twierdzisz ;-P

Dnia 20.03.2008 o 00:14, Jester napisał:

Oczywiscie, ze nie jest. Ale wypowiadajacy powinien miec choc minimalna wiedze w danym
temacie. Skoro grales rok to wnioskuje ze na chinskim serwerze. Wtedy sie nie czepiam.


Na ugrofinsko-wegierskim...

Dnia 20.03.2008 o 00:14, Jester napisał:

Gram od bety.


I chyba nadal w bete ;-P

Dnia 20.03.2008 o 00:14, Jester napisał:

Jeszcze nie rulez bo jeszcze jej nie ma.


A ja wlasnie gram w bete ;-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2008 o 21:03, Asarathus napisał:

Hej,
Może zacznę od tego, że dwa lata - od początku WoW''a w niego grałem, na amerykańskich
serwerach. Wyraziłem tak krytyczną opinię właśnie dlatego, że się na nim zawiodłem ;)
Uczestniczyłem i w raidach, i sporo bawiłem się na pvp. Co do trudności gry, w momencie
gdy możesz mieć przedmioty zbliżone jakością do raidowych przez zwykłe farmowanie ileś-set/tysięcy
razy potworów pojedynczych, lub w 5-osobowych instancjach, wniosek nasuwa się sam. Poza
tym, jak sam trafnie przyznałeś, 11-latek może nauczyć się gry lepiej niż wielu starych
wyjadaczy.A w przypadku W3 - porównania nie ma ;) Jeśli grałeś w W3 (najlepiej jeszcze
uwzględnić dodatek TFT), a ponadto trochę chociaż zainteresowałeś się "lore" świata Warcrafta,
to wiesz jak bardzo WoW pojechał po klimacie, fabule i "epickości" gry. Ponadto W3 wymaga
strategii i nie tyle szybkiego naciskania poszczególnych umiejętności, tylko rozeznania
się w sytuacji, odpowiedniego zagospodarowania surowcami i myślenia w ogóle.
Odnośnie realiów gry. Chodzi tu o to, że świat bardziej realistyczny, ponury i "dorosły"
stuprocentowo może docenić oraz zrozumieć tylko w miarę dojrzały psychicznie gracz. Natomiast
w nieco bajkowym WoW-ie brak głębi, drugiego dna, tego, co jest tak ważne w grach zbliżonych
do RPG-ów.
Pozdrawiam.


Zgadzam się że farm sam w sobie trudny nie jest, ale niektóre instancje i questy wymagają pewnych umiejętności (tak wiem, że nie jest to poziom weterana SC, czy top100 gvg z GW, ale zawsze coś tam trzeba umieć ;)).
Jeżeli chodzi o W3+TFT, to jest to jedna z moich ulubionych gier, ponadczasowa, cudowna itd. Na BN grałem z dość dobrym skutkiem (głównie 1v1, ale w umsy też się tłukło ;)), jednak brak czasu na granie robi swoje ;/. Z lore się zapoznałem bardzo dobrze i wiem co WoW w tej sprawie zrobił (nie dość że z rasami i sojuszami pokręcili to jeszcze odwalają coś na kształt teleportacji Dalaranu przed zniszczeniem przez Archimonde''a ;)), ale tak naprawdę z punktu widzenia mainstreamowego Warcrafta Blizzard zawsze może pominąć masę wątków z WoW''a i zrobić W4, w rzeczywistości mogą wymyślić co tylko chcą w tej sprawie, a wszystkie fakty bez problemu naciągną i wytłumaczą historyjką, która np. rozegrała się przez 4 lata po czasach WoW''a - w tym mają spore doświadczenie, a ich reputacja daje sporo pewności, że jednak dostrzegają różnice pomiędzy fabułą RTS''a, a rozległym backgroundem dla MMO, zresztą słuchają rad graczy, a skoro wszyscy narzekają na deformację uniwersum, to niemal na pewno W4 pozytywnie nas zaskoczy ;).

Co zaś tyczy się tego ponurego i "dorosłego" świata gry, to muszę się nie zgodzić. Nie dość, że AoC także jest MMO (a to w dużym stopniu wyklucza co bardziej pokręcone fabuły, problemy moralne jak w Wiedźminie czy zapowiadanym Space Siege''u i ogólnie wygląda to całkiem inaczej niż w przypadku standardowego cRPG''a, zresztą skoro grałeś w WoW''a, to sam wiesz jak to wygląda. Ja grałem w bardzo różne MMO i z reguły głębokiej fabuły w nich nie było, bo w pewnym sensie kłóci się to z gatunkiem MMO, gdzie gra opiera się na interakcji z innymi, a nie czytaniu kilometrów dialogów i oglądaniu długich i częstych cut-scenek). Druga sprawa, że fakt iż gra jest ponura, leje się krew itd. wcale nie sprawia, że gra jest trudniejsza w odbiorze, albo że z założenia serwuje graczowi głęboką fabułę (chociaż jest to stereotyp, którym wiele firm próbuje przykryć słaby nacisk jaki położyli na rozwój tego elementu) albo elementy, których dzieciak może "nie załapać". Pierwszy przykład jaki się nasuwa, to Guild Wars, gdzie co prawda fabuła nie jest na poziomie P:T, ale jak na MMO (zakładając, że można zaliczyć to do MMO, ale CORPG, to jeden z rodzajów MMO, więc w pewnym sensie można) ma naprawdę wysoki standard, ale najciekawsza jest masa nawiązań do niemal wszystkiego na niespotykaną w grach skalę, np. patrząc po samych nazwach umiejętności, ktoś kto oglądał Family Guy''a jak widzi skilla "Victory is mine", to oczywiście zrozumie o co chodzi, a wielu innych nie, albo nawiązania do starej gry Zero Wing, słynnej ze swojego tłumaczenia japońsko-angielskiego jak np. "Make Your Time", Monthy Python "It''s just a flesh wound" XD i masa innych, których dzieciak dopiero zaczynający grać nie zrozumie, a przecież grafika w Guild Wars jest kolorowa i daleko jej do ponurości Silent Hilla. Trzeba mieć "jaja", żeby zrobić grę w takiej konwencji przez co fabuła i różne easter eggi same muszą się obronić dzięki swojej jakości (inny przykład to Wind Waker na Gamecuba - polecam). Oczywiście potrzebne są także gry ponure itd., ale nie można przesadzać z tym "elitaryzmem", bo sama konwencja graficzna gry może co najwyżej pomóc w stworzeniu odpowiedniego klimatu (także bardzo ważne, ale to inny temat), jednak do jego odczucia nie potrzeba specjalnej wiedzy oraz inteligencji; dziecko tak jak dorosły (z reguły nawet bardziej) przestraszy się horroru i instynktownie rozpozna klimat gry, zresztą pod takim kątem jest on tworzony, że nie trzeba się nad nim zastanawiać, a jedynie go czuć ;).
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gildia :Eldarowie


SERVER : PVE

Polska Gildia poszukuj poważnych graczy nie tylko do AoC . Poszukiwani są gracze aktywnie grający aczkolwiek w granicach zdrowego rozsądku. Gildia nie posiada jakiś szczególnie istotnych założeń programowych ( w stylu dominacja nad światem, posiadanie złotej łuski karpia przerazy ) ponieważ grając już blisko 8 lat w najróżniejsze MMO-rpgi i MUD-y pewne kwestie są już po prostu jasne. Przez te kilka lat przez Gildie w najróżniejszych jej formach przewinęło się kilkaset osób i właśnie tym razem pragniemy spróbować naszych sił w AoC.
Nie posiadamy jakiś większych wymagań wobec graczy ale tym , którzy nie rozumieją o co chodzi w grach zespołowych mówmy stanowcze nie.

multi|clan strona domowa : http://riz-stfunami.ath.cx/riz/
multi|clan forum : http://riz-stfunami.ath.cx/forum/
AoC|forum : http://riz-stfunami.ath.cx/forum/index.php?showforum=73
Guild Trailer : http://youtube.com/watch?v=ABrKowntnV8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2008 o 22:26, finito2235 napisał:

jedynom wadom wowa jest basniowa grafika ale mozna przywyknoac


no nie wiem, jak grałem w WoWa przez trochę to nie widziałem aż takiej perfekcji, że tylko grafika...żaeby ona jeszcze chociaż baśniowa była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.06.2008 o 23:03, MikFrey napisał:

> jedynom wadom wowa jest basniowa grafika ale mozna przywyknoac

no nie wiem, jak grałem w WoWa przez trochę to nie widziałem aż takiej perfekcji, że
tylko grafika...żaeby ona jeszcze chociaż baśniowa była


Słodkawa jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sodze że przebije ale za 2 lata chociaż aż sie troche nazbiera i te wszystkie buggy wywalo z gry ja nie moge sie nawet zalogować przez nie hujowy funcom nic nie odpowiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie World Of Warcraft jest lepszy od AoC ponieważ
niby ma słapszą grafe ale gra w niego ok 11 mln. ludi
Powinni w wowi-e wprowadzić update na grafę i zmniejszyć koszt kart pre-paid bo w wow-a szczególnie grają dzieci i nie mają jeszcze 18-nastki ani kart kredytowych więc są skazani na prepaid APELUJE DO CD PROJEKTU I BLIZZARDA O ZNIŻENIE CEN PREPAID ze 119zł która jest w empiku na przyzwoitą tak ok. 60zł

Co do age of conan to inna fabuła lepsza grafa od wow-a niższy abonament ale mało Graczy Reasumując wow Ma większą popularnośc niż AoC B-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować